بی ام و

ب‌ام‌و X2 xDrive25e پلاگین هیبرید، حرکت پرقدرت در مسیر الکتریکی شدن

ب‌ام‌و در سپتامبر ۲۰۱۹ و با معرفی نسخه xDrive25e از کراس اوور X1 اقدام به الکتریکی کردن این خودرو کرد و حالا نیز نوبت به برادر این خودرو یعنی X2 رسیده که از همان قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده کند. به جزو پوشش اضافی روی گلگیر جلو سمت چپ که درگاه شارژ را پنهان کرده شما نمی‌توانید این خودرو را با دیگر نسخه‌های استاندارد تشخیص دهید. البته روی درب پشتی هم یک نشان کوچک نصب شده اما به غیر از این‌ها تفاوتی وجود ندارد.

اگر طرفدار پیشرانه‌های کوچک نیستید احتمالاً از این خودرو خوششان نخواهد آمد. دلیل آن‌هم قرار گرفتن پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتون متر در دل خودرو است. این پیشرانه بنزینی نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته استپ ترونیک به چرخ های جلو می‌فرستد.

اما همکار این پیشرانه درون‌سوز یک واحد الکتریکی است که خروجی ۹۴ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری داشته و قدرت خود را به اکسل عقب انتقال می‌دهد بنابراین X2 xDrive25e محصولی چهار چرخ محرک است. این کراس اوور کامپکت می‌تواند به‌صورت موقت و با تکیه بر پیشرانه الکتریکی خود به‌صورت دیفرانسیل عقب نیز حرکت کند. این پیشرانه نیروی خود را از باتری ۱۰ کیلووات ساعتی گرفته و برد الکتریکی ۵۵ تا ۵۷ کیلومتری را ایجاد می‌کند.

قدرت ترکیبی کراس اوور پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و برابر با ۲۱۷ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۳۸۵ نیوتون متر است. این قوای محرکه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود. به این ترتیب X2 xDrive25e یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از X1 مشابه بوده و حداکثر سرعت بیشتری نیز دارد. البته حداکثر سرعت خودرو در حالت تمام الکتریکی به ۱۳۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

شارژ کامل باتری این خودرو حدود ۵ ساعت طول می‌کشد درحالی‌که شارژ ۸۰ درصد باتری زیر ۴ ساعت طول خواهد کشید. البته استفاده از والباکس ب‌ام‌و این زمان را به حدود ۳ ساعت کاهش خواهد داد و شارژ ۸۰ درصدی باتری نیز حدود ۲.۵ ساعت طول خواهد کشید.

X2 xDrive25e بخشی از برنامه ب‌ام‌و برای رسیدن به فروش یک‌میلیون خودروی الکتریکی شده تا سال ۲۰۲۱ است. این خودروساز تخمین می‌زند یک‌چهارم فروش محصولاتش در اروپا تا آن زمان از نوع خودروهای الکتریکی شده باشد و این سهم تا سال ۲۰۲۵ به ۳۳ درصد و تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰ درصد برسد. به همین منظور ۴ خودروی X پلاگین هیبریدی جدید در دست توسعه بوده و قرار است تا سال ۲۰۲۳ نیز ۲۵ خودروی الکتریکی شده جدید وارد بازار شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    چرا خیچ وقت شتاب موتور درون سوز رو نمینویسن
    مثلاً اگر شارجش تموم بشه با موتور درون سوز چه شتابی ارایه میده
    یا اصلا امکان حالتی رو داره که فقط از موتور درون سوز استفاده کنه و شارجش رو مثلا برای ترافیک ذخیره کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Enzo

    ۲۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    کراس اور کوچکتر ازx3 دیگه میشه یه هاچبک گنده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا