بی ام و

معرفی ب‌ام‌و سری 3 طویل‌تر بازار چین

چینی‌ها از سدان هایی با فاصله‌ی بین محوری زیاد خوششان می‌آید و ب‌ام‌و نیز جدیدترین نسل سری ۳ را با پسوند Li معرفی کرده است.


این خودرو که تا چند روز دیگر در نمایشگاه شانگهای به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد منحصراً برای بازار چین تدارک دیده شده و با همکاری جوینت ونچر ب‌ام‌و-برلیانس ساخته می‌شود.


ب‌ام‌و اشاره زیادی به جزئیات نداشته اما تأیید کرده طول بیشتر این خودرو باعث ایجاد فضایی می‌شود که در این کلاس از همه رقبا بیشتر است. این خودرو به‌صورت استاندارد دارای صندلی‌های جلو و عقب راحت و سانروف پانورامیک خواهد بود. خریداران همچنین شاهد نورپردازی داخلی و دستیار شخصی هوشمند ب‌ام‌و خواهند بود.


اگرچه ب‌ام‌و در انتشار اطلاعات خساست به خرج داده اما فاصله بین محوری نسل پیشین سری ۳ Li حدود ۱۱۰ میلی‌متر افزایش یافته بود. اگر در نسل جدید هم همین میزان افزایش فاصله بین محوری را ببینیم بدین ترتیب نسل جدید این خودرو فاصله‌ی بین محوری ۲۹۵۹ میلی‌متری خواهد داشت.


ب‌ام‌و تأیید کرده نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو خواهد بود. بازهم اشاره‌ای به جزئیات نشده اما مدل آمریکایی ۳۳۰i از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری استفاده می‌کند.


سری ۳ طویل‌تر به همراه مدل استاندارد در نمایشگاه شانگهای حاضر خواهد بود اما ب‌ام‌و خاطرنشان ساخته نسخه‌ی طویل‌تر این خودرو حدود ۸۰ درصد فروش این خانواده را در چین به خود اختصاص داده است. در واقع حدود یک‌سوم کل فروش سری ۳ در جهان به این کشور پهناور اختصاص دارد.


ب‌ام‌و جدای از سری ۳ اقدام به معرفی جهانی مدل‌های X3 M و X4 M خواهد کرد. این خودروها که در ماه فوریه رونمایی شده‌اند دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با خروجی ۴۷۳ اسب بخار و گشتاور ۵۹۸ نیوتون متر هستند. شاسی بلندهای اسپورت ب‌ام‌و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی دارند.

مشتریان همچنین می‌توانند نسخه‌های کامپتیشن این دو خودرو را نیز سفارش دهند که پیشرانه‌ی ارتقا یافته‌ی آن‌ها قدرت ۵۰۳ اسبی دارد. شتاب این خودروها برابر با ۴ ثانیه بوده اما حداکثر سرعت به ۲۸۴ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Dante

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خریدن و داشتن این خودرو ها برامون یک رویای دست نیافتنی شده است :(
    عکس چهارمی چقد جذابه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (225 ديدگاه)

    چینی های نیم متری ببین چه اهمیتی به جا پای عقب میدن
    اون موقع ما ***چهار نفری پشت 206میریم شمال مسافرت!!
    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pooriya.bmw.germany

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اصلا چینی ها رو درک نمیکنم
    سری ۳ با فاصله محوری بلندتر میخوای؟؟ خب برو سری ۵ بخر
    سری ۵ بزرگتر میخوای برو سری ۷ بخر سری ۷ هم راضی نمی‌کنه؟؟؟!!! سری ۷ لیموزین بخر

    اصلاً چ دلیلی داره میان یه ماشین بزرگتر میکنن واسه بازار چین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا