بی ام وتویوتا

ب‌ام‌و خواهان تقویت روابط خود با تویوتاست

تویوتا و ب‌ام‌و قبلاً رابطه نزدیکی داشته‌اند که شامل به اشتراک‌گذاری پلتفرم و پیشرانه‌ها برای دو خودروی Z4 و سوپرا بوده است. رئیس این خودروساز آلمانی حتی به گسترش روابط با طرف ژاپنی علاقه مند است. اولیور زیپس مدیرعامل ب‌ام‌و گفته است:

در دهه‌های آینده ما به دنبال تقویت روابط خواهیم بود.

همکاری بین این دو خودروساز مشهور تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت اما زیپس از گسترش بیشتر روابط با تویوتا استقبال کرده است. از نظر او، داشتن یک شریک در توسعه خودروهای سلول سوختی به منظور پیشرفت هرچه بیشتر امری ضروری است.

تویوتا شریکی عالی برای پشتیبانی از تکنولوژی سلول سوختی ب‌ام‌و است زیرا ژاپنی‌ها یکی از معدود برندهایی هستند که این تکنولوژی را جدی گرفته‌اند. برای مثال تویوتا اخیراً دومین نسل میرای را به‌صورت نصفه و نیمه رونمایی کرده است.

این سدان جدید از طراحی مرسوم‌تری نسبت به نسل اول برخوردار بوده و از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده کرده است. قوای محرکه این خودرو حدود ۳۰ اسب بخار قوی‌تر از نسل اول بوده و خروجی آن حدود ۱۸۲ اسب بخار می‌باشد. دومین نسل میرای حداقل در تست‌های ژاپن برد حدود ۸۵۰ کیلومتری را بر جای گذاشته است.

زیپس در سخنرانی خود به سبد محصولات متنوع و گسترده ب‌ام‌و اشاره داشته و گفته که می‌خواهد سبد محصولات را ساده‌تر کند. او گفته است:

خودروهای کوپه، کانورتیبل ها و رودسترها از جمله محصولاتی هستند که با ما خداحافظی خواهند کرد.

به این ترتیب احتمال خاتمه تولید مدل‌های سری ۲، ۴ و ۸ و همچنین Z4 در سال‌های آینده وجود دارد. به همین منوال ب‌ام‌و روی کراس‌اوورها تمرکز داشته و علاوه بر مدل‌های X1 تا X7 از شاسی‌بلند الکتریکی iX نیز رونمایی کرده است. دیگر عضو این خانواده هم X8 خواهد بود که تصاویر جاسوسی آن طی ماه‌های پیش منتشر شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. 911

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    بی ام وه غلط کرده…..گند زدن به سوپرا بس نبود

    موافقم 28
    مخالفم 52
    1. - A M I R -

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (728 ديدگاه)

      بی ام و گند نزد به سوپرا، این خود تویوتا بودن که افسانشو به معنای واقعی ضایه کرد.

      موافقم 52
      مخالفم 13
    2. Aria

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      حالا انگار بی ام و هرروز زنگ میزد تویوتا میگفت تروخدا بذار ما هم توی ساختن سوپرا باشیم?

      موافقم 49
      مخالفم 5
      1. MASIHA

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        ????????
        دقیقا

        موافقم 7
        مخالفم 2
    3. امیررضا

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      بیچاره بی‌ام‌و! خود تویوتا تنبلی کرده موتور تری‌جی‌زی رو واسه سوپرای جدید توسعه نداد. بی‌ام‌و چیکارش کرده؟ درخواست خود تویوتا بود برای پیشرانه و گیربکس و اتاق و شاسی. چون تویوتا داره رو برقی ها و هیبرید هاش کار می‌کنه واسه همین نمی‌خواد زیاد رو سوپرا مانور بده. از قضا سوپرا خیلی هم ماشین خوبیه. نسل قبلی رو دیگه خیلی Over rate کردن خدایی. همه‌ی ژورنالیست ها این نسل تویوتا رو پسندیدن.

      موافقم 36
      مخالفم 5
      1. - A M I R -

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (728 ديدگاه)

        سوپرا رو باید نسبت به رقبای سنتیش یعنی NSX و GTR سنجید، شاید نسل جدیدش ماشین خوبی باشه اما در حد و اندازه اسم سوپرا نیست از نظر من.

        موافقم 24
        مخالفم 5
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      هنوز ایمان نمی‌یاورید !
      ایمان بیاورید دِگر ? !
      BMW هم فهمیدو خیلی‌ها هنوز در حال مقاوت و خواب‌آلودگی‌اَند .

      البته یه فکری باس واسه تویوتا بکنه ، درسته BMW بهترین اِنجین‌سازه دنیاست اما طرفداران تویوتا دنبال اصالت سوپرا هستند و اصالت یعنی باطِنِ ژاپنی و نه آلمانی .

      جهانِ امروزی ، دهکده جهانی ، مشارکت‌ها و زنده ماندن‌ها در بی‌رحم‌ترین بازارهای رقابتی جهان .

      موافقم 24
      مخالفم 9
    5. Hadi

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اینجا دنیا دیگه داره قشنگیاشو از دست میده…

      موافقم 10
      مخالفم 3
  2. Hl>i

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    نمیدونم چرا وقتی صحبت از رابطه میان تویوتا و بی ام و میشه
    ناخوداگاه یاد کارتون نوستالژی و زیبای «بنر» میفتم و رابطه اش با عمو جغدشاخدار
    که اول جغد قصد خوردن بنر را داشت ولی کم کم باهم دوست شدن
    تویوتا همیشه به چشم یک طعمه چرب و نرم به بی ام و می نگریست حتیٰ چند سال پیش حاظر شد با کشیدن یک فقره چک، تمام بی ام و را از ان خودش کنه که با مخالفت جدی از ناحیه برلین مواجهه شد
    حالا هم همکاری های بین این دو برند خیلی جدی تر و بیشتر از این حرف هاست

    +|<i

    موافقم 18
    مخالفم 7
    1. ارش

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      میشه منبع خبر رو ذکر کنی؟!چطور ما سالهاست خبرهای بی ام و و کشور آلمان رو دنبال میکنیم همچین خبری نشنیدیم ؟!!!! وضعیت مالی بی ام و از دهه ۷۰ به بعد روز به روز بهتر شد و از اوایل قرن بیست و یک سود هر ماشینش یکی از بهترین هاست .

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. i>اH

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (137 ديدگاه)

        بخاطر این هست که خوب دنبال نکردی یا چندسال بیشتر نیست دنبال میکنی
        حالا دقیق یادم نیست ولی خیلی سال پیش بود شاید 20 سال پیش بود خبرش را تو مجله ماشین خواندم-یادش بخیر مجله ماشین چقدر خوب بود-

        +ا<i

        موافقم 5
        مخالفم 6
  3. R@min

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    رابطه نامشروع ادامه دارد….

    موافقم 16
    مخالفم 6
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    تویوتا سر ساخت سوپرا خسیس بازی در آورد اگه خودش میخواست یه پلتفرم و موتور جدید برای سوپرا بسازه به نسبت استفاده از موتور بی ام و چند برابر هزینه بیشتری براش داشت امیدوارم دیگه این کارو نکنه و یه سوپرای واقعی بسازه برای رقابت با GTR و NSX

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    بابا تویوتا وقتی بی ام و کنارش باشه تنبل بازی در میاره
    کلی نقشه میکشه آخر موتور z4 رو بر میداره

    موافقم 14
    مخالفم 7
  6. سعید تویوتا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    تویوتا سالار!دیگه هیچ و تمام

    موافقم 7
    مخالفم 4
  7. ارشیاsvj

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اخه نسل جدید Z4 هم خیلی داغون تر از اون نسل قبله?‍♂️?‍♂️?‍♂️

    موافقم 3
    مخالفم 4
  8. SS

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    اگه ب ام و قابلیت اطمینان و دوام تویوتا رو از این شراکت به ارث ببره خوبه!

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. behnam1012

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (984 ديدگاه)

    بی ام و
    بدون خودروی کوپه مگه میشه ?

    موافقم 8
    مخالفم 0
  10. مهدی اکرمی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    همینجوری هم با تغییر اسم سری سه کوپه به سری چهار ضربه بزرگی به خاطراتمون با سری های افسانه ای e36 و e46 و e92 وارد کرده حالا میخواد همین سری چهارم حذف کنه، هرچند نسل جدیدش دلبری نسلهای گذشته رو نداره ولی روح و اعتبارشون هنوز توش دیده میشه.
    مثل اینکه هیئت مدیره بی ام و فراموش کردن اسپرت بودن بخش جدا نشدنی از ذات این برند هست.
    البته میدونم اونا کارشون رو خیلی بهتر از من و امثال من بلد هستن ولی درد دلی بود که به عنوان یه ماشین باز تو دلم مونده بود.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. حسن

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    حیف تویوتا که باب ام و قاطی بشه ب ام و اشغال سازه تویوتاروخرابش می کنه ححححححیییف نون ب ا و

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. محمد مهدی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حیف بی ام و که با زباله ژاپنی شریک شده

      موافقم 0
      مخالفم 9
      1. حسن

        ۲۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (304 ديدگاه)

        ب ا ورو ترکای المان دارن می سازند وگرنه المانی جماعت که کم اورده همینم که هست ازصدیق سری ترکهاست

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. سامورایی از قله فوجی

        ۲۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        #ترول

        موافقم 1
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا