تسلا

سبقت تسلا مدل 3 از ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس C کلاس!

در اولین ماه کامل حضور در بازار، تسلا مدل ۳ از نظر فروش در کلاس لوکس‌های میان سایز اروپا به رتبه اول دست پیدا کرده است.


این یک عملکرد بسیار خوب برای تسلایی است که از کالیفرنیا به قاره همیشه‌سبز آمده است. حتی موضوع احساس‌برانگیزتر اینکه مدل ۳ حتی در بریتانیا عرضه نشده چراکه نسخه‌های فرمان راست آن فعلاً تولید نشده‌اند.

تمرکز ما روی فروش ماه فوریه اروپاست. خب با این تفاسیر، عملکرد دقیق تسلا مدل ۳ چگونه بوده است؟ این خودرو رقبای آلمانی و سرسختی همچون نسخه‌های سدان ب‌ام‌و سری ۳، آئودی A4 و مرسدس بنز C کلاس را پشت سر گذاشته است. با توجه به این نام‌ها می‌توان موفقیت عملکرد مدل ۳ را مشاهده کرد.


همان‌گونه که انتظار می‌رفت مدل ۳ دیگر خودروهای الکتریکی را نیز پشت سر گذاشته اما این موضوع به اندازه‌ی رقابت محصول تسلا با خودروهای یاد شده‌ی آلمانی احساس‌برانگیز نیست.


تسلا در ماه فوریه فروش ۳۶۵۷ دستگاهی از خودروی مدل ۳ در اروپا داشته است. به این ترتیب خودروی موردبحث جلوتر از محصولات زیادی حرکت می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رنو Zoe، نیسان لیف، ب‌ام‌و i3 و هیوندای کنا الکتریک اشاره کرد. همچنین فروش این خودرو بیشتر از سه‌گانه‌ی ژرمنی یعنی سدان‌های مرسدس بنز C کلاس، ب‌ام‌و سری ۳ و آئودی A4 بوده است.


یکی از تحلیلگران دنیای خودرو می‌گوید این میزان تقاضای بالا برای مدل ۳ بسیار غیرعادی بوده است. او خاطرنشان می‌سازد معمولاً تقاضای زیاد برای خودروی جدید تا ۴ تا ۵ ماه پس از عرضه‌ی آن به بازار رخ نمی‌دهد. به این ترتیب فروش مدل ۳ در ماه‌های آینده احتمالاً افزایش هم خواهد یافت.

این تحلیل‌گر صنعت خودرو می‌افزاید:

همان‌گونه که در آمریکا هم می‌بینیم، تسلا بازار اروپا را تکان می‌دهد. جدیدترین تأثیرگذاری این برند آمریکایی به سرعت واکنش لوکس سازان آلمانی، ولوو و جگوار لندروور به عرضه مدل ۳ در اروپا و سرعت عرضه خودروهای الکتریکی میان سایزشان مربوط می‌شود.

منبع: JATO

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. овsкиكMас

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خب معلومه مشتری ها بخوان ماشین برقی تو این کلاس بخرن فقط همین یه گزینه هست و همه مشتری ها همین مدل٣ رو میخرن ! ولی مشتری های ماشین بنزینی ۶ تا گزینه جلوروشون هست که طبیعتا این رقابت بیشتر تو بنزینی ها باعث تقسیم شدن مشتری ها میشه! وگرنه اگه تو بنزینی هم فقط یه سری٣ یا سی کلاس بود اون موقع میشد بررسی کرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      به نظرم باید تو دوره بلند مدت به این رقابت نگاه کرد. الآن داستان اینه که خیلی از این خریداران مدل ۳ در طول ۳ سال گذشته خودرو رو سفارش دادن و تازه دارن تحویل میگیرن. از طرف دیگه مشتری های ب ام و سری ۳ منتظر هستن تا مدل جدید به نمایندگی ها برسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Reza.M

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (309 ديدگاه)

    اولا هنوز نمونه های برقیه eq بنز و i بی ام و و e-tron ایودی هم کلاسه تسلا 3 معرفی نشدند…دوما تسلا خودروی بسیار بحث برانگیزی در بخش های طراحی و قابل اطمینان بودن هست…به نظرم چنین موفقیتی زود گذره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      علاوه بر این موارد حتی اگر قرار باشه با بنزینی ها مقایسه بشه فروشش باید منتظر M3 موند
      M این روزا داره بهتر از هر زمانی کار میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. TESLA

      ۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      زود گذر کمپانی که یک دهه هست داره تلاش میکنه و تازه جواب داده تلاش هاش
      ارزش سهامش این قدر بالا رفت و تونست برند خودش رو به عنوان رتبه اول در بحث تکنولوزی در صنعت خودرو در دنیا معرفی کنه
      به نظرت اینا شانسی و زود گذر
      ایودی و بنز ماشین هایی که قرار معرفی کنن هم قیمت مدل های بالای تسلا هستن
      ولی در بخش فنی در حدمدل های پایه ی تسلا هستن
      تازه قرار معرفی کنن در حد حرف و ایناست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. TESLA

      ۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      و رتبه های اطمینان بار ها ثابت شده هیچ ارزشی ندارن
      همین کیا و هیوندای قابل اطمینان ها بودن مدت ها
      الان ازشون به خاطر اتش سوزی ( حتی بعد از فراخوان ) شکایت شده
      نظرات کانسومر رپتورز و غیره ذره ای در تصمیم مشتری ها تاثیر نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (chevy nova

        ۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        موفقیت تسلا تمومی نداره
        دقیقه به دقیقه پیشرفت میکنه چه تو فروش چه تو تکنولوزی و فن اوری
        احسنت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. овsкиكMас

        ۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (33 ديدگاه)

        محمد جون لیست کانسومر واس سال ٢٠١٨ بود و کیا و هیوندا تو سال های ٢٠١١ تا ٢٠١۵ بود مشکلشون! مثلا فورد و باقی امریکایی ها که پدر فراخوان دنیا هست امسال ٢/۵ میلیون فراخوان داد نتیجش هم این شد تو لیست قابلیت اعتماد اونقدر تو لیست جاشون جالب بود ?هر وقت فکر کرذی تاثیر نداره به افت فروش جالب تر امریکایی ها نگاه کن و افزیش فروش برندهایی که تو لیست قابلیت جای بالایی داشتن !
        https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2018/
        همین لینک واست کافیه که ارزش رو ببینی
        تسلا هم وقتی رقباش اومدن دیدن داره وضعیتش ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Elmiraj

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      جگوار I-pace که معرفی شده و در بازار هم حضور داره ….کراس اور هم هست…..اندازه بار یه نیسان آبی هم جایزه گرفته…!!!!!!
      پس چرا یک چهارم سدان میان سایز تسلا در خاک اروپا فروش داشته…!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      .
      .
      .
      این برند ها فقط در دنیای خودشون باید با یکدیگر مقایسه بشن نه با تسلایی که چندید قدم از همه جلوتره …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    هرجا که تکنولوژی باشه قطعا خواهان زیادی داره.
    درسته خداحافظی با انجین درون سوز برای عاشقان خودرو جالب نیست اما سیر توسعه پایدار با این خداحافظی کامل تر میشه.
    روز به روز فروش خودروهای تسلا بیشتر میشه و این نشون میده تسلا چقدر کارش درسته.
    رقابت این خودروهای الکتریکی چندین سال دیگه که اکثر خودروساز ها بتونن خودروی خوب الکتریکی تولید کنن دیدنی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. كامي

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (687 ديدگاه)

    منم بین ماشین برقی و درونسوز ماشین برقی رو انتخاب میکنم به چند دلیل
    _هزینه سوخت
    _مالیات و این چیزا
    _سر و صدای خیلی کمتر
    _اصطحلاک و خرابی و هزینه تعمیر خیلی کمتر
    _نه نیاز به استارت داره نه گرم کردن نه تعویض روغن و فیلتر روغن و فیلتر هوا و هزار جور چیزای دیگه
    دیگه فعلا چیزی به ذهنم نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AMANTE

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    با احترام به طرفداران کمپانی تسلا. ( یکیش هم خودمم. )
    تسلا مدل 3 چه از نظر لذت سواری و چه از نظر زیبایی طراحی بیرونی و داخلی به بی ام و سری 3، مرسدس بنز سی کلاس و آئودی آ4 نمیرسه.
    ولی در زمینه های الکتریکی ها فعلا بهترینه.
    ( نظر شخصی )
    ( تجربه ی رانندگی با نسل های قبلی بی ام و سری 3، مرسدس بنز سی کلاس و آئودی ‌‌آ4 رو دارم. ولی تسلا فقط مدل اس رو تجربه کردم. )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    سبقت Model S از مرسدس S کلاس ، آئودی A8 و بی ام و سری 7 کم بود …..
    .
    حالا سبقت Model 3 از مرسدس C کلاس ، آئودی A4 و بی ام و سری ۳ هم بهش اضافه شد…!!!!
    .
    .
    .
    جدا از اینا به فروش ناچیز ۸۷۴ تایی جگوار I-pace توجه کنید …
    یه خروار جایزه هم گرفته تا حالا….!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      این جایزه ها اگه به درد میخورد که کیا و هیوندا زیاد گرفتن ولی تو قضیه اتیش گرفتن محصولاتشون که پدال بارها خبرش رو گذاشته هیچ تاثیری براشون نداشته
      فروش بالای تسلا در اروپا هم خبری بس خوشحال کننده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. TESLA

      ۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      جایزه هایی که به هیچ دردش نخورد درست مثل جنسیس
      یه درگ در ترکیه گذاشته بودن بین
      تسلا مدل اس پایه
      با جگوار ای پیس
      انگار اصلا دنیاشون فرق میکرد
      جگوار به عنوان یه برقی خیلی کند بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. #ali.m#

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خب این خبر خیلی جالب بود برام .
    دقیقا مخالف حرف ها و گنده گویی هایی که یه سری از دوستان قدیمی سایت میکردن بود .

    باریکلا تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Solid Viper

      ۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      بله دقیقا
      چند وقت دیگه هم که کامیون تو رده سمی تراک رو معرفی کنه اونم میترکونه بازار رو مخصوصا تو اروپا البته کم کم ،همچنین یوربان تراک بنز هم بیکار ننشسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Solid Viper

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    این فروش تو اروپا نشون میده که مردم صرف نظر از برند تسلا،ماشینهای الکتریکی رو به درون سوز ترجیح دادند،کم کم داره دوران درون سوزها به پایان میرسه و این استارت با تسلا زده شد،به نظر خودم نهایت دو نسل دیگه از سری سه موتور درون سوز داشته باشه البته در کنار سیستم های خفیف الکتریکی ،بعد این کلا موتورهای درون سوز به تاریخ می‌پیوندند،واکثر ما مردم ایران چقدرمحدودیم که تو دوران و عصر طلایی درون سوزها نمیتونیم یه rs5و یه ct5-v داشته باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amin

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    جدیدا چقدر خبرها خوب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمدامین مقدم

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    کمپانی تسلا بدون شک تحول اساسی در خودرو سازی ایجاد کرده و همینطور طرفداران خودروهای الکتریکی و الکترونیکی روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد. بسیار خنده دار است که بگوئیم پیشرانه های درونسوز منقرض می شوند . دست کم پیشرانه های درونسوز تا 2 الی 3 قرن پایدار خواهند ماند و هنوز هم پتانسیل پیشرفت بالایی دارند. جدا از این تجارت جهانی بر اساس نفت است و تیترهای خبریی که اذعان به این دارند که کشور های توسعه یافته تجارت نفت را کنار میگذارند ، شو و نمایشی ازسوی دولت ها بیش نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      دو سه قرن واسه کشورهایی مثل ایران هست وگرنه تو اروپا با ورود مدل های مقرون به صرفه و بیشتر شدن رقابت نهایت تا ۲۰ سال دیگه تولید خودروهای درون سوز ادامه پیدا کنه. اونم تو برندهای فوق اقتصادی مثل داچیا. برندهای لوکس که پرفورمنس برگ برنده اشون هست منتظرن یکم تکنولوژی باتری و زیرساخت ها رشد کنه تا کلاْ کوچ کنن به الکتریکی. ولی تصور اینکه تو چند سال آینده یه خودروی الکتریکی بتونه با داچیا ساندرو ۶۰۰۰ یورویی رقابت کنه دور از ذهنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدامین مقدم

        ۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (94 ديدگاه)

        البته این هم در نظر بگیریم که تمام خودورسازان توانایی ارائه راندمان شتاب 0 تا 100 مانند تسلا را ندارن . خودروسازی الکتریکی علمی پیچیده تر از خودروسازی درونسوز هست .همچنین در بحث مسابقات تایم زنی در پیست خودرو های الکتریکی توانایی خارق العاده ای نشان ندادن . تسلا که از آن به عنوان بهترین الکتریکی ساز یاد می شود در پیست رکورد خوبی به جا نگذاشته و خودرو های درونسوز در این زمینه کاملا پیشتاز هستند . محبوبیت خودروهای الکتریکی در دنیا بیشتر به خاطر گشتاور آنی و شتاب آن هاست و این که استهلاک کمتر و پیچیدگی کمتر در تعمیرات باعث سوق مردم عادی به سمت خودروهای الکتریکی شده است . در این قسمت با حرف شما موافقم که برندهای لوکس در آینده به پیشرانه های الکتریکی کوچ می کنند اما ترک خودرو های درونسوز دور از ذهن هست به دلایل اقتصادی که خودروسازان در پیشرانه های درونسوز سود بیشتر و بهتری دارند . خودروهای اسپرت الکتریکی تنها در نبرد درگ ریسینگ رکورد خارقالعاده ای داشتند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Bilbo

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    بی خود نبود که تمام کمپانی های بزرگ دنیا اینقدر سریع رفتن تو فاز خودروهای الکتریکی، گرچه بنظرم همین حالا هم حداقل چند سال از تسلا عقبن…
    تسلا یه تهدید بالقوه و بالفعل هست برای کمپانی های بزرگ چه از نظر فروش، چه از نظر تکنولوژی…

    درود بر رقابت سالم که به راحتی کمپانی های غول رو مجبور به تغییر رویه ای اینچنینی می‌کنه…درود بر تسلا…درود بر جاه طلبی های بی پایان ماسک…
    پیشرفت بزرگ بعدی ماسک آمریکا و ناسا رو برای ارسال انسان به فضا از روسیه بی نیاز کرد، به زودی هم مسافرت های فضایی باب میشه، من تردیدی ندارم در قدرت اراده و ایده ماسک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saman

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (181 ديدگاه)

    بهترین بودن و حرف اول وآخرو زدن ، دقیقن موردیه که همه از US انتظار دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا