ب ام و

معرفی ب‌ام‌و سری ۳ “گرن لیموزین” بازار هند

اگر ساکن هند باشید و خودرویی راحت‌تر از ب‌ام‌و سری ۳ را می‌خواهید اما دوست ندارید قیمت این خودرو به اندازه سری ۵ باشد می‌توانید نسخه طویل‌تر از سری ۳ را انتخاب کنید.

البته برخلاف سری ۳ طویل بازار چین که با پسوند ساده LWB شناخته می‌شود، سری ۳ طویل‌تر بازار هند پسوند “گرن لیموزین” را یدک می‌کشد که همانند نام های گرن کوپه یا گرن توریسمو از نظر آوایی هماهنگی لذت بخشی دارد.

صرف‌نظر از نام این خودرو، نسخه طویل‌تر ب‌ام‌و سری ۳ خیلی طول بیشتر خود را نشان نمی‌دهد. ب‌ام‌و به دنبال حفظ تناسبات کلی خودرو بوده و درعین‌حال ۱۱ سانتی‌متر را به فاصله بین محوری افزوده و آن را به ۲۹۶۱ میلی‌متر رسانده است.

طول کلی سری ۳ گرن لیموزین به ۴۸۲۹ میلی‌متر رسیده بنابراین این خودرو به اندازه سری ۵ طویل نیست اما فاصله بین محوری این دو خودرو قابل‌مقایسه می‌باشد و اختلاف زیادی از این منظر وجود ندارد.

این خودرو به دو صورت ۳۲۰ ld گرن لیموزین و ۳۳۰ Li گرن لیموزین در دسترس بوده و آن‌ها را می‌توان از نوع لاکچری لاین یا M اسپورت فرست ادیشن سفارش داد که این مدل دوم دارای پکیج آئرودینامیک، رینگ‌های ۱۸ اینچی و فرمان چرمی M می‌باشد.

خودروی موردبحث همچنین از پشت‌سری‌های جدید در عقب و استراحتگاه دست جدید سود می‌برد. فضای بار سری ۳ گرن لیموزین نیز به ۴۸۰ لیتر رسیده است.

قیمت این خودرو از ۵,۱۵۰,۰۰۰ روپیه معادل ۷۰,۵۷۴ دلار شروع شده درحالی‌که حداقل قیمت سری ۵ در بازار هند برابر با ۵,۶۰۰,۰۰۰ روپیه معادل ۷۶,۶۴۰ دلار می‌باشد. به نظر شما کدام‌یک از این دو خودرو انتخاب بهتری هستند؟

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. ماشین

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    هردو خوبند

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (267 ديدگاه)

      علت اینکه بی ام و و خودرو ساز های دیگه برای بازار هند و چین ماشین های متفاوت و سفارشی تولید میکنند مردم ثروتمند و بازار بزرگ این کشور هاست و سود زیادی هم برای خودرو ساز ها به همراه داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  2. AMG///

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    سری ۵ معقول تره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  3. مهدی

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    حالا که جلوپنجره رو زشت نکردی یطور دیگه زشتش کردی 😒

    موافقم ۱
    مخالفم ۴
    1. Sina10

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1257 ديدگاه)

      به نظرم بجز عقبش که شبیه طراحی های لکسوس شده بقیه اش خیلی خوبه
      اوایل انتقادات ازش خیلی زیاد بود ولی بعدش طراحیش جا افتاد و بهتر شد
      به نظرم بجز مدل M3 ، این نسل سری ۳ عالی بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (519 ديدگاه)

    باز خدارو شکر این یکی جلو پنجره زایه ایی نداره،بدک نیست طراحیش،اما خیلی به سری ۷نزدیک شده….

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (24 ديدگاه)

      اره اینش خوبه ولی اون ورودی هوای پایین بد شده بنظرم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. MAHDI

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5088 ديدگاه)

    خیلی جذابه سری ۳

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  6. حسین دهمرد

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    در هر صورت بازم اسمش سری ۳ هست . همون نسخه ی معمولی رو ترجیح میدم ۱۱ سانت ارزش هزاران دلار اضافه رو نداره. اگر بخوام بیشتر هزینه کنم هم میرم سراغ سری ۵. خیلی شسته رفته.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  7. پرهام و رهام

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    بی ام چه ماشین های تقریباً اسپرت و سوپر اسپرت میزنه ولی طی سالها ماشین های غیر اسپرت بهتری زدن . این بی ام و هم خوبه ومعلومه قیمتی بالا ئی داره پس در کل ماشین باحالی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. RezaRs

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (243 ديدگاه)

      سوپر اسپورت بی ام و را نام ببر
      اینکه بی ام و سدان اسپورتش سوپر لسپورت هارو به چالش میکشه تا حدودی قبول ذارم عملکرد عالی اما سوپر اسپورت نیستند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. علی

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (936 ديدگاه)

    یعنی امیدوار شدم.
    چون قبلا اگه پدال پستی درباره ساخته شدن بنز یا بی ام و برا بازار مثلا چین هند افرقا یا عربستان یا روسیه میزاشت میریختن فحش میدادن چرا براشون ماشین میسازه.
    و نکته عجیب اینه که بعد همین قشر حسرت اینو میخوردن یه زمانی بنز تو ویران خودرو خط تولید داشت.
    هرچقدر باشیم به هر حال از هند عقب تریم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Sina10

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1257 ديدگاه)

    سری ۳ رو خیلی دوست دارم
    ولی خب اینجا سری ۵ بهتره
    هر دو عالین
    ولی سری ۳ نسخه کوچیک ترش بهتر از این نسخه ی گرن لیموزینه
    ماشینی که مخصوص برای کلاس سدان کوچیک لوکسه یا کامپکت رو اگه ابعادش رو بزرگ تر کنی یکم نسبت هاش به هم میخوره
    مثل این میمونه که سری ۵ رو فاصله محورش رو کم کنن با نام سری ۵ گرن اسپرت یا با هر پسوند دیگه ای بفروشن
    معلومه خوب از آب در نمیاد
    ولی واقعیتش اینجا سری ۳ گرن لیموزین رو خوب از آب دراوردن اما نسخه اصلیش بهتره
    هر چیزی جای خود داره
    سدان بزرگ تر سری ۵
    سدان کوچیک تر سری ۳
    حالا شاید بخاطر همون ارزون بودنش بیارزه
    نمونش نسخه های بزرگ تر سری۵ که فاصله محوری بیشتری داره و یه سری ۷ ارزون تر
    این ایده برای بازار های غیر از آمریکا و اروپا به نظرم خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا