تسلا

بررسی تخصصی تسلا مدل S کارکرده

سال ۲۰۲۰ است و هنوز هم منتظر تولید یک سدان تمام الکتریکی از برندی مشهور برای توده عموم هستیم. این در حالی است که تسلا مدل S در ژوئن سال ۲۰۰۸ یعنی ۱۲ سال پیش وارد بازار شده است.

طی سال‌های اخیر اخبار نسبتاً بدی از تسلا از جمله قابلیت اطمینان نه چندان جالب محصولات، مشکلات مربوط به تأمین قطعات و ضررهای مالی سنگین به گوش رسیده اما مصرف‌کنندگان خودروهای این خودروساز را دوست دارند زیرا تسلا بسیار خلاق بوده و جلوتر از سایر رقباست.

البته این تنها جایگاه منحصربه‌فرد تسلا مدل S نیست که باعث علاقه مشتریان شده است. این خودرو فوق‌العاده کاربردی بوده که دلیل آن شعاع حرکتی زیاد، کابین جادار، پرفورمنس مثال‌زدنی و سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته می‌باشد. قطعاً شما باید مبلغ بالایی را برای مدل S بپردازید اما گاهی اوقات بهترین محصولات گران هستند.

  • تسلا مدل S کارکرده – نسل اول (سال ۲۰۱۲ تاکنون)

تسلا مدل S

اگر شما خواهان یک خودروی الکتریکی و لوکس هستید این تنها انتخاب شماست اما خب انتخابی خوبی دارید.

  • تاریخچه

اگرچه اولین بار در مارس ۲۰۰۹ بود که نسخه پیش‌تولیدی تسلا مدل S دیده شد اما آغاز تولید آن در ژوئن ۲۰۱۲ بود، یعنی ۴ سال پس از اولین بیانیه تسلا درباره این خودرو!

خودروهای فرمان راست تسلا تا ژوئن ۲۰۱۴ وارد بازار بریتانیا نشدند و آن زمان مالکان می‌توانستند بین مدل‌های P60، P85 و P85 پرفورمنس پلاس یکی را انتخاب کنند. این مدل آخری از پیشرانه الکتریکی قوی‌تری برخوردار بوده درحالی‌که عدد پس از حرف P به ظرفیت باتری با واحد کیلووات ساعت اشاره دارد.

مدل چهار چرخ محرک P85D در فوریه ۲۰۱۵ عرضه شد و اولین مدل S با دو پیشرانه الکتریکی بود. دو ماه بعد نیز نسخه پایه P60 جای خود را به مدل P70D داد.

از جولای ۲۰۱۵ نیز مدل‌های P70 و P90D در دسترس بودند و طی سال‌های آینده مدل‌های P70 و P70D جای خود را به دو مدل P75 و P75D دادند. به زودی نسخه پرچم‌دار P100D با سیستم تعلیق بادی استاندارد نیز پدیدار شد.

  • کدام مدل را باید انتخاب کرد؟

تسلا مدل S

تمامی مدل S ها اساساً مشابه یکدیگر بوده و بنابراین شما یک خودروی هاچبک الکتریکی با ۵ یا ۷ صندلی را انتخاب خواهید کرد. نسخه ۷ نفره این خودرو از یک جفت صندلی کودکان در صندوق‌عقب استفاده می‌کنند.

اگرچه سطح تجهیزات این خودرو در نسخه‌های گوناگون متفاوت است اما بزرگ‌ترین تفاوت از نظر هزینه و کاربرد به ابعاد باتری مدل S مربوط می‌شود. خریداران معمولاً خواهان بیشترین شعاع حرکتی در یک خودروی الکتریکی هستند. پایین‌ترین مدلی که توصیه می‌کنیم P75 است زیرا ترکیب مناسبی از شعاع حرکتی و قیمت را ارائه کرده و همچنین شتاب قابل‌توجهی دارد.

تمامی نسخه‌های این خودرو با صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی، بلوتوث، رادیو DAB، رینگ‌های ۱۹ اینچی، چراغ‌های جلوی زنون و دوربین دنده‌عقب عرضه شده‌اند. البته یافتن خودروهایی با آپشن های زیاد هم عادی بوده و می‌توانید برای راحتی بیشتر به دنبال خودروهایی با سیستم تعلیق بادی و صندلی‌های بهتر باشید.

  • رقبای تسلا مدل S

این خودرو رقیبی ندارد زیرا تنها خودروی تمام الکتریکی این کلاس که در بازار حضور دارد تسلا مدل ۳ با ابعاد کوچک‌تر و قیمت کمتر است. می‌توانید جگوار آی پیس را نیز در نظر بگیرید اما قیمت آن از حدود ۵۰ هزار پوند آغاز می‌شود.

آئودی e-tron نیز اگرچه سال پیش وارد بازار شده اما قیمت آن از ۵۷ هزار پوند شروع می‌شود که قیمت بالایی است.

اگر خودروهای تمام الکتریکی را نادیده گرفته و به دنبال مدل‌های هیبریدی یا پلاگین هیبریدی باشید می‌توانید پورشه پانامرا را انتخاب کنید که بی‌شک نزدیک‌ترین رقیب به تسلا مدل S است. قیمت پانامرا E-Hybrid مدل ۲۰۱۴ با کارکرد نسبتاً بالا از ۳۰ هزار پوند شروع می‌شود. مرسدس S 500 e و E 350 e نیز بسیار خوب هستند. تمامی این خودروها به‌صورت سدان عرضه می‌شوند و ب ام و ۵۳۰e پلاگین هیبریدی نیز جزو این دسته می‌باشد.

  • نکاتی که در هنگام خرید باید مدنظر قرار داد

تسلا مدل S

پانل‌ها: تعمیر بدنه این خودرو به خاطر ساختار پیچیده‌اش کار ویژه‌ای است. آسیب بخش‌های گوناگون بدنه را نادیده نگیرید.

سیستم‌های برقی: معمول‌ترین مشکل تسلا مدل S در سیستم‌های برقی است. در هنگام خرید روی سیستم اطلاعات سرگرمی، چراغ‌ها، برف‌پاک‌کن‌ها و سیستم تهویه مطبوع دقت کنید.

ایمنی: این خودرو در تست‌های ایمنی خوش درخشیده و ۵ ستاره ایمنی را از یورو انکاپ دریافت کرده است.

ترمزها: دیسک‌های ترمز این خودرو می‌توانند خوردگی داشته باشند و تعمیر آن‌ها هزینه‌بر است.

کابین: وجود قوای محرکه الکتریکی به معنی فضای کابین بیشتر نسبت به خودروهای عادی است و تسلا کار فوق‌العاده‌ای در تولید این خودرو با چنین فضایی انجام داده است.

بسیاری از افراد کابین آینده نگرانه تسلا مدل S را دوست دارند اما هستند افرادی که فقدان دکمه‌ها را بد می‌دانند. به همین خاطر اکثر عملکردهای خودرو از جمله کولر و بخاری از طریق صفحه‌نمایش کنترل می‌شوند.

کیفیت ساخت نسبتاً پایین کابین مدل S مشکلی است که افراد زیادی از آن آگاه هستند؛ اما کف مسطح خودرو به معنی وجود فضای قابل‌توجه است. وجود دو محفظه بار در جلو و عقب نیز باعث شده این خودرو بسیار کاربردی‌تر از رقبای استاندارد درون‌سوز باشد.

  • هزینه‌های مالکیت و نگهداری

تسلا مدل S

هزینه‌های سرویس تسلا مدل S پایین است. لاستیک‌ها و ترمزها تقریباً تنها چیزهای مصرفی خودرو بوده و سیستم ترمز احیا شونده باعث می‌شود ترمزها طول عمر بسیار بیشتری داشته باشند. فیلتر ذرات کابین قیمت ۱۵ پوندی داشته و هر دو سال یک‌بار باید تعویض شود. البته فیلتر بهتر HEPA با قیمت ۲۵۰ پوندی هم در دسترس است که هر سه سال یک‌بار باید عوض گردد. روغن ترمز نیز باید تعویض شود و سرویس سیستم تهویه مطبوع هم هر دو سال یک‌بار صورت می‌گیرد که هزینه هر دو به ترتیب برابر با ۲۰ و ۱۴۰ پوند می‌باشد.

اولین هزینه بزرگ این خودرو پس از طی حدود ۲۵ تا ۳۲ هزار کیلومتر فرا خواهد رسید، یعنی زمان تعویض لاستیک‌ها که هزینه ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ پوندی را به مالک تحمیل می‌کند. برخی خودروها همچنین دسترسی نامحدود و رایگان به شبکه سوپر شارژر تسلا دارند.

  • فراخوان‌ها

تسلا مدل S

تسلا مدل S تاکنون ۵ بار فراخوان شده و اولین بار آن در نوامبر ۲۰۱۵ بوده است. در آن زمان تعداد ۲۵۱۸ دستگاه خودرو به خاطر پیش کشنده‌های کمربند ایمنی معیوب به نمایندگی‌ها فراخوان شدند. همچنین عیب احتمالی ترمز پارک باعث فراخوان ۱۴۸۶ دستگاه تسلا مدل S و X در آوریل ۲۰۱۷ شده است.

دو فراخوان هم در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که اولی به خاطر نقص کیسه هوا و دومی نیز به خاطر فرمان خودرو بود. جدیدترین فراخوان نیز در ژانویه امسال و به خاطر کیسه‌های هوای مشکل‌ساز بوده است. بیش از ۵ هزار دستگاه مدل S تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند.

  • رضایت مالکان

2013-tesla-model-s

این خودرو در نظرسنجی رضایت مایکان اتو اکسپرس باعث شگفتی شد. مدل S در سال ۲۰۱۶ توانست رتبه اول را به دست آورد و پس از آن دیگر ناپدید شد. پایین‌ترین امتیاز این خودرو برای کیفیت ساخت بوده و از نظر قابلیت اطمینان و راحتی صندلی‌ها به رده پنجم رسیده است.

پس از گذشت بیش از ۱۰ سال پدیدار شدن تسلا مدل S، این خودرو هنوز هم رقیبی ندارد. تسلا قبلاً تجربه زیادی را کسب کرده و بنابراین احتمالاً تا چند سال دیگر نیز پیشروی بازار خواهد بود. با نگاهی به تجربیات مالکان مشخص می‌شود شبکه نمایندگی تسلا کندتر از میزان فروشش رشد می‌کند اما این برند هنوز راه زیادی را در پیش دارد. حتی قدیمی‌ترین نمونه‌های تسلا مدل S نیز باتری‌های خوبی دارند و بنابراین در آینده نیز طول عمر باتری‌ها تا حد زیادی حفظ خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    توی مقاله درست حسابی بحث قیمت نشد
    کاش یه صحبتی هم در مورد قیمت ماشین با کارکرد های مختلف میشد
    اگه خودم پول در حد مدل s کارکرده و مدل ۳ نو داشته باشم و بخوام حتما ماشین برقی بگیرم ترجیح میدم مدل ۳ نو بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      یه سوال داشتم
      چطوری میشه که شرکتی مثل تسلا که تولید سالیانه حدودا نیم میلیون داره از دایملر و یا ب ام و یا فلوکس فورد جنرال موتورز و… بیشتره در حالی که فروش هر کدوم از او اونا چند برابر تسلا هست و در ضمن فکر کنم تسلا در حال حاضر ضرر ده هست و قطع به یقین با توجه به نواوری هایی که داره هزینه سنگینی هم صرف تحقیق و توسعه میکنه اما با این حال سهام با ارزش تری داره؟
      لطفا المیراج عزیز و محمد (ژانگولر ) و کلا هر کدوم از دوستانی که اطلاع دارند جواب بدن

      خودم حدس میزنم دلیلش آینه که مردم آینده خیلی روشنی رو برا تسلا متصور هستن و تقاضا برا سلامش زیاده

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سینا BMW

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        بیشتر بدلیل اینه که تسلا برای کاهش قیمتش ، سود خودش رو از روی ماشین کم میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmadreza 2002

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          و این چطوری باعث افزایش ارزش سهامش میشه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ممد ژانگولر

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3454 ديدگاه)

        ahmadreza داداش یک دلیل موجه داره و اونم اینه که وقتی یک شرکت نوظهور مثل تسلا وقتی میخواد خودشو تو این همه برند معتبر جا بندازه باید از فاکتورهای مشخصی مثل قیمت و فناوری جدید استفاده کنه و از همه مهمتر رضایتمندی مشتریه که هر ۳ تاشو به نحو احسنت پیاده کرده و مطمئن باش اگر اتفاق خاصی تو دنیا نیوفته این شرکت در کوتاه ترین مدت تبدیل به محبوب ترین برند خودروسازی میشه که تا الان هم تواناییشو نشون داده .
        دقیقا کاری که Lexus در سال ۱۹۹۰ کرد و ترکوند و تونست به دنیا ثابت کنه میتونه خودروهایی تولید کنه در حد مرسدس بنز و بی ام وه البته لکسوس با پشتبانه تویوتا به این هدف رسید ولی تسلا بدون هیچ پشتبانه و سابقه ایی
        فقط و فقط جذب اطمینان سرمایه گذارها والسلام

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmadreza 2002

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          خب مگه سهام دارا سود نمی خوان؟ تسلا این سود رو چه جوری بهشون میده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ممد ژانگولر

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          ahmadreza داداش الان با کی هستی ؟!!?یک اسم بگی بد نیستا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmadreza 2002

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          با ایلان ماسک محمد جان با ایلان ماسک یا حتی خود نیکولا تسلا
          خب در جواب جنابعالی کامنت گذاشتم دیگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ممد ژانگولر

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          اهان اوکی
          ببین عزیزم یکی از دلایل سود ده بودن سهامش فقط میتونه یک دلیل داشته و استقبال بیش از حد برای خرید سهام و نداشتنی خروجی سهام یعنی همه خریدارها تمایلی به فروش سهام ندارن و همشون طولانی مدت به سهامهاشون نگاه میکنن
          دلیلشم آینده فوق العاده روشن تسلاست
          البته این آینده میتونه با رو کردن محصولات vw و مرسدس بنز و غیره بالا و پایین بشه ولی فعلا که تسلا خدای ماشینهای برقیه و با سرعت پیش میره

          راضی کننده بود یا تا صبح برات مجانی کامنت بذارم؟?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. ممد ژانگولر

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          ahmadreza داداش الان تیکه انداختی یا توهین کردی
          نفهمیدم چی شد؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من دوستم‌تو‌سیاتل هست پسر خالش تسلا مدل اس داره
      بادوستم راجب ماشین حرف میزدم میگفت‌ پسر خالم از کیفیت ساخت ماشین راضی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Reza

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      یه طوری گفتین « نکاتی که در هنگام خرید باید مدنظر قرار داد » که هر کسی ندونه فکر می‌کنه تسلا تو ایران نمایندگی داره و میتونیم بخریمش.

      مرگ بر آمریکا ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    حال کردین؟!!
    کسی هست که ایراد بگیره؟!!
    خود مقاله اشاره کرده هنوز هیچ رقیبی نداره و از نظر کیفیت باطری مشکلی گزارش نشده
    اینجاست که همگی باید جلوی تسلا کرنش نشون بدیم و بگیم مخلصیم سلطان
    ولی راجب صلیغه خودم بگم
    من تو تسلاها مدل 3 و X و سایبر تراک به تسلا S ترجیح میدم و از اولش با تسلا S حال نمیکردم شایدم بخاطر قیمتش باشه و طراحیش و ترجیح میدم با این هزینه یک مرسدس بنز S بخرم و حالشو ببرم

    ولی در کل تسلا حضرت ابراهیم همه ماشینهاست که مارو مثل حضرت نوح از سیل آلودگی هوا نجات میده
    شک نکنید ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      کابین با کیفیتی داره بر خلاف کسایی میگن کیفیت نداره
      دونالد ترامپ هم برای باز کردن کار خونه تسلا از ایلان ماسک حمایت کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سینا BMW

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      تنها راه نجات از آلودگی هیدروژنی ها هستن ( تنها زمانی که بخار آب خروجی هم کنترل بشه) و کاهش جمعیت + سوخت های طبیعی
      البته همونطور که گفته یه عیب داره و کمترین نمره رو هم ازش گرفته که همون کیفیته،

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. car lover

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        خوبه وقتی کامنتت میاد اواتارت دیگه مشمئزم نمیکنه همینو نگه دارو عوض نکن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ممد ژانگولر

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3454 ديدگاه)

        هیدورژنیو ⛔️یک خط قرمز بکش روش
        بد نیست یکمی مطالعه کنی سینا جون
        الان دور دور ماشینهای خورشیدیه با این گرمای هوا
        چیزی که تو ایران میتونه منفجر بشه از نظر بهره وری

        نه به اون موتورهای ۱۲ سیلندر که دوست داری نه به پروژه هیدروژنیها که کلا منسوخ شد رفت هوا ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. JDM

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اقا یه چادر بکش سره این ماشین
    الان علما و نوابغ میان زیر پست با گوجه میزننش
    مخصوصا بخاطر این جمله!!!(پس از گذشت بیش از 10 سال پدیدار شدن تسلا مدل S، این خودرو هنوز هم رقیبی ندارد)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حتی قدیمی‌ترین نمونه‌های تسلا مدل S نیز باتری‌های خوبی دارند و بنابراین در آینده نیز طول عمر باتری‌ها تا حد زیادی حفظ خواهد شد.
    اینم در جواب بعضیا که گفتن مخارج خودروی برقی زیاده و باید در فاصله های زمانی کوتاه باطری عوض بشه.
    به جای موضع گیری شل کنید و از پیشرفت علم لذت ببرید.
    حالا چه امریکا پیشرفت کرد چه آلمان چه ژاپن. (بعضی وقتا مشخصه چون طرف برند مورد علاقش ماشین برقی نداره از ماشین برقی بدش میاد)
    اگه در تولید برق بیشتر از روش های پاک باشه، استفاده از خودروی برقی تا زمان تولید خودروهای هیدروژنی قابل دسترس خیلی میتونه کمک کنه.
    اما استفاده از خودروهای برقی توی کشورایی مثل ایران اصلا کمکی نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ahmadreza 2002

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    (درحالی‌که عدد پس از حرف P به ظرفیت باتری با وارد کیلووات ساعت اشاره دارد.)
    فکر کنم منظورتون از عبارت (وارد ) کلمه واحد بوده باشه آقا شاهین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farzad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    دیگه هر وقت داشبورد تسلا میبینم یاد بنز میفتم ، اونم s کلاس … ای وای ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    عشقه این تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا