بی ام و

معرفی نسل جدید ب‌ام‌و سری 1 مجهز به قطعات M پرفورمنس

کمتر از ۲۴ ساعت پس از معرفی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۱، باواریایی ها کاتالوگ قطعات M پرفورمنس خود برای اولین هاچبک جمع‌وجور دیفرانسیل جلو را منتشر کرده است. شایان ذکر است خودروهای سری ۲ اکتیو تورر و گرند تورر از نظر فنی مینی ون محسوب می‌شوند.


این قطعات که اندکی پس از عرضه‌ی سری ۱ جدید در اواخر سال جاری قابل خریداری خواهند بود باعث شده‌اند این هاچبک کامپکت آلمانی ظاهر تهاجمی‌تری پیدا کند. سیستم ترمز اسپورت جدید با دیسک‌های سوراخ‌دار ۱۸ اینچی و کالیپرهای آلومینیومی ۴ پیستونه در چرخ‌های جلو خودنمایی می‌کنند درحالی‌که چرخ‌های عقب نیز پذیرای کالیپرهایی با تک پیستون شده‌اند. این مجموعه رنگ قرمز را به خود گرفته است.


البته که طیف وسیعی از قطعات آئرودینامیکی ساخته شده از جنس فیبر کربن هم در دسترس هستند که همگی این قطعات در تونل باد توسعه یافته‌اند. از جمله‌ی این قطعات می‌توان به اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، ورودی‌های هوای آئرودینامیک، عناصر روی رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب اشاره کرد. پوشش آینه‌های جانبی نیز از جنس فیبر کربن است. جلوپنجره‌ی کلیوی شکل سری ۱ جدید را می‌توان با طرح جدید سفارش داد. همچنین نوشته‌های جانبی نیز ظاهر مشکی فروزن داشته و می‌توان آن‌ها را با رنگ‌های گوناگونی انتخاب کرد.


از دیگر قطعات مدنظر M پرفورمنس برای این خودرو می‌توان رینگ‌های ۱۸ اینچی فورج کاری شده با الگوی Y و یا رینگ‌های ۱۹ اینچی بزرگ‌تر دو رنگ را نام برد. اگر لاستیک‌های زمستانی را ترجیح دهید خواهید توانست آن‌ها را با رینگ‌های ۱۸ اینچی خاکستری‌رنگ خریداری نمایید. همچنین می‌توان ترمزهای M را نیز با این مجموعه همراه کرد.


غربیلک فرمان M پرفورمنس تنها ارتقای چشمگیر کابین است. این غربیلک فرمان پوشش آلکانترایی داشته و از دوخت‌های متمایز سود می‌برد. مشتریان همچنین می‌توانند فرمان فیبر کربن/آلکانترا یا فیبر کربن/چرم را سفارش دهند که دارای جزئیات خاص M پرفورمنس نیز می‌باشد.

خودروهای مجهز به گیربکس اسپورت استپ ترونیک را می‌توان با پدال شیفترهای فیبر کربنی سفارش داد. نهایتاً هم به کف‌پوش‌های ویژه و پروژکتورهای در می‌توان اشاره کرد که سه حالت گوناگون دارند و جلوه دیگری به کابین می‌بخشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    ظاهر فوق العاده جذاب و پویایی داره و با قطعات M پرفورمنس شدیدا بهتر هم شده فقط ای کاش مثل نسل قبلش این ماشین دیفرانسیل عقب می بود تا کامل می شد،با این حال من سری 1 جدید رو به تمام رقباش ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی خیلی جذاب وهیجان انگیز شده.
    پدال جانX1 فیس لیفت هم معرفی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    خیلی شیک شده با قطعات M پرفورمنس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. دارا

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    عین سایپا کوییک شده، مخصوصاً اون خط بغل.??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AMG 63

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خیلى شلوغ شده .
    ام پاور و اِى ام جى همیشه تیوناشون جوریه که تو اوج سادگى روحیه تهاجمى و خوى درندگیه ماشین نمایش داده میشه مثل ام ۵ و اى۶٣ .
    اما این بیشتر به تیون یه شرکت افتر مارکت شبیه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (79 ديدگاه)

      حق با شماست ولی باید توجه کرد که این خودرو برای نسل جوان طراحی شده و فلسفه ش کاملا با ام ۵ و ای ۶۳ متفاوت هست. به عنوان یک طرفدار بنز از این ماشین خیلی خوشم اومد. جذاب و جوان پسند طراحی شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا