آئودیبی ام وپورشهچشم اندازمرسدس بنز

مقایسهٔ چهار SUV اسپرت از دیار ژرمن‌ها

آیا اسمی بی‌مسماتر از SUV که مخفف Sport Utility Vehicle است، هم وجود دارد؟ SUVها جزو خودروهای چندمنظوره هستند و عملکردهای گوناگون را به نمایش می‌گذارند. اما در مورد اسپرت بودن چطور؟ با نگاهی مختصر به محبوب‌ترین SUVهای بازار آمریکا در سال گذشته که عبارت‌اند از هوندا CR-V، فورد اسکیپ و تویوتا راو ۴ به‌راحتی درمی‌یابیم که هیچ‌کدام به معنای واقعی کلمه اسپرت نیستند و به نظر ما اسپرت بودن آخرین فاکتور هر کس برای خرید خودروهای نام برده است و به نظر نمی‌رسد در این مورد هیچ‌کدام از شما مخالف ما باشید. SUVهای کوچک در صدر فهرست فروش بازار آمریکا هستند و غالباً از نظر اسپرت بودن در مضیقه قرار دارند. اما این چهار SUV جمع‌وجور که در تست ما حضور دارند از نظر اسپرت بودن در سگمنت خود بهترین هستند و توسط خودروسازان آلمانی ساخته شده‌اند.

Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
نماینده اول آئودی SQ5 مدل ۲۰۱۵ با موتور ۳۵۴ اسب بخاری از اینگل اشتاد (Ingolstadt) است. ب‌ام‌و X4 xDrive 35i به مونیخ تعلق دارد و از اشتوتگارت دو نماینده داریم اولی مرسدس بنز GLA 45 AMG با موتور ۳۵۵ اسب بخاری که با خوش‌رویی از آفالترباخ در گروه حضور دارد و دومی پورشه ماکان توربو مدل ۲۰۱۵ با موتور ۴۰۰ اسب بخاری. هر کدام از خودروهای موجود در تست از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برند.

Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
به دلیل اینکه SUVهای این گروه برخلاف بسیاری دیگر، به‌طور ویژه برای رانندگی پرفورمنس ساخته شده‌اند، ما هم تصمیم گرفتیم آنها را در جاده‌ای به آزمایش بکشیم که شامل مسیر معروف Mulholland در لس‌آنجلس و تپه‌های شیب‌دار و پیچ‌های پی‌درپی و تنگ می‌شود و جانی لیبرمن (نویسنده موتورترند) به آن لقب Sürfschleife (به معنای حلقه جنوبی در زبان آلمانی) داده است و هم‌چنین برای قضاوت و اندازه‌گیری بهتر، خودروها را در خیابان‌های شهر و بزرگراه‌ها هم آزمایش کردیم. قصد ما در درجه اول مشخص کردن بهترین اتومبیل از نظر راننده است. هم‌چنین میزان مصرف سوخت، راحتی و ارزش در قبال مبلغ پرداختی هم در تصمیم‌گیری ما نقش دارند.

Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
X4 xDrive 35i از جانب ب‌ام‌و با نام SAC که مخفف (Sport Activity Coupe) است، شناخته می‌شود. روی کاغذ شرایط برای ب‌ام‌و چندان مطلوب نیست. میزان قدرت و گشتاور ب‌ام‌و در گروه کمترین است و به‌تبع آن اتومبیل از نظر شتاب گیری ۰ تا ۶۰ و یک‌چهارم مایل کندترین عملکرد را در میان دیگر اعضای گروه دارد. هم‌چنین از نظر ترمزگیری در مکان سوم این گروه چهارتایی می‌ایستد. ب‌ام‌و x4 به موتور ۳ لیتری با آرایش ۶ سیلندر تخت به همراه توربوچارجر مجهز است که تنها ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ پوند فوت (۴۰۷ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. با وجود کمبود قدرت موتور و البته به لطف وجود گیربکس ۸ سرعته ZF و هم‌چنین دومین خودرو سبک‌وزن گروه بودن، X4 در پیست زیاد از بقیه عقب نمی‌افتد. با فشار روی پدال گاز، X4 در عرض ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به ۹۶.۶ کیلومتر می‌رسد و شتاب‌گیری چهارصد متر را در عرض ۱۳.۹ ثانیه و با سرعت ۱۵۹ کیلومتر بر جای می‌گذارد هم‌چنین با ضربه سنگین به پدال ترمز در سرعت ۹۶.۶ کیلومتر، X4 در ۱۱۳ فوت (۳۴.۴) متر متوقف می‌شود.

Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
اثرات عملکرد کم‌فروغ x4 در تست عدد ۸ انگلیسی که آن را در ۲۶.۲ ثانیه و با تحمل فشار جانبی میانگین ۰.۷۱ به پایان رساند در پیچ‌وخم‌های جاده محل آزمایش خودش را نشان داد. Rory Jurnecka که از عوامل تست است در مورد X4 عنوان کرده که ” ب‌ام‌و X4 نسبت بقیه بسیار بزرگ‌تر، بلندتر و سنگین‌تر احساس می‌شود ” هم‌چنین یکی دیگر از عوامل گروه به نام Scott Evans عقیده دارد ” فرمان پذیری X4 احساسی مانند مسابقه طناب‌کشی با چرخ‌های جلو را به انسان می‌دهد و در دره‌های باریک و پر پیچ‌وخم دار مانند یک سدان اسپرت بزرگ احساس می‌شود” و هم‌چنین اضافه می‌کند من واقعاً از رانندگی سخت این خودرو لذت بردم.

Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
Comparison: SQ5 vs. X4 xDrive35i vs. GLA45 AMG vs. Macan Turbo
موتور ۶ سیلندر خطی ب‌ام‌و X4 بهترین بخش این کراس‌اوور است و صدای فوق‌العاده‌ای دارد و تمام طول مسیر را به آوازخوانی در دور موتور ۷,۰۰۰ دور در دقیقه مشغول است. در هنگام تست‌های شهری و بزرگراهی هم انتظار عملکرد بهتری از ب‌ام‌و داشتیم. درست است که ب‌ام‌و از نظر اسپرت بودن در پس رقبا قرار می‌گیرد اما به‌طور تعجب‌آوری کم‌هیجان‌ترین عضو گروه نیست. ب‌ام‌و کوبنده‌ترین رانندگی و پرسروصداترین کابین گروه را دارد و که بخش اعظمی از آن به دلیل استفاده از لاستیک‌های فاق کوتاه ران‌فلت ناشی می‌شود. با در نظر گرفتن عملکرد ضعیف X4 در شهر و بزرگراه و هم‌چنین دره‌های پرپیچ‌وخم می‌توان انتظار داشت که ب‌ام‌و X4 قافیه را به دیگر رقبای هم‌وطن ببازد.

آئودی SQ5 تست شده در دمای ۲۳ درجه در ماه فوریه به لاستیک‌های زمستانی مجهز بود و به‌وضوح مشخص است که این نوع لاستیک انتخاب ایده‌آلی نبود. ما از SQ5 انتظارهای بزرگی داشتیم، مخصوصاً به دلیل اینکه این اتومبیل در اصل یک نسخه سبک‌تر و البته ارزان‌تر از پورشه ماکان می‌باشد. SUVهای مونیخی و اشتوتگارتی ترجیح داده‌اند به منظور افزایش قدرت از توربوچارجر بهره ببرند. اما این اینگل اشتادی از سوپرچارجر بهره می‌برد. در نتیجه قدرت موتور ۳ لیتری V6 اتومبیل به ۳۵۴ اسب بخار و میزان گشتاور به ۳۴۷ پوند فوت (۴۷۰ نیوتن متر) رسیده است. به‌مانند ب‌ام‌و، آئودی هم از گیربکس ۸ دنده بهره می‌برد. تیم تست موتور ترند در سال ۲۰۱۴ آئودی SQ5 را تست کرد که به لاستیک‌های تابستانی مجهز بود و آن اتومبیل در تست فوق توانست شتاب صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر را در عرض ۴.۸ ثانیه و یک‌چهارم مایل را در ۱۳.۵ ثانیه با سرعت ۱۶۴.۴ کیلومتر عملی کند و تست عدد ۸ انگلیسی را در ۲۵.۹ ثانیه با میانگین نیروی جانبی ۰.۷۱g تمام کرد. اما SQ5 حاضر در این تست با توجه به بهره‌گیری از تایرهای نرم‌تر زمستانی شتاب صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر را در ۴.۴ ثانیه و یک‌چهارم مایل را در ۱۳.۱ ثانیه با سرعت ۱۶۷.۵ کیلومتر برجای گذاشت اما نکته منفی تایرهای نرم‌تر زمستانی طولانی‌تر شدن مسافت ترمز است. آئودی SQ5 حاضر در تست با ترمزگیری در سرعت ۹۶.۶ کیلومتر در ۳۷.۴ متر متوقف شد و تأثیر منفی دیگر تایرهای زمستانی همانا کندتر شدن اتومبیل در تست عدد ۸ انگلیسی بود و SQ5 توانست این تست را در ۲۶.۵ ثانیه و با تحمل شتاب جانبی متوسط ۰.۷۲g به پایان برساند.SQ5 خیلی زود توانست قلب و ذهن گروه داوران را برباید یکی از داوران به نام ایوانز می‌گوید با قرار دادن اتومبیل در حالت دینامیک، واکنش پدال گاز سریع‌تر می‌شود و موتور همواره در بازه ۴,۰۰۰ تا ۶,۰۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند.

آئودی و ب‌ام‌و هرکدام در جایگاهی که لایق آن هستند خواهند ایستاد. ولی انتخاب برترین خودرو در این گروه از میان مرسدس بنز GLA 45 AMG و پورشه ماکان توربو بسیار سخت است. هر دو خودرو از نظر رانندگی بهترین SUVهای ساخته شده تاکنون هستند و در ابتدا به‌مانند خودروهای اسپرت رفتار می‌کنند و سپس نقش کراس‌اوورهای خانوادگی را ایفا می‌کنند. پورشه ماکان توربو ۸۴,۸۵۰ دلار قیمت دارد که به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای از دیگر اعضای گروه بالاتر است. تنها قیمت پورشه نیست که از بقیه بالاتر است، بلکه پورشه از نظر قدرت موتور هم بر دیگر خودروها برتری دارد. موتور پورشه یک نمونه ۳.۶ لیتری توربو دوقلو V6 است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ پوند فوت (۵۵۰ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولیدی موتور در پورشه به‌واسطه یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه PDK و سیستم چهارچرخ محرک مجهز به مبدل گشتاور به زمین منتقل می‌شود. پورشه ماکان سنگین‌وزن‌ترین عضو گروه است. اما نکته فوق را نمی‌توان از روی عملکرد فنی اتومبیل به‌دست آورد. چرا که ماکان توانست در ۴.۲ ثانیه شتاب صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر را عملی کند که از این نظر سریع‌ترین بود. هم‌چنین با طی مسافت یک‌چهارم مایل در ۱۲.۹ ثانیه با ۱۷۰.۸ کیلومتر سرعت دومین خودرو سریع گروه بود. در حالی که از این نظر اختلافش با سریع‌ترین خودرو گروه تنها ۰.۱ ثانیه می‌باشد.

مسافت ترمز ثبت شده برای ماکان از سرعت ۹۶.۶ کیلومتر تنها ۳۱ متر می‌باشد. ماکان در تست اسکیپد نیروی G متوسطی به اندازه ۰.۹g را از خودش بر جای گذاشت. تمام نتایج به‌دست آمده برای ماکان توربو شگفت‌انگیز بود اما بی‌شک متحیرکننده ترین آنها به تست عدد ۸ انگلیسی مربوط می‌شد که نتیجه برای ماکان و مرسدس بنز GLA45 AMG مشابه و ۲۵ ثانیه با تحمل نیروی جانبی ۰.۷۸g بود. نتایج به‌دست آمده برای ماکان در شهر حتی از جاده هم بهتر بود. به نظر شخص نویسنده همه چیز ماکان از موتور و گیربکس گرفته تا سیستم تعلیق و فرمان پذیری به‌صورت یکپارچه و بسیار عالی با هم کار می‌کنند. برای طی کردن سریع‌تر پیچ‌ها در ماکان سخت‌ترین کار ممکن فشردن دکمه Sport+ است. یک اشکال بزرگ که می‌توان به ماکان گرفت بازخوردهای فرمان آن است که مانند دیگر ساخته‌های پورشه نیست. واکنش‌های فرمان به‌تنهایی بسیار سریع است، اما بازخوردهای ناشی از آن کمی بی‌حس به نظر می‌رسد. عملکرد فنی و راحتی و بسیاری ویژگی‌های دیگر ماکان با برترین خودرو گروه برابری می‌کند اما نقطه ضعف ماکان همانا گران‌تر بودن آن نسبت به بقیه است. Jurnecka که یکی از داوران این مقایسه است در مورد ماکان عقیده دارد که ” این خودرو گران است، هزینه رانندگی با آن بالاست، گران به نظر می‌رسد و در نهایت این خودرو بوی گرانی می‌دهد! ” برای فهم بهتر موضوع باید بگوییم که ماکان نسبت به دومین خودرو ارزان‌قیمت گروه ۲۰,۰۰۰ دلار گران‌تر است. تنها رینگ چرخ‌های ۲۱ اینچی اتومبیل ۳,۳۰۰ دلار قیمت دارند حتی اگر ماکان S که نسبت به نسخه توربو ضعیف‌تر است را هم در تست استفاده می‌کردیم بازم هم ماکان گران‌ترین عضو گروه می‌شد.

مرسدس بنز از نظر ما در دسته چندان مناسبی جا نگرفته است. در واقع دسته‌بندی این خودرو در میان SUVها چندان صحیح نیست. برای درک بهتر موضوع کار را با یک مثال پیش می‌بریم. مطمئناً تا به حال سوبارو XV Crosstrek را دیده‌اید کمپانی سوبارو عقیده دارد خودرو فوق یک SUV است اما علاقه‌مندان این خودرو را یک هاچ‌بک می‌دانند. چنین مسئله‌ای در مورد مرسدس بنز GLA45 AMG هم صادق است یکی از داوران به نام ایوانز معتقد است که مرسدس بنز GLA45 AMG یک هاچ‌بک داغ با کمی ارتفاع بلندتر است. هر نامی می‌خواهید بر روی این خودرو بگذارید. اما باید بدانید GLA45 AMG نه تنها بهترین کراس‌اوور در گروه است بلکه بهترین هندلینگ را در میان خودروهای موجود در بازار دارد. آیا حرفمان را باور نمی‌کنید؟ پس نگاهی به نتایج به‌دست آمده در هنگام تست‌ها بیندازید. GLA45 AMG تست عدد ۸ انگلیسی را در زمانی برابر با پورشه ماکان و در ۲۵ ثانیه و با تحمل نیروی جانبی ۰.۷۸g پشت سر گذاشت. عملکرد اتومبیل در تست skidpad هم به همان نسبت شگفت‌انگیز بود و اتومبیل توانست عدد ۰.۹۳ را برای شتاب جانبی به ثبت برساند. GLA45 AMG تنها عضو گروه با موتور ۴ سیلندر بود. موتور این اتومبیل یک نمونه ۴ سیلندر توربوچارجر ۲ لیتری با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۲ پوند فوت (۴۵۰ نیوتن متر) گشتاور است. گیربکس هم از انواع ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که در ترکیب با موتور پرقدرت، شتاب صفر تا ۹۶.۶ کیلومتری برابر با ۴.۳ ثانیه را برای GLA45 AMG به ارمغان می‌آورد. هم‌چنین مرسدس بنز یک‌چهارم مایل را در ۱۲.۸ ثانیه با سرعت ۱۷۳.۶ کیلومتر عملی کرد و مسافت لازم برای توقف اتومبیل از ۹۶.۶ کیلومتر ۳۱.۴ متر بود. با در نظر گرفتن این ارقام رقابت مرسدس بنز و پورشه برای کسب رتبه نخست شانه‌به‌شانه می‌باشد. اما وجه برتری مرسدس بنز بر پورشه چیست؟ وزن، مرسدس بنز نزدیک ۴۰۰ کیلوگرم نسبت به پورشه سبک‌تر است و در ماشین‌های اسپرت وزن کمتر برابر است با لذت بیشتر. آیاپانا و ایوانز در مورد مرسدس بنز عقیده دارند که ” قدرت بیشتر، هندلینگ شگفت‌انگیز، چسبندگی فوق‌العاده و فرمان پذیری مناسب همگی وجه برتری مرسدس بنز بر رقیبان است و از راندن چنین خودرویی نمی‌شود لذت نبرد! ” جورنکا یکی از عوامل تست عقیده دارد “اگر GLA توربو یک انسان بود می‌شد آن را به یک کودک ۴ ساله بیش‌فعال که در معرض قند و کافئین است تشبیه کرد”

GLA45 AMG خودروئی اعتیادآور است. هر انتظاری از آن را دارید برآورده می‌کند. در شهر سواری رام و قابل کنترلی دارد و در بزرگراه سواری راحت و در صوت نیاز به‌مانند یک اتومبیل رالی رفتار می‌کند. مرسدس بنز GLA45 AMG و پورشه ماکان توربو از بسیاری جهات شبیه هم هستند اما شکاف قیمتی زیاد و میزان مصرف سوخت و رانندگی لذت‌بخش‌تر دلایلی هستند که باعث برتری بنز بر پورشه می‌شوند. کراس‌اوور ساخته AMG خودرویی است که کاملاً لایق کلمه اسپرت در عبارت ترکیبی Sport Utility Vehicle می‌باشد و تاج پیروزی را باید بر سر این کراس‌اوور اشتوتگارتی گذاشت.

رتبه نخست: مرسدس بنز GLA45 AMG

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG
رتبه دوم: پورشه ماکان توربو

2015 Porsche Macan Turbo
۲۰۱۵ Porsche Macan Turbo
رتبه سوم: آئودی SQ5

2015 Audi SQ5
۲۰۱۵ Audi SQ5
رتبه چهارم: ب‌ام‌و X4 xDrive 35i

2015 BMW X4 xdrive35i
۲۰۱۵ BMW X4 xdrive35i
آئودی SQ5 ب‌ام‌و X4 xDrive35i مرسدس بنز GLA 45 AMG پورشه ماکان توربو
طرح‌بندی قوای فنی و اتاق موتور جلو / چهارچرخ محرک موتور جلو / چهارچرخ محرک موتور جلو / چهارچرخ محرک موتور جلو / چهارچرخ محرک
نوع موتور V6 با زاویه ۹۰ درجه / سوپرچارجر / بلوک و سرسیلندر آلومینیومی ۶ سیلندر خطی / توربوچارجر/ بلوک و سر سیلندر آلومینیومی ۴ سیلندر خطی/ بلوک و سر سیلندر آلومینیومی V6 با زاویه ۹۰ درجه/توربو دوقلو/بلوک و سر سیلندر آلومینیومی
تعداد و آرایش سوپاپ‌ها ۲۴/DOHC ۲۴/DOHC ۱۶/DOHC ۲۴/DOHC
حجم موتور ۲۹۹۵ CC ۲۹۷۹ CC ۱۹۹۱ CC ۳۶۰۵CC
ضریب تراکم ۱۰.۳:۱ ۱۰:۱ ۸.۶:۱ ۱۰.۵:۱
قدرت موتور ۳۵۴ در ۶.۰۰۰ دور ۳۰۰ در ۵.۸۰۰ دور ۳۵۵ در ۶.۰۰۰ دور ۴۰۰ در ۶.۰۰۰ دور
گشتاور موتور ۴۷۰ نیوتن متر ۴۰۷ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
محدوده قرمز دورشمار ۶.۸۰۰ دور در دقیقه ۷.۰۰۰ دور در دقیقه ۶.۲۵۰ دور در دقیقه ۶.۸۰۰ دور در دقیقه
نسبت وزن به قدرت ۵.۶ کیلوگرم بر اسب بخار ۶.۳۸ کیلوگرم بر اسب بخار ۴.۶۶ کیلوگرم بر اسب بخار ۵.۱۶ کیلوگرم بر اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک
ضریب فرمان ۱۵.۹:۱ ۱۶.۴:۱ ۱۵.۲:۱ ۱۴.۳:۱
قفل تا قفل فرمان ۲.۸ ۲.۲ ۲.۵ ۲.۶
نوع ترمز جلو / عقب ۱۵ اینچ سوراخ‌دار/۱۳ اینچ سوراخ‌دار (ABS) ۱۲.۹ اینچی سوراخ‌دار / ۱۳ اینچی سوراخ‌دار (ABS) ۱۳.۸ اینچ سوراخ‌دار / ۱۳ اینچی سوراخ‌دار (ABS) ۱۴.۲ اینچی سوراخ‌دار/۱۴ اینچی سوراخ‌دار

(ABS)

سایز رینگ‌ها جلو / عقب ۸.۵ در ۲۰/۸.۵ در ۲۰ آلومینیومی قالب‌ریزی شده ۸.۵ در ۲۰/ ۱۰ در ۲۰ آلومینیومی ۸ در ۲۰ اینچ / ۸ در ۲۰ اینچ آلومینیومی قالب‌ریزی شده ۹ در ۲۱ / ۱۰ در ۲۱

آلومینیومی

فاصله بین محوری ۱۱۰.۵ اینچ ۱۱۰.۶ اینچ ۱۰۶.۳ اینچ ۱۱۰.۵ اینچ
طول* عرض * ارتفاع ۱۸۳*۷۵.۲*۶۵.۳ ۱۸۴.۳*۷۴.۱*۶۳.۹ ۱۴۷.۹*۷۱*۵۸.۲ ۱۸۵*۷۶.۱*۶۵.۴
وزن خشک ۱۹۸۰ کیلوگرم ۱۹۲۰ کیلوگرم ۱۶۵۱ کیلوگرم ۲۰۵۸ کیلوگرم
تقسیم وزن جلو/ عقب ۵۴/۴۶ ۵۱/۴۹ ۶۰/۴۰ ۵۵/۴۵
ظرفیت سرنشین ۵ ۵ ۵ ۵
شتاب و ترمز
۰-۳۰ ۱.۶ ثانیه ۱.۸ ثانیه ۱.۵ ثانیه ۱.۴ ثانیه
۰-۴۰ ۲.۳ ۲.۷ ۲.۲ ۲.۲
۰-۵۰ ۳.۳ ۳.۸ ۳.۱ ۳.۱
۰-۶۰ ۴.۴ ۵.۲ ۴.۳ ۴.۲
۰-۷۰ ۵.۸ ۶.۹ ۵.۵ ۵.۶
۰-۸۰ ۷.۴ ۸.۹ ۰/۷ ۷.۱
۰-۹۰ ۹.۴ ۱۱.۴ ۸.۸ ۰/۹
۰-۱۰۰ ۱۱.۸ ۱۴.۴ ۱۰.۹ ۱۱.۳
۴۵-۶۵ ۲.۳ ۲.۸ ۲.۲ ۲.۳
یک‌چهارم مایل ۱۳.۱ ثانیه / ۱۰۴.۲ مایل ۱۳.۹ ثانیه / ۹۸.۸ مایل ۱۲.۸ ثانیه/۱۰۷.۹ مایل ۱۲.۹ ثانیه / ۱۰۶.۲ مایل
ترمزگیری ۶۰-۰ ۳۷.۴ متر ۳۳.۹ متر ۳۱.۴ متر ۳۱ متر
شتاب جانبی ۰.۸۲g ۰.۸۵g ۰.۹۳g ۰.۹۰g
تست عدد ۸ ۲۶.۵ ثانیه/۰.۷۲g ۲۶.۲ ثانیه/۰.۷۱g ۲۵ ثانیه / ۰.۷۸g ۲۵ ثانیه / ۰.۷۸g
دور موتور در دنده آخر ۱.۵۵۰ دور دردقیقه ۱.۶۰۰ دور در دقیقه ۱.۴۵۰ دور در دقیقه ۱.۸۰۰ دور دردقیقه
قیمت پایه ۵۳.۵۶۵ دلار ۴۸.۹۵۰ دلار ۴۹.۲۲۵ دلار ۷۳.۲۹۵ دلار
قیمت در تست ۵۹.۵۲۵ دلار ۶۴.۵۲۵ دلار ۶۵.۹۸۵ دلار ۸۴.۸۵۰ دلار
کنترل پایداری و کشش بله/بله بله/بله بله/بله بله/بله
وارانتی پایه ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل
وارانتی قوای فنی ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل
کمک‌رسانی جاده ای ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل ۴ سال/بدون محدودیت نا محدود ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل
ظرفیت باک ۷۵ لیتر ۶۷ لیتر ۶۵ لیتر ۷۵ لیتر
میزان مصرف سوخت شهر * بزرگراه * ترکیبی (لیتر) ۱۳.۸۴*۹.۸*۱۲.۳ ۱۲.۳*۸.۷*۱۰.۷ ۱۰.۲*۸.۱۱*۹.۴ ۱۳.۸۴*۱۰.۲*۱۲.۳
میزان تولید CO2 ۱.۰۵ پوند بر مایل ۰.۸۸ پوند بر مایل ۰.۷۶ پوند بر مایل ۱.۰۱ پوند بر مایل
نوع سوخت پریمیوم بدون سرب پریمیوم بدون سرب پریمیوم بدون سرب پریمیوم بدون سرب
[polldaddy poll=8809204]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    gla خیلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      معلومه X4 آخره.و چون بقیه شون همه تقویت شده اند ضمنا همونطور که خودش هم گفت GLA اصلا در این کلاس قرار نمی گیره. اون تو کلاس X1 و آىودیQ3 قرار می گیره. هرچند مقایسه جذابی بود ولی یا باید نسخه معمولبشون زو تست می کرد که اون وقت سر GLA به مشکل می خوردند یا X4 رو از مقایسه حذف می کردند که اون موقع جای یکی از بی ام و واقعا خالی می شد.
      مجموعا باید زیر سیبیلی پذیرفت!!!…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سعید

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        هر 4 تا ماشین نسخه معمولی و استاندارد کارخونه و بدون تقویت هستن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. جی تی ار

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          ببخشید پس پیشوند s برا آىودی یا شماره دورقمی45 با پسوند AMG برا بنز چیه???!!!…

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. سعید

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          به اینا نمیگن نسخه تقویت شده،تقویت و تیون یعنی یه شرکتی بیاد موتور ماشین رو ارتقا بده،الان میشه بگید موتور 2 لیتری بنز کجاش تقویت شده و قبلش چی بوده؟یعنی همه ماشینا نسخه های ضعیفشون معمولی هستن و نسخه های قویترش غیرمعمولی؟ BMW هم اگه دلش خواست میتونه نسخه M رو برایX4 ارائه بده،کسی جلوشو نگرفته

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Mostafa&S

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      پورشه ماکان از همه نظر بهتره پورشه رو باید با فراری مقایسه کرد نه با اینا…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. reza

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پورشه ماکان از هر لحاظ از gla پایینتره فقط قیافه داره ، فراری هم ماشین هم کلاس اونرو نداره که بخوایم مقایسه کنیم ، ولی ناگفته نمونه که ماشینه شاخیه فقط زیر سایه ی gla رنگ باخته اونم از شانسه بدشه ، gla رو از لحاظ شتاب و نسبت قدرت به وزن باید با سوپر اسپرت ها مقایسه کرد ، نسبت قدر
        ت به وزنش از بوگاتی و نیسان جی تی ار بالاتره ! همینکه ۴ سیلندره خودش نشون دهنده ظرافت مهندسی و تکنولوژی که در اون به کار رفته ، میشه اونرو به عنوان بهترین اتومبیل قرن ٢١ معرفی کرد ، چون همه ی معیار ها رو در قالب یک بسته ی ۴۵٠٠٠ دلاری داره ، (لوکس اصالت اسپرت)

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Mostafa&S

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (318 ديدگاه)

          داداش من رشتم مکانیکه من نمیگم ماکانو با فراری مقایسه کنن میگم از نظر مهندسی باید با فراری مقایسه بشه مهندسی و تکنولوژی که فراری و پورشه تو خودروسازی دارن هیچ برندی نداره…

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. جی تی ار

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          خواهشا جو کاذبی که در وجودتان شکل می گیره را به فضای سایت منتقل نکنید; بلکه سعی کنید منطقی فکر کنید تا این هیجانات را بتوانید کنترل کنید( عجب نصیحتی!!!)…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Arash66

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (433 ديدگاه)

    GLA که یجورایی مثل هاچ بکِِ تا شاسی بلند …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. peyman

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    یه نگاه به طول عرض ارتفاع کنین کلاس اتومبیل ها مشخص میشه
    وزنه gla کمتره چون کوچیکتره
    البته gla اتومبیل شایسته ای هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بازم مثل همیشه ایم بنزه که از همه سرتره..اون از انتخاب بهترین ماشین به عنران طراحی داخلی اینم اینجا تو این رقابت….بنز بدون هیچ هیاهو و اسم برند همیشه برترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ای کاش کمی هم از توانایی های افرودشون میگفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ALL CARS

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقا فرید حنیفه زاده اگه محبت کنین و زحمت ترجمه ی مطالب این پیجوهم بکشین عالی میشه
    مقایسه ی BMW X3 و LEXUS NX200T تا پدالی های عزیزبتونن حداکثر استفاده رو ببرن
    http://www.caradvice.com.au/347803/bmw-x3-xdrive28i-v-lexus-nx200t-sports-luxury-prestige-suv-comparison-test/
    سپاس فراووون بخاطر ترجمه ی موضوع انتخابی امروزتون و مطالب گذشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا خدا را شکر که بعد از مدتها یک مقاله منصفانه دیدیم که فقط بر اساس نام پورشه و یکسری سخنان بیخود سعی نکرد پورشه رو بالا ببره. واقعا احسنت. قبلا هر جا پورشه در مقایسه خیلی گرانتر بود اخر سر می گفت به هر حال پورشه هست دیگه ارزش داره ولی برای کارایی یک خودرو بایدعوامل زیادی را در نظر گرفت از جمله قیمت. مرسدس بنز که واقعا گل کاشته. آفرین. صد آفرین به تست کنندگان و نویسنده این مقاله که حداقل دوباره بیخودی مقام اول را به پورشه نداد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید حسین

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش خودتو بکشی نکشی پورشه جز 3 برند تولید کنندگان اتوموبیل در جهان هستش
      این تعصب شما رو میرسونه
      اون از لامبو که هر ماشینی میزنه با اولین ماشینی که کورسش میده پورشه چون میدونه که پورشه با اون شتاب و با اون غرشش رقیب سرسخت لامبو هستش هر روز برو تو سایت autocar.co.uk اخبار ها رو نگاه کن
      اون از 911 9ff که اونتادرو رو گرفت و اون از 918 که اسمش و گذاشتن قاتل جاده ها هوراکان رو بلعید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سعید

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    این سه قلوهای جدید بنز(A,CLA,GLA)واقعا عالی هستن.
    GLA خیلی خوبه،چه عملکردی داره،شگفت انگیزه،فکر نمیکردم اینقدر خوب باشه،وزن کمتر و اندازه کوچکترش هم تو این برتری نقش داشت،هرچند اگه مقایسه با X1 و Q3 بودخیلی راحت تر و با اختلاف فاحشی اول میشد،یا اگه اینجا نماینده بنز GLK350 بود شاید دوم یا سوم میشد.
    از لحاظ ظاهری هر 4 تا خیلی خوب و قشنگن،نمیشه گفت کدوم بهتره،ولی از نظر کابین،بنز و پورشه بهترن.
    آخر شدن BMW برام عجیبه،فکر میکردم دوم یا سوم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    همه ی خودروها عالی .
    اما بنز با موتور 4 سیلندر ، دومین خودروی پرقدرت گروه به حساب میاد .
    گشتاور ب ام و واقعا کمه .
    دور موتور ب ام و از همه بالاتره .
    وزن بنز از همه کمتر .
    ترمز های آئودی ضعیفه . اما برای پورشه عالیه . حتی با 400 کیلو وزن بیشتر ، حدود 70 سانت
    زود تر از بنز ایست میکنه .
    شتاب جانبی بنز از همه بالاتر .
    ولی قیمت پورشه خیلی بالاست . خیییییلی .
    وارانتی هاشون که همه مثل همه .
    اما مرسدس بنز امداد جاده ایی بدونه محدودیت داره .
    در کل همه عالی هستند .
    به نظر من مهمترین دلایلی که میتوانند در انتخاب تأثیر بگذارند ، قیمت و علاقه ی دلی است .
    درود بر همه ی خودروهای خوب .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. به نظر من توی این تست باید بود X3 رو می اوردن نه X4. اصلا از اول که عکسشو دیدم فهمیدم امتیاز کمی میاره. به نظر شما بد میگم؟؟ X4 هنوز رقیبی توی برندهای دیگه نداره و اینجا اوردنش فقط باعث تحقیرش شده!! من که ناراحتم :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        البته در نمایشگاه شانگهای امسال GLC کوپه هم معرفی میشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mamas

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (113 ديدگاه)

        واقعا مسخره اس که X4 رو اوردن اینجا کمترین قدرت و گشتاور رو داره با اون هیکل بعد میگه عقب افتاد !! حسین جان منم سخت اوقاتم تلخ شد سر صبح ولی هیچ چیز اون جلو پنجره نازه BMW نمیشه من انتخابم همیشه همین خواهد بود

        پ.ن : خوشالم بنز اول شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسين

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      از طرف دیگه مرسدس AMG و آئودی S آوردن!!! خیییییلی بی عدالتیه. از مقایسه M5 و E63 AMG هم ناعادلانه تره…. خییییییییلی! X4 هم باید بود M باشه و از اونجایی که X4 مدل M نداره، باید بود بقیه هم ساده باشند.

      X4 یه نسخه اسپرت از X3 هستش و طبیعیه که سواری خشک تر و کابین پر سر و صداتر و کم ظرفیت تری داشته باشه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        اما کلا ب ام و سواریش نسبت به لوکس بودنش خشکه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          شاید باورتون نشه (چون خودمم هنوز تو شوکم) ولی نمیدونم کدوم نسل X3 یک بار از طرف مجله Offroad و یک مجله دیگه به عنوان برترین SUV جهان انتخاب شد. اینو گفتم که X3 رو دست کم نگیرید. همونطور که X6 از بسیاری جهات از X5 ضعیفتره، X4 هم از X3 ضعیف تره، و حتی اگه قوی تر هم بود بازم اوردنش توی این مقایسه درست نبود… جای X3 بدجوری خالیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          حسین داداش . اصلا مهم نیست . کسی به موفقیت های دیگر برندها شک نداره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        درود داش حسین

        کلاً اگه بخوایم از لحاظ سایز بدنه انتخاب کنیم باید به جای x4 ، مدل x1 رو میاوردن

        همچنین آئودی که باید به جای qx5، مدل qx3 رو میاوردن

        چون این خودروها کوچکترین suv های مرسدس و پورشه هستند، پس

        قاعدتاً باید از کوچکترین suv آئودی و بی ام و هم استفاده بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود بر داش احمد
          اول بهت لایک دادم، بعدش یه نکته ای رو فهمیدم گفتم پاسخ بذارم.

          اگه به جای X4 بیایم X1 رو بذاریم باید پورشه رو حذف کنیم چون در کلاس X1 نیست و آئودی Q3 رو هم به جای Q5 بیاریم. بعد همه این کارا رو انجام بدیم تا بنز برنده بشه… چرا لقمه رو دور سرمون بچرخونیم؟ بنز اشتباه انتخاب شده!! باید GLK رو آزمایش میکردن نه GLA که توی کلاس اینا نیست. اونم GLA AMG !!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          درود حسین جان

          بله بله اینم حرفیه :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. fluid

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    با عرض پوزش دوستا ن این نظر سنجی جواب بدید فقط فقط زیبایی در نظر بگیرید نه چیز دیگه 1.بنز ای کلاس لایک 2.بی ام و سری 5 دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ایا این موضوع به تراکم ربط دارد یا به چیز دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Ali mtr

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    من از آیودى بیش تر از همه خوشم میاد بعدش بى ام و در مورد X4 باید بگم که مدل قوى تر X4 M40i xDRIVE قراره بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بنز از همه زیباتره.بی ام و از هه جذابتره.اما خودم عاشق ماکان هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    اما خدا وکیلی یک مقایسه عادلانه پیدا نمیشه . یا تست کننده ها خرابکاری میکنن . یا برند مقابل اون مدل رو نداره . یا ……
    چه گیری کردیم ما .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMGs

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      از bmw بپرس چرا رقیبشو نداره bmw برا خیلی از مرسدس بنزها رقیبی نداره در نتیجه مرسدس بنز از همه المانی های دیگه بالاتره قدمتش بیشتره مهندسیش بالاتره تازه دفعه قبل هم نسخه 4ت4matic مرسدس e63 رو نیاوردن مقابل m5 نسخه سی ساله .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسين

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود. (داش میلاد یاد اون حرفت افتادم، دوستمون میگه به ما چه که نداره، میخواست داشته باشه ;) )
        AMGs جان، هیچ و قت یه نسخه M رو با نسخه معمولی مرسدس بنز نباید مقایسه کرد. همینطور هیچ و قت هم نسخه AMG رو با یه ب ام و معمولی.
        از طرف دیگه، X4 اصلا رقیب اینا نیست و X3 باید به جاش میومد. این مثل مقایسه سری 5 GT با E-Class ساده میمونه. ب ام و رقیبشو داره اما توی این تست نیاوردنش!!! به نظر شما مقایسه X6 با GLE کار درستیه؟ یا ب ام و رو نباید میاوردن یا X3 رو میاوردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        پیگیرو اون حرف ها و اون آقا نباش . حرف خودتو بزن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با سلام یه سوال کوچیک داشتم.چرا وقتی دور موتور کم میشود یعنی مثلا به صد دور در دقیقه میرسد موتور خاموش میشود.اگر نسبت تراکم ماوتور سی یا بیشتر باشد ایا این اتفاق میافتد با تشکر از شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ایا این ضوع به تراکم ربط دارد یا چیز دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (481 ديدگاه)

        درود
        نسبت تراکم عامل اصلی محسوب میشه
        گفتید نسبت تراکم 30
        بستگی داره نسبت هوا به سوخت 30 به یک باشه یا نسبت سوخت به هوا 30 به 1
        که در هردو صورت نسبت یکی به دیگری زیاده و به نسبت کم غلبه میکنه
        البته من تا بحال این نسبت از تراکم رو در موتوری ندیدم (حداقل در موتور های درون سوز) … خیلی بالاست
        برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید

        http://autostation.blogfa.com/post-62.aspx
        ———————————————————
        http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA_%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%85
        ———————————————————
        http://motori.in/relationship-octane-compression-ratio-or-compression-ratio/
        ———————————————————
        http://confbank.um.ac.ir/index.php?module=conf_display&file=user&req=conf_display_main_view_abs&id=1878&conf_id=18

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود بر آقا سعید. سعید جان نسبت تراکم با نسبت هوا به سوخت (که همیشه هوا بیشتر از سوخته) تفاوت داره. نسبت تراکم به معنی «حجم سیلند در زمانی که پیستون در پایین ترین نقطه قرار داره» تقسیم بر «حجم سیلندر در زمانی که پیستون در بالاترین نقطه قرار داره» هستش. ولی نسبت هوا به سوخت رو تقریبا میشه گفت هرچی بیشتر باشه بهتره و فلسفه استفاده از سیستمهای پرخوران (توربو و سوپر شارژر) هم همینه. نسبت هوا به سوخت میتونه متغیر باشه اما نسبت تراکم همیشه عددی ثابته.

          پس خاموش شدن موتور در دور پایین به دلیل تغییر نسبت تراکم نیست (چون نسبت تراکم به شکل سیلندر مربوطه)، بلکه به دلیل به هم خوردن نسبت هوا به سوخته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حسين

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود بر شما
      آقا علیرضا، کامنتتو توی یه پست دیگه هم دیدم اما نشد جواب بدم
      یکی از عوامل مهم در تعیین ضریب تراکم، شکل سیلندر و همینطور حجم محفظه مخروطی شکل بالای اونه. بنابر این نمیشه ضریب تراکم رو متغیر کرد. اما چیزی که باعث خاموش شدن ماشین میشه (به نظر من، تقریبا مطمئن هستم) به هم خوردن نسبت سوخت به هوا در دورهای پایینه. دقیقا مثل اتفاقی که در دور موتور بالای خط قرمز اتفاق می افته و باعث کاهش راندمان حجمی و کاهش قدرت موتور در محدوده خط قرمز میشه.

      از طرف دیگه امکان رسیدن به ضریب تراکم بالا تر از حدودای 15 تقریبا وجود نداره (برای خودروهای درون سوز بنزینی) چون هیچ بنزینی، حتی بنزین های با اکتان بالا، نمیتونه تا اون حد دوام بیاره و قبل از رسیدن به تراکم مورد نظر، منفجر میشه. (یکی از دلایل آسیب دیدن موتور ماشینهای خارجی در ایران هم همینه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. سامان از تبریز

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    توجه داشته باشید که این ارقام برای بنز با موتور 4 سیلندر در مقابل 6 سیلندر های رقیب بود

    بنز از هر لحاظ عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi khan

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    هر چهار خودرو عالی هستن.
    بیشتر علاقه شخصیه که تاثیر گذاره در این مواقع، چون انتخاب واقعا سخت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. SAEED

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    بی ام و های X4 و X6 یه جورایی در کلاس خود هیچ مشابهی ندارند
    نیسان مورانو کانورتیبل هم دقیقا همین شرایط رو داره
    فرم خاص بدنه عامل اصلی تمایزه
    میشه لقب (برزخی) رو بهشون داد !!
    اینجا هم بجای X4 باید X3 میاوردن

    بنظر من شاید داور ها ماشین مناسب و هم کلاس با بقیه گیرشون نمیاد و مشابه ترین نمونه رو میارن
    مثل چندین نمونه از مقالات موتور ترند (مقایسه ی کوروت Z06 و نیسان جی تی آر نیسمو و پورشه 911 Turbo S ) که داور ها 911 GT3 مد نظرشون بود که برای مقایسه آماده نشد !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. اشتباه از همینجاس دیگه!! نکردن لااقل نسخه معمولیشونو بیارن، فقط ب ام و ساده هستش، بقیه تقویت شده!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (481 ديدگاه)

        درود حسین عزیز
        دقیقا همینطوره + اینکه X4 و X3 نسخه ی M ندارند !!
        بخاطر همین هم رتبه ی کم بی ام و دور از انتظار نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          سعید جان درسته که نسخه M ندارن اما یا باید کلا ب ام و رو حذف میکردن، یا بقیه هم ساده میبودن، یا X3 رو با همین موتور می آوردن، حد اقل توی بخش سواری نمره بهتری نسبت به X4 میگرفت.
          همین تست رو به زبون انگلیسی خوندمش، توش نوشته بود X4 نه یک SUV هستش نه یک Cupe. (دقیقا مثل X6. به نظر من اینا نه SUV هستن نه کوپه، در عین حال هم SUV هستن و هم کوپه)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. جواد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    جدای از مشحصات فنی و عملکرد ماشینهای بالا
    آئودی Q5 از همشون زیباتره! کلا ماشینای آئودی تو زیبایی بی نظیرن
    BMW بالا خیلی طراحیش داغونه! یه چیزی بین سدان،شاسی بلند و وانت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      وانت؟ :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mamas

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (113 ديدگاه)

      ببین تن همه طراح های BMW رو از اول تو گور لرزوندی با این حرفت !!! شما چی میدونی از اصالت یه ماشین ، فرق بین وانت و سدان و SUV رو میدونی !!! شوخی نکن با مقدسات

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (79 ديدگاه)

        خوشا به حال تو که میدونی آقای باواریایی!
        من کاری به اصالتش ندارم ، میگم طراحیش اصلا جالب نیست!
        طراحی داخلی BMW هم خیلی ساده و بی روحه!
        آئودی، بنز … خیلی سرترن!
        در کل علایق و سلایق فرق میکنه و صد البته تعصب!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. شهرام

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    بنز از یک موتور 2 لیتری ببین چقدر اسب بخار بیرون کشیده !
    واقعا BMW چیکار کرده که از یه موتور 3 لیتری 50 اسب کمتر از Benz در آورده .. ؟!؟!
    البــته هــر 4 کمپانی بی شک جزء بهتـــــــرین های ِ خودروسازی هستن در این شکی نیست .
    به نگرم انتخاب یکــم روی علاقه میچرخه ..
    با اینکه پورشه رو دوســ دارم ولی واقعا نمیدونم چرا اینـــــــــــقدر تفاوت قیمت داره
    شاید همین قیمتش هست که ناخودآگاه دیگه ” خاص ” کرده اونو ..
    بهرحال من توی این مقایسه پورشه ماکان رو انتخاب میکنم
    هرچند بنز رو فوقالعاده عـــــــالی دیدم
    و BMW و آئودی رو هم با عمکلرد مناسب .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ahmad..F12

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    با تشکر از فرید عزیز بابت مطلب خوبش

    هر چهار خودرو معتبر هستند

    هر چهار خودرو اصیل و با قدمت هستند

    هر چهار خودرو جزء بهترین های جهان هستند

    ولی در حالت عادی من پورشه ماکان رو انتخاب میکنم، به دلایل شخصی زیاد

    در حالت مسابقه و کل کل با رقبا، مرسدس رو انتخاب میکنم

    در حالت سوم که نمیدونم اسمشو چی بذارم X4 رو انتخاب میکنم

    و در حالت چهارم که یه حس دوس داشتنیه QX5 رو انتخاب می‌کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. صادق

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    ای بابا…!
    پس این شله قلم کار چیه درست کرده این مجله!!!!!!!!!!

    عزیز من این X4 رو چرا اینا تک انداختید؟؟!؟!؟؟!

    خب مجبور بودید اصلا اینو بیارید قاطی مقایسه؟؟؟! زبون بسته خیلی نامردی شده بش اینجا

    M که نداره، لااقل با X3 میتونست یه کارایی بکنه، کاش اون بود

    نامردا….

    ممنون از زحمتت داش فرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رهگذر

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    به نظر حلقه جنوبی اشتباهه نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مقایسه بسیار جذابی بود فکر می کنم پورشه از لحاظ لذت رانندگی بهتر باشه چون در تولید دقت بیشتری داره… اما فاصله قیمتش از بقیه خیلی بیشتره. من به پورشه رای میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    بسیار زیبا
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فقط انگلیش

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    چاه شکست روبه روشونه در برابر رنجروورsvrانگستان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا