معرفی موتورسیکلت الکتریکی ب‌ام‌و ویژن DC رودستر
معرفی موتورسیکلت الکتریکی ب‌ام‌و ویژن DC رودستر

معرفی موتورسیکلت الکتریکی ب‌ام‌و ویژن DC رودستر

ب‌ام‌و از فرصت برگزاری کنفرانس NextGen برای معرفی موتورسیکلت الکتریکی و آینده نگرانه ی ویژن DC رودستر استفاده کرده است.


این موتورسیکلت که پیش‌نمایشی از مدل‌های الکتریکی آینده‌ی این شرکت می‌باشد یک بایک اسپورت و شیک است که از متریال سبک‌وزن همچون فیبر کربن و آلومینیوم سود برده است.


اگرچه معمولاً مهم‌ترین بخش یک موتورسیکلت پیشرانه‌ی آن است اما جای این بخش را یک مجموعه باتری بزرگ گرفته که دارای سیستم خنک‌کنندگی ویژه و دو فن نصب شده در طرفین موتورسیکلت می‌باشد. طراحان ب‌ام‌و همچنین محیط سه‌بعدی ویژه‌ای برای اطراف مجموعه باتری طراحی کرده‌اند که این امر باعث می‌شود ظاهر کلی آن جالب‌تر از نمونه‌ی بکار رفته در هارلی دیویدسون LiveWire باشد.


زیر باتری هم پیشرانه‌ی الکتریکی با شکل مشابه سیلندر قرار داشته که قدرت را از طریق یک شفت به چرخ عقب می‌فرستد. اگرچه ب‌ام‌و اشاره‌ای به جزئیات عملکردی ویژن DC رودستر نداشته اما مدیر طراحی ب‌ام‌و موتوراد گفته پیشرانه‌ی الکتریکی این موتورسیکلت گشتاور بالایی دارد و این امر باعث ایجاد شتاب گیری نفس گیرانه ای می‌شود. او خاطرنشان می‌سازد این شتاب گیری تقریباً آنی تجربه‌ی بسیار نوینی را از نظر پرفورمنس دینامیکی در اختیار راننده قرار می‌دهد.


جدای از قوای محرکه‌ی الکتریکی، این موتورسیکلت از فریم آلومینیومی، عناصر آلومینیومی برس خورده و پشت آمپرهای دیجیتالی سود می‌برد. همچنین یک صندلی شیک با چراغ‌ترمز LED یکپارچه نیز به چشم می‌خورد.


این موتورسیکلت به دیلایت های LED ویژه‌ای که U شکل است مجهز شده و همچنین از دو مجموعه LED جمع‌وجور به عنوان نوربالا و نورپایین سود می‌برد.


اما تکنولوژی نورپردازی ب‌ام‌و همین‌جا پایان نمی‌یابد چراکه موتورسیکلت موردبحث از لاستیک‌های ویژه‌ای سود می‌برد که دارای 5 عنصر فلورسنت یکپارچه بوده و هریک جلوه‌ی بی‌نظیری ایجاد می‌کنند. این لاستیک‌ها جدای از ایجاد نورپردازی جالب باعث بهبود ایمنی هم می‌شوند چراکه دیدن آن در شب بهتر صورت خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (1428 دیدگاه) ,

      زیباست
      فرمونش حس عجیبی داره بنظر کمی پایین میاد
      آینه بغل نداره
      شاید در عصر مانیتورهای متعدد خودرویی و دنیای پر از تکنولوژی و مانیتور،زمان ارایه مانیتورهای بزرگتر واسه موتورها هم رسیده باشه مخصوصا موتورهای آینده نگر الکتریکی
      شاید حتی دید پشت رو بشه انداخت روی مانیتور بجای آینه بغل
      و
      قسمت جذابش هم برام شتاب‌گیری تقریبا آنی موتور و در دسترس بودن کل قدرت پیشرانه از ابتدا
      اونم واسه یه موتوره
      حس بینظیری خواهد داشت حداقل واسه ۱ بار تجربه شتاب‌گیری با یه موتور قدرتمند الکتریکی
      حتی بیشتر از ماشینهای الکتریکی

      پاسخ
  1. حمید
    سوابق: (1498 دیدگاه) ,

    طراحی خاصی داره انگار طراحش خواسته یکسری خطوط زیبا و سیال رو رو یک جعبه حجیم جاسازی کنه

    پاسخ
  2. OMID
    سوابق: (912 دیدگاه) ,

    سبک طراحیش مثل دوکاتی دیاوله ،خیلی خوشم اومد

    پاسخ
  3. car lover
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    موتور باید دونفره باشه
    یکی نباشه باهاش حرف بزنی تو هوای ازاد واقعا جالب نیس
    چ تو راکب باشی چ نباشی واقعا رو موتور حوصلت سر میره باید یکی باشه:))
    کلن موتور ی نفره ک میبینم ازش خوشم نمیاد

    پاسخ
  4. Khosrow
    سوابق: (1306 دیدگاه) ,

    موتور زیباست ولی راکب یه چیز اضافه هست رو موتور / اصلا تو خورد هم نرفتن / یه جورایی پوزیشن راکب روی موتورخیلی مضحکه ..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.