بی ام و

شکار نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 با لباس M Sport

سری G20 3 پیش از این چندین بار در تور عکاسان افتاده اما این اولین باری است که ما آن را در لباس M Sport می‌بینیم. علیرغم اینکه خودرو از پوشش سنگینی برخوردار است اما دیدن جزئیاتی چون اسپویلر واقع شده روی لبه‌ی صندوق، سیستم تعلیق سفت‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر و یک جفت خروجی اگزوز بزرگ کار سختی نیست. به علاوه پوشش متفاوت سپر جلو نسبت به دیگر پروتوتایپ ها نشان می‌دهد خودروی تست شده نمای گیراتری داشته چراکه ورودی‌های هوای بزرگ‌تری دارد.

2018-bmw-3-series-m-sport-spy-photo
باید اشاره کنیم که چراغ‌های جلو و عقب این خودرو لزوماً نسخه‌ی نهایی نیستند درحالی‌که برخی بخش‌های دیگر شاید زیر پوشش سنگین خودرو پنهان شده باشند. طبق انتظاری که داریم این خودرو در هنگام رونمایی طراحی تکاملی خواهد داشت و تغییرات استایل آن از برادر بزرگ‌تر یعنی ب‌ام‌و سری ۵ الهام گرفته خواهد شد.

2018-bmw-3-series-m-sport-spy-photo04
درحالی‌که تغییرات بیرونی و کابین خودرو بیش از آنکه مشابه یک نسل جدید باشد بیشتر شبیه یک فیس لیفت است اما باید گفت زیر پوست خودرو بزرگ‌ترین تغییرات رخ خواهد داد. این خودرو از پلتفرم CLAR برادران بزرگ‌تر خود استفاده خواهد کرد. این کار منجر به کاهش وزن ۸۰ کیلوگرمی خواهد شد. با توجه به اینکه نسل بعدی سری ۳ احتمالاً کمی طویل‌تر و پهن‌تر خواهد بود این کاهش وزن احساس‌برانگیز است.

2018-bmw-3-series-m-sport-spy-photo03
پرفروش‌ترین سری تاریخ ب‌ام‌و در نسل جدید خود از طیف وسیع پیشرانه‌های سه، چهار و شش سیلندر سود خواهد برد. همه‌ی این پیشرانه‌ها توربو خواهند بود. احتمالاً پیشرانه‌های یاد شده نسخه‌های تکامل یافته‌ی پیشرانه‌های کنونی خواهند بود و مصرف سوخت کمتر و احتمالاً قدرت بیشتری خواهند داشت. همچنین نسخه‌ی پلاگین هیبریدی نیز در نظر گرفته شده که محدوده‌ی حرکتی بهتری نسبت به ۳۳۰e فعلی خواهد داشت.

2018-bmw-3-series-m-sport-spy-photo02
رونمایی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۳ به احتمال زیاد در اواخر سال ۲۰۱۷ خواهد بود. فروش مدل‌های عادی پیش از پایان سال ۲۰۱۷ شروع خواهد شد و نسخه‌ی M3 نیز قبل از پایان سال ۲۰۱۸ تحویل خواهد شد. خبری جدید نیز بیان می‌دارد سری ۳ کاملاً الکتریکی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    سری سه از نظر دینامیکی خیلی خوبه اما از نظر کیفیت ساخت، پرستیژ، طراحی. . ‌. واقعا کارش سخته که به C کلاس جدید برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خیلی اوقات فروش سری 3 بیشتر از کلاس سی بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Bavaria

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    “اما دیدن جزئیاتی چون اسپویلر واقع شده روی لبه‌ی صندوق، سیستم تعلیق سفت‌تر!!!!!!!!!!!!!!”
    دقیقا سیستم تعلیق سفت تر رو از کجاش براحتی دیدن که ما هم ببینیم!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نویدی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    شاید ارتفاعش کاهش پیدا کرده!
    کاهش ارتفاع،سیستم تعلیق سفت تر میطلبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا