بی ام و

ب‌ام‌و M طالب یک هایپرکار است اما…!

چندین سال است که شایعات فراوانی درباره‌ی تولید یک سوپرکار یا هایپرکار توسط بخش M پرفورمنس ب‌ام‌و به گوش می‌رسد. ما با چندین مدیر ارشد ب‌ام‌و درباره‌ی احتمال تولید یک هیولای پیشرانه وسط با جلوپنجره‌ی کلیوی شکل باواریا گفت‌وگو کرده‌ایم اما هیچ‌یک موضعی قاطع و صریح دراین‌باره نگرفته‌اند. ظاهراً این ایده در ذهن متخصصان M پرفورمنس هم قرار دارد اما خب چنین پروژه‌ای به تأیید مدیران ارشد برند نیاز دارد.

bmw-m1-render
مارکوس فلش مدیرعامل ب‌ام‌و M اخیراً تأیید کرده این بازوی پرفورمنس برند آلمانی به ساخت یک سوپرکار کامل علاقه مند است اما سبد محصولات فعلی ب‌ام‌و فاقد خودرویی است که به عنوان سنگ بنای چنین هایپرکاری به کار رود. احتمالاً تولید یک کوپه‌ی قلدر و پرفورمنس و با آلایندگی کم که از قوای محرکه‌ی مشابه i8 بهره ببرد ایده‌ی جذابی خواهد بود اما خب فعلاً چیزی در این لحظه تأیید نشده است.


اگر جایگزینی برای i8 کنونی باشد به احتمال زیاد توسط بخش i ب‌ام‌و توسعه خواهد یافت. هرچند کمک‌های ب‌ام‌و M هم می‌تواند به منظور تولید خودرویی که زیرساخت هایپرکار بالقوه‌ی باواریایی ها را تشکیل دهد در نظر گرفته شود. ساده باید گفت ب‌ام‌و M هنوز مدیران ارشد این کمپانی را برای تولید چنین خودرویی متقاعد نکرده و اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید همکاری‌های گسترده‌ای هم با بخش i ب‌ام‌و انجام شود.


فلش که در مصاحبه‌ی خود با اصحاب رسانه نقش بخش‌های کنونی در ساختار ب‌ام‌و را توضیح می‌داد اظهار داشت:

بخش‌های M و i ب‌ام‌و می‌توانند هویت متمایز خود را حفظ کنند زیرا بخش i به معنی الکتریکی سازی نیست… هر دو شرکت از قوای محرکه‌ی الکتریکی استفاده می‌کنند. این به معنی کشمکش نیست زیرا بخش M همیشه به معنی پرفورمنس خواهد بود… بخش i به دنبال خلاقیت و استفاده از تکنولوژی جدید یعنی رانندگی خودکار خواهد بود.


M8 با معرفی خود عنوان پرچم‌دار بخش M را یدک خواهد کشید. با توجه به خبرهای منتشر شده، این امر می‌تواند در سال ۲۰۲۳ و با معرفی سوپرکاری هیبریدی با قدرت حدود ۷۰۰ اسب بخار و قیمت فراتر از ۱۵۰ هزار دلار تغییر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    من که مخلاف این فکر هستم
    تولید سوپر اسپورت توسط بی ام و که پاک هم باشه
    یعنی جایگزین آی 8
    این بازار خیلی شلوغ بی ام و وارد نشه بهتره
    چون احتمال موفقیت در فروش خیلی کمه
    مثل هوندا nsx میشه
    نه اینکه بد باشه ها نه ولی بازار علاقه ای به این نوع ماشین ها نداره
    تازه بی ام و خیلی وقت چیزی با پرفورمنس بالا نساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (952 ديدگاه)

      صد البته نظرات متفاوته و همه چیز بستگی به تصمیمات داخلی این برند محبوب و با پرفرمنس مثال زدنی داره.
      سوپرکار و یا هایپرکار چیزی نیست که در تعداد بالا تولید بشه که حالا BMW نتونه بفروشه چون همیشه این کلاس خودرو طرفداران خاص خودشو داره و به طور کامل فروخته شدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    اتفاقاً BMW یکی از شرکت هایی هست که توان ساخت یک هایپرکار استثنایی رو داره چرا ؟؟؟؟
    ۱. طراحان خوب و کاربلدی داره
    ۲. همراه با فراری بهترین انجین ساز دنیاست
    ۳. دو بازوی قدرتمند داره که خیلی میتونه بهش کمک کنه
    ولی مدیران ارشد BMW هستن که بهترین تصمیم گیرنده هستن ولی ما طرفداران این برند دوست داشتیم که یک هایپرکار با نام و نشان BMW تولید بشه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا