مقایسه ب‌ام‌و سری 8، مرسدس S کلاس و لکسس LC

زمان انتخاب فرا رسیده است…

سرانجام ب‌ام‌و سری 8 معرفی شد. باواریایی ها این خودرو را ترکیب غیرقابل‌رقابت از اسپورت و لوکس بودن توصیف می‌کنند. زمان زیادی از به چالش کشیده شدن مرسدس توسط یک ب‌ام‌و دو درب در کلاس‌های سطح بالا می‌گذرد اما با معرفی سری 8 جدید می‌خواهیم ببینیم رقابت این دو برند چگونه پیش خواهد رفت؛ و البته یک حریف دیگر هم وجود دارد: لکسس LC.


خب پیش از آنکه برخی از افراد بگویند لکسس LC رقیب مستقیم سری 8 و S کلاس کوپه نیست باید بگوییم مشتریانی واقعی که به دنبال پرداخت 100 هزار دلار برای خرید خودرو هستند به احتمال زیاد بین این سه خودرو مردد خواهند بود.

لکسس LC500
بله شاید ژرمن‌ها فضای کابین بیشتری در مقایسه با لکسس داشته باشند اما در دنیای گرند توررهای لوکس دو درب، راحتی سرنشینان عقب یک اولویت حیاتی نیست. چیزی که مهم است طراحی چشم‌نواز، فاکتور احساس خوب و توازن بین دینامیک سواری و راحتی فوق‌العاده در فواصل طولانی می‌باشد.


ب‌ام‌و سری 8 جدید کاراکتر اسپورت خود را با استایلی عضلانی که از نسخه مفهومی خود به ارث رسیده ترکیب کرده است.

جلوپنجره کلیوی پهن این خودرو به خوبی با چراغ‌های جلوی نازک ترکیب شده است. همچنین شیشه عقب بسیار خمیده پشتی به نمایی رسیده که کاملاً در تسلط چراغ‌های عقب بسط یافته و دو خروجی اگزوز حجیم می‌باشد.


حریف بعدی این میدان مرسدس S کلاس کوپه است که ظاهر آرام بخشی دارد و خشن بودن هرگز در لیست منوهای این مرسدس دو درب بزرگ نبوده است.

بجای این حرکات، خطوط بدنه مرسدس بسیار ظریف‌تر و تر و تمیزتر بوده و تلاش دارند این خودرو را باابهت نشان دهند و تصویری جذاب از مرسدس در کلاسی سطح بالا بر جای بگذارند. S کلاس کوپه در کل خودرویی گران‌قیمت و زیبا به نظر می‌رسد.


و بالاخره به لکسس LC می‌رسیم. این خودروی ژاپنی همه‌ی آن چیزی را که یک محصول اسپورت بزرگ باید داشته باشد ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به پهنای قابل‌توجه، خط سقف کم ارتفاع و جزئیات آینده‌نگرانه در نقاط کلیدی اشاره کرد.

چراغ‌های شلوغ لکسس هماهنگی خوبی با کلیت بدنه داشته و جلوپنجره دوکی‌شکل خاص لکسس به بهترین شکل ممکن با خودرو ترکیب شده است. این یک GT لوکس برجسته با حس خاص یک سوپرکار است.


هر سه خودرو در کابین نیز افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند. ب‌ام‌و با یک جفت صفحه‌نمایش که برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی می‌باشد به شما خوشامد می‌گوید. همچنین جزئیات فولادی و کاربرد شیشه در برخی بخش‌ها و کنترل‌ها به همراه کابینی تمام چرمی از دیگر ویژگی‌های بخش داخلی سری 8 می‌باشند.


مرسدس S کلاس کوپه نیز با دو صفحه‌نمایش بزرگ یکپارچه و متریال چوب و چرم و فلز فوق‌العاده در فضایی مدرن‌تر شما را جذب می‌کند.


با باز کردن درب لکسس LC وارد یکی از خاص‌ترین کابین‌های بازار خواهید شد. فضای داخلی این خودرو ترکیبی از تکنولوژی‌های مدرن و چرم و آلکانتراست. کابین لکسس از نظر ترکیب رنگ‌های روشن بی‌شک جزو جذاب‌ترین‌ها می‌باشد.


خب زمان انتخاب فرا رسیده است. شما کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ ب‌ام‌و سری 8، مرسدس S کلاس کوپه یا لکسس LC؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

30 دیدگاه

  1. javad
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    انتخاب خیلی خیلی سختیه
    ولی انتخاب من اس کلاسه
    البته باید بگم دو رقیب دیگه هم، چیزی کم ندارن

    پاسخ
    1. مرصاد
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      با اینکه من همیشه مرسدس رو به ب ام و ترجیح میدم ، ولی انصافا سری 8 مثل الماس میدرخشه
      از نگاه کردن بهش خسته نمیشم😕

      پاسخ
    2. کیان
      سوابق: (235 دیدگاه) ,

      واقعیت من اینطور فکر میکنم که ما ایرانیها نسبت به ماشینهای آلمانی و بعدشم ماسل های آمریکایی علاقه خیلی خاصی داریم، قبل از اینکه هم اصل خود ماشین برامون مهم باشه به اسم و برندش توجه داریم، تا حدود زیادی هم طبیعی ولی بعضی جاها افراطی انتخاب میکنیم.

      بین این 3 انتخاب خیلی سخته ، لکسوس و بنز مدت زیادی هستن که معرفی شدن، بی ام و خیلی خیلی جدیده ، شاید کمتر از 2 هفته و خب جذابیت و تازگیش خیلی بیشتره .
      در کل فرض کنیم این 3 تا رو نشناسیم و به کسی که ماشین شناس نیست که از اصالت طراحی بخواد تشخیصشون بده اینهارو نمایش بدیم و مثلا ارم بنز و بذاریم رو لکسوس لکسوس رو بی ام و و بی ام و رو هم روی بنز، اونوقت ببینید که چقدر نتایج تغییر میکنه.

      پاسخ
  2. Amirferrari
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    واقعا سخته انتخاب بین این سه بزرگوار،تو طراحی و بی ام و،تو لاکچری بودن مرسدس بنز،و تو اطمینان و کم استهلاک بودن هم لکسس،فکر کنم اختلاف قیمت لکسس با دو بزرگوار دیگه زیاد باشه به خصوص مرسدس بنز…قیمت s63 جدید ۱۸۰ هزار دلار بی ارزشه (البته واسه ما که تو ایران ارزش ریالمون ساعتی می‌ره بالا) با این اوصاف کسایی که قیمت واسشون تو اولویت باشه لکسس با قیمت 100هزار دلار گزینه مناسب‌تری هست،با تچکر

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1731 دیدگاه) ,

      رقیب ژاپنی خیلی ماشین شایسته ایه
      بخشی از افتخاراتش:

      لکسس LC برنده جایزه (بهترین خودرو لوکس)از نظر مخاطبین سایت AUTOGUID.
      .
      به عنوان (لوکس ترین خودرو سال 2017) از نظر سات خودرویی AUTO123  با وجود رقبایی چون (پورشه پانامرا و بی ام و سری ۵).
      .
      برنده جایزه (EMOTIONAL AWARD) در مراسم انتخاب (بهترین خودرو سال ژاپن 2017).
      .
      عنوان (بهترین کوپه سال 2017) از نظر سایت MOTOR.ES  با وجود رقبایی چون (پورشه 718 و مرسدس E).
      .
      عنوان (بهترین خودرو کوپه سال 2017 در کشور انگلستان).
      .
      برنده جایزه EYES ON DESIGN AWARDS به عنوان (بهترین طراحی داخلی) در نمایشگاه دیترویت.
      .
      💙لکسس💙

      پاسخ
  3. cls
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    bmw عالی کار کرده اما s کلاس ی چیزه دیگست

    پاسخ
  4. فرامرز
    سوابق: (1093 دیدگاه) ,

    اس کلاس کوپه خیلی خوبه ولی اصلاْ به اسپرتی ب ام و نیست و اگه بخوام خودروی اسپرت انتخاب کنم بدون چون و چرا ب ام و انتخابم خواهد بود. نمای جلو اس کلاس کوپه چیزی از سی کلاس ۴۰ هزار دلاری بیشتر نداره و نمای عقبیش هم ای کلاس کوپه هست ولی ب ام و سری ۸ واقعاْ خاصه و طراحی عضلانی عالی داره. داخلش هم درسته به لوکسی مرسدس نمیرسه ولی قابل قبوله

    پاسخ
    1. Parvaz
      سوابق: (230 دیدگاه) ,

      اتفاقا یکی از نکات برجسته سری ۸ طراحی جدید و زیبای کابین و داشبورد هستش، به نظر من مرسدس باید دیگه کم کم به فکر طراحی جدید کابین باشه، واقعا سنگ تموم گذاشته بیمر تو کابین سری ۸

      پاسخ
  5. جواد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سری هشت انصافا تمیز کارکرده.

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    انصاف داشته باشید
    قیمت لکسوس رو با قیافش و کیفیت و .. در نظر بگیرید بعد رای بدید.
    رای من لکسوس

    پاسخ
    1. محمد حسین
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      تو این کلاس قیمتی ، برای مشتری خاص بودن مهم
      نه هزینه اولیه و نگهداری کم

      پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    جانم سری۸.عجب طراحی.عجب ظاهرمخوفی.ازنظرپرفومنس هم قابلیت بالاتری داره.موندم m8قراره چی ازآب دربیاد

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    بهترین طراحی روسری۸ داره.شتاب۳/۶ اونم مدل معمولی سری۸.واقعا گل کاشتهbmw باخودروهای جدیدش.ترکونده غول خودروسازی. باواریا.تازه این عکس ها مدلamg بنز هستش ولی درطراحی اسپرت بپای سری۸ معمولی هم نمیرسه.مدلm8 دوبرابرجذاب ترازm850خواهد بود باپرفومنس خیلی خیلی قوی تر

    پاسخ
  9. shirko
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    قطعا و صدرصد ب ام و ، به قول دوستمون اس کلس با محصولاته دیگر بنز زیاد فرقی نداره ، ولی سری ۸ کاملا متمایزه با دیگر محصولات ب ام وست ،از کلس هم خاصتره نمای بیرون وداخلش واقعا محشره ، ولی بنز و لکسس هم خوب ماشینین .

    پاسخ
  10. me84
    سوابق: (1025 دیدگاه) ,

    .
    کابین اس کلاسو هنوز تو هیچ ماشینی ندیدم. محشره.

    پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    m850بااینکه نسخه معمولی سری۸ هستش اما طراحی اسپرت تری نسبت بهs63کوپه داره که نسخهamgهستش.وقتیm8بیاد هم پرفومنس دوچندان نسبت بهm850داره وهم ظاهر خیلی جذاب تر.شتاب۳/۶ نسخه معمولی خیلی جالب توجه هستش

    پاسخ
  12. AventadorSVJ
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    تو این مورد سری 8 واقعا تحسین برانگیزه ونمیتونی جزبش نشی.
    تو طراحی ازهمه بهتره و پرفورمنس بهتری داره .
    از لحاظ لوکسی و لاکچری بودن هنوز مرسدس حریف قدریه.
    اما تو قیمت لکسوس از همه بهتره و قیمت ب ام و هم با توجه به قیمت 180هزار دلاری مرسدس نباید کمتر از بنز باشه.
    در کل سری8 بنظرم خیلی بهتر از دو رقیب دیگرش هست.

    پاسخ
  13. رضا
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    لکسس هم زیباست هم کم استهلاک هست هم مطمئنه هم قابلیت اطمینان داره هم کم خرج تره هم ارزون تره هم ژاپنیه هم …

    پاسخ
  14. Ferrari
    سوابق: (1028 دیدگاه) ,

    لکسوس بسیار زیباست با اینکه از بی ام و قدیمی تره اما همچنان چشم نواز و مدرنتره

    پاسخ
  15. سام
    سوابق: (391 دیدگاه) ,

    هر سه تا ماشین عالی و بی نظیرند ولی ب ام و سری 8 محشره.

    پاسخ
  16. امیر
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    طراحی خارجی بنز خوبه ولی عقبش میتونس بهتر باشه کابینشم طبق معمول لوکس بودنشو به وضوح نشون میده
    طراحی خارجی لکسس هم ک زیاد جالب نیس فقط جلوش خوبه کابینشم هم لوکسه یه جورایی هم اسپرت (یه چیزی بین لوکسی بنز و اسپورتی بی ام و
    دراخرم بی ام و تو طراحی حرفی برای گفتن نمیزاره
    همه چیش نسبت به دورقیب دیگه سرجای خودشه

    پاسخ
  17. مسعود
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    با اینکه عاشق مرسدسم و همیشه اولویت داره برام ولی متعصب نیستم. خدایی هر سه تا خوبن و بی ام و عااااالی کار کرده. این محشر بودن و قدر بودن سری هشت هست که مرسدس رو به تلاش بیشتر وادار میکنه و پیشرفت و رقابت سالم شکل میگیره. ال سی هم ترکیب فوق العاده ای از جذابیت و مدرنیته و قیمت هستش.
    اعتراف میکنم اگه یه آقازاده بودم قطعا چالش بزرگی برام میشد انتخاب بین این سه تا و چشم بسته نمیرفتم سراغ مرسدس بنز

    پاسخ
  18. Sajjad
    سوابق: (1102 دیدگاه) ,

    اصلا سری هشت جدید به حدی جذاب بود که عاشقش شدم
    این ماشین عالیه.
    من که نمیتونم بخرم اما اگه توانایی داشتم صد در صد سری هشت رو انتخاب میکردم
    شما دقت کن چقدر این ماشین رخ زیبایی داره
    چقدر هماهنگی و هارمونی خاصی تو طراحیش داره، چیزی که بقیه ماشین های لیست ندارن

    پاسخ
  19. Bideski
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    نمای عقب لکسس و بنز واقعا آدمو تحت تاثیر قرار میده ولی به نظرم بنز به اندازه اونا خوشگل نیست اما در عوض تو کابین غوغا کرده خیلی داخلش زیباست

    پاسخ
  20. گلی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    انتخاب من Lexus LC 500
    این ماشین فوق العاده اس و به نظر من ما ایرانی ها باید درباره لکسوس کمی منصف تر باشیم .

    پاسخ
  21. رامین
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    همشون عالین ولی BMW یه چیزه دیگس لعنتی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.