معرفی ب‌ام‌و سری 8 کوپه AC اشنیتزر

بازدیدکنندگان از نمایشگاه تیونینگ Essen موتور 2018 قادر خواهند بود ب‌ام‌و سری 8 جدید را با تیونینگ AC اشنیتزر ببینند. البته این خودرو فعلاً در حد مطالعاتی بوده و نمونه‌ی تولیدی آن در دسترس نیست.


اما با این وجود هم AC اشنیتزر ادعا می‌کند این خودروی نمایشی فاصله‌ی چندانی با خط تولید ندارد. خبر خوب اینکه سری 8 از برخی عناصر آئرودینامیکی جذاب سود می‌برد.


AC اشنیتزر کار خود را با کار روی کیت فنرهای سیستم تعلیق شروع کرده و ارتفاع خودرو از سطح زمین در جلو را 20 تا 25 میلی‌متر و در عقب 10 تا 15 میلی‌متر کاهش داده است. این امر باعث شده دینامیک رانندگی و توانایی عبور خودرو از پیچ‌ها بهبود یابد و البته به لطف بازه‌ی حرکتی متفاوت فنرها راننده راحتی سواری بیشتری داشته باشد.


اما باید گفت قطعات آئرودینامیکی این خودرو برای ایجاد حداکثر داون فورس و بالانس طراحی شده‌اند و در فرایند تولید از کربن بسیار سبک برای آن‌ها سود برده خواهد شد. البته مدل حاضر در نمایشگاه Essen از برخی قطعات فایبرگلاس استفاده کرده است.


مشتریان پس از اتمام پروژه قادر خواهند بود سری 8 خود را با اسپلیتر جلوی کربنی، باله‌های جانبی کربنی و پوشش‌های کربنی روی ورودی‌های هوا سفارش دهند. در عقب نیز یک بال مسابقه‌ای از جنس کربن و یک دیفیوزر از همین متریال بکار رفته است. البته نباید از رکاب‌های جانبی هم غافل شد و که پروفایل جانبی را دستخوش تغییر کرده‌اند.


AC اشنیتزر از ارتقای کابین هم غافل نبوده و از برخی تریم های آلومینیومی برای پدال شیفترها، پدال‌های پایی و نگه‌دارنده‌ی کلید خودرو استفاده کرده است.


این تیونر همچنین اقدام به ارتقای پرفورمنس مدل M850i xDrive و 840d xDrive کرده است. قدرت مدل اولی از 530 به 600 اسب بخار رسیده و گشتاور نیز با افزایش 100 واحدی به 850 نیوتون متر رسیده است. نسخه دیزلی هم بجای قدرت 320 اسبی و گشتاور 680 نیوتون متری خروجی 380 اسبی و گشتاور 780 نیوتون متری دارد.


نهایتاً باید به خروجی‌های اگزوز کربن اسپورت اشاره کرد که هریک قطر 105 میلی‌متری دارند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. مهدی
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    همین شرکت m5کامپتیشن رو هم دستیسروروش کشیده که عکس هاش رومیفرستم

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (896 دیدگاه) ,

      رینگای عکس دوم محشر هست 😍😍
      عاشق اینچنین رینگا و لاستیک های پهن هستم

      پاسخ
      1. net
        سوابق: (618 دیدگاه) ,

        مزدا رینگ بی ام و سری ۸ کانورتیبل روباز خیلی قشنگه این رینگ اشنیتزر عکس دوم که زیبا نیست و شاخه کمی داره و قشنگ نیست

        پاسخ
        1. Adak
          سوابق: (384 دیدگاه) ,

          چی چی میگی ؟!
          چرا هول میشی ، یواش تر بنویس ببینیم چی میگی عمو …

          ( پیلیز اسپیک پارسی )

  2. Khosrow
    سوابق: (689 دیدگاه) ,

    چند سالی هست که تیون کارا پسرفت کردن ..

    پاسخ
    1. Behrouz anzali
      سوابق: (107 دیدگاه) ,

      مرسی برادر واقعا زیبا هستن این بیمرها

      پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    این عکس های که فرستادم شاید کمی طول بکشه تایید بشه اما به شدت جذابن. ازدستشون ندید

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    دوستان یه سری عکس ازسری3 جدید هم فرستادم در یه نمایشگاه

    پاسخ
  5. net
    سوابق: (618 دیدگاه) ,

    ببینید جلو پنجره کاملا مشکی بی ام سری ۸ اصلا جالب نیست ولی جلوپنجره نقره ای بی ام و سری ۸ کانورتیبل روباز چقدر زیباست

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1913 دیدگاه) ,

      ببین یه کاربری قبلا داشتیم بنام احمد باقری ( ره )
      حتما پیداش کن !!!
      خیلی نقطه نظرهای مشترکی باهم خواهید داشت…

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.