بی ام وموتورسیکلت

چراغ ترمز پویا ب‌ام‌و برای محافظت از برخورد به عقب موتورسیکلت

ترمز اضطراری اغلب با خطر برخورد از عقب همراه است زیرا ممکن است راننده وسیله نقلیه پشت‌سر شما قادر به تجزیه‌وتحلیل وضعیت و شدت ترمز شما نباشد. این موضوع می‌تواند خطرآفرین باشد به ویژه برای موتورسواران، به همین خاطر بخش ایمنی ب‌ام‌و در آرسنال، چراغ ترمز پویایی معرفی کرده که به منظور هشدار بهتر به وسایل نقلیه درهنگام ترمز گرفتن، طراحی شده است.

BMW dynamic brake light
BMW dynamic brake light
ب‌ام‌و بخش Safety 360 را در سال ۲۰۱۲ به منظور یکپارچه‌سازی ویژگی‌ها، تحت یک عنصر بازاریابی مشترک تاسیس کرد. بخش ایمنی موتور سیکلت از طریق سه نقطه مجزا خدمت می‌کند: فن‌آوری حرکت، تجهیزات راکب و آموزش راکب. اولین نکته درمورد چراغ ترمز پویا این است که حاصل فن آوری‌های به دست آمده در بخش خودرو این شرکت می‌باشد.

BMW dynamic brake light
BMW dynamic brake light
عمکرد این چراغ ترمز به منظور هشدار در شرایط اضطراری در دو مرحله صورت می‌گیرد. زمانی که ترمز موتور سیکلت در سرعت بالاتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، اعمال شود، این سیستم فعال می‌شود و چراغ ترمز با فرکانس ۵ هرتز، یا پنج بار در ثانیه روشن و خاموش می‌شود. مرحله دوم زمانی وارد بازی می‌شود که سرعت موتور سیکلت با شتاب منفی به ۱۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، آنگاه فلاشر به عنوان چراغ هشدار دهنده خطر به طور خودکار روشن شده و تا زمانی که دوباره به سرعت حداقل ۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد روشن باقی می‌ماند.

چراغ ترمز پویا همراه سیستم ترمز ABS حرفه‌ای و به عنوان یک سیستم پیشرفته حمایت از روند ترمز موتور سیکلت برای جلوگیری از تصادف عرضه می‌شود. هر دو این ویژگی‌های ایمنی درون بسته‌‌ حرفه‌ای و برای مدل‌های ۲۰۱۶ R1200GS, R1200GS ادونتور و مدل‌های S1000XR عرضه می‌شود و به صورت استاندارد بر روی K1600GT ،GTL و GTL اکسکلوسیو لاکچری توررز در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    دقیقا همین ایده ساده ولی بشدت کاربردی رو چند سال پیش یکی از دوستان ما داشت… فرقش این بود ک دوستمون کارمند بی ام دبلیو نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      حالا چرا داری اینقدر با حرص مینویسی اولا کارمند بی ام دبیلو نه و بی ام و بعدم اگه فلجه مادرزاد هم اگه قهرمان دویه المپیک نشد مقصر خودشه منطق داشته باش ما ایرانی ها همیشه میخوایم بگیم بهتر از بقیه هستیم و از همه بهتریم ولی در عمل هیچی نیستیم اگه رک دارم میگم دوستان ببخشن اگه نفتمونو ازمون بگیرن یا نداشته باشیم هیچی برای خوردن نداریم این یه واقعیته دوسته شما اگه خیلی هنر داشت باید تا آخرش میجنگید و اگه هم اختراع به درد بخوری داشت به هر نحوی شده باید ثبت میکرد اگه هم زحمتی نکشیده باشه خیلی راحت از کنارش میگذشت شاید الان شما بگی من بی دردم ولی اینو بدون تمومه این پروسه ها رو منم دیدم و طی کردم که الان به این نتیجه رسیدم کافیه برای چند دقیقه آدم فکر کنه همه چی درست میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فردین بهادری نژاد

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (129 ديدگاه)

      فرقش اینه که اینجا ایرانه داداش
      ما هنوز تو این موندیم که برا پراید ضبط بزاریم یا نه :|
      به این ایده ها و فکرهای خلاق توجهی نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۲۰ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (3685 ديدگاه)

        دقیقاً. وقتی یه عده میرن تعمیرگاه و ABS خودروشون رو غیر فعال میکنن تا بهتر ترمزون جواب بده، وقتی هنوزم موتورهای 125 سی چهل سال پیش رو اونم با بیشترین افت کیفیت تولید میکنیم ، وقتی حتی سیستم صوتی آپشن محسوب میشه دیگه چ توقعی میره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. فورد

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (853 ديدگاه)

      این خارجی ها هم سوسول هستنا اخرش میخوای بری زیر کامیون دیگه تو ایران این همه رفتن زیر تریلی اسمون به زمین اومد که هیچ اب از اب هم تکون نخورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سمند منم همینطوره D-:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند ال ایکس منم همینطوریه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پویان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سمند ال ایکس هم نیمچه چراغ ترمز پویا داره پس:دی وقتی محکم بزنی رو ترمز چراغ خطرش روشن میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    ببین اونا دارن چی تولید میکنن اونوقت هنوز تو مملکت ما داره قطعات چینی موتور های سی جی 125 مونتاژ میشه. (توجه کنید که حتی تولید نمیشه و فقط مونتاژ میشه!)
    هنوز توی این مملکت ترددموتور های کاربراتوری با سیستم ترمز (لنت کفشکی! ) آزاد هست و هنوز این موتور های (اگه بشه اسمشونو موتورسیکلت گذاشت!) کاربراتوری بدون ایمنی و پر سر و صدا داره تولید میشه و خیلی راحت شماره گذاری میشه.
    سود آقایون به جون مردم ارجعیت داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حبیب

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان من طهماسب زاده مخترع چراغ ترمز بیدرنگ هستم سال هشتادو دو پرایدی رو با قیمت هزار تومن مجهز به این سیستم کردم اختراع رو ثبت نمودم وبرای ارایه اون دچار مشکل شدم ودر حالی که میدونستم اختراعم نو هست دریک دایره بسته هشت سال دور خودم چرخیدم تمام این ایده ها مشتقات ایده من هستند با جسارت کامل میگم طرحی که داشتم به دلیل سادگی وبزرگیش وچون ما مرجع نبودیم ومن دسترسی به خارج نداشتم ضایع شد ولی جدیدا طرحم رو به اقایی به اسم رضایی در المان گفتم که ایشون پیگیر این طرحه وبهتون قول میدم این طرح رو اثبات میکنم ودر خود المان این طرح رو تست جاده ای میگیرم به امید حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. habib8

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان من حبیب طهماسب زاده عضو انجمن مخترعین هستم این طرح رو من ده سال پیش به عنوان اختراع ثبت کردم ولی متأسفانه به خاطرسادگی وبزرگیش واین که ما مرجع نیستیم ده سال تو یه دایره بسته دویدم وبه دلیل این که دسترسی به خارج نداشتم نداشتم نتوانستم طرح را مطرح کنم ولی جدیدا طرحم رو از طریق اقایی به نام رضایی تو المان پیگیری میکنم وباجسارت میگم که این طرح ها مشتقات طرح من هستند ومطمئن باشید این طرح رو به زودی در المان تست میکنم به امید حق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا