پرچم‌دار آینده، معرفی کانسپت ب‌ام‌و X7

ب‌ام‌و برای نمایشگاه فرانکفورت امسال شگفتی بزرگی را تدارک دیده که آن کانسپت X7 iPerformance است. این کانسپت، پیش‌نمایشی از کراس‌اوور پرچم‌دار X7 ب‌ام‌و است که به جنگ خودروهایی چون مرسدس بنز GLS، رنجروور و کادیلاک اسکالید خواهد رفت؛ بنابراین با نگاه به این کانسپت می‌توان تا حد زیادی به طراحی نسخهٔ تولیدی X7 پی برد.

ب‌ام‌و در کانسپت X7 ویژگی‌های طراحی متمایزی را بکار برده که شاید بتوان جلوپنجرهٔ کلیوی شکل کرومی با ابعادی بسیار بزرگ‌تر از همیشه را برجسته‌ترین آن‌ها دانست. این جلوپنجره به‌قدری بزرگ است که می‌توان آن‌را با جلوپنجرهٔ کادیلاک اسکالید قابل‌مقایسه دانست؛ اما در سایر قسمت‌های این کانسپت نیز ویژگی‌های جسورانه به چشم می‌خورد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی باریک، ورودی‌های هوای عمودی و کاربرد قابل‌توجه تریم فلزی اشاره کرد.

به سمت بخش جانبی X7 کانسپت که حرکت می‌کنیم، دستگیرهٔ کرومی درها و محل شارژ الکتریکی در روی گلگیر جلو به چشم می‌خورد. همچنین در این نما رینگ‌های آلیاژی عظیم و سقف شیشه‌ای پانوراما از موارد قابل‌توجه هستند. در عقب نیز همانند جلو، ورودی‌های هوای عمودی کار شده است درحالی‌که چراغ‌های باریک و متصل‌به‌هم نیز کاملاً جلب‌توجه می‌کنند.

کابین X7 کانسپت اما رویکرد متفاوتی دارد چراکه بسیار لوکس‌تر و ظریف‌تر از بیرون به نظر می‌رسد. در داخل این کراس‌اوور لوکس، تودوزی چرمی دورنگ به همراه‌تریم چوبی قابل‌مشاهده است. در اینجا همچنین تکنولوژی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند چراکه سازندهٔ آلمانی برای X7 یک صفحه آمپر تمام دیجیتال، یک صفحه‌نمایش عریض برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive و غربیلک فرمان متعلق به آینده را در نظر گرفته است.

هنوز جزئیات و مشخصات قطعی کانسپت X7 iPerformance اعلام نشده است اما هرچند پیش‌ازاین شایعاتی ادعا کرده بودند که این کانسپت از قوای محرکهٔ هیدروژنی استفاده می‌کند، حالا ظاهراً مشخص شده که این‌چنین نیست. احتمالاً این خودرو به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی سدان 740e iPerformance مجهز است که از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری‌های لیتیوم یون 9.2 کیلووات ساعتی تشکیل شده است.

اما نسخهٔ تولیدی X7 حداقل با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد که شامل نمونه‌های 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین‌پاور با 340 اسب بخار قدرت و 4.4 لیتری V8 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت می‌شود. در این جمع احتمالاً یک عضو دیزلی هم وجود خواهد داشت که تحت نام X7 40d xDrive عرضه خواهد شد. همان‌طور که اشاره شد، کانسپت ب‌ام‌و X7 رسماً در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد و جزئیات رسمی آن نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

28 دیدگاه

    1. peyman
      سوابق: (483 دیدگاه) ,

      خیلی عشقه ولی با این اوضاع حجمش بالای ۲۰۰۰ سی سی هست که برا ورود به کشور سنگ اندازی میکنن.خودرو فقط با پلاک ملی حال میده😋😋

      پاسخ
    2. هادی
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      بسیار ََطراحی زشتی داره و کاملا داره خودش رو فراموش میکنه و واسه عقب نموندن تو طراحی به سمت طراحی کره ای ها و چینی ها رفته. مخصوصا اون جلو پنجره. کاملا ماشین شبیه توسان شده. به خودم افتخار میکنم که همیشه طرفدار تویوتا و لکسوس بودم. بی ام و هم خز شد. تو آلمان فقط بنز

      پاسخ
      1. peyman
        سوابق: (483 دیدگاه) ,

        هادی گفتی به سمت طراحی چینی میره😅😅با اجازه من رفتم سرمو بکوبم به دیوار

        پاسخ
      2. کاظم
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        هادی نوشتت و تصوراتت تو حلقم داری میگی ماشین شبیه ماشین چینی شده !!!!! خخخخ حتما هم شبیه لیفاندx60 خخخخخ
        لطفا کسایی که از ماشین سر در نمیارن پست نزارن

        پاسخ
      3. mohammad_FM 480
        سوابق: (450 دیدگاه) ,

        اقا هادی چیزی مصرف کردی؟ (شوخی)
        برادر میشه بگی دقیقا کجاش شبیه توسانه؟؟!!
        یعنی تو طراحی بی ام و رو با کره و چین مقلیسه میکنی؟

        پاسخ
    3. سینا
      سوابق: (46 دیدگاه) ,

      تو شاسی بلند قطعا بی ام و بهتر از بنز هست.

      پاسخ
  1. علي
    سوابق: (376 دیدگاه) ,

    آخ قبلم . عجب هیولای عظیمیه . خیلی کاربردی به نظر میرسه . متاسفانه این بیاد ایران برچسب مسخره بالای ۶٠٠ میلیون قیمت میخوره که تمام علایق هوادارانشو به چالش میکشونه و در حسرت داشتنش مجبور به خرید suv ژاپنی و کره ایی با قیمت گزاف بالای ٢۵٠ میلیون . ماشینای آلمانی شده ی رویا !!!
    با تچکر

    پاسخ
    1. mohammad 7
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      خوب یا بد کار ندارم
      با جذاب یا زشت بودنش هم کار ندارم
      ولی تنها چیزی که میدونم از لحاظ ظاهر بیرونی اصلا شبیه یه بی ام و نیست
      من خودم اگه اینو ببینم از نزدیک، مخصوصا از بغل و پشت ، میرم توجه میکنم ببینم اسمش چیه و ماله کدوم شرکته

      پاسخ
    2. نيما
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      عزیزم ۶٠٠ که قیمت خوبیه اگه بیاد الان سری ۵ تقریبا ۶٠٠ تومنه

      پاسخ
    1. - A M I R -
      سوابق: (538 دیدگاه) ,

      طراحی خارجیش با این که مدرنه اما کاملا اصالت یه بیمر لوکس رو داره !
      البته من چندان به اصالت اهمیت نمیدم اما توی همچین سگمنت لوکسی نسبتا مهم میشه
      تنها موردی که توی کانسپتای جدید بیمر دوست ندارم طراحی داخلیشونه که امیدوارم توی نمونه های تولیدی جذاب تر بشن
      البته به طور کلی وقعا جذابن اما مثلا خروجی کولر داشبوردش چندان جالب نیس خداییش (حداقل برای من)

      پاسخ
  2. Bilbo
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    یه رندر fan made ازش منتشر شده بود که تو همین حال و هوا بود اما فوق العاده بی تناسب و زشت.
    اما این محشر رو مجددا معنا میکنه اگه یکم جلوپنجرش رو اصلاح کنه. داخل ماشین اما واقعا محشره😍😍
    ب‌ام‌و با این کانسپت تو رقابت شاسی بلند های هفت نفره، سریعا سهمشو پیدا میکنه

    پاسخ
  3. نت
    سوابق: (335 دیدگاه) ,

    بعد از 50 سال طراحی تکراری بی ام و یه ماشین خوشکل از بی ام و دیدیم.چراغ عقب و جلوش خیلی زیباست .چقدر سقف سانروفش بزرگ و خوشکل هست.لاستیکش خیلی بزرگ و زیبا شده.طراحی داخلی و بیرونی زیبایی داره.تنها ایرادی که ازش میشه گرفت جلو چنجره هست که یه کم ناجوره.مثل ماشینای امریکایی شده و کشیده و زیبا هست

    پاسخ
    1. charger
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      نگفتی از رو گرنجور اسکی رفتن👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

      پاسخ
  4. SERIAL WINNER
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    .
    خیلی زیباست
    کاملا حس یک ماشین فوق ‌لوکس رو القا می‌کنه
    فقط کاش عرض چراغ های جلو یه ذره بیشتر بشه

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    چه رنگی!!! 😲
    چه رینگی!!! 😲
    عجب قدی!!! 😲
    .
    گر خوش آواز باشد انجین و اگزوز
    بهره برده باشی از بهترین ترمز
    چون که تولید تو شود انبوه
    قیمتت سر گذارد به قله هر کوه 😉
    .

    پاسخ
  6. TRX
    سوابق: (167 دیدگاه) ,

    بی ام و رو میشه اسطوره ی بی همتای ساخت کانسپت های به یاد موندنی نامید.
    امیدوارم هر چه زودتر نسخه ی اصلیش رو هم ببینیم.

    پاسخ
  7. mohammad_FM 480
    سوابق: (450 دیدگاه) ,

    طرح واقعا خوبی داره مخصوصا اون رینگای بزرگش خیلی بهش میاد .
    اما بنظرم اگه جلوپنجره و داشبوردش رو یکم روش بیشتر کار کنند بهتر میشه.
    در کل عالیه…

    پاسخ
  8. سعید اسماعیلی
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    رفقای گلم … رقبای این خودرو چه خودرو هایی میشه؟؟ ممنون میشم بگید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x