بی ام و

ب‌ام‌و: نوربرگ‌رینگ تنها برای لپ‌تایم نیست!

تقریباً روزی نیست که پروتوتایپ هایی از خودروهای جدید را در پیست مشهور نوربرگ رینگ نبینیم. این پیست آلمانی یک مکان آزمایشی پیش از تولید فوق‌العاده است که در آن هر نوع خودرویی از شاسی بلندها و کوپه‌ها گرفته تا سوپر اسپورت ها به حداکثر محدودیت‌های خود می‌رسند. نوربرگ رینگ که با نام مستعار جهنم سبز شناخته می‌شود بیشترین طرفدار را بین رانندگان و طرفداران صنعت خودرو دارد.


به همین دلیل است که ب‌ام‌و یکی از اصلی‌ترین خودروسازان حاضر در جهنم سبز برای تست محصولات خود می‌باشد. باواریایی ها تنها به ثبت زمان‌های خود در این پیست بسنده نمی‌کنند و مدیر بخش دینامیک رانندگی ب‌ام‌و آقای پیتر لانگن دلیل این کار را در مصاحبه با اتوکار توضیح داده است.


او گفته است:

دلیل اصلی حضور در نوربرگ رینگ طول و چالش‌های زیاد آن است. این پیست سطوح بسیار و پیچ‌های متنوعی دارد اما با این وجود من می‌دانم که باید بتوانم خودرو را با تمرکز بالا برانم. اینجا فضایی برای ثبت سریع‌ترین زمان‌های طی یک دور پیست وجود داشته و این یک سنگ محک مناسب است.

دلیل‌ها و فاکتورهای دیگری هم روی تصمیم ب‌ام‌و برای انجام تست‌های پرسرعت خود در نوربرگ رینگ تأثیر دارند. این خودروساز چندین دهه است که چنین کاری را انجام می‌دهد. همچنین کیفیت و تنوع جاده‌های عمومی اطراف شهر نوربرگ به این شرکت کمک می‌کند تا بررسی‌های بیشتری روی محصولات خود انجام دهد.


مدیر ب‌ام‌و خاطرنشان می‌سازد:

ما از این پیست استفاده‌های زیادی می‌کنیم و چالش‌های آن نیازهای ما را برطرف می‌کنند؛ اما کسب عنوان سریع‌ترین راننده در نوربرگ رینگ برای من اهمیت چندانی ندارد. موضوع مهم برای من تمرکز روی آن کاری است که خودرو انجام می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    امسال سال ب ام و ست ، تمام مدل های جدیدش یکی از یکی جذابترن ، با تولید سری ۸ و ایکس ۷ ب ام و یه پله جایگاهشو بالا برد ولی هنوز به یه سوپر اسپورت بسیار قوی نیازمنده تا مثل بنز در همه ی زمینه ها حضور داشته باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      یه آفرودر کله خراب هم نیازمنده تا بتونه با G کلاس رقابت بکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amin

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    رقابت ب ام و و مرسدس داره وارد فاز جدیدی میشه که میتونه خیلی جذاب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جنگ اقتصادی چین وآمریکاباعث ضرر۳۴۵ میلیون دلاری bmw شده که ضرر سنگینی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    رکورد سدان نوربرینگ هنوز دست آلفا هستش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      رکورد آلفارومئو جولیا کوادروفولیو نوربرگ رینگ 2017 توسط جگوار XE SV Project 8جابجا شدقریب به یک سال پیش
      پائیز 96 بود فکر کنم اواخر 2017

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۳۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        مرسی داش مهدی عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdy

          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          خواهش میکنم اینم لینک خبر تو پدال
          دقیقا 8 آذر 96:
          https://www.pedal.ir/جگوار/جگوار-xe-sv-project-8-رکورد-نوربرگ%e2%80%8c%e2%80%8cرینگ/

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مهدی

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      همون آلفا وقتی دریک پیست به همراهM3اونم دریک زمان توسط یک راننده زمانگیری کردن درتمام رقابت هاM3 سریع تربوده.پدال هم یکبار مطلبش روگداشت.تازه نسخهM3CS بماند.درپیستM3سریع ترینه.احتمال داره درنوربرینگ راننده آلفا حرفه ای تر بوده یاشرایط آب وهوایی بهتربوده .چون همیشه دریک زمان وتوسط یک راننده M3سریع تربوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. کوروش

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    یکی از ویژگی ها و DNA های محصولات بی ام و اینه که وقتی چند نسل پشت سر هم را تجربه می کنی بوضوح کیفیت سواری طی منتها رشد کرده اما حس سواری بی نظیر و استخوان داری که از گذشته داشته است رو هنوز داره اما مثلا وقتی سوار مالیبو یا ایمپالا می شوید به سختی متوجه تفاوتش با سوناتا یا اپتیما می شوید بخصوص ایمپالا که تمام خاطراتان را از مدل های کلاسیکش به گند می کشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا