بی ام وولوو

مصاف ولوو S90 و ب‌ام‌و سری 5

ولوو با عرضه‌ی سدان جدید S90 جایگزینی تازه برای خریداران پیشنهاد کرده است. در میان مهم‌ترین رقبای این خودرو ب‌ام‌و سری ۵ قرار دارد که در آینده‌ای نزدیک با نسل جدید جایگزین خواهد شد. سری ۵ فروش بالایی داشته و بی‌شک در زمینه‌ی لذت رانندگی، سنگ محک این کلاس به شمار می‌رود. ما این دو برند خوش‌نام را رو در روی هم قرار داده‌ایم تا در نهایت دست‌پخت هر یک را قضاوت کنیم.

Volvo S90 vs BMW 5 Series
استایل و طراحی
ولوو به سختی تلاش کرده تا هویتی قوی برای خود دست و پا کند. S90 جدید بدنه‌ی دلپذیر طویلی دارد که انحناهای سیالی در آن به چشم می‌خورد و ماحصل کار نسبت به رقبای دیگر متفاوت و متمایز است. در نمای جلو شاهد جلوپنجره‌ای عریض و چراغ‌های جلو با LED های چکشی شکل هستیم که در شاسی‌بلند XC90 نیز به چشم می‌خورند. بخش عقبی ولوو کمتر متمایز بوده اما چراغ‌های برجسته و خط سقف کوپه مانند را می‌توان ذکر نمود.

s905seriesstyling
سری ۵ از سال ۲۰۱۱ در بازار حضور داشته و در مقایسه با نسل پیشین خود محافظه‌کارانه‌تر است. بی‌شک این خودرو بهتر از نسل قبلی است اما در برخی زوایا می‌توان آن را با سری ۳ اشتباه گرفت. در کل، نمای خارجی سری ۵ خوب و ممتاز است اما در زمانه‌ای که خریداران به‌طور فزاینده‌ای خودروهای خاص‌تری را انتخاب می‌کنند، نمای ب‌ام‌و کمی سالخورده است.

طراحی داخلی
داخل کابین نیز همان داستان برقرار است و ولوو کابین منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که در هیچ‌یک از رقبا مشاهده نمی‌کنید. بی‌شک متمایزترین بخش کابین صفحه‌نمایش بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی است که تجربه‌ای شبیه به تبلت های آیپد را ایجاد می‌کند. تکمیل‌کننده‌ی این بخش پانل دیجیتال و مواد با کیفیت و چوب است.

s905seriesinterior
کابین ب‌ام‌و نیز همانند دیگر محصولات این خودروساز است. علیرغم سن بالای خودرو، سری ۵ از آخرین نسخه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive استفاده می‌کند اما در مجموع حس داخل کابین خیلی خاص و ویژه نیست. البته کیفیت کابین عالی است.

s905seriesdials
در بخش فضای داخلی، ولوو صندوق عقبی با گنجایش ۵۰۰ لیتری دارد که این مقدار در سری ۵ به ۵۲۰ لیتر می‌رسد. فضای سر خوبی برای سرنشینان قدبلند وجود دارد اما به دلیل وجود تونل گیربکس، سرنشین وسطی راحتی کمتری خواهد داشت.S90 از صندلی‌های بسیار راحتی برخوردار است که از برند سوئدی غیر از این نیز انتظار نمی‌رود.

s905seriesrearinterior
سواری
ولوو روی سواری راحت و قابل پیش‌بینی تمرکز کرده و به همین دلیل هندلینگ S90 هیجانی و جذاب نیست. البته، تمرکز زیاد روی ایمنی به این معنی است که تجهیزات کمک راننده‌ی زیادی وجود دارد. گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک ولوو نیز به ایجاد تجربه‌ای راحت و آرام کمک می‌کند.

s905seriesside
با اینکه سری ۵ در اواخر عمر خود به سر می‌برد اما تجربه‌ی سواری عالی‌ای دارد. سری ۵ هندلینگی درگیر کننده و کنترل بدنه‌ی خونسردانه ای را نشان می‌دهد اما بدانید که کیفیت سواری در مدل‌های مجهز به سیستم تعلیق M و رینگ‌های بزرگ‌تر می‌تواند کمی مطلوب‌تر باشد. سیستم فرمان فعال سفارشی کمی مصنوعی است و جای شرمندگی است که دامپرهای تطبیق شونده قیمت گرانی دارند.

2016 BMW 5-Series
۲۰۱۶ BMW 5-Series
پیشرانه‌ها
S90 به تازگی عرضه شده و طیف پیشرانه‌های آن در آینده بیشتر خواهد شد اما هم‌اکنون این خودرو با پیشرانه‌ی ۲ لیتری در دسترس است. در انگلستان، پیشرانه‌های دیزلی پرفروش‌تر هستند و پیشرانه‌های دیزلی ۲ لیتری D4 و D5 با قدرت خروجی ۱۸۷ و ۲۳۲ اسب بخاری وجود دارند. انتظار می‌رود که D4 پرفروش‌تر باشد اما پیشرانه‌ی D5 نیز مناسب کسانی است که سیستم چهارچرخ محرک را می‌خواهند.

2016 BMW 5-Series
۲۰۱۶ BMW 5-Series
در بخش پیشرانه‌های بنزینی ولوو ۳ پیشرانه را بر پایه‌ی همان واحد ۲ لیتری و با نام‌های T5،T6 و T8 معرفی کرده است. همه‌ی این پیشرانه‌ها توربوشارژر دار هستند اما دوتای آخری علاوه بر توربو، سوپرشارژر نیز دارند و T8 پلاگین هیبریدی نیز هست. قدرت تولیدی این پیشرانه‌ها به ترتیب ۲۵۱،۳۱۶ و ۴۰۲ اسب بخار است.

2017-Volvo-S90-112
طیف پیشرانه‌های ارائه شده توسط ب‌ام‌و وسیع‌تر است. خریداران نمونه‌های دیزلی می‌توانند مدل‌های ۴ سیلندر ۵۱۸d،۵۲۰d و ۵۲۵d با قدرت ۱۵۰،۱۹۰ و ۲۰۱۸ اسب بخاری را انتخاب کنند. مدل‌های ۶ سیلندر ۵۳۰d و ۵۳۵d با قدرت‌های ۲۵۸ و ۳۱۳ اسب بخاری نیز قابل سفارش هستند.

در بخش پیشرانه‌های بنزینی، مدل‌های ۵۲۰i و ۵۲۸i با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری و قدرت‌های ۱۸۴ و ۲۴۵ اسبی در دسترس هستند. کسانی که خواهان قدرت بیشتر هستند می‌توانند نسخه‌های ۶ سیلندر ۳ لیتری ۵۳۵i با ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰i 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توربو با ۴۴۹ اسب بخار قدرت را انتخاب نمایند. برای پولدارترها نسخه‌ی M5 ارائه می‌شود که با قدرت ۵۶۰ اسبی، در زمان ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

2014 BMW 5-Series facelift
BMW 5-Series facelift
ارزش در برابر پول پرداختی
S90 جدید قیمت آغازی ۳۲۵۵۵ پوندی دارد که قیمتی رقابتی در برابر اکثر رقبا محسوب می‌شود. گران‌بهاترین نسخه یعنی T8 هیبرید در زمان عرضه قیمت ۵۵ هزار پوندی خواهد داشت که باز هم رقابتی است و در برابر مدل ۵۵۰i قرار می‌گیرد، هرچند که مصرف سوخت ۵۵۰i بسیار بالاتر است.

2017 Volvo S90
قیمت‌های سری ۵ بسیار متغیر بوده و به نوع پیشرانه و تریم بستگی دارد. ارزان نسخه ۵۱۸d SE با گیربکس دستی است اما انتخاب گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک ۱۵۰۰ پوند به قیمت اضافه می‌کند. گران‌ترین نسخه نیز مدل M با تجهیزات زیاد است.

مدل ۵۲۰i بنزینی بهای ۳۳۳۸۰ پوندی دارد و مدل‌های ۵۲۸i،۵۳۵i و ۵۵۰i به ترتیب دارای قیمت‌های ۵۷۷۶۵،۴۴۸۴۰،۳۶۹۴۵ پوندی هستند.

bmw-5-series_interior
ولوو ادعا می‌کند که نسخه‌ی D4 در چرخه‌ی ترکیبی مصرف سوخت ۴ لیتری دارد. مدل T8 به لطف سیستم پلاگین هیبریدی خود مصرف ۱.۶ لیتری را ثبت می‌کند. پیشرانه‌های دیزلی ب‌ام‌و کم‌مصرف‌تر بوده و نسخه‌ی ۵۲۰d مصرفی برابر با ۳.۴ لیتر در هر صد کیلومتر را نشان می‌دهد.

s905seriesverdict
قضاوت نهایی
انتخاب بین این خودروها به علایق و ذهنیت‌های شخصی برمی‌گردد. سری ۵ ممکن است که مدت زیادتری در بازار بوده باشد اما یک سدان سنتی قوی با هندلینگی جذاب، فضای زیاد و پیشرانه‌های قوی و برندی خوش‌نام است. اما کابین آشنای این خودرو و نمای عادی آن در خیابان‌ها شاید خریداران را به سوی گزینه‌های دیگر سوق دهد.

2014 BMW 5-Series facelift lineup interior

ولوو با عرضه‌ی S90 راهی متفاوت در پیش گرفته و کابین مدرن آن و پیشرانه‌های کارا حسی خوش ایجاد می‌کنند و این خودرو را در رتبه‌ای منحصربه‌فرد نسبت به رقبا قرار می‌دهند. این خودرو روی راحتی تمرکز داشته و درحالی‌که اکثر رقبا دارای هندلینگی اسپورت دارند اما ولوو با داشتن کابینی زیبا می‌تواند نظرها را به‌سوی خود جلب کند.

2017 Volvo S90

امتیاز کلی ولوو S90

                      ۸

امتیاز کلی ب‌ام‌و سری ۵

                      ۸.۵

[polldaddy poll=”9444929″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. بنتلی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختیه!هر دو عالی هستن،درسته این نسل سری پنج قدیمی شده ولی واقعا هیچ عییی نمیشه گرفت ازش،ب نظرم طراحی بی ام و نسبت ب بنز دیر تر قدیمی میشه،ولوو هم خودرو قشنگیه واقعا،کابینش ک فوق العادس،طراحی خارجی هم خیلی شیک و خاصه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZIPPO

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (248 ديدگاه)

      کلا یکی از چیز هایی که داره خیلی برندهای المانی رو و به خصوص مرسدس رو مورد نقد منتقدان بین المللی و طرفدار های این دو برند لوکس قرار میده شباهت بسیار زیاد و طراحی بسیار شبه به هم محصولاته
      الان ظاهر c با s شباهت بالای 80 درصد داره
      همین شباهت و تکراری شدن بیش از حد خیلی وقت ها به نفع رقبا میتونه تمام شه همونطور که در متن هم اشاره شد

      “”””سری 5 ممکن است که مدت زیادتری در بازار بوده باشد اما یک سدان سنتی قوی با هندلینگی جذاب، فضای زیاد و پیشرانه‌های قوی و برندی خوش‌نام است. اما کابین آشنای این خودرو و نمای عادی آن در خیابان‌ها شاید خریداران را به سوی گزینه‌های دیگر سوق دهد.”””””

      ولی بازهم تو این مقایسه بی ام و دلنشین تر و زیباتر از ولوو هست
      من اگه بین این دو تا مردد بودم قطعا بی ام و رو انتخاب میکردم
      طراحی عقب ولوو واقعا زشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        الان بنز c200 کجاش شبیه s500 ؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نوید جهرمی

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        زیپوجان کم پیدایی.
        دلم تنگ شده بود برات.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          نوید خودت هم پیدات نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ZIPPO

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (248 ديدگاه)

          ممنون
          من هم دلتنگ بودم نوید جان :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. نوید جهرمی

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          من اهوازم پیش رفقای قدیم. اینترنت خیلی کم دارم که کم میام.
          اسمت عوض کردی بهنام؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. بنتلی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب شدت منتظر نسل بعدی سری پنج هستمچ،ی رندر جدیدا تو بی ام و بلاگ دیدم خیلی خوشگل و شیک بود،طراحی داخلش هم واقعا عالی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. king 918

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    کیلومتر شمار بی ام و خنده داره انگار کیلومتر اولین ماشینی که تولید کرده رو همین جوری رو باقی ماشین هاش داره میذاره حیف بی ام و نیست همچین کیلومتر شمار ساده ایی داشته باشه ….
    قصد بدی ندارم اما واقعا تو ذوق میخوره …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ولی بی ام و سری 7 خیلی شاخ قبول داری؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Huracan

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سری پنجو تا از نزدیک نبینید نمیدونید چه شاهکاریه، من ساکن منطقه ازادم تقریبا همه ماشینای این کلاسو از نزدیک دیدم، ولی واقا واقا رو پرستیژ بی ام و ندیدم، اصا ماشین که رد شه ادم میخکوب میشه، خیلی خیلی جذابه خصوصا رنگ سفید و خاکستری، اگه با پکیج M باشه که دیگه چه شود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو خیلی خوبن، ولی انتخاب من بین این دو، ولوو هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. rm

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    قطعا انتخاب یه اروپایی ولوو هست.و انتخاب یه مهاجر در اروپا ب ام و اللخصوص یوگو ها و ترکیه ای تبار ها و لبنانی ها!!! اینووو شک نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      قطعا؟ شما چجوری اینقدر قاطعانه نظر میدی؟ فقط اینو بدون کاملا داری اشتباه میکنی چون اروپا زندگی کردم دارم اینو بهتون میگم ولوو اونقدر محبوبت نداره که بخواد رقیب ب ام و بشه با اینکه خودروی هست که فروشش در اروپا خوبه ربطی هم به مهاجرین نداره به نظرم این جور حرف زدنها فقط از رویه تعصب و نپختگیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        شایان عزیز نمیشه مطلقا گفت این بهتره یا اون.اخه خودرو نیاز به تست داره نیاز به سواری داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. rm

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (169 ديدگاه)

        دوست عزیز منظور بنده به مورد اشاره شده در این مقایسه هست.و اینم بگم که من هم اروپا هستم و از روی نا پختگی این حرف رو نزدم .شما میتونید نظر مردم به شدت بی ام و دوست ایران رو تو نظر سنجی انتهای مقایسه ببنید که ولوو بیشتر رای آورده!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. شایان

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        آقا یا خانم rm اگر شما در اونجا زندگی کردید پس باید اینو دیده باشید که ب ام و چقدر اتومبیل محبوبیه و فروشش هم زیاد شما داری میگی که چون در اروپا مهاجرین زیادن پس اونا فقط ب ام و میخرن این حرف کاملا اشتباهه ب ام و در اروپا محوببیتش خیلی بیشتر از ولووئه نمیخوام برند ولوو و زیر سوال ببرم همونطور که گفتم ولوو هم فروشش خیلی خوبه حتی در آلمانی که خودش این همه برند لوکس داره هم فروش خوبی داره به نسبت ولی لحن بیانه شما طوریکه به تعصب صرف نزدیک تره تا منطق و واقعیت هیچوقت حتی اون چیزی که قطعیه و هم قطعی ندون چون ممکنه چشمهات گولت بزنه چه برسه به اینجور مقایسه ها اگر مدل جدید سری پنج بیاد این نمره دهی فاصله بیشتری میگیره و احتمالا هم رویه آرای این سایت هم تاثیرگذاریه خودشو و داره گرچه هنوز رای دهی تموم نشده و ممکنه ب ام و بیاد بالاتر فاصله خیلی نزدیکه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. AMIR

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چقدر تو پدال همه شاخن. همه اروپا نشین…همه پروفسور…همه با تجربه…. هنه بنز سوار…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بابا برند بوگاتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. AMIR

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      یو اس اس اینتر پرایز منظورم با rm بود که فک میکنه بی ام و برای مهاجراست…. مطمئنم ایشون پاشو از ایران نذاشته بیرون که نمیفهمه ماشینی که در المان برای مدیران و روسای کارخونه ها ساخته میشه برای مهاجران و نمیدونم یوگو ها نیست. اونوقت ولوو برای اروپائیان اصیله حتما!!!منظورم فقط با ایشون بود… من تا حالا اروپا نرفتم اما اگه دویست فیلم اروپایی دیده باشم تو هیچ کدومشون یک ذره چیزی که ایشون میگن رو ندیدم….حتی یک فیلم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        همچین میگن انتخاب اروپایی ها ولوست فکر میکنی فدریکا موگرینی داره حرف میزنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. شایان

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    باید نسل جدید ب ام و و مقایسه میکردن تا اختلافشون خیلی بیشتر از نیم امتیازی که دادن بشه ولی بازم ب ام و انتخاب میشه چون واقعا کلاس بالایی داره ولوو هم خوبه ولی به ب ام و نمیرسه طراحی عقب ولوو حسابی تویه ذوق میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sina

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    فقط ولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رامتین

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    بی ام و برتره مشخصا. بی ام و برند دوم از نظر ارزش در بین همه خودروسازهاست و حتی بالاتر از بنزی است که سالی 10 مدل فوق الغعاده میزنه. ولوو فعلا بره با مدیران چینی خودش در شرکت چری دست و پا بزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (612 ديدگاه)

      جناب رامتین….

      ای وای….. ای وای…

      دوباره شروع شد…!

      همین جوگیر شدناس که ما هنوز اندر خم یک کوچه ایما….!!!

      ای کاش این رگ تعصب روی خودروسازی خودمون بود… و الان ما هم ماشین خوب وطنی را با غیرت و غرور سوار میشدیم…!!!
      (نه سمند و پژو405 و پراید بدتر از چینی…نه تیبای زشت هند قدیم… نه دنای چهل تیکه و… نه فقط با ماشین خارجی پز میدادیم… لا اقل ماشین ایرانی هم حرفی برای گفتن داشت)

      تو این سالهایی که گذشت و مسئولین خواب بودن و همچنان هم خواب تشریف دارن… نکردن حداقل یه بخش طراحی خودرو تاسیس کنن… که ماشینا ظاهر داشته باشن…
      دلمون به هیچی خوش نیست…

      عجب روزگاریه…. عجب!!!!

      حالا بماند که اگه ماشینا خوشگل بودن …ولی با همین کیفیت افتضاح!!! … قمتشون دوبرابر میشد…!!!
      (اینا که انصاف تو کارشون نیست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3048 ديدگاه)

        تعصب چیه برادر ! من میگم اگه بی ام و یا بنز نمرشون از نظر فنی در دنیای خودرو مثلا 95 باشه (از 100) که واقعا هم همینه، با این همه سابقه خودروسازی مثه بنز که چند ساله هم در فرمول1 بینظیر عمل کرده و این یعنی مهندسی در این خودروساز و کلا آلمانیها در اوجه، اصلا حرفی به گزاف نگفتیم. حال به ولوو میشه نمره 75 تا 80 در مقایسه با بنز یا بی ام و داد.
        پس یک حرف کاملا منطقی و صحیح زدم. من کلا گفت فاصله داره تکنولوژی سوئد یا ولوو با آلمان .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایرانی

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (612 ديدگاه)

        منظور از همایت خودروسازی خودمون…
        ایران خودرو وسایپا نیست…
        منظورم صنعت خودرو ایرانه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. MohammadreZa

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سری 5 هرچقد قدیمی شده باشه ولی بازم دوس داشتنیه من عاشق چراغ های عقبشم اصلا وقتی آدم میبینه حال میکنه چشمش به سمت چراغ کشیده میشه انتخاب من BMW هستش .
    ولی چرا کامنت ها بر خلاف نظر سنجیه !! کامنت ها یه چیزی میگی نظر سنجی ی چی دیگه
    البته طراحی داخلی ولوو هم قشنگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام سری ۵ مدل های active hybrid داره و باید بهشون اشاره میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنتلی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    رامتین جان سهام دار ولوو جیلی هس نه چری! من همیشه گفتم و میگم ک شرکتای بزرگ و سهامدارانشون جهانی شدن،ندیدن پیشرفت ولوو فقط ب خاطر سهامداران چینی اون کار غلطیه! در بهتر بودن بی ام و شکی نیس ولی این دلیل بر بد بودن ولوو نمیشه!چون اختلاف امتیازشون زیاد نیس و هر دو واقعا عالی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Archi KHAN

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    در جمیع محاسن ولوو شکی نیست !
    اما حرف بی ام و بیاد وسط ، دیگه نمیشه بهش نه گفت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ایرانی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    الان نمایندگیها و طرفدارای متعصب خودشون یه فکری برای آمار میکنن..
    خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ولوو این اواخر اومده تو بازی و با قدرت تمام حرکت می کنه.دیگه خبری از نمونه های خسته کننده و بی حال گذشته نیست.جذابیت و اقتدار توی این ماشین های جدید این شرکت موج میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کامران

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    بعد از یک عمر بنز و بی ام و سواری
    حسرت روندن مرسد س G Class , ولوو S90 و همچین R8 با من هست
    انسان کور را میتوان درمان کرد ولی نادان متعصب را خیر…..
    سعی کنید هرگز متعصب نباشید
    خوب رو بگید خو ب
    بد رو بگید بد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرشيد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ولوو بی شک برنده این مسابقه هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فریبرز

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بنظرم کابین ولوو بیشتر شبیه ماشینهای شاسی بلنده تا یک سدان ,ولی ساده و زیباست.ب ام و چون یه ماشین ذاتا اسپرته بیشتر به طراحی ساده کابین و بخصوص داشبرد تاکید داره دقیقا خلاف بنز با شکوه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mohammad-fm480

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    مشخصه که ولوو بهتره چه از نمای داخلی چه از نمای خارجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. دوچرخه سوار

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    صفحه مانیتور به این بزرگی به چه درد میخوره ، هر چیزی متوسط و معمولیش خوبه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا