بی ام و

معرفی ب‌ام‌و سری 5 تورینگ با پکیج M پرفورمنس

ب‌ام‌و M5 تورینگ هنوز آماده مقابله با مرسدس-ای ام جی E63 استیت و آئودی RS6 آوانت نیست اما سری ۵ تورینگ با پکیج M پرفورمنس می‌تواند تا اندازه‌ای عطش خریداران بالقوه برای کل‌کل با رقبای هم‌وطن را فرو بنشاند. این خودرو که اوایل امسال در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شده سطح وسیعی از آپشن های ارتقا یافته را دارد که از آن جمله می‌توان به تزئینات فیبر کربنی بدنه، سیستم اگزوز، رینگ‌های بزرگ‌تر و برخی ریزه‌کاری‌های جدید کابین اشاره کرد.


مدل ۵۴۰i xDrive تورینگ با این پکیج خروجی بیشتری داشته است و قدرت آن ۳۴ اسب و گشتاور نیز ۵۰ نیوتون متر افزایش یافته است. بدین ترتیب پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو هم‌اکنون خروجی ۳۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد.


به منظور هماهنگی با این قدرت زیاد، پکیج M پرفورمنس شامل ترمزهای بزرگ‌تر و کالیپرهای قرمزی است که خودرو را از مدل‌های استاندارد متمایز می‌کند.


اگر ۳۶۰ اسب بخار برای شما کافی نیست، همیشه آلپینا آماده خدمت‌رسانی بوده و مدل B5 بای توربو یک هیولا با قدرت ۶۰۸ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری است؛ اما مدل M5 یک خودروی مجهز به سیستم xDrive خواهد بود که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد و قبلاً اکثر جزئیات آن را در مجله پدال خدمت شما عزیزان منتشر کرده‌ایم. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توانیم به توانایی سوئیچ کردن به سیستم دیفرانسیل عقب اشاره کرد.

انتظار می‌رود گل سرسبد محصولات سری ۵ در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    ای جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهراب

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ماشینه تواناییه.
    دوستان قفل دیفرانسیل یعنی چی؟هیچ جا شفاف نگفته.اصلا کاربردش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (82 ديدگاه)

      در خودروهای 4WD یا AWD زمانی که تماس یک چرخ با مسیر کم می‌شود و یا به طور کلی از دست می‌رود (‌مثل زمان حرکت در مسیر‌های برفی و یخی یا گل و لای که چرخ اصطکاک و تماس کافی با مسیر را برای حرکت ندارد‌)، خودرو زمینگیر شود، چرا‌که دقیقا همین چرخ که ناتوان از حرکت دادن خودرو است، تمام نیروی موتور را دریافت می‌کند و چرخی که در سطحی سفت و با درصد تماس بالا قرار دارد، بدون حرکت می‌ماند. در این زمان برای جلوگیری و رفع این عیب، از قفل دیفرانسیل استفاده می‌شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهراب

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (74 ديدگاه)

        ممنون از پاسخ کامل و روانتون

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا