بی ام و

خروج ب‌ام‌و سری 6 گرن توریزمو از بازار ایالات‌متحده

کسانی که خواهان خرید ب‌ام‌و سری ۶ گرن توریزمو هستند باید عجله کنند زیرا سازندهٔ آلمانی اعلام کرده است که به‌زودی این خودرو از بازار ایالات‌متحده حذف خواهد شد. ب‌ام‌و دلیل این اقدام را اعلام نکرده اما به‌احتمال‌زیاد این تصمیم به خاطر فروش پایین سری ۶ گرن توریزمو است. البته این چندان تعجب‌آور نیست زیرا سلف این خودرو یعنی سری ۵ گر توریزمو هم فروش پایینی داشت؛ اما علاوه بر حذف سری ۶ گرن توریزمو از بازار آمریکا، ب‌ام‌و USA تأیید کرده است که سری ۳ گرن توریزمو هم دیگر در مدل ۲۰۲۰ عرضه نخواهند شد. البته این شرکت قبلاً گفته بود که هیچ جایگزینی برای سری ۳ گرن توریزمو در نظر ندارد.

سری ۶ گرن توریزمو با قیمت پایهٔ ۷۰,۳۰۰ دلاری در بازار با رقبایی مثل آئودی A7 و مرسدس بنز CLS مواجه است. این خودرو در آمریکا صرفاً با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود که نیروی آن توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. هرچند سری ۶ گرن کوپه از سبد محصولات ب‌ام‌و در ایالات‌متحده خارج می‌شود اما کوپهٔ چهاردر جدید این شرکت یعنی سری ۸ گرن کوپه می‌تواند جای خالی آن‌را پُر کند.

این خودرو که در ماه ژوئن معرفی شد، از سپتامبر امسال با قیمت پایهٔ ۸۴,۹۰۰ دلار در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. سری ۸ گرن کوپه در نسخهٔ پایه مثل سری ۶ گرن کوپه به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد؛ اما سری ۸ گرن کوپه نسخهٔ قوی‌تری هم دارد که M850i نام داشته و از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری 6 گرن توریزمو ماشین خیلی زیبایی نیست اما بسیار عملکرد خوبی داره وهمینطور خیلی کاربردی هستش.تاالانم در چندین مجله بعنوان یکی از بهترین خودروهای لوکس شناخته شده. ودرچندین رقابت از مجلات معتبر حتی آئودی A7 ومرسدسCLS رو شکست داده وجایگاه اول رو بدست آورده.اما طراحی بیرونی اش به نظر من زیاد جذاب نیست.اما همونطور که گفتم خیلی کارآمد ولوکس هستش با عملکردی عالی. بیشتر کاربردی هستش تا دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amir

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    سری 3و5و6 گرن توریزمو واقعا زشت بودند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    سری 6 گرن توریزمو باید سری ۵ گرن توریزمو نام میگرفت؛ سری هشت هم به عنوان‌ نسل جدید سری شش معرفی میشد؛ یکم سیاست ب‌ام‌و مبهمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ZXEN

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    سری 6 به نظرم طراحیش با ابهت و باقاره . خیلی هم موزونه و اسپرت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا