تسلا

تسلا لنگ سیستم تولید آلمانی برای افزایش تولید مدل 3!

علیرغم تمامی قول‌های داده شده، تولید تسلا مدل ۳ مطابق برنامه‌ریزی‌های این خودروساز افزایش نیافته است. بنا به گفته اتونیوز، حداقل یک مشکل بزرگ موجب این تأخیر شده است.


این خودروساز آمریکایی گفته که یک سیستم اتوماتیک جدید برای ماژول تولید در تأسیسات ساخت باتری نوادا طراحی کرده است. تنها مشکل این است که سیستم یاد شده در حال حاضر در آلمان و توسط شرکت Grohmann ساخته می‌شود.

ایلان ماسک در کنفرانسی ویدئویی گفته است:

این سیستم باید از هم جدا شده، به گیگافاکتوری آورده شده و دوباره سرهم شود و پس از آن عملیاتی خواهد شد. سؤال اصلی کارکرد این سیستم نیست بلکه مشکل ما جدا شدن، حمل و سرهم کردن دوباره است.


زمانی که این سیستم در آمریکا عملیاتی شود تسلا به منظور رسیدن به هدف تولید ۵ هزار دستگاهی در هفته تا پایان ژوئن باید تأسیسات مونتاژ خود در فرمونت را کاملاً آماده نماید.


در حال حاضر تسلا تولید ۲۵۰۰ دستگاه مدل ۳ در هفته تا پایان ماه مارس را هدف‌گذاری کرده است. بنا به گفته یکی از تحلیلگران صنعت خودرو، عدم دست‌یابی به این هدف می‌تواند به تسلا آسیب برساند.

این تحلیل‌گر گفته است:

اگر تسلا نتواند به هدف تولید ۲۵۰۰ دستگاهی در هفته برسد سرمایه‌گذاران ناامید خواهند شد و نگرانی‌ها افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    مشکلات خط تولید تسلا مدل ۳ تمومی داره مگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamid.Hellcat

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    مثل بقیه بخشهای اقتصاد، یک کمپانی امریکایی به عنوان اولین شرکت تولید انبوه خودروهای الکتریکی داره راه رو برای بقیه کشورها در آینده باز میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      دقیقاْ و مشکل این نیست که بقیه نمیتونن. مشکل اصلی اینه که خودروهای برقی هنوز به سوددهی قابل مقایسه با خودروهای احتراق داخلی نرسیدن و شرکت هایی مثل فولکس واگن بیشتر از اینکه به فکر تحول صنعت خودرو باشن به فکر منافع اقتصادی و ضرر نکردن هستن. البته این ملاحظه کاری تو فرهنگ کشورهای اروپایی مثل آلمان رخنه کرده. به عنوان مثال اگه شهرهای پر زرق و برق آسیای جنوب شرقی رو دیده باشید حس میکنید اروپایی ها هنوز تو قرون وسطی زندگی میکنن در حالیکه با مقایسه زیرساخت ها و میزان جامعیت پیشرفت ها میبینید که اروپا در واقع خیلی پیشرفته تر از خاوردور هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. pool

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (55 ديدگاه)

        کدوم شرکت ملاحظه کار نیست این حرفتون رو قبول ندارن کیفیت زندگی ارو پا حتی از ژاپن هم بیشتره بقیه کشورها بماند کلا اروپا سریعتر مدرن شده پس کمتر برج و اینجور چیزا داره ولی تو همون خونه های قدیمی رفاه بیشتره تا شرق اسیا و اگر زندگی مدرن بخوان امریکا و یا کانادا و استرالیا هست و چینی ها برخلاف پیشرفت عالی دارن سطح رفاه اصلا توش خوب نیست ژاپن هم خیلی گرونه و زندگی روباتیک
        امریکا هم همون انگلیسی های بلند پرواز هستن و زیاد تفاوت ندارن جنگ جهانی باعث این تفاوت شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed Boroomand

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (477 ديدگاه)


          اگه توی هنگ کنگ ساختمون ها بلندتر هستن به خاطر کمبود جا هست، اگه توی اروپا برج سازی رو باهاش بعضا مخالفن به خاطر اینه که سیستم شهر سازی رو به هم میزنه مگه بخشی از اطراحی بوده باشه از اول.
          این زندگی رباتی همه جا هست جز ایران، سرمایه داری لطفش شامل حال همه میشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Hamid.Hellcat

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        درسته اروپایی ها یه مقدار محافظه کار تر هستند. اما این که کمتر دنبال زرق و برق هستن برمیگرده به تفکرات سوسیالیستی شون که بجای زرق و برق بیشتر سعی میکنن برای اقشار کم درامد جامعه هزینه کنند چون خوشبختی و رفاه هر فرد رو در گرو رفاه عمومی می دونند درست برعکس نظامهای سرمایه داری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. me84

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خیلی شخصیت جالبی داره این ایلا ماسک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saied

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مشکل خیلی از خودرو ساز ها فروش خودرو هایه تولید شده هستش.
    مشکل تسلا دقیقا بر عکس این قضیه هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا