بی ام و

مقایسه جالب نسل اول و نسل جدید ب‌ام‌و X5

ب‌ام‌و برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ بود که X5 E53 را به عنوان خودروی فعال اسپورت یا SAV معرفی کرد. این برند آلمانی در آن زمان مالک لندروور بود و بنابراین X5 از برخی قطعات آفرود رنجروور همچون سیستم حرکت در سربالایی سود برده است.


حالا ۲۰ سال از زمان عرضه اولین نسل این خودرو گذشته و X5 در چهارمین نسل خود قرار داشته و البته از نظر تکنولوژی نیز فرسنگ‌ها با جدش فاصله دارد؛ اما اخیراً Redline Reviews مقایسه‌ای جالب بین جدیدترین نسل X5 و X5 مدل ۳.0i 2001 انجام داده است.


اگر تنها بخواهیم درباره طراحی سخن بگوییم واضح است که ب‌ام‌و به آرامی اما به‌صورت پایدار از شکل‌های نرم‌تر استفاده کرده است. نسل جدید X5 G05 سطوح گردتر بیشتری داشته و در مقابل نسل اول این خودرو سن بالای خود را سریعا نشان می‌دهد.


مورد بعدی به تفاوت ابعاد دو خودرو مربوط می‌شود. نسل اول X5 در واقع کوچک‌تر از X3 امروزی محسوب می‌شود. البته X5 E53 بی‌شک ابهت خاص خودش را داشته و به لطف ارتفاع مناسب از سطح زمین خودرویی خشن و بسیار توانا به نظر می‌رسد.

داخل کابین نسل اول قدبلند ب‌ام‌و سیستم اطلاعات سرگرمی متفرقه دیده می‌شود اما جدای از آن، X5 E53 دارای همان کابین بکار رفته در سری ۵ کد E39 است که در اواخر دهه ۹۰ و اوایل قرن ۲۱ محبوبیت بالایی داشت.

همچنین دو خودرو هنوز هم دارای طراحی چندلایه داشبورد هستند هرچند ما حدس می‌زنیم اکثر افراد ترجیح خواهند داد پشت فرمان جدیدترین نسل X5 بنشینند مخصوصاً اینکه این خودرو از تمامی ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی و ایمنی مدرن سود می‌برد.


البته در خاتمه این بررسی، فرد بررسی کننده از چندین نکته درباره‌ی X5 نسل اول لذت برده که از جمله آن‌ها می‌توان به سواری خودرو و حس فرمان آن اشاره کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    X5 واقعا فوق العاده است. نظر مجلات مختلف هم به این موضوع اشاره میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  2. مهزیار

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (442 ديدگاه)

    قطغا طراحی داخلی نسل اول رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. بی نام

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    در بهتر بودن نسل جدید شکی نیست اما حسی که نسل اول داره خیلی با احساس تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad amin

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    X5 خیلی ماشین باحالیه مخصوصا جدیدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    20 سال دیگه چی میشه ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا