شکار نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 با لباس M Sport

سری G20 3 پیش از این چندین بار در تور عکاسان افتاده اما این اولین باری است که ما آن را در لباس M Sport می‌بینیم. علیرغم اینکه خودرو از پوشش سنگینی برخوردار است اما دیدن جزئیاتی چون اسپویلر واقع شده روی لبه‌ی صندوق، سیستم تعلیق سفت‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر و یک جفت خروجی اگزوز بزرگ کار سختی نیست. به علاوه پوشش متفاوت سپر جلو نسبت به دیگر پروتوتایپ ها نشان می‌دهد خودروی تست شده نمای گیراتری داشته چراکه ورودی‌های هوای بزرگ‌تری دارد.

2018-bmw-3-series-m-sport-spy-photo
باید اشاره کنیم که چراغ‌های جلو و عقب این خودرو لزوماً نسخه‌ی نهایی نیستند درحالی‌که برخی بخش‌های دیگر شاید زیر پوشش سنگین خودرو پنهان شده باشند. طبق انتظاری که داریم این خودرو در هنگام رونمایی طراحی تکاملی خواهد داشت و تغییرات استایل آن از برادر بزرگ‌تر یعنی ب‌ام‌و سری 5 الهام گرفته خواهد شد.

2018-bmw-3-series-m-sport-spy-photo04
درحالی‌که تغییرات بیرونی و کابین خودرو بیش از آنکه مشابه یک نسل جدید باشد بیشتر شبیه یک فیس لیفت است اما باید گفت زیر پوست خودرو بزرگ‌ترین تغییرات رخ خواهد داد. این خودرو از پلتفرم CLAR برادران بزرگ‌تر خود استفاده خواهد کرد. این کار منجر به کاهش وزن 80 کیلوگرمی خواهد شد. با توجه به اینکه نسل بعدی سری 3 احتمالاً کمی طویل‌تر و پهن‌تر خواهد بود این کاهش وزن احساس‌برانگیز است.

2018-bmw-3-series-m-sport-spy-photo03
پرفروش‌ترین سری تاریخ ب‌ام‌و در نسل جدید خود از طیف وسیع پیشرانه‌های سه، چهار و شش سیلندر سود خواهد برد. همه‌ی این پیشرانه‌ها توربو خواهند بود. احتمالاً پیشرانه‌های یاد شده نسخه‌های تکامل یافته‌ی پیشرانه‌های کنونی خواهند بود و مصرف سوخت کمتر و احتمالاً قدرت بیشتری خواهند داشت. همچنین نسخه‌ی پلاگین هیبریدی نیز در نظر گرفته شده که محدوده‌ی حرکتی بهتری نسبت به 330e فعلی خواهد داشت.

2018-bmw-3-series-m-sport-spy-photo02
رونمایی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 به احتمال زیاد در اواخر سال 2017 خواهد بود. فروش مدل‌های عادی پیش از پایان سال 2017 شروع خواهد شد و نسخه‌ی M3 نیز قبل از پایان سال 2018 تحویل خواهد شد. خبری جدید نیز بیان می‌دارد سری 3 کاملاً الکتریکی بین سال‌های 2019 تا 2021 به بازار خواهد آمد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

4 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فرشاد
    فرشاد
    سوابق: (1156 دیدگاه) ,

    سری سه از نظر دینامیکی خیلی خوبه اما از نظر کیفیت ساخت، پرستیژ، طراحی. . ‌. واقعا کارش سخته که به C کلاس جدید برسه.

    پاسخ
    1. امپراتور لامبورگینی
      سوابق: (9307 دیدگاه) ,

      خیلی اوقات فروش سری 3 بیشتر از کلاس سی بوده.

      پاسخ
  2. Bavaria
    سوابق: (555 دیدگاه) ,

    “اما دیدن جزئیاتی چون اسپویلر واقع شده روی لبه‌ی صندوق، سیستم تعلیق سفت‌تر!!!!!!!!!!!!!!”
    دقیقا سیستم تعلیق سفت تر رو از کجاش براحتی دیدن که ما هم ببینیم!!!!

    پاسخ
  3. نویدی
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    شاید ارتفاعش کاهش پیدا کرده!
    کاهش ارتفاع،سیستم تعلیق سفت تر میطلبه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x