بی ام و

ب‌ام‌و 530e پلاگین هیبرید به‌روز شده، برد بیشتر و AWD سفارشی

ب‌ام‌و اقدام به بهبود نسخه‌ی پلاگین هیبریدی سدان محبوب سری ۵ کرده و این خودرو هم‌اکنون از مجموعه باتری بزرگ‌تر و سیستم چهار چرخ محرک xDrive سفارشی سود می‌برد که باعث می‌شود ۵۳۰e بهتر از همیشه باشد.


به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی باتری‌ها ب‌ام‌و قادر بوده مجموعه باتری ۹.۲ کیلووات ساعتی قبلی را با واحد ۱۲ کیلووات ساعتی جدید جایگزین کند. این باتری جدید همان سایز فیزیکی باتری قبلی را حفظ کرده و بنابراین هیچ فضای جدیدی در بخش بار اشغال نشده است.
باتری پرظرفیت‌تر باعث شده برد این خودرو به ۵۷ کیلومتر برسد. البته برد مدل مجهز به سیستم چهار چرخ محرک برابر با ۵۳ کیلومتر می‌باشد.


ب‌ام‌و ۵۳۰e به‌روز شده را می‌توان با استفاده از سوکت شارژ خانگی در کمتر از ۶ ساعت شارژ کرد اما در صورتی که از شارژ وال باکس ب‌ام‌و استفاده شود این میزان به ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

جدای از نصب باتری جدید، قوای محرکه‌ی این خودرو نیز بهبود یافته و دارای تکنولوژی eDrive جدید است که باعث کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت و آلایندگی می‌شود. ب‌ام‌و اعلام کرد مصرف سوخت رسمی این خودرو ۱.۶ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر نیز تنها ۳۶ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند.


همچون گذشته نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۱ اسبی و واحد الکتریکی ۱۱۱ اسب بخاری است که مجموع قدرت ۲۴۸ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری را ایجاد می‌کنند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز تنها گزینه‌ی موجود می‌باشد.

ب‌ام‌و ادعا می‌کند این خودرو در عرض ۶.۱ ثانیه از سکون به‌ سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. شایان ذکر است حداکثر سرعت این خودرو در حالت الکتریکی به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

عضو پلاگین هیبریدی خانواده‌ی سری ۵ همچنین به سیستم تهویه مطبوعی مجهز است که به مشتریان اجازه می‌دهد هوای کابین را به‌صورت از راه دور و با یک برنامه‌ی موبایلی تنظیم کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    ۱.۶ لیتر در صد کیلومتر ؛ دمت گرم BMW خیلی خوبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      بی ام و یه کارایی میکنه که ادم تو رویا هم نمیبینه!!اون از i8 و اینم از مصرف سوخت این خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    جانم بازدهی موتور !
    181 اسب 1.6 لیتر مصرف سوخت !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چه میکنه این بی ام دابلیو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و سری5 فیس لیفت در راهه که طراحی وگرافیک چراغ ها نشون میده قراره طراحی جذاب تری داشته باشه.سری 5 این نسل کامل ترین سری5 تاریخ بوده!!!
    اونقدر سری5 خوبه که مجله Drive. Com رقابتی رو انجام داده بین آئودی A8 و لکسوس LS50 ومرسدس CLS همه نسل جدید والبته ب ام و سری5 که بصورت فیلم هستش ودراین رقابت این خودروهارو از نظر کیفیت کابین.عملکرد رانندگی.پرفومنس وهندلینگ.توان ترمزها.عملکرد سیستم های خودرو رو کامل بررسی میکنن و در پایان نتیجه اینطور میشه!!!
    جایگاه اول: ب ام و سری5 ( با26 امتیاز)
    جایگاه دوم: آئودی A8 (با 20امتیاز)
    جایگاه سوم:مرسدس CLS (با 15امتیاز)
    جایگاه چهارم: لکسوس LS500 (با 9امتیاز)

    (بااینکه سری5 درکلاس پایین تری قراره داره حداقل نسبت به آئودی A8 و لکسوسLS500 اما جایگاه بهتری رو بدست میاره. پیشنهاد میکنم این رقابت رو تماشاکنید. ازکانال همین مجله در یوتیوب میشه دیدش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهراد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    این ماشین با هر لیتر بنزین 62.5km طی می کنه
    و پژو پارس های ما هم با هر لیتر بنزین 8.3km طی می کنن که مسافت طی شده توسط بی ام و، هفت ونیم برابره.یعنی 87% صرفه جویی.بماند که سنگین تره و گرونتره و مهم تر از همه ایمن تره. موتورش قوی تره سواریش راحتتره . اما نهایتش اگر هنر کنن ساینا برقی و دنا پلاس با صندوق عقب پر از باتری بهمون بدن فک نکنین خبریه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا