آئودیبی ام ومرسدس بنزهفته نامه

مقایسه اجمالی ب‌ام‌و سری 7، آئودی A8 و مرسدس بنز S کلاس

کلاسی این خودروها در آن حضور دارند این اواخر کمی آشفته و هیجان‌انگیز شده است. طرفداران هر برند مصاف‌های پرشوری را درباره‌ی اینکه کدام سدان لوکس بهتر است برگزار می‌کنند. زمانی که نسل فعلی مرسدس S کلاس برای اولین بار معرفی شد این خودرو کمی شوک را به جهان به خاطر کابین خود و سطح تجملی که پیش از این در سگمنت موردنظر دیده نشده بود تزریق کرد. بعد از این خودرو ب‌ام‌و سری ۷ G11 معرفی شد. هر دو خودرو سن کمتری از آئودی A8 کهن‌سال دارند؛ اما در واقعیت هرکدام در برابر یکدیگر چگونه عمل می‌کنند؟

mercedes-s-500-vs-bmw-750i-audi-a8-4-0-tfsi-7

mercedes-s-500-vs-bmw-750i-audi-a8-4-0-tfsi-8
قدیمی‌ترین خودرو در این مقایسه واضح است که در مکان سوم قرار می‌گیرد. درحالی‌که آئودی A8 هنوز هم خودروی خوبی است اما نمی‌تواند با دو هم‌وطن جدیدتر و تکنولوژیک تر خود رقابت کند. هرچند A8 هنوز هم برخی موارد را در چنته دارد گه دو حریف دیگر می‌توانند از آن یاد بگیرند. برای مثال هندلینگ این خودرو تیزتر و دینامیک‌تر است. احتمالاً این موضوع به خاطر زمان تولید این خودرو است چراکه در آن زمان به هندلینگ ارزش بیشتری داده می‌شد. این خودرو در بحث رانندگی هیجان بیشتری از بنز و ب‌ام‌و دارد؛ اما خب کلافه کننده به نظر می‌رسد و ترکیبی از کابین از مد افتاده و تکنولوژی‌های قدیمی را به نمایش می‌گذارد.

mercedes-s-500-vs-bmw-750i-audi-a8-4-0-tfsi-13

در رتبه‌ی دوم ب‌ام‌و سری ۷ قرار گرفته است. نویسنده‌ها واقعاً تکنولوژی این خودرو را دوست دارند و ادعا می‌کنند که در این زمینه سری ۷ بهترین است مخصوصاً وقتی نسل جدید سیستم iDrive را امتحان می‌کنند. همچنین گفته شده که کابین این خودرو کمی گران‌قیمت‌تر از مرسدس احساس می‌شود و خوش‌ساخت‌تر است. هرچند سری ۷ قطعاً فاقد سواری تجملی نرم و احساس خاص S کلاس است. ب‌ام‌و تلاش کرده تا سری ۷ نسبت به رقیب اصلی خود دینامیک‌تر حس شود اما به نظر تست کننده‌ها دینامیک خودرو همه‌چیز نیست؛ اما در کل تفاوت‌ها کوچک بوده و دو خودرو واقعاً مدل‌های فوق‌العاده لوکسی هستند.

mercedes-s-500-vs-bmw-750i-audi-a8-4-0-tfsi-23

به لطف سواری‌ای که تنها اندکی نرم‌تر بوده و به خاطر تجربه‌ی رانندگی احساسی‌تر مرسدس بنز S کلاس نسبت به سری ۷ برتری دارد. درحالی‌که کابین این خودرو کمی هیجان‌انگیزتر از کابین سری ۷ است اما مواد بکار رفته در آن همانند چرم مصنوعی روی داشبورد چندان مناسب به چشم نمی‌آیند؛ اما در کل این خودرو لوکس‌تر بوده و مردم، مرسدس بنز S کلاس را بیشتر از رقبا به عنوان یک خودروی راحت و کاملاً لوکس در نظر می‌گیرند.

mercedes-s-500-vs-bmw-750i-audi-a8-4-0-tfsi-1

حال شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    تا بنز اس کلاس هست کسی نباید فکر دستیابی به عنوان بهترین خودروی لوکس رو بکنه.
    621 اسب بخار
    با اون وزن بالا صفر تا صد 3.9 ثانیه
    موتور 12 سیلندر
    لوکسی بی اندازه
    و……………
    یه بار عکس داخل این ماشین رو به یکی از فامیل ها نشان دادم گفت اینو حیفه با کفش بری توش باید تو.ش فرش و موکت انداخت!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. فقط انگلستان

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      بنز و آئودی و بی ام و همیشه خیلی خوب عمل کردن ولی پورشه فقط بلده سوتی بده جالبه که از نظر بعضی از دوستان نهایت تکنولوژیه
      امان از این قورباغه ی زشت
      نمی دونم این لاپیکان که می گن چی داره که بقیه ندارن.

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. mehran911

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        پورشه فقط بلده سوتی بده !!!!!!
        چند چندی باخودت !؟!؟؟!؟!؟؟!؟!؟
        حیف که به بعضی ها نمیشه بیشتر یکی دیسلایک داد

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. علي

          ۲۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (63 ديدگاه)

          مهران عزیز قضاوت مردم بابت حرف بعضیها از لایک و دیسلایک معلوم میشه . ارزش صلیغه و تفکرت خیلی بیشتر از این حرفاست ، پس خودتو ناراحت نکن و بدون این ٣ خودرو به انضمام پورشه سلاطین و پرچمدار هستند.
          با تچکر

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. سروش قاضی مطلق

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (117 ديدگاه)

        واقعاااا باهات موافقم پورشه خیلیی زشتههههههه

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Madjid

          ۲۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آره خخخخخخییییییییلللللللللییییییییی

          موافقم 1
          مخالفم 1
      3. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        فقط انگلستان رفیق فکرش هم نمیکردم همچین نظری بدی …………
        چون رفیق با حالی هستی کلا نخونده میگیرم دیدگاهتو ………

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amir

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (522 ديدگاه)

      نتیجه تست از قبل هم مشخص بود.شاید ب ام و و ائودی بتونن با کلاس E و C رقابت کنند(هر چند اونجا هم جلوی مرسدس بنز کم میارن) ولی هیچگاه رقیب کلاس Sنمیشن.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mohsen

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        ماذا فازا؟ سری 3 پس یعنی به نظر شما از C کلاس کم آورده؟ یا سری 5 از E کلاس ؟
        عجب
        واقعا متحول میشم این نظرات کارشناسی شده رو میخونم
        در ضمن به نظر من انتخاب بین این ها بیشتر سلیقه ای هستش و طراحی سری 7 واقعا به نظرم جذاب تر از رقباست

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. Bavaria

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        ممکنه بعدا ی مجله دگ همین تست رو انجام بده آئودی اول بشه، مهم معیار اون مجله و تا حدودی سلیقه تست کننده هست
        بعدشم همه میدونن سری پنج سلطان کلاس خودشه
        سری سه هم ک دگ گفتن نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. he

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (31 ديدگاه)

        صبر کن سری 9 بی ام و بیاد بعد بگو بنز رقیب نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ماسل

          ۲۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          بشین تا بیاد(شوخی)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. رامتین

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3046 ديدگاه)

      باشه هر چی تو بگی!!! شک نکن پانامرا یه سر و گردن برتره. کلا پورشه یعنی نهایت تکنولوژی و کلاس. فعلا هم 918 و در ادامه 960 برترین هایپرکار دنیا خواهند بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. he

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (31 ديدگاه)

        پانامرا اسپرته آقا جان بحث سر لوکس بودنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۲۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (3046 ديدگاه)

          مهندس پانامرا اسپرت لوکسه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Madjid

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز
      الف.ی
      حرفت کاملا درست.ما راستش برای این ماشین به جای موکت باید از فرش دستبافت استفاده کنیم.
      شتاب و قدرت و موتور که گفتی درستن اما نه برای اس کلاس معمولی.
      یک اشتباه کوچولو داری.
      اونم اینکه در S Class از موتور 12 سیلندر استفاده نشده
      موتور های مورد استفادن در اس کلاس یا V6 Biturbo هستن یا V8 biturbo. قدرت هم بین 380 تا 500 اسب بخار هست
      فقط در S600 Pullman و S65 Amg از V12 Biturbo استفاده شده.
      S65 حدود 670 اسب قدرت و 1100 ن . م. گشتاور داره

      سری 7 هم نسل قبلش V10 تنفس طبیعی داشت که صداش دیوانه میکرد.
      الان V8 استفاده میکنن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. mehran.Jy

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    بعضی چیزا رو نباید مقایسه کرد. فقط باید دوستشون داشت.
    من به شخصه اگه درحد سوار شدن اینا پول داشتم، سعی می کردم تو پنج سالی نسلشون جدید می شه همه شون رو یکی دوسالی داشته باشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Bavaria

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    همیشه بنز اس کلاس بهترین در کلاس خودش بوده ولی به دور از تعصب این نسل از سری هفت خیلی عالی عمل کرده،و انقدر به اس کلاس نزدیک شده که طبق گفته مطلب بالا با اخلاف بسیار پایین اونم بخاطر سواری اندکی خشکتر دوم شده
    این جمله رو اصلا انتظار نداشتم: “همچنین گفته شده که کابین این خودرو کمی گران‌قیمت‌تر از مرسدس احساس می‌شود و خوش‌ساخت‌تر است.”
    از نظر سلیقه ایی هم “بنظر من” سری هفت خوشگلتر و خاص تر از اس کلاسه
    انتخاب من بدونه ذره ایی تردید ب ام و سری هفت
    اینم قبول دارم که همچنان سلطان این کلاس(البته با اختلاف بسیار کم)، مرسدس هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      اس کلاس از نظر خیلی از کارشناسا طراحی داخلی بهتری داره ولی کیفیت مواد و مونتاژ داشبورد سری ۷ یه کلاس بالاتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. m4

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    از حق نگذریم سری ۷ امسال تحول بزرگی داشته!
    اینو کسی میگه ک توی کلاس لوکس اس اول میدونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohammad

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    سری7 های قبلی ماشینای خیلی خوبی بودن ولی تا به این اندازه نتونسته بودن به کلاس اس نزدیک بشن!
    این سری7 تنها مدلیه که واقعا یک زنگ خطر محسوب میشه برای اس کلاس ولی این رو هم باید در نظر داشت که اس کلاس منتظر یک فیس لیفتم هست که اونو بهتر از قبل میکنه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AK_007

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    من ی تست دیدم ک توی اون سری ۷ از اس ۵۵۰ سریعتر مسیرو طی کرد
    اما بی ام و هنوز ماشینی در حد اس ۶۰۰ و مایباخ نساخته
    بالاخره وقتشه سری ۸/۹ رو معرفی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. he

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (31 ديدگاه)

      به زودی سری 9 میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Madjid

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    منتظر نسل بعد A8 هستن تا بیاد و خودی نشون بده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. مجید

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من طرفدار ب ام و هستم و دینامیک و کیفیت ساخت که تو متن اشاره شد خیلی از رقیبش بهتره به نظر من خیلی احساسی نتیجه گیری شده و اصلا عقلانی نیست در ضمن فروش سری 7 جدید تا الان تو امریکا بیشترین رشد رو داشته در ضمن وای به حال مرسدس اگه M7 ساخته بشه!!!!!!!!!!!اون موقع دیگه باید بره لنگ بندازه!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      رفیق !!
      مگه S65 نیست ؟
      مگه S62 نیست؟
      مگه S8 نیست ؟
      البته M7 از همشون دلنشین تره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (681 ديدگاه)

        ارادت رفیق!
        قبول دارم خانواده AMG قابلیت های فوقالعاده ای دارن ولی حتی طرفدارای دو اتیشه بنز هم از هندلینگ سری M آگاهن در ضمن آئودی هم عالیه ولی قبول کن آلپینا هم گزینه های خوبی برای رقابت با اونا بوده در غیاب مدل های M تو سری 7 به هرحال هیچی برای من سری 7 نمیشه مخصوصا از سال 2003 به این ور که با تحول و قدرت برگشت و خونی تازه تو رگ هاش تزریق شد.به عنوان مثل همین I-Drive باعث شد رقبا هم خودشونو به روز کنن
        به هر حال سلطان باواریا همیشه برای طرفداراش یه چیز دیگه س و برای کسایی ساخته میشه که هدفشون فقط سوار شدن و رسیدن از نقطه A به B نیست گرچه امروز دیگه مالکای این جوری تو اکثر برندها کم شدن عل الخصوص تو این کلاس!!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۲۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          موافقم رفیق اساسی.
          سلیقت اندازه ی خودت برام محترم و باارزشه.
          بیستی به مولا…

          موافقم 1
          مخالفم 0
  9. Efk

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    چراغ جلوی اس کلاس در حد اسمش خوشگل نیست
    چیزی نیست که از نزدیک ببنیش بگیرتت ولی از پشت و بغل لذت بردم بخصوص اون خطش که انگار اتو کشیدنش به بهترین شکل طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. GOD BLESS AMERICA

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    آ8 خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Morteza

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (123 ديدگاه)

    درسته هر سه ماشین ماشینای خوبی هستن و تو کلاس های دیگه انتخاب بهترین بینشون سخته
    ولی وقتی بحث لوکس بودن و ماشین شخصیتیه اس کلس بنظرم بهترینه
    با پرستیژ تره و بیشتر بدرد ادمای کلاس بالا میخوره
    البته این نظر شخصیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    سلیقه هست سری 7حقش بود اول شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. shirkoooo

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    بهترین خودروی لاکچری ٢٠١۶ در دست ب ام وست ، این نمی تونه عادلانه باشه بخاطر یه کمی نرم تر بودن بنز اول بشه ، در عوض لذت رانندگی و هندلینگ ب ام و یه چیز دیگست ، در ضمن سری ٧ هم الان مثل قدیم نیست کاملا با اس رقابت می کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بنزما

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (505 ديدگاه)

    سلام اقای مدیرسایت دلیل اسطوره بودن زانتیا چرا تایید نشد شاید بتونم پدال درک کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سیاوش

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پانامرا یعنی تو این کلاس قرار نمیگیره ! مخصوصا نسخه با فاصله محوری بزرگترش!!!
    در هر صورت اگه من همچین پولی داشتم
    1-پانامرا
    2-s کلاس
    3- سری 7
    4- A8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نویدی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    s کلاس خیلی بی مهرِ،اصلا جوون پسند نیست،واسه افراد مسن خوبه…بنز توی طراحی بدنه داره پسرفت میکنه.
    قطعا بین این سه تا بهترین گزینه bmw سری ۷ هستش…هم بی نهایت لوکس و پیشرفته ست،هم اسپورت و جذابه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sepehr

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (45 ديدگاه)

      قیافه آئودی هم خیلی سر سنگینه مثل بنز

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. ماسل

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    به نام خدا
    تو این سکمنت پانامرا
    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. arash

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جالبه سانروف ندارن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    با تمام احترام به کمپانی دوست داشتنی و مهندسی آئودی ولی بنظر میرسه A8 کمی از این کلاس خارج شده بیشتر به E و سری ۵ نزدیکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نوید جهرمی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    کاش جگوار XJ و لکسس LS هم برای مقایسه کنارشون بودن.
    البته انتخاب بنده بنز اس کلاسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حمیدرضا

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    همشون زیبا و با کیفیتن خصوصا اون نوار چوبی شکل که تو عکسام مشخصه پشت ردیف صندلیای جلو انگار داخلشون کمی شبه هم هست ولی طراحی جلو داشبور بی ام دبلیو کمی از بنز به نظر من مدرن تره بنز یه حس قدیمی بودن رو منتقل میکنه و اینکه ائودی با اینکه از همه مسن تره ولی انصافا خیلی طراحی خوبی داره کمی از زمان جلو تر بوده امیدوارم زودتر نسل جدیدش رونمایی شه که دنیای پولدارا قشنگ تره بشه ماهم ببینیم لذت ببریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mohammad fm480

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تا وقتی اس کلاس هست مقاسه چرا؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امین

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اکثر تکنو لوژی ها اولش روی بنز اس کلاس میاد وبعد یکی دو سال بعد روی بی ام و و آئودی
    مثل کمربند ایمنی .دوربین دید در شب و………..
    پس لازم به تست نبود شما هم خودتون رو ناراحت نکنید دوستان عشق ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Ali

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان و عزیزان لطفا سر ماشینایی که المان داره تولید میکنه ما ایرانیا با هم دعوا نکنیم . به نظر من کسانی باید در رابطه با این ماشینا صحبت کنن که ماشینو داشتن یا حداقل ۵ دقیقه سوار شدن . یکی مثل من که تاحالا دستمم بهشون نخورده نباید بیام بگم که s کلاس خیلی بهتر از سری هفته یا بلعکس . باز دمشون گرم که دارن این ماشینارو تولید میکنن و یه رقابت سالمو تا اینجا جلو اووردن.رفاقتو رقابت با هم جلو اومده . و هر ساله ماشینو به روز رسانی میکنن و نه مثل پیکان ما که ۴۰ ساله یک مدل تولید شده

    به خدا قسم اگه از سال ۴۶ که پیکان اومد ایرانخودرو هر ساله ۲ اپشن بهش اضافه میکرد شاید الان این رقابت ۳ جانجه میشد ۴ جانبه که s کلاس و سری هفت و a8 و پیکان شرکت کننده هاش بودن

    ببخشین وقتتونو گرفتم این دیدگاه واقعی من بود

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا