ب ام وپورشهمرسدس بنز

جنگ پورشه ۷۱۸ کیمن GTS، ب‌ام‌و M2 CS و مرسدس-ای‌ام‌جی A45 S در پیست

با وجود داشتن طراحی‌های متفاوت، ب‌ام‌و M2 CS، پورشه ۷۱۷ کیمن GTS 4.0 و مرسدس-ای ام جی A45 S پرفورمنس مشابهی در خط مستقیم ارائه می‌کنند اما کدام‌یک در پیست سریع‌تر است؟

ما می‌خواهیم این موضوع را کشف کنیم و AutoBildSportsCars آن‌ها را با استفاده از راننده‌ای باتجربه به پیست فرستاده است.

پیش از پیش‌بینی برنده بیایید نگاهی به برگه مشخصات فنی هر خودرو بیندازیم. پورشه از طراحی پیشرانه وسط و دیفرانسیل عقب استفاده کرده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۹۴ اسب بخار و گشتاور ۴۱۸ نیوتون متر می‌باشد. با همکاری یک گیربکس ۶ سرعته دستی، ۷۱۸ کیمن GTS 4.0 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۹۳ کیلومتر در ساعتی را ثبت می‌کند.

اما ب‌ام‌و M2 CS از طراحی پیشرانه جلو استفاده کرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی آن قدرت ۴۴۴ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه همکاری کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴ و ۳.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی را بر جای می‌گذارد.

نهایتاً هم به مرسدس-ای ام جی A45 S با پلتفرم چهار چرخ محرک می‌رسیم که پادشاه مگا هاچبک بها بوده و نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آن با قدرت ۴۱۵ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری خودنمایی می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها منتقل شده و شتاب ۳.۸ ثانیه‌ای و سقف سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعتی را ارائه می‌کند.

خب با این تفاسیر به نظر شما کدام‌یک از این سه خودرو می‌تواند پادشاه پیست باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5290 ديدگاه)

    در چندپیست متفاوت مرسدس A45S AMG و پورشه ۷۱۸ کیمن S و کیمن GTS و کیمن GT4 و ب ام و M2 کامپتیشن و ب ام و M2CS و ب ام و M2 کامپتیشن پرفومنس که توسط یک مجله و یک راننده زمان گیری کردن عملکردهای متفاوت داشتن که زمان هاشون در این چندپیست اینطور ثبت شده!!!!
    *********************************
    پیست SACHSENRING مجله auto bild
    *ب ام و M2 پرفومنس // ۱:۳۱.۱۶
    *پورشه ۷۱۸ GT4 تایم// ۱:۳۲.۹۸
    *پورشه ۷۱۸ GTS تایم // ۱:۳۵.۳۵
    *ب ام و M2 کامپتیشن // ۱:۳۵.۶۷
    *مرسدس A45 S تایم // ۱:۳۵.۷۴
    * پورشه کیمن ۷۱۸ S تایم// ۱:۳۶.۲۳
    **********************************
    پیست هوکنهایم GP مجله SPORT AUTO
    * ب ام و M2 CS تایم // ۱:۵۴.۸۰
    * پورشه ۷۱۸ GT4 تایم// ۱:۵۵.۰۰
    * ب ام و M2 کامپتیشن// ۱:۵۷.۶۰
    * پورشه ۷۱۸ کیمنT تایم// ۱:۵۹.۸۰
    * مرسدس A45 S تایم // ۲:۰۰.۷۰
    *************************************
    پیست مگنی کورس Clup مجله MOTOR SPORT
    * پورشه ۷۱۸ GT4 تایم // ۱:۲۰.۱۱
    * پورشه کیمن ۷۱۸ S تایم // ۱:۲۱.۷۰
    * ب ام و M2 کامپتیشن تایم// ۱:۲۲.۸۲
    * مرسدس AMG A45Sتایم// ۱:۲۳.۳۸
    *************************************

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (6027 ديدگاه)

      MAHDI دمت گرم
      چه حالی داری این تایم‌ها رو پیگیری میکنی و بازگو میکنی ، نوشتنش هم حوصله میخواد ?? .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. MAHDI

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5290 ديدگاه)

      پیست بالا هم که مطلبش اومده بازم مجله AUTO BILD هستش که در پیست دوم خودش یعنی LAUSITZRING زمان گیری کرده چون این مجله همیشه در دو پیست SACHSENRING و LAUSITZRING زمان گیری هاشو انجام میده!!!
      ******************************************
      دیشب همین مجله MOTOR SPORT و مجلهSPORT AUTO با فراری SF90 استراداله در پیست و مسیر مستقیم زمان گیری و ثبت رکورد ۰تا ۱۰۰ و ۰تا ۲۰۰ و ۰ تا مسیر ۱۰۰۰ متر انجام دادن اما هردو مجله فعلا هیچ زمانی رو منتشر نکردن که یکم تعجه چون تا الان اینطور نبوده!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. جواد خطر

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (249 ديدگاه)

      جنگِ سِ تا سُلطونِ آلمانی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. Mf1

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (477 ديدگاه)

      bmw و در بعضی پیستها سریعترازپورشه و پورشه در بعضی پیستها از bmw سریعتره پس انتخاب اول پورشه هست چون ۱۵ هزار یورو ارزونتر از bmw و ارزش ۹۵ هزار یورو نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6027 ديدگاه)

    همیشه عاشق جنگ ماشین‌های آلمانی هستم ، بدجور پا به پای هم و با جزئیات تمام در رقابتند .
    ماشینهای آلمانی مثل هَوو هستند که دلیل پیشرفتسون هم عقب‌نیوفتادن از رقیبه .
    ولی مطمئناً در هر کلاسی از رقابت‌ها ، پورشه دست بالاتر را داره مگر کلاس لوکس که دست پرچمدار بنز S کلاسه و در غیر این حال پورشه چند سر‌وگردن پرفرمنس بالاتری داری .

    بین بنز و bmw هم فکر میکنم m2 یه چیزه دیگست ولی بنز در این نسل سری A هم تیپ خودروهای هاچبک فرانسوی شده و اون مَنِش بنز را نداره ولی بنز وقتی AMG میشه ، دیگه نمبشه عیب روش گذاشت .

    کلاً رقابتهای این چنینی ، برنده ندارند چون رقابت بین خوب و خوبتره که سخت میشه گفت کدومشون خوب و کدومشون خوبتره ، اما میشه کلاس کاری هر کدومشون را تشخیص داد مثل پورشه که فلسفه ساختش کلاً جداست از آلمانی دیگر و همیشه برای سرعت و مسابقه برنامه ریزی میشه در هر کلاس و تیپش .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6027 ديدگاه)

    راستی MAHDI گفتی مجله ، یاد دیشب افتادم که تمام مجلات بزرگ رسانه‌ای فورد F150 جدید را رونمایی کردند که کاش پدال سریع زحمتشو بکشه .

    طراحی داخلیش جالب شده و سر دنده میخوابه که میشه میز کار و برای لب‌تاپ گذاشتن یا غذا خوردن برای مهندس‌ها و کارگران .
    درب عقبش شده جعبه ابزار حرفه‌ای برای نجارها ? .

    آقا دیگه بنظرم خرید خودرو تو هر کلاسی به جز پیکاپ اشتباهه .

    مطمئناً مقالشو میگذارند و ببینید همه چیز تمامه این ماشین که هم برای مجرد و متاهل ساخته شده هم برای کارگر و مهندس ، هم برای خیابان و بیان و کوهستان .
    موتور جدید ، مصرف سوخت در حد کراس اوورها .
    جداً چقدر بدبختیم که آمریکا به دنیا نیومدیم و جزو اون چند میلیون نفری نیستیم که بهترین پیکاپ‌های دنیا را سوار میشن با این شانسی که داریم ، اَه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5290 ديدگاه)

      راستش ندیدم!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. SRT

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (382 ديدگاه)

    طراحی عقب این مدل پورشه از زشت ترین طراحی های تاریخ پورشه ست ب نظرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سورنا

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1028 ديدگاه)

      برعکس گفتی نه ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. مهراد

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (515 ديدگاه)

    ای جوووونم به BMW ??

    شیییییررررره ??

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. M سابق

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      ههههههههه
      خخخخخ
      کاش دیگه ر هاشو انقدر زیاد نمیکردی این شییییییررررررررره که تو نوشتی به بعضی گویش ها اصلا حرف خوبی نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. OMID

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2064 ديدگاه)

        از جمله به گویش ما:)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. مهراد

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (515 ديدگاه)

        لازم نکرده منو مسخره کنی

        مثلا ههههه یعنی چی ؟؟ و چجوری باید خونده بشه ؟؟ از نفس افتادی که هههه هههه میکنی ؟؟ بعدشم من اجدادی بچه تهرانم و شییرررره اصلا چیز بدی نیست برای گویش اینجا / اون دهاتی که شما زندگی میکنی هم گویشش محترم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3022 ديدگاه)

    عملکرد A45 S نسب به M2 CS فوق‌العاده عالیه⁦👌🏻⁩ با دو سیلندر کمتر، ۹۸۸ سی‌سی حجم کمتر، ۳۹ کیلو سنگین‌تر، ۲۹ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر ضعیف‌تر و هم‌چنین ۲۳ هزار یورو ارزانتر، فقط ۸۲ صدم ثانیه، اختلاف داشتن. این در حالیه که CS جدا از همه چی، تنظیمات مرتبط با پیست بیشتری داره و شتاب ثانویه و حداکثر سرعتشم بهتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5290 ديدگاه)

      این فقط در این پیست بوده. در پیست های دیگه میتونید عملکرد A45S در مقابل M2CS و M2 کامپتیشن و M2 پرفومنس و مدل های مختلف پورشه ۷۱۸ کیمن رو ببینید!!!!!
      مثلا پیست SACHSENRING و هوکنهایم GP و مگنی کورس!!!!!
      البته مرسدس A45s هم عملکرد خیلی خوبی داره و سریع ترین هاچبک در کلاس خودش هستش در خط مستقیم و پیست، چون هم نسخه پیست محور داره با داشتن اسپویلر عقب و هم با داشتن سیستم چهار چرخ محور میتونه عملکرد عالی داشته داشته باشه چون نسخه بدون اسپویلر عقب و اون قطعات کربنی رو هم داره A45s!!!
      در هرصورت تایم ثبت شده توسط این خودروها در این چندپیست که تایم گیری داشتن توسط یک مجله به این صورت هستش که بالا زمان هاشون رو گذاشتم!!!!
      والبته CS پیست محور نیست، بلکه عملکرد بهتری فقط از نسخه کامپتیشن ها دارن!!! مثل تفاوت نسخه معمولی M2 با M2 کامپتیشن!!!!
      اما M2 کامپتیشن پرفومنس پیست محور هستش که تایمش رو در پیست زاکسنرینگ میتونید ببینید که تایم ۱:۳۱.۱۶ رو ثبت کرده و برای مقایسه مرسدس AMG GTR تایم ۱:۳۱.۰۵ رو ثبت کرده و بازهم نسخه قوی تر M2 پرفومنس تایم ۱:۳۰.۹۳ رو ثبت کرده و برای مقایسه لامبورگینی هوراکان EVO تایم ۱:۳۰.۹۴ رو ثبت کرده و پورشه ۹۱۱ توربو S جدید تایم ۱:۳۰.۴۸ رو ثبت کرده توسط این مجله اونم توسط یک راننده در یک زمان!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. MAHDI

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5290 ديدگاه)

      در پیست هوکنهایم GP ب ام و M2 CS زمان ۱:۵۴.۸۰ رو ثبت کرده و A45S تایم ۲:۰۰.۷۰ رو ثبت کرده که بیش از ۶ ثانیه سریع تر بوده!!!!!!
      البته حتی نسخه کامپتیشن هم سریع تره چون اونم ۳ ثانیه سریع تر بوده در هوکنهایم!!!!
      شما فقط یک پیست رو معیار قرار دادید در حالی که A45S در پیست زاکسنرینگ و هوکنهایم GP و مگنی کورس هم زمان گیری داشته اونم توسط یک راننده.
      اما در این پیست واقعا عملکرد عالی داشته.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3022 ديدگاه)

        مطمئن بودم که کامنت‌های شما رو در جواب کامنتم میبینم:) خوب حوصله‌ای داری مهدی جان‌، ولی با عرض ادب و احترام، دیگه این حجم از تاکید روی برتر بودن ب‌ام‌و در تمام پست‌ها، حس خوبی به من نمیده. شما علاقت، سلیقت، عشقت، محترمه، ولی. . . بگذریم⁦❤️⁩

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. Kf

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    M2 cs برنده نمی‌شد تعجب میکردم اما اختلاف m2 cs با a45s خیلی بیشتر از این ۸۲صدم ثانیه هستش m2 competition از پس a45s بر میاد حالا cs جایه خود داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. SF90 STRADALE

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3207 ديدگاه)

    شنیده ها حکایت از طوفانیست که در راهه ….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Hadi

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    انتخاب من کیمن…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Harley-Davidson

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دو ثانیه کم و بیش ماشینی رو سلطان پیست نمیکنه. فاکتور مهم تر لذت سواری و توانایی مانور و یک حرکت لذت بخش در پیست برای رانندس.
    بی ام و ام ۲ ماشین سنگینیه، بهترین گزینه ی این لیست بدون شک کیمن هستش. یک اسپرت کامل با بهترین هندلینگ و بیشترین لذت رانندگی ممکن.
    ۹۲ هزار یورو واسه ام ۲ قیمت خیلی زیادیه، اینقدر نمیارزه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. سورنا

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1028 ديدگاه)

    اصن ١٠ ثانیه هم اختلاف داشته باشه باز من به ظاهر خودرو بیشتر اهمیت میدم اینجا پورش واقعا سرتره تو ظاهر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. محمدهادی

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بنظر من اون تقلایی که راننده در رکورد زدن پورشه داشت میکرد رو اگر رو بی ام و داشت تایم خیلی پایین تری میزد
    اصلا من دیدم ماشین اول بی ام وست احساس کردم یه توطئه یی در کاره
    که دیدم نه خداروشکر بی ام و گل کاشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. آریا ماشین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (530 ديدگاه)

    سگمنت هاشون متفاوت نیست؟
    باید z4 m40i رو میذاشتن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. AMG.63

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    A45s نسبت به رقبا خیلی خوب عملکرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا