مسابقه دریفت ب‌ام‌و M2، لکسس GS F و تویوتا GT86

اگر هدف شما ارائه بهترین دریفت ممکن بین دو پیچ نزدیک و تند است اول از همه باید به دنبال یک خودروی اسپورت و سبک‌وزن باشید.


به همین خاطر وب‌سایت Carwow اقدام به برگزاری تست مقایسه دریفت بین سه خودروی ب‌ام‌و M2، لکسس GS F و تویوتا GT86 کرده است. شایان ذکر است محصول اسپورت تویوتا از سیستم تعلیقی سود می‌برد که با دریفت هماهنگی بیشتری دارد.

تویوتا GT86
البته GT86 کم‌توان‌ترین خودروی این مسابقه نیز هست و این امر می‌تواند بسته به سرعت موردنظر شما و پهنای زاویه دریفت در نظر گرفته شده یک عیب باشد. با این وجود محصول در دسترس تویوتا عملکرد بسیار خوبی داشته است.

BMW M2 2016
خودروی بعدی ب‌ام‌و M2 است که قدرت 370 اسب بخاری و گشتاور 465 نیوتون متری دارد. این میزان قدرت برای بازی کردن دم خودرو کاملاً خوب بوده و در ویدئو هم می‌بینیم که راننده در برخی صحنه‌ها کنترل خودرو را از دست می‌دهد.


آخرین خودرو هم لکسس GS F است که یک سدان اسپورت و سنگین بوده و قدرت 473 اسبی و گشتاور 527 نیوتون متری دارد. چندی پیش کریس هریس گفته بود لکسس GS F علیرغم اینکه در کل خودروی بهتری نیست اما سواری لذت‌بخش‌تری نسبت به ب‌ام‌و M5 F10 دارد.

خب به منظور فهمیدن برنده این مسابقه بهتر است ویدئوی پیش رو را تماشا بفرمایید. البته برای قضاوت نهایی بهتر است فاکتور دخالت راننده را نیز در نظر بگیرید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

        1. Stern des südens
          سوابق: (107 دیدگاه) ,

          سلطان
          دریفت
          فقط
          مزدا
          RX
          7

          ?

        2. مجتبی
          سوابق: (151 دیدگاه) ,

          خودت داری میگی تقویت شده.
          نیسان سری Z به صورت استاندارد برای دریفت ساخته شده با کم ترین خرج و هزینه و بیشترین لذت.
          اگه نیسان Z هم تقویت بشه که دیگه….

  1. stern des sudens
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    واقعا نمیدونم دریفت چه جذابیتی داره؟

    جزو مسخره ترین کار هایی هست که میشه با یه ماشین کرد

    لاستیک دستی چند هزار دلاری رو حروم کنی و هوا رو هم آلوده کنی آخرشم سر جای اولت باشی

    پاسخ
    1. مجتبی
      سوابق: (151 دیدگاه) ,

      شما این حرفو میگی چون تجریه دریف رو نداری.
      از نظر بیشتر ماشین باز ها دریف یکی از بهترین لذت های دنیا هستش حتی بهتر از لذت
      ج….ن…س___ی.(برای همین هست میگن ماشین بازها با ماشیناشون ازدواج میکنند) که باعث میشه برای مدت کوتاهی هم که شده مشکلات رو فراموش کنی خوش باشی و تفریح کنی و از صدا و دود لاستیک ماشینت لذت ببری.
      نظر شما هم خنده داره چون اگه به نظر شما باشه تمامی مسابقات اتومبیل رانی مثل F1 و رالی یا نسکار یه کار مسخره هستش چون در این مسابقات هم لاستیک گرون قیمت حروم میشه هم هوا آلوده میشه و هم آلودگی صوتی بوجود میاد آخرشم همون جایی هستی که شروع کردی.

      پاسخ
      1. Stern des südens
        سوابق: (107 دیدگاه) ,

        .
        تو رو خدا اسم فرمول 1 رو هم کنار دریفت نیار !

        مسابقات نسکار و اف1 و لمانز و رالی و داکار و … باعث پیشرفت های بسیاری در دنیای موتور اسپرت و حتی همین ماشین هایی که ما استفاده میکنیم شدن

        فرمول 1 هدف اصلیش سرعته اما هدف اصلی دریفت به دود انداختن لاستیک ماشینه !!

        پاسخ
        1. مجتبی
          سوابق: (151 دیدگاه) ,

          میشه چنتا از پیشرفت هایی که لمانز و داکار در دنیای موتور اسپرت و همین ماشین هایی که ما استفاده میکنیم رو نام ببری؟
          اسم رالی هم آوردی که بخش مهمی ازش رو دریفت تشکیل داده. :))
          هر کسی میتونه تخت گاز با سرعت بره،هر کسی میتونه با خودروهای تقویت شده از رو تپه های شنی بپره ولی هرکسی نمیتونه دریفت بزنه،دریف یه هنر هستش که متاسفانه شما هنوز این هنر رو درک نکردی.
          امیدوارم یه بار شخصا تجربه کنی و وقتی آدرنالینت رفت بالا و فهمیدی چه لذتی داره به حرفم میرسی و اون وقته که تو هم معتاد دریف میشی و همش خدا خدا میکنی یه ماشین دیف عقب پیدا کنی تا شروع کنی به سر خوردن.

        2. Stern des südens
          سوابق: (107 دیدگاه) ,

          لمانز در زمینه ی دوام خودروهای اسپرت و داکار در زمینه ی آفرود دانش بسیار زیادی رو به خودروسازان اضافه کردن

          در مورد دریفت به نظر شما احترام میذارم اما همچنان حالم از دریفت به هم میخوره و مسخره ترین مسابقه ی ماشینی هست که از نزدیک دیدم … خیلی چیزخولیه که یه ماشین دیف عقب رو پیدا کنی و این قدر باهاش سر بخوری و لاستیکاش رو بسابونی تا پدرش در بیاد !

          با درآوردن جیغ لاستیک ها و دود راه انداختن مشکلی ندارم خودمم خوشم میاد اما اینکه این کار رو تبدیل به یه مسابقه کردن دیگه خیلی مسخرست !

      2. Fk
        سوابق: (213 دیدگاه) ,

        واقعا شما چیزی از خودرو میدونی ؟؟؟؟
        این همه تو همین پدال مطلب گذاشته که این تکنولوژی از فرمول یک اومده اونوقت شما ب چه درد میخوره
        واقعا که !!!!!!؟

        پاسخ
  2. Mohamad
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    حیف اون لکسس GS با اون لاستیکهای نازنینش نیست اخه
    چه ذوقی هم میکنه

    پاسخ
  3. Fk
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    من هیچ ذهنیتی نسبت ب این دوست عزیز stern ندارم شاید منتقد کامنتاش هم باشم
    ولی اون دوستی که سوْال میکنه فرمول یا مسابقات دیگه هیچ تأثیری تو تکنو لوژی خودرو های تولیدی نداره بهتره اصلا تو پدال نیاد
    یا اومد حداقل از این نظر گهربار نده لااقل اینجوری کمتر مورد هجمه قرار بگیره

    پاسخ
    1. مجتبی
      سوابق: (151 دیدگاه) ,

      بی سوادی یا خودتو به بی سوادی زدی من فارسی نوشتم نه به یه زبان دیگه.
      کجای کامنتم گفتم هیچ تاثیری نداره؟
      یا کجا گفتم به درد نمیخوره؟
      من فقط یه سوال کردم از اون کسی که میگفت F1 باعث پیشرفت شده که اونم هیچ جوابی نداد.
      شما هم بهتره با دقت کامنته افراد رو بخونی بعد نظر بدی. از طرف دیگران هم حرف نزن.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.