بی ام و

معرفی رسمی iX الکتریکی، پرچم‌دار تکنولوژیک ب‌ام‌و

سری ۷ را فراموش کنید! ب‌ام‌و پرچم‌دار تکنولوژیک جدیدی را معرفی کرده است. با یک خودروی بزرگ، تمام الکتریکی، کاملاً ارتباطی و نیمه خودران آشنا شوید. تاکنون ما فکر می‌کردیم این خودرو با نا iNext معرفی خواهد شد اما انتقال از فاز پیش‌تولیدی به نسخه تولیدی نهایی باعث شده نام این خودرو به iX تغییر یابد. اگرچه این خودرو هنوز در فاز توسعه تولید سری است اما تمامی جزئیات آن منتشر شده است.

شاسی‌بلند بزرگ ب‌ام‌و iX بر پایه معماری جدیدی توسعه یافته که مخصوص خودروهای الکتریکی است. این پلتفرم مزیت‌های زیادی نسبت به معماری‌های پیشین داشته اما به نظر می‌رسد ب‌ام‌و به پیشرفت‌های رخ داده در تکنولوژی‌های خودران و سرویس‌های دیجیتال بیش از هر چیز دیگری می‌بالد. برای مثال میزان قدرت محاسبه این خودرو به گونه‌ای است که ۲۰ برابر حجم داده بیشتری را نسبت به محصولات قبلی این برند محاسبه می‌کند.

از نظر ابعاد خارجی، iX بسیار مشابه محصولات درون‌سوز و قدبلند ب‌ام‌و است به گونه‌ای که طول این خودرو به اندازه X5، ارتفاع آن به اندازه X6 و ابعاد رینگ آن به اندازه X7 می‌باشد. البته این به معنی تولید شاسی‌بلندی با ظاهری روان و صیقلی نیست اما خب باواریایی ها به طراحی‌ای مینیمالیستی تأکید می‌کنند که شکل آینده‌نگرانه‌ای از لذت رانندگی را بیان می‌کند.

جلوپنجره بزرگ این خودرو هم کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند اما حدس می‌زنیم ایده کلی آن از عبارت “شکل پیرو عملکرد است” گرفته شده است. خود جلوپنجره دارای حسگرها، دوربین و تکنولوژی رادار برای سیستم‌های دستیار راننده پیشرفته است؛ اما آدریان فن هوی دونک معاون ارشد طراحی ب‌ام‌و می‌گوید:

ب‌ام‌و iX نشان دهنده این است که ما چگونه می‌توانیم تکنولوژی‌های جدید را با یک طراحی بسیار مدرن و احساسی به نمایش بگذاریم. این خودرو از نظر تکنولوژی پیچیده است اما احساسی بسیار ساده و روان دارد. ب‌ام‌و iX فضای حمل‌ونقل زنده‌ای را برای افراد داشته و آن‌ها احساس راحتی و سادگی خواهند داشت.

iX اولین محصول تولیدی ب‌ام‌و با فرمان شش‌ضلعی خواهد بود و این خودروساز می‌گوید استفاده از چنین طراحی‌ای باعث بهبود دسترسی به کنترل‌ها شده و راننده دید بهتری به اطلاعات نمایشگر روبروی خود خواهد داشت. دیگر ویژگی کابین که توجه را به خود جلب می‌کند کنسول دکمه‌های صندلی الکتریکی است که هم‌اکنون روی پانل درب‌ها قرار گرفته و شبیه برخی محصولات مرسدس است. همچنین این خودروی الکتریکی دارای بزرگ‌ترین صفحه شیشه‌ای بکار رفته در سقف محصولات ب‌ام‌و می‌باشد.

نیروبخش شاسی‌بلند الکتریکی ب‌ام‌و پنجمین نسل قوای محرکه تمام الکتریکی آن است. دو پیشرانه الکتریکی iX قدرت ترکیبی بیش از ۵۰۰ اسب بخاری دارند که باعث می‌شود iX شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه را ثبت کند.

به لطف باتری بزرگ ۱۰۰ کیلووات ساعتی، این خودرو حداکثر برد ۴۸۲ کیلومتری (بر مبنای تست‌های FTP-75 EPA) و شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری (بر مبنای تست‌های اروپایی WLTP) خواهد داشت. در نظر داشته باشید که این ارقام هنوز نهایی نشده و بر پایه فاز فعلی توسعه اعلام شده‌اند.

این توانایی‌های شارژ دوباره iX است که بیشتر نظرات را به خود جلب خواهد کرد. با استفاده از شارژر سریع می‌توان تا ۷۰ درصد باتری را در ۴۰ دقیقه شارژ کرد. همچنین شارژ سریع ۱۰ دقیقه‌ای باعث اضافه شدن ۱۲۰ کیلومتر به برد این شاسی‌بلند می‌شود.

فعلاً تاریخ دقیق عرضه iX به بازار مشخص نیست اما ب‌ام‌و می‌گوید تولید آن از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و در کارخانه دینگولفینگ شروع خواهد شد. انتظار می‌رود اولین نمونه‌های این خودرو نیز از اواخر سال آینده وارد بازار شوند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. آرمان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    کسی هست هنوز بگه طراحی بی ام و بده یا نه؟

    موافقم 55
    مخالفم 76
    1. امیر

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (61 ديدگاه)

      بده ؟ مزخرفِ اوووووق

      موافقم 110
      مخالفم 90
      1. Audi s8

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        اگه از نزدیک این ماشینو ببینید می بینید چه طراحی داره تو واقعیت قشنگ تر دیده میشه

        موافقم 66
        مخالفم 35
        1. 600000

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          میبینم که تکنولوژی خیلی سریعتر داره پیشرفت میکنه

          موافقم 17
          مخالفم 5
        2. Hadi

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          خیلی باحاله…
          اینم مثل i8 یه طراحی رادیکالی داره که کلی مخالف داره…
          ولی با گذشت زمان اونایی مخالف i8 بودن به جدی ترین طرفداراش تبدیل شدن…
          ظاهرش خوبه و سبک جدیدی داره و مشخصه میخواد اینو جا بندازه…
          ولی خیلی شبیه ون بنظر میرسه که بخاطر ارتقاع کمشه…
          خدایی خوشگله مخصوصاً عقبش ?

          موافقم 25
          مخالفم 4
      2. مسعود

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (513 ديدگاه)

        حالا جلو پنجرشو در نظر نگیریم که اکثرا منتقدش هستن بقیه جاهاش اومده خوب بشه ها ولی نشده :|||| چی گفتم ؟ :|
        خلاصه طراحی گنگی داره
        BMW با این طرحای جدیدش داره گل به خودی میزنه!
        منتظر خراب کردن طراحی x6,x4,x7 و ما بقی محصولات bmw هستیم…

        موافقم 41
        مخالفم 19
    2. حسین

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (419 ديدگاه)

      طراحی بیرون بر پایه خودرو X5 و نسل جدید سری ۴ و m4 هست و بیشتر باید به چشم مشتری بیاد و سلیقه ای هست . ولی داخل ماشین مخصوصا داشبورد و صفحه کیلومتر به شدت کسل کننده هست و قانونی وجود نداره که حتما باید صفحه کیلومتر و مانیتور وسط تو یک راستا باشن.
      توجه کنید این ماشین ۱۰۰ هزار دلار قیمت داره یعنی چیزی مثل سری ۷ و X۷ خب من مشتری بخوام مقایسه کنم محصولات داخلی رو صد در صد این ماشین رو نمیخرم شما خودتون این ماشین رو با X5 هیبرید مقایسه کنید ( مقاله و تجربه رانندگیش داخل پدال هم هست ) تا تفاوت رو درک کنید . ماشین برقی به شدت برای شرکت سود آور هست و این حرف رو به عنوان یک مهندس برق میتونم اثبات کنم

      موافقم 36
      مخالفم 9
      1. حسین

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (419 ديدگاه)

        حتی طراحی رودری هم از محصولات اولیه تسلا ساده تر هست

        موافقم 29
        مخالفم 24
      2. Audi s8

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        داخلش را مثل مرسدس صفحه نمایشش به جایی که سرعت را نشون میده وصل کردن

        موافقم 10
        مخالفم 6
        1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          اینجور کابین رو خیلی دوست دارم

          موافقم 17
          مخالفم 8
        2. محمدهادی

          ۲۳ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2106 ديدگاه)

          مثل اینکه اینجور طراحی تمام نمایشگرها داره جای خودشو تو آینده ی ماشینا بازمیکنه
          همین چندوقت پیش مرسدس بنز و حالا بی ام و
          درمورد طراحی خارجیش هم منکه از ظاهرش بدم نیومد،جالبه
          انگار بی ام و توی طراحی درحال پوست اندازیه
          بخاطر همینم هست تو طرح های اخیر داریم مدلای زشت و بی معنا میبینیم
          اما قطعا فلسفه جدیدش راه خودشو پیدامیکنه و جا میوفته و مدلای جاودانه یی رو شاهد خواهیم بود
          منکه خیلی خوشالم یه مدل تمام الکتریک جدی ازش میبینم
          این جور محصولات برای آینده ی شرکت حیاتی ان

          موافقم 4
          مخالفم 0
      3. حسین

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        سلام. اگه مشه لطف کنید اثبات کنید که خودروهای برقی سودآور هستن. ممنون میشم. چون همیشه برعکسشو شنیدیم

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. حسین

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (419 ديدگاه)

          اول از همه فرم ساده داشبورد و کنسول هست که نه دکمه ی فیزیکی زیاد داره و نه جزئیات زیاد ( هزینه ی سیم کشی _ وقت برای منتاژ _ دوخت _ طراحی کمتر میشه ) . قطعات مکانیکی به شدت کم میشه ( هزینه ی منتاژ گیربکس _ دیفرانسیل _ موتور که خیلی از بخش هاش به شدت نیاز به نیروی انسانی داره و تعدد قطعات انقدر زیاد هست که شرکت نیاز به کارخانه های جانبی نداره ) _ سرعت منتاژ خود ماشین بالا میره تا این بخش کاهش هزینه بود برای ی ماشین بنزینی .
          حالا برای ساخت ی ماشین برقی
          از موتور و باطری های شرکت های دیگه استفاده میکنن که در اکثر ماشین ها مشترک هست و با ی کامپیوتر مرکزی تمام کنترل ماشین رو در دسترس میگیرن .( حالا درب برقی و رانندگی خودکار و کیفیت چرم و تکنولوژی های راحتی تو ماشین های ۱۰۰ هزار دلاری بنزینی دیگه مشترکه )
          و شما دقت کنی تسلا در مدت ۳ سال ۳ مگا فکتوری ساخته و این هزینه بره

          موافقم 16
          مخالفم 7
      4. حسین

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        ممنون از جواب شما ولی

        خودروهای الکتریکی و تکنولوژیهای خودران نه تنها سود آوری زیادی ندارن، بلکه حالا حالا هم به سود آوری نمیرسن و یه جورایی خودروسازها دارن فعلا هزینه میکنن تا بعدا به سود مناسب برسن. اگر این همه سودآوری و سادگی که شما میگی وجود داشت، خیلی سریعتر خودشونو تغییر میدادن به نظر شما چرا ماشینهای هیبریدی و پلاگین هیبرید رو میسازن؟؟ تنها دلیل به وجود اومدن این نمونه های ترکیبی اینه که بخشی از هزینه ای که برای توسعه خودروهای برقی انجام میشه رو جبران کنن. یعنی بیان برق رو در کنار بنزین بفروشن تا هزینه سرمایه گذاریشون جبران بشه.

        البته در اینکه خودروی برقی ساختار بسیار ساده تری داره شکی نیست اما هزینه توسعه باتری، موتور و سیستمهای کامپیوتری جدید و نرم افزارها انقدر بالاست که این خودروها هنوز چندان سود آور نیستن. خودروسازها هزینه های گزافی برای توسعه این قطعات میدن و اینجوری نیست که صرفا خریدار محصولات شرکتهای الکترونیکی باشن.

        این نکته رو هم اضاف کنم که هزینه تولید باتری اخیرا خیلی کمتر از قبل شده اما حداقل تا سال 2025 طول میکشه تا تولید یه ماشین برقی به اندازه تولید ماشین بنزینی سودآوری داشته باشه. البته این صحبت درباره ماشین های برقی صحت داره نه ماشینی مثل iX که علاوه بر برقی بودن پیچیدگی های تکنولوژیکی زیادی هم داره (که هنوز منتشر نشدن. الان فقط طراحی ماشین رونمایی شده و چندتا مورد کوچیک دیگه).

        در کل ماشینهای خاص، مثل سوپراسپرتها و همین سری i به هیچ عنوان سودآوری “بالایی” ندارن و بیشتر جنبه تبلیغاتی برای شرکت دارن. مثل آئودی R8، مرسدس AMG Project1، و i8، i3، لکسس LFA خدابیامرز و …
        ماشینهای برقی هم هنوز در مرحله خاص و کم سود بودن هستن. هنوز به بلوغ نرسیدن تا از مزایایی که شما گفتی بهره ببرن. ضمن اینکه هزینه چرم و خیاطی که شما مثال زدی بخش بسیااااااااار کوچیکی از هزینه های تولید یه ماشین رو شامل میشه. و یه داشبورد ساده و یه داشبورد پیچیده خیلی از نظر هزینه چرم و خیاطی فرقی ندارن.

        مهمترین بخش هزینه های تولید یه ماشین، مربوط به طراحی و توسعه و همینطور تجهیز خط تولید میشه.

        در نهایت اینم اضاف کنم که در آینده با تبدیل شدن خودروسازها به شرکتهای حمل و نقل کامپیوتری، احتمالا سودآوریشون هم خیلی بیشتر از امروز خواهد بود. اگه تا اون روز زنده بمونن!

        موافقم 4
        مخالفم 4
      5. حسین

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        من جواب گذاشتم برای شما ولی مث اینکه هنوز تایید نشده

        فقط درباره تسلا عرض کنم خدمتتون که درآمد این شرکت بسیار کمتر دیگران هست و بخش عمده سودش رو صرف سرمایه گذاری میکنه. ضمن اینکه برای ساختن گیگافکتوری با جذب سرمایه خارجی این کار ممکن شده نه از سود فروش ماشین. چرا که اگه یادت باشه، برای تولید مدل 3 حتی سرمایه کافی نداشت و کلی ماشین رو پیش فروش کرد. همینطور برای سایبرتراک.

        پدال، لطفا کامنت قبلی منو تایید کنید.

        موافقم 9
        مخالفم 2
    3. R@min

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      آشغاله بی ام و داره خوک دونی می زنه. درباره داخل چیزی نگم بهتره

      موافقم 36
      مخالفم 46
    4. زیزیگولو

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4444 ديدگاه)

      همه چیزش عالیه فقط جلو پنجره ش بدجوری میزنه تو ذوق

      موافقم 23
      مخالفم 20
      1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (238 ديدگاه)

        عالیه

        موافقم 9
        مخالفم 13
    5. Reza

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      انتظار همچین طراحی رو از بی ام و نداشتم

      موافقم 30
      مخالفم 17
    6. دیجی70

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (303 ديدگاه)

      همین ماشین رویا خیلی ها میشه

      موافقم 20
      مخالفم 21
  2. Amin

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    ماشینای آینده قراره اینقدر زشت باشن؟
    اگه همینطوره من عشق به ماشین رو می‌بوسم میزارم کنار

    موافقم 45
    مخالفم 12
    1. سهند

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      چراغ ها ی جلو و عقبش اصلا زیبا نیست طراحی ماشین باید خلاقانه باشد ولی چراغ های جلو و عقب این اصلا خلاقانه نیست و فقط نازک و درازه و جلوپنجره اش هم زیبا نیست در کل طراحی بیرونی بسیار زشته
      و اما طراحی داخلی،بخش تاچ پد و دنده بسیار زیبا شده با اون چوب زیبایش و فرمانش هم زیباست ولی بی ام و از مرسدس کپی کرده ولی مثل آن زیبا نشده و بخش دریچه کولر اصلا زیبا نیست و کابین بنز gls زیباتر از اینه
      به طور کلی طراحیش بسیار زشته
      به نظرم طراحی خودرو ها دارن زشت میشوند برای مثال بی ام و طراحی هایش را خراب کرده و بنز هم طراحی کلاس a و cls را خراب کرده و فراری هم طراحی sf90 را زشت کرده اما فعلا آئودی و لکسوس هیچ ماشین زشتی ندارند البته فعلا.

      موافقم 5
      مخالفم 5
  3. amg 63

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    دیگه واقعا کم کم ماشین های بنزینی دارند تموم میشن. حیف شد نشد یه ماشین خوب سوار بشیم. شاید همین الکتریکی ها ۲۰ سال دیگه بیاند اینجا چون فقط یه ماشین نیست باید ایستگاهای شارژ و تکنولوژی ایستگاه شارژشم همراهش بیاد . که بعید بدونم . forever با پراید پژو و سمند.

    موافقم 33
    مخالفم 2
  4. ماکان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که مدل iX7 را هم بسازند و تولید انبوه کنند .

    موافقم 11
    مخالفم 17
  5. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    نچسب بیریخت

    موافقم 38
    مخالفم 26
  6. محمد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    خوبه وزیر آلمان چند ماهه پیش به خودروسازای آلمانی تاکید کرده بود که خودروی الکتریکی خوشگل بسازن نه بیریخت ! حیف این همه تکنولوژی با این طراحی نچسب و بیریخت

    موافقم 42
    مخالفم 11
  7. SF90 STRADALE

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    BMW اولین گام رو محکم برداشت و حتماً در الکتریکی سازی موفق خواهد بود
    بعضی برندها مثل BMW ابداع کننده هستن و بعداً سایر برندها ازشون تقلید میکنن
    چراغ های لیزر ، طرح کریستال ، فرمان ۶ ضلعی و ….

    موافقم 32
    مخالفم 24
    1. مرتضی

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (196 ديدگاه)

      چه نوآوری بزرگیه فرمان شش ضلعی. فک کنم فرمون های پژو رو ندیدی

      موافقم 27
      مخالفم 5
      1. SF90 STRADALE

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        پژوهای ما رو میگی یا پژوهای اونا ؟؟؟؟ ??
        حالا فرمان ۶ ضلعی شاید قبلاً برندهایی مثل پژو در محصولاتشون استفاده کرده باشن ولی چراغ لیزری و طرح های کریستال اختراع خودِ BMW هست

        موافقم 12
        مخالفم 6
  8. erfan

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    دوستان،بیاین یه لحضه لوگوی بی ام و رو نگاه نکنیم،اون تعصب به شرکت رو کنار بزاریم،این ماشین
    طراحیش زیباست؟! از نظر من نه،مردم کلا چیز عجیب غریب میبینن از یه شرکت میان میگن اره بابا عالیه،تا دیروز از طراحی ساده تسلا انتقاد میشد،الان چی؟ این چیه؟

    شما بیا پرفومنس این ماشین رو با رقباش مقایسه کن(حتی طراحی)!
    این ماشین کجا میتونه مثل ائودی ای ترون،کادیلاک لیریک خوشگل باشه؟
    کجا میتونه مثل فورد مچ ای با 459 اسب بخار شتاب 3.2 رو بزنه؟
    500 اسب شتاب 5 ثانیه؟
    در مورد تسلا ایکس که اصلا حرفشو نمیزنم از پرفومنس این ماشین که بهترین عملکرد این کلاس رو داره

    (جدای از بردی که داره که طبق همین شتابی که گفته شده ازش نباید کمتر از این انتظار بره چون انچنان فشاری و پرفومنسی وجود نداره)

    بازم میگم فقط یه لحضه این ماشین رو چه از لحاظ زیبایی چه پرفومنس کنار رقبا بزاری بجای این که بیای افراطی تعریف کنی
    بیشتر میفهمی بی ام و دیگه داره شور این طراحی هاشو در میاره

    موافقم 34
    مخالفم 9
    1. حسین

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود.
      آره قبول دارم iX از لیریک و ای ترون زشت تره ولی اینایی که مثال زدین هیچ کدوم رقیب iX نیستن غیر از لیریک که اونم هنوز یه جورایی کانسپته. گرچه خواه ناخواه این ماشینا با هم مورد مقایسه قرار میگیرن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. Dna

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (289 ديدگاه)

    خدا رو شکر بلاخره غربیلک فرمونو عوض کرده خیلی هم خوب شده

    موافقم 3
    مخالفم 7
  10. Enzo

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    خداییش BMW چیکار داره می‌کنه ما که نمی‌دونیم . من بعنوان یه مشتریه ساده.خریدار. مصرف کننده. نه کارشناس خودرو نه از طراحیه بیرون ونه داخلش هیچ حسی رو نمیگیرم .بابا خودروساز خودرو طراحی و تولید می‌کنه برای مصرف کننده شما وقتی برای اولین بار یه ماشینی رو می‌بینی باید حس خوبی بهت بده در مورد این ماشین حداقل برای من که اینطور نیست .شما طراحی‌های قبلیه این خودروسازو درنظر بگیر E46.E39 نمی‌دونم طراحی ها اشباع شدن یا طراحان خودرو سطحشون اومده پایینتر.

    موافقم 25
    مخالفم 4
  11. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    کابینشو ??
    من همیشه به کابین بی ام و گیر میدادم اما این همه چی تمومه

    موافقم 9
    مخالفم 21
    1. MAHDI

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      منم عاشق کابینش شدم. خیلی مدرن و با ظرافت طراحی شده.
      ولی درکل من کابین های کمی سنتی تر رو دوست دارم تا یک کابین خیلی مدرن.

      موافقم 10
      مخالفم 9
  12. ارشیاsvj

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    X7 رو ترجیح میدم بهش.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  13. Amin-mc20

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    واقعا عالیه طراحی بیرون محشر کنسول وسط بینظیر ولی رودری…?
    و طبق معمول جارو برقی ای دیگر•____________________•

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. Mohammad

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (421 ديدگاه)

      چرا بی ام و این بلا سرش اومده طراحی مزخرف خب این چی چیه؟! بعد دوستان میان از تسلا ایراد میگیرن طراحی تسلا پیش این بهشته

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. Amin-mc20

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        به نظر من سایپا هم بهتر از تسلاعه

        موافقم 9
        مخالفم 2
  14. (Saeed(peugeot

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    واقعا عالی شده …..

    ولی خداییش یه چیز میگم دوستان میان دیس لایک میکنن…

    خداوکیلی درب صندوق عقب کپی دی اس ۶ و ۷ کراس بک هست …
    اولین بار دی اس طراح این سبک بود که چراغ ها کلا با درب بالا برن ….اصلا خط کنار درب هم عینه دی اس شده.

    موافقم 8
    مخالفم 7
  15. Ahmadreza

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (726 ديدگاه)

    جلو پنجره این ماشین بدجوری میزنه تو ذوقم

    موافقم 7
    مخالفم 3
  16. مهرداد كمال

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    حالا فارغ از قشنگی یا زشتی این ماشین، اما بی ام و بصورت خیلی جدی وارد عرصه الکتریکی شده. قطعا دنبال رسیدن به جایگاه رفیعی است

    موافقم 10
    مخالفم 3
  17. امیررضا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    چقدر طرفدار مرسدس بنز تو کامنتاس!
    این ماشین هم قشنگه هم خاص. من که دوستش دارم.

    موافقم 8
    مخالفم 15
  18. Ramin

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    خودرو برقی SUV فقط تسلا مدل x
    این بی ام و که توش….. خداوکیلی کی اونو طراحی کرده….. طراحی داخلش……
    بیرونش بدک نیست قشنگه
    ولی من با توش خیلی مشکل دارم. قیمتشم که نگفتن ولی توش خیلی خیلی زشته
    اوه دکمه مثلت شکل هست که میزنن واسه راهنما…. خداوکیلی خیلی کوچیکه…..
    اندازه انگشت کوچیکه دست انسانم نیست.
    فرمونش شبیه فرغونه…..
    میتونستم کلا همه رو صفحه نمایش بزارن به جای این مسخره بازی. اصلا از داشبوردش خوشم نیومد.

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. MAHDI

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      کابین پلاستیکی تسلا رو با این کابین مقایسه نکن.شما بچسب به فرغون تسلای خودت.

      موافقم 17
      مخالفم 13
    2. MAHDI

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      فرغون بیشتر به تسلا 3 و تسلا Y میخوره تا این ماشین

      موافقم 17
      مخالفم 12
      1. Ramin

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        فرغون = بی ام و
        زیبا = تسلا

        شما سلیقه نداری اقای مهدی.
        خداوکیلی این طراحیه…. نه شما بگو این طراحیه. اینگار 3تا گوشی سامسونگ چسبودن به هم به عنوان صفحه نمایش ویه چرخ پراید هم گذاشتن واسه فرمونش
        سیستم خودران هم نداره…… یه قوس هم دادن به داشبورد.

        اصلا طراحی نداره. اصلا……
        بعد داری این بی ام و رو با تسلا مدل x مقایسه میکنی!!!!!
        برید تست جرمی کلارکسون از مدل x رو ببینید.
        تو تست پیست تخت گاز از فورد موستانگ سریع تر بود.
        خداوکیلی برید تست برسی جرمی کلارکسون رو ببینید از تسلا مدل x
        بعد بیاید با این مقایسه کنید

        موافقم 9
        مخالفم 12
        1. MAHDI

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          رامین جان اگه من گفتم فرغون جون شما هم داری میگی فرغون. یعنی این فرغون واسه ما و اون فرغون واسه شما. و الا من به پراید هم نمیگم فرغون.?

          بخدا من حتی پورشه تایکان رو هم نمیتونم دوست داشته باشم چون الکتریکی هستش. درسته که درگ هاشو دنبال کردم که عملکردش رو ببینم. اما هیچوقت دوسش نداشتم. چون اصلا الکتریکی ها بهم حس خوبی نمیده. حالا میخواد تسلا باشه یا پورشه یا آئودی یا ب ام و و مرسدس ???
          ناراحت نشی اونطور گفتم???

          موافقم 4
          مخالفم 2
      2. AMIR-REZA

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        دقیقا
        طراحای تسلا وقتی میخوان داخل ماشین رو طراحی کنن :
        _چیکار کنیم طراحیش مدرن به نظر برسه؟
        _اووومم??? فکر کنم فقط یه مانیتور کافیه
        _آره خودشه !!واسه کلید شیشه بالابراش هم نگران نباش من یه آشنا تو مرسدس دارم
        _خوب پس پروژه طراحی داخلی تسلا 3 تموم شد دوستان!!!
        ولی در کل من طراحی این ماشین رو خیلی دوست دارم

        موافقم 11
        مخالفم 5
  19. ATa

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    نمی دونم اگر عکسای ژورنالی و کادربندی ها نبود چی به سر این دست از برنده ها می اومد…. شبیه هیچی نیست جز فاجعه. بازنده هایی که به انتها رسیدند در قیاس با تسلا. چه بلحاظ تکنولوژی و قیمت و چه از نظر سابقه تولید. نوکیا هم که باشی تاریخ مصرف داری.

    موافقم 12
    مخالفم 9
  20. حسین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    شاهین عزیز دمت گرم که با این سرعت اخبار رو پوشش میدی. امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشی، حتی اگه کامنت منو نبینی برات آرزوی موفقیت میکنم. به شدت در حال مطالعه درباره این ماشینم. در همین حد بگم که چیزی فراتر از انتظاره.

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام داداش مخلصم انجام وظیفه اس. به یادتم ❤

      موافقم 6
      مخالفم 3
  21. Kf

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (505 ديدگاه)

    من کلا از خودرو الکتریکی متنفرم و اصلا باحاش حال نمیکنم اما بعضی دوستان دیگه خیلی الکی نظر میدن من خودم هنوز یه Bmw مدل 2010 میبینم از نزدیک گردنم یه دور کامل می‌چرخه، اما از روی عکس نمیشه تشخیص داد قشنگه یا زشته اما چیزی که معلومه من عاشق چراق های دایره‌ای شکل گذشته bmw بودم و هستم اما دیگه از بین رفته
    اگر به جای بزرگ کردن و تغییر جلو پنجره،به طراحی اصلی چراغ ها دست نمیزد مثل بنتلی که از گذشته تا به الان چراغ ها رو نازک نکرده مثل آدامس،خیلی قشنگ تر بود

    موافقم 10
    مخالفم 3
  22. Abtin

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    این دیگه چه کوفتیه؟! واقعاً که!
    هم برقیه….
    هم بی ریخت و قیافه ست….
    من یکی خودم به شخصه فقط بنزینی رو قبول دارم برقی مال سوسولاست.مزخرف ترین طراحی ب ام و هم که روی این پیاده شده دیگه هیچی.از ب ام و بعید بود.
    کلا اصلا تقصیر ب ام و نیست آینده‌ای زشت و بی روح در انتظار خودروسازیه که بالاخره گریبان همه رو میگیره.اون از مرسدس بنز که رید به طراحی sکلاس،این از ب ام و با این جلو پنجره مزخرفش،اون از بقیه برقیا مثل ریوان که از پراید هم بدترن و….
    واقعاً حیف شد…
    ای کاش اصلا موتور برقی درست نمیشد…
    الان تسلا هم فقط میخواد خودران درست کنه….
    ماشین رو میخریم بخاطر لذت رانندگی نه اینکه مثل جنازه توش بشینیم هلمون بده!
    اگه اینطوریه خب نعش کش فرقی با خودران نداره!
    تا سال ۲۰۱۵،۲۰۱۶خوب بود دیگه خودروسازی وجود نداره…
    متاسفانه همه الان خودروسازی رو با کامپیوتر سازی اشتباه گرفتن…
    افسوس….

    موافقم 10
    مخالفم 11
  23. MAHDI

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی مدرن و خاصه طراحی بیرونی و دقیقا با کانسپت خودش یکی هستش.
    اما کابین بی نهایت زیبا، ظریف و جذابی داره،واقعا خیلی لذت بردم از طراحی کابین و جزئیاتی که درش بکار بردن. ?
    اما من هیچوقت الکتریکی هارو دوست ندارم.

    موافقم 11
    مخالفم 15
    1. \\\|♧|///_LEXUS_F_LINE

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      تو چطور دلت میاد به این دست رد بزنی؟؟؟؟
      من کابینشو دیدم غش کردم
      از بس زیبا و مدرن بود….

      موافقم 5
      مخالفم 2
  24. mahdi-abdi

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    حالا جلو پنجرش دیگه اونجوریم که میگیم بد نیست

    موافقم 4
    مخالفم 8
  25. سعید تویوتا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    بینهایت زیباست بخصوص از نمای جانبش.کابینم که دیگه نهایتشه

    موافقم 5
    مخالفم 10
  26. mehran.Jy

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (232 ديدگاه)

    از داخل دستگیره در نداره و درش با دکمه باز میشه. اگه بزق خودرو قطع بشه چی؟ چطور میتونه استاندارد ایمنی آمریکا رو پاس کنه؟ به خاطر نور مجسمه رولزرویس گیر دادن.

    کابینش به نظر من زیباست. ساده و جذاب.
    امیدوارم تب این طراحی های فضایی یکم‌بخوابه.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. دستگیره در داره. اون پشت مخفی شده. کلا همه چیز مخفیه. حتی اسپیکرها. بیشتر از 17 18 تا اسپیکر داره که با سفارش سیستمهای حرفه ای به 30 تا هم میرسن اما همه مخفی شدن. کلا فلسفه طراحیش اینه که مثل خونه باشه. راحت و آسوده و ساده. و تکنولوژیش هم تا جای ممکن توی دید نباشه و فقط موقع لزوم دیده بشه. (این شروع یک روند جدید در طراحی ماشینها خواهد بود. سالهای آینده شاهد الگو برداری دیگران از این ایده خواهیم بود. البته اسمشو تقلید نمیذارم. یه روند جهانیه که ب ام و اول توش قدم گذاشته. بقیه هم میان)

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. mehran.Jy

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (232 ديدگاه)

        سلام. پس اون دکمه چیه؟
        روش عکس درب داره و هر دو سمت دارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          اونم هست.. هم برقی هم مکانیکی. (البته تا جایی که من فهمیدم)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  27. JDM

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    کادیلاک لیریک بش ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 5
  28. رامتین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    این جلوپنجره بزرگ روی این خودرو باز جذابتر از سری4 شده، چون ابعاد خود خودرو بزرگه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  29. MjM

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (718 ديدگاه)

    بی ام و هم مثل بنز رسما دوتا تبلت چسبوند رو داشبرد! هرچند فعلا تو خودروهای بنزینیش نبوده ولی…..
    از چشمان فرشته هم فقط دوتا خط چشم باقی مونده
    تمام امضاهای بی ام و دارن محو میشن!

    موافقم 6
    مخالفم 1
  30. spk

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    افتضاح کامل طراحی! اینو اگه توی روستاهای چین میساختن میگفتیم توان سازنده همین بوده ولی آخه بی ام و باید همچین چیزی بیرون بده؟ اون از بنز S نسل جدید با اون طراحی مسخره و ضعیف که هیچ وقار و ابهتی از نسل های قبل نداره، اینم از بعضی محصولات بی ام و که گند زدن به سابقه این شرکت و طرح های موندگارش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا