ب ام و

چرا هزینه نگهداری محصولات کارکرده ب‌ام‌و زیاد است؟!

خرید یک خودروی گران‌قیمت به بهایی نازل به این معنی نیست که شما هزینه‌های نگهداری زیادی نخواهید داشت و این موضوع به ویژه درباره خودروهای قدیمی ب‌ام‌و همچون این آلپینا B7 2007 صدق می‌کند.

تایلر هوور مجری گاراژ هوویز این موضوع را می‌داند اما از آنجایی که تنها 3500 دلار برای این خودروی مشکی‌رنگ پرداخت کرده بنابراین به نظر می‌رسد پیش از هر چیزی خرج کردن مبالغ بیشتر از قیمت خودرو را برای سر پا کردن آلپینا B7 در نظر داشته است.

همه‌ی ما داستان‌های وحشتناکی درباره قابلیت اطمینان محصولات گوناگون ب‌ام‌و از جمله حساسیت شدید آن‌ها و کم کردن روغن‌موتور شنیده‌ایم؛ اما مشکلی که اینجا وجود دارد به کاسه‌نمدهای سوپاپ مربوط می‌شود که معمولاً خراب شده و باعث می‌شوند روغن به داخل محفظه احتراق وارد شود.

این امر منجر به مصرف اضافی روغن شده و ب‌ام‌و جذاب شما همانند یک دودکش بزرگ به نظر می‌رسد. حداقل در زمان استارت پیشرانه و گاز دادن بیش از حد، مشکل دود کردن خودرو کاملاً به چشم خواهد آمد.

کار تعویض کاسه‌نمدهای سوپاپ در این ب‌ام‌و 8 سیلندر نیازمند باز کردن اکثر بخش‌های پیشرانه خواهد بود و حتی پیشرانه این آلپینا به خاطر وجود دیگر نشتی‌ها از زیر خودرو به‌طور کامل باز شده است.

دلیل این کار جنس کاسه‌نمدهای سوپاپ بوده که باعث شده روغن‌سوزی اتفاق بیفتد. این مشکل در خودروهای سال 2002 به بعد بوده و حتی باعث شکایت برخی مالکان خودروهای مجهز به پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی N63 شده است.

به همین خاطر است که خودروهای لوکس قدیمی با قیمت بسیار نازلی در بازار دیده می‌شوند بنابراین باید درصورتی که دنبال چنین خودروهایی هستید، خودتان را برای دردسر آماده کنید مخصوصاً اگر خودروی موردنظر یک ب‌ام‌و سری 7 قدیمی باشد!

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه

  1. حسین

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    البته یک خودرو لوکس دست دوم اگر مجهز به یک موتورتنفس طبیعی معمولی و با دوام باشد ، گزینه خوبی هست!
    مخصوصا برند هایی که به موتور فشار نمی اوردند!

    1. حسین وی

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (411 ديدگاه)

      این موضوع راجع به لکسس صدق میکنه یکی از دوستانم ES350 2007 خریده خرجش تفاوتی با یه کره ایی 2017 نداره

      1. Zonda R

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1782 ديدگاه)

        حسین عزیز
        یکی از دوستانم es 350 مدل 2008 گرفت 1 ماه بعد موتور سوزوند
        من واقعا تعجب کردم گفتم لکسوس مگه موتور میسورونه ولی حتی لکسوسم 10 سال کارکنه دیگه قابل اعتماد نیست

        1. نوید بی مخ

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2 ديدگاه)

          یکی از دوستام که کارش تعمیرات موتور گیربکس هست هم میگفت نیسان ماکسیما هم پیش میاد موتور میسوزونه کلا هر محصول دست بشر خرابی براش پیش میاد

        2. علیx76

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (718 ديدگاه)

          از اقوام ما چند سال پیش یه is350 با حدود ۱۰۰ تا کار خرید
          بعد ۱ ماه یاتاقان زد و بعدش هم گیربکس و دیفرانسیل مرخص شد
          تو تعمیر گاه مشخص شد صاحب قبلی که از قضا خانم دکتر هم بوده ، به روغن گیربکس و دیفرانسیل دست نزده و روغن موتور هم مدت خیلی زیادی بوده که تعویض نشده
          تا وقتی به ماشین نرسی ، فرق نمیکنه چقدر کیفیتش بالا باشه

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2945 ديدگاه)

        حسین و zonda R عزیز
        حالا اینها که شما گفتید خوبه ، ما چه ضرری کردیم .

        ساختمان ما ۱۲ واحده ، که همسایه ها با هم هفته قبل رفتیم نمایندگی ایرتویا تو خیابون دماوند و ۱۲ تا لکسوس سفارش دادیم با رنگهای متفاوت ، همین که همه با هم رسیدیم تو پارکینگ قبل از اینکه خاموش کنیم ، هر ۱۲ تا لکسوس‌های مدل ۲۰۲۰ تمام موتور سوزوندن و یه حاله‌ای از مِه و دود داخل کابین را فرا گرفت .
        فکرشو بکن ، من Lx570 گرفتم ، بقیه همسایگان هم es 350 و Ls 400h و Is300 .
        آخه فکر میکردم فقط لکسوس ماها اینجوری شده اما حالا فهمیدم با دو لکسوس معرفی شده شما ، جمع موتور سوزه‌ها به ۱۴ عدد رسیده .
        بیایید بعد بحران کرونا یه تجمع اعتراضی ترتیب بدیم دم در صنعت معدن تا هر چه زودتر جلوی واردات این خودرو خانه‌مان سوز گرفته بشه .
        الان باید چیکار کنیم ، هیچ کسی هم جوابگو نیست ، از همه بدتر اون آقایی بوده تو صداسیما که جَهاز دخترش که آتیش گرفته بودا ، اومد لکسوس ۲۰۲۰ مدل Es350خریده تا دل پسر مردم را به دست بیاره اما حالا باید چه گِلی به سرش بریزه ، آخه با لکسوس موتور سوخته که دیگه دخترش رو دستش میمونه🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ .

        خداوکیلی بعضی دوستان آخره فرهیختگی‌اَند .

        1. ایلیا

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (731 ديدگاه)

          حداقل 20 دقیقه برای نوشتن این کامنت و قت گذاشتی…
          و ده ها نفر حداقل یک دقیقه برای خوندن کامنتت وقت میذارن…
          برای وقت خود و دیگران ارزش قایل باشیم!

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2945 ديدگاه)

          باریکلا
          از ایلیا خوشم میاد
          تو قرنتینه هم برای وقتش ارزش قائله و وقت را گرانبها میدونه .
          چی میگی رفیق ، مگه مجبوری کامنت من رو بخونی ، مگه تفنگ بالا سرت گذاشتن .
          خوشت نمیاد یه دیس بده خلاص
          خداروشکر با بعضی کاربران پدال رو در رو نیستیم و اگر نه باید منشی میگرفتیم تا برای هرکسی ناراحته ، نازشو بکشه .

        3. Zonda R

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1782 ديدگاه)

          Navid0098 عزیز
          من اصلا متعصب نیستم امریکایی ژاپنی المانی کره ای چینی کلا از ذات خودرو خوشم میاد و عاشقانه دنبالش میکنم
          اتفاقا برند مورد علاقم نو ایران تویوتا و لکسوس هستن میدونید چرا اینو نوشتم بخاطر اینکه لکسوس یه دنیا اعتماد پشتشه و موتورش سوخته اینو باب تمثیل گفتم چون در مورد هزینه و دست دوم هاس مطلب و این مهمه که دوستان بدونن حتی اگر لکسوس هم بد نگهداری بشه موتورش میسوزه
          این لکسوس چند برگ سند بود و اصطلاحا نمایشگاهی بود

        4. morteza

          ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (188 ديدگاه)

          نوید قسمت دومش بنویس خیلی حال داد.یججوری باشه دختره جهاز سوخته موتور سوزونده برسه به پسره دل سوخته.لایک و ی⁦❤️⁩خوشکل

      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2945 ديدگاه)

        به عنوان یه عشق خودروی ژاپنی و آلمانی نقد میکنم که چرا نباید کمی فکر کنیم قبل از هر سخنی .
        آشنایی داشتیم چند سال پیش با تویوتا آریون ۲۰۱۱ تو برف گازو گرفته بود بِره زنجان و میگفت اولش فکر میکردم تویوتا عجب ماشینیه که همه ماشینها برفگیر شدن اما من دارم تو برف حرکت میکنم مثل آب خوردن و… ، میگفت رسیدیم زنجان اما گیربکس قفل کرد و سوخت که هزینه ای حدود ۱۹ میلیون بابت گیربکس اِستوک داده بود و این در حالی بود که قیمت گیربکس نو تو دلار ۳۷۰۰ تومنی حدود ۲۵میلیون میشد و امروز با دلار ۱۶۰۰۰هزاری حتماً نزدیک ۱۰۰میلیونه یا بیشتر .
        وقتی میگن خودرویی کم استهلاک و با کیفیته ، معنیش این نیست که بزنید دهنشو سرویس بکنید ، خدماتش را به موقع انجام ندهید و هزاران کار نامتعارف دیگر و هیچ هزینه ای نداشته باشه بلکه معنیش اینه که اگر مثلاً ، تکرار میکنم مثلاً اگر یه خودرو در شرایط ایده‌آل تو ۱۰۰هزار km به مشکل میخوره و نیازمند تعمیره در عوض خودرویی همچون تویوتا یا لکسوس در ۳۰۰ هزار Km نیازمند تعویض قطعات مصرفیه و نه تعمیرات و این در صورتیه که از خودرو درست استفاده کرده باشید .
        خودرو وسیله ساخت انسانه با آلیاژهای متفاوت و مهندسی ساخت متفاوت ، یکی کم استهلاکه و یکی پر استهلاک اما هردو نیازمند شرایط مناسب نگهداریه .
        حالا شما فکر کن لکسوس میخرید مدل ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ با هزارجور قِروفِری که خدا میدونه راننده چِه‌ها سرش آورده و اون را میاره یه پولیش میکنه و یه صفرشویی میکنه و کیلومتر را پائین میاره و میندازه به یه بنده خدایی که فقط عشق لکسوسه ، اما همین که میخره و بعد مدتی میبینه قیمت قطعات و هزینه ها بالاست ، میگه نگاه کن اینم شد لکسوس که اینقدر تعریفشو میکردن .

        لکسوس یه خودرو لوکسه که باید خدماتش درست به موقع و بجا انجام بگیره در غیر اینصورت هزینه هاش بالاست و قیمت قطعات گرونی داره ، نه فقط لکسوس ، بلکه تمام خودروهای وارداتی و لوکس گران هستند با این تفاوت که به ترتیب گرانی اول آلمانیها گران هستند و بعد ژاپنی اما حساسیت ژاپنی کمتر از آلمانیه با اِرورهای کمتر .

    2. GERMANY

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (359 ديدگاه)

      ینی مثلا الان یه x4 2014 هم همینطوریه

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2945 ديدگاه)

        GERMANY عزیز
        BMW به دلیل پرفورمنس بالایی که داره و مهندسی دقیق در ساخت موتور با بازدهی بالا ، نیازمند سوخت مناسب و شرایط و خدمات مناسبه که هنگام تعویض روغن در کیلومترهای مختلف ، گرانروی روغنهاشون فرق میکنه و این را افراد متخصص و نمایندگیها بهتر متوجه میشوند تا تعویض روغنی های معمولی در کف شهر .
        نه BMW X4 ، بلکه تمام BMW های کارکرده خریداری شده در دنیا به خصوص در ایران با این شرایط ، باید بدونی خودرو وقتی صفر بوده دست کی بوده و چطور خدماتش را انجام داده در غیر اینصورت اِرورها و چراغهای پشت سر هم در صفحه کیلومتر کلافتون میکنه و مُدام باید دیاگ بزنید و هزینه های جاری دیگر .
        بنزین و روغن دو تا مسئله مهم در ماندگاری موتورهای آلمانی‌هاست ، فرقی هم نداره بنز باشه آئوی باشه یا BMW و پورشه ، فقط حساسیتهاشون بالا پائین داره اما در کل حساسند .

        کلا اگر ثروتمند و درآمد بالایی دارید ، bmw بخرید حالشو ببیرید با هر باک بنزین هم مکمل اصلی بالای ۲۰۰هزار تومنی باید مصرف بکنید و در غیر این صورت یه ژاپنی بخر خودتو راحت کن ، البته ژاپنی توربو هم نگیر و یه تنفس طبیعی درجه یک بخر .

        1. GERMANY

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (359 ديدگاه)

          دمت گرم داداش ممنون. زنده باشی.~♥~

    3. یانکی

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (965 ديدگاه)

      این نقص بیمر نیست به هیچ عنوان.کلا bmw موتورهای دور بالا میسازه مثل m3و m5 دو نسل قبل که اولی وی8 به حجم 4لیتر بود که تا نزدیک 8500 دور در دقیقه دوران میکرد.m5 هم وی10 بود با5 لیتر حجم که اونم نزدیک 8500 دور میزد موتورش.این وضع استهلاک برای همه موتورهای دور بالا هست معمولا.فقط موتورهای پوشراد نسکار هستند که تا 10000 دور دوران میکنن ولی بسیار مقاوم هستند که مسابقاتی تا حدود 600 مایل رو در حالت تخته گاز میتازن اونم به خاطر خلوت بودن سر سیلندر نسبت به چهار سوپاپهاست.مثال تو سر سیلندر خبری از میل سوپاپ نیست در حالی که یه وی8 dohc تو هر سر سیلندر دوتا میل سوپاپ داره و دو برابر سوپاپ و متعلقات.پس از استهلاک بیمر نباید گله کرد.

      1. مانی

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        دقیقا
        خوب نرو موتور دور بالا و توربو نخر موتور دیزل ۲ لیتری بی‌‌ام و رو بخر
        دوست داره خر بخره مثل اسب سواری بگیره ازش

    4. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2945 ديدگاه)

      دیزوز در مورد موتور هیدروژنی تویوتا در خودروهای bmw توضیح دادم که دو شرکت تویوتا و bmw ، ضعف‌های همدیگر را پوشش خواهند داد .

      ای کاش هزینه مخارج این bmw را شرح میداد ، فکر کنم از قیمت خریدش بیشتر خرجش بشه .
      با شرایط خرید لیز کردن خودرو ، بنظرم دیگه نمیخواد نگران مخارج تعمییرات و اُفت قیمت باشند .
      اما در ایران بحث فرق میکنه ، فکر کنید این خودرو را با همین شرایط خراب چه قیمت گزافی باید بخرید و چه مقدار باید خرجش کنید تا شاید مثل اولش بشه که نمیشه .

      اینجاست که میگم تو ایران فقط تویوتا عشقست و در خارج از ایران تمام آلمانیها عشقند .

    5. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2945 ديدگاه)

      به عنوان یه عشق خودروی ژاپنی و آلمانی نقد میکنم که چرا نباید کمی فکر کنیم قبل از هر سخنی .
      آشنایی داشتیم چند سال پیش با تویوتا آریون ۲۰۱۱ تو برف گازو گرفته بود بِره زنجان و میگفت اولش فکر میکردم تویوتا عجب ماشینیه که همه ماشینها برفگیر شدن اما من دارم تو برف حرکت میکنم مثل آب خوردن و… ، میگفت رسیدیم زنجان اما گیربکس قفل کرد و سوخت که هزینه ای حدود ۱۹ میلیون بابت گیربکس اِستوک داده بود و این در حالی بود که قیمت گیربکس نو تو دلار ۳۷۰۰ تومنی حدود ۲۵میلیون میشد و امروز با دلار ۱۶۰۰۰هزاری حتماً نزدیک ۱۰۰میلیونه یا بیشتر .
      وقتی میگن خودرویی کم استهلاک و با کیفیته ، معنیش این نیست که بزنید دهنشو سرویس بکنید ، خدماتش را به موقع انجام ندهید و هزاران کار نامتعارف دیگر و هیچ هزینه ای نداشته باشه بلکه معنیش اینه که اگر مثلاً ، تکرار میکنم مثلاً اگر یه خودرو در شرایط ایده‌آل تو ۱۰۰هزار km به مشکل میخوره و نیازمند تعمیره در عوض خودرویی همچون تویوتا یا لکسوس در ۳۰۰ هزار Km نیازمند تعویض قطعات مصرفیه و نه تعمیرات و این در صورتیه که از خودرو درست استفاده کرده باشید .
      خودرو وسیله ساخت انسانه با آلیاژهای متفاوت و مهندسی ساخت متفاوت ، یکی کم استهلاکه و یکی پر استهلاک اما هردو نیازمند شرایط مناسب نگهداریه .
      حالا شما فکر کن لکسوس میخرید مدل ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ با هزارجور قِروفِری که خدا میدونه راننده چِه‌ها سرش آورده و اون را میاره یه پولیش میکنه و یه صفرشویی میکنه و کیلومتر را پائین میاره و میندازه به یه بنده خدایی که فقط عشق لکسوسه ، اما همین که میخره و بعد مدتی میبینه قیمت قطعات و هزینه ها بالاست ، میگه نگاه کن اینم شد لکسوس که اینقدر تعریفشو میکردن .

      لکسوس یه خودرو لوکسه که باید خدماتش درست به موقع و بجا انجام بگیره در غیر اینصورت هزینه هاش بالاست و قیمت قطعات گرونی داره ، نه فقط لکسوس ، بلکه تمام خودروهای وارداتی و لوکس گران هستند با این تفاوت که به ترتیب گرانی اول آلمانیها گران هستند و بعد ژاپنی اما حساسیت ژاپنی کمتر از آلمانیه با اِرورهای کمتر .

    6. مرتضی

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      اره حرفتون درسته نسبت به موتور های تحت فشار کمتر خراب میشن اما باز هم هزینه های نگهداری بیشتری نسبت به خودرو های جدید دارن. خرج نگهداری یک E کلاس 2005 از یک سراتو 2018 خیلی بیشتره ، چون تقریبا به یک اندازه نیاز به سرویس دارن( مثلا هر 6 ماه یک بار) اما قطعات بنز بخاطر کمیاب بودن و قیمت بالاتر محصولات مرسدس بنز ، تا 5 برابر قیمت میگیرن.

    7. datsun

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1677 ديدگاه)

      جدیدا چقدر تو سایت کاربر های پیدا میشه که یه رفیق مکانیک دارن موتور سوخته ژاپنی تعمیر کردن.

  2. Enzo

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (201 ديدگاه)

    همینجام داریم .مثال سادش زانتیا سواری نرم .موتور قوی .ماشین خوبیه .ولی هزینه و خرجش نمی ارزه به داشتنش .یا بهترش که کاملا ماشین لوکس حساب میشه بنز های مزایده آیه نیروی انتظامی

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2945 ديدگاه)

      Enzo عزیز
      بنزهای پلیس را اگر توجه کرده باشید ، بخاطر پیمایش بالا ، هر چی هم که بازسازیش کنند از دور داد میزنه بنزها انگار از جنگ برگشته اند با رنگ آمیزیهای بسیار ارزان و بدفرم ، چون بیشتر افرادی که این بنزها را میخرند توان خرید خودرو وارداتی را ندارند و این بنز‌ها را میخرند و سپس هنگام بازسازی با هزینه و دشواریهایی روبرو میشوند که فقط ماشین را جمع میکنند و دلشان خوش هست که بنز سوارند ، خدا میدونه که اون سرباز و کادری چه کارها که با این ماشینها نکرده .

      اما در مورد زانیا بحث فرق میکنه ، دو دسته خریدار داریم ، یکی اون دسته که از بچگی عاشق داشتن زانتیا بوده و یکی دیگه که به استهلاک بالا و ایمنی پائین خودرو واقفه اما به سبب شغل شوتی بودن ، هزینه اهمیت نداره و از خودرو کار میکشند و پول در می‌آورند بخصوص در شیراز ، بوشهر ، زاهدان ، بندر عباس که بخاطر هندلینگ خوب زانیا در پیچها با سرعت بالا در حرکت هستند نسبت به پژو .
      در قشم و بوشهر ،(( تخصصی برای زانتیا )) کسانی هستند که خودرو پکیده و داغون را تحویل میگیرند و همه اجزاء خودرو را جدا و دوباره مونتاژ میکنند و عروسک تحویل میدن ، اینقدر کارشون تمیزه که باورتون نمیشه فکر میکنید ماشین تازه از کارخونه اومده و مشتری از تمام ایران دارند و باید وقت بگیرید ، البته که خودروهای دیگر هم قبول میکنند بخصوص وارداتیهای ۱۰ سال گذشته را .

  3. JDM

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (114 ديدگاه)

    چون کلا پر استهلاکه

  4. datsun

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    حالا لازم بود به خاطر نمد سوپاپ کل انجین پیاده و باز کنه

  5. سینا BMW

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (399 ديدگاه)

    در این چند سال اخیر از نظر استهلاک پیشرفت کرده و بهتر شده ولی مدل های ۲۰۱۰ قبل تر و مخصوصا مدل های گرون قیمت از نظر استهلاک زیاد خوب نبودن!

  6. علیرضا

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    غیر از استهلاک چیزی که آدمو اذیت میکنه غیر قابل پیش بینی بودن این خودروهاست . وسط جاده یهو اسیرت میکنه .‌ ماشین اگه بالاتر از شش هفت سال کارکرد داشته باشه واقعا خریدش ریسکه .

  7. ak_007

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (556 ديدگاه)

    موتور ماشین من N63 هستش، و ی مقدار روغن کم کردن طبیعیه واسش. ولی حقیقتش همیشه میترسم نشتی به تو موتور داشته باشه😂

  8. مهدی

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (702 ديدگاه)

    والا بی ام و صفرش هم خرابه چه برسه به کارکرده جدا از این مگه فقط موتوره؟! برق به شدت حساس و افتضاح که هر لحظه باید منتظر یه اخطار تو صفحه کیلومتر باشی که بعضاً با هزینه گزاف هم درست بشو نیستن. به همینجا هم ختم نمیشه سیستم تعلیق به شدت خشن و پر استهلاک

    1. Zonda R

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1782 ديدگاه)

      مهدی عزیز
      با این وضعیت بنزین و نبود قطعات اصل من سری 4 گرن کوپ دیدم واشر زده و چنتا قطعه تعویضی حدود 50 تومن هزینش شده
      این خودروها تو ایران 2 سال عالین برای همین قیمتشون انقدر تو نمونه دست دوم افت داره نسبت به نمونه صفر

  9. JavaDehqaN

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بعضی مدل های خاص یا تیونینگ شده رو اگر خواستی بخری باید با کارکرد کم خریداری کنی . خب یارو سری ۷ داره فقط جمعه ها ی دور تفریحی میره شمال یکی هم هست بخاطر کارش هر روز و ساعت تهران میاد فلان جا و بهمان جا . خب مسلما بین این دو ماشین فرقی هم هستش از همه نظر . درباره مطلب و ماشین B7 به نظر من خود قیمت ماشین گواه حال و احوال و اوضاع ماشین رو داره . هر چی هم که ماشین قوی تر و پیشرفته تر باشه هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری داره .

  10. بهنام

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    ب ام و 528 کارکرد بالای شصت هزارتا یعنی این که نصف عمرتو بلید تو تعمیرگاه سپری کنی، بقیه ی آلمانی هایی که سر از این مملکت درآوردن هم همچین بهتر از ب ام و نیست. بعنوان کسی که اغلب اوغات به دوستم تو تعمیرگاه خودروهای خارجی هست سر میزنم، کلا ژاپنی ها بسیار بسیار کمتر دچار خرابی های سنگین مثل موتور و گیربکس میشن تازه اگه هم بشن با تعمیر خوب و اصولی میرن واسه ده سال دیگه. حرف دوست تعمیرکارم.

  11. امیر

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تو بی ام و ها سری ۵ اتاق e60 به ویژه موتورای m54 اصلا خرج ندارن. من خودم یک ۵۲۵ داشتم مشکلی اصلا نداشت البته قبلش کمری داشتم چندسال اون واقعا موتور گیربکس معرکه بود البته اتاق ۲۰۰۷ جلوبندیش از ۱۰۰ به بالا اذیت میکنه. بی ام و ها اما ذاتا سه تا مشکل دارند یکی قطعات فنی زیاده که باعث میشه موضوعات ریز زیاد پیش بیاد و اگه ماشین بالای ۱۰۰ کار باشه عمر این قطعات متعدد کم میشه و هی مشکل و نیاز به تعمیر و ادم رو کلافه کنه مثلا فرمان x3 قدیم یک انگل سنسور پیچیده داره وصله به ترنسفر کیس وصله به abs میببنی خراب میشه کل سیستم رو مختل میکنه.
    دوم اینه که اصولا به خصوص تو مدلهای قدیمیتر ذات اسپورتی دارن و دور موتور رو بالا نگه میداره مثلا من الان یک x3 مدل ۲۰۱۰ و ۳لیتر دارم تو شهر روانیم کرده تو شیب روبه بالا حتی کم تو دنده های ۱ و ۲ دور موتور رو به ۴۰۰۰ میرسونه بعد دنده عوض میکنه یعنی ذاتا اسپورت هستش و دوست داره گاز بدی به ماشین و بدرد جاده مبخوره تا تو شهر. در نتیجه دایم موتور و گیربکس تحت فشارن. و اگه خوب نرسی پدر موتور گیربکس درمیاد و هی خرج و خرج.
    سوم اینکه تعمیرکار خوب تو بی ام و واقعا کمه. اون ۵۲۵ که داشتم وقتی موتور گرم بود بد استارت میخورد صبحها نیش استارت. ماشینم ۱۲۰ تا کار بود. هرکی میگفتن خوبه تو تهران بردم همه هی تشخیص اشتباه تا یک بنده خدایی کارمند سفارت المان بود فردین صلواتی رو معرفی کرد واقعا مخ تو بی ام و و ادم تحصیلکرده و چندین سال تو بی ام و المان دوره و کار کرده ایه. ازون به بعد خیالم راحته. اونم سرش وحشتناک شلوغه ماشین میره دستش یک هفته میخوابه.
    خلاصه بی ام و قدیمی خواستین بخرین اول ببینید اون اتاق و مدل بی ام و چه خرجای مخصوص به خودش داره وضعش چیه چه خرجایی مالک قبلی کرده و وضع فعلی چیه.
    تو بی ام قدیمیا اتاق ۱ و ۳ کم خرج ترن تو جدیدا x1 با موتور 1.8 واقعا خرجی ندارهدفقط موتورش َضعیفه و تک دفه

    1. صادق

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (25 ديدگاه)

      ب ام و راحت میتونه مثل تویوتا خودروی کم استهلاک تولید کنه ولی تویوتا نمیتونه مثل ب ام و خودروی برتری تولید کنه ملاک برتری دانش مهندسی و تکنولوژیه که ب ام و برتره

  12. حسن

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (394 ديدگاه)

    یه قانون نانوشته هست که تو بازارهای جهان عملا تعریف شده و اجرا میشه . برندی که پر خرج و پر استهلاکه و هزینه ی نگهداریه زیادی داره افت قیمت دست دومش بسیار زیاده و ریزش قیمت دست دوم ب ام واقعا وحشتناکه پس اینکه ب ام و خرابی و خرج زیادی داره یه امر پذیرفته شده در دنیاست .با یه نگاه به سایتهای فروش خودرو در سایر کشورها میشه کاملا این موضوع را حتی در ماشینهایی با یک یا دوسال کارکرددید حالا چرا اینجا اینقد تلاش برای انکار موضوع میشه علتش معلوم نیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن