تسلا

تسلا مدل S، اولین خودروی الکتریکی با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر!

تسلا به‌صورت رسمی به اولین سازنده خودروهای الکتریکی تبدیل شد که محصولی با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر (۴۰۰ مایل) را ارائه می‌کند. هم‌اکنون تسلا مدل S از موسسه EPA رتبه‌بندی شعاع حرکتی ۶۴۷ کیلومتر را دریافت کرده است. البته حدس می‌زنیم این موضوع باعث تعجب افراد زیادی نشده باشد زیرا می‌دانیم که ایلان ماسک از دیدن اینکه برند دیگری بتواند این رکورد را بشکند خوشحال نخواهد شد!

زمانی که لوسید موتورز اولین محصول خود یعنی ایر را اواخر سال جاری وارد بازار کند طبق انتظارات برد این خودرو نیز بالای ۶۴۴ کیلومتر خواهد بود. احتمالاً همین موضوع فشاری مضاعف بر تسلا وارد کرده تا سریعاً دست‌به‌کار شده و تسلا مدل S با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر را پیش از لوسید عرضه نماید.

از زمان عرضه تسلا رودستر، این خودروساز همواره پیشتاز تولید محصولات الکتریکی با شعاع حرکتی بالا بوده و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها تغییری در این روند ایجاد شود. البته رقبایی همچون لوسید موتورز وجود دارند اما تسلا بسیار جلوتر حرکت می‌کند. این خودروساز آمریکایی بی‌وقفه روی بهبود راندمان و تکنولوژی باتری خودروهای خود کار کرده تا موقعیت برتر خودش را حفظ نماید.

تسلا امیدوار به دریافت برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر از RPA بوده اما زمانی که مدل S تست شد برد ۶۲۹ کیلومتری برای آن اعلام شد. دلیل این موضوع جا گذاشتن کلیدهای خودرو در شب اعلام شد که منجر به کاهش ۲ درصدی شارژ باتری پیش از شروع تست‌ها گردید. البته این را ماسک اعلام کرد چیزی که بعدها توسط EPA رد شد؛ اما حالا با ایجاد تغییراتی سرانجام مدل S توانست این رکورد را بشکند.

در اینجا نگاهی کوتاه خواهیم داشت به خودروهای الکتریکی با بیشترین شعاع حرکتی:

برد (کیلومتر)

مدل

سازنده

۶۴۷

مدل S تسلا
۵۶۵ مدل X

تسلا

۵۳۱

مدل ۳ برد بلند تسلا
۵۰۸ مدل Y

تسلا

۴۱۷

بولت EV شورولت
۴۱۵ کنا الکتریک

هیوندای

 

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه

  1. Reza

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    به امید موفقیتش ، اصلا دوست ندارم افول کنه

    1. SRT

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (81 ديدگاه)

      باورم نمیشه که داری در مورد ی امریکایی مثبت حرف میزنی!
      خودتی رضا جان؟؟!

      1. Reza

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1261 ديدگاه)

        من از همون اولش عاشق همه خودرو ها بودم اروپایی یا غیر اروپایی. هر خودرویی هم خوب باشه ازش حمایت و بدون تعصب طرفداری خودم رو اعلام میکنم. تو این چندین سال رفتار بچگانه برخی از دوستان آمریکایی مون باعث این اتفاقات تو این چندین سال شد.

  2. Mohammad

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (323 ديدگاه)

    اوه اوه اوه چه کرده تسلا دمش گرم آدم لذت میبره

  3. پویان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (376 ديدگاه)

    علی رغم موفقیتهای تسلا بر این باورم که موفقیت تسلا بیش از تسلا به دلیل کم کاری صاحبنامان مثل تویوتا و… و تبلیغات زیاد تسلا بوده است .به طوریکه با وجود تاخیر و مشکلات زیاد خریداران سفارشات تسلا۳ رو لغو نکردن که این بیشتر مرهون قدرت تبلیغاتی تسلا می باشد .
    درباره سایر شرکتها حتی شرکتهای چینی مثل Byd و جیلی هم تا ۲۰۲۲-۲۰۲۳ خواهند توانست به کیفیت مشابه تسلا برسند

    1. سورنا

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (676 ديدگاه)

      کسی جلوی سایر شرکت هارو گرفته بود ؟
      یا نتونستن ؟

    2. پیمان

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جالب اینه که تسلا تنها خودروسازیه که تا حالا هزینه تبلیغاتی نداشته

  4. Hadi

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    آره
    بردش خیلی خوب شده…
    ولی هنوز به پای هیبریدی ها نمی‌رسه…

  5. ممد ژانگولر

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (851 ديدگاه)

    تسلا سلطان بی چون و چرای خودروهای الکتریکی

    حالا اوناهی که نمیتونن ببینن هی حرص بخورن

    واقعیت تلخ است اما شیرین 😉

  6. ATa

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    عجب مسیر و تفکر متفاوتی! تسلا در مرز دانش و تعریف استاندارد های نوین با سرعت نور… برندهای سنتی نیز با هجمه تبلیغاتی کماکان در گیر ابعاد جلو پنجره و تولید محدوووود…. (و یافتن محل نصب پلاک روی بدنه )

    1. Bilbo

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (450 ديدگاه)

      این حجم از نفرت از کجا نشئت گرفته؟

  7. آرمان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    به نظر من تا سال ۲۰۲۵ آلمانی ها از تسلا جلو می زنن (بی ام و و فولکس واگن و بنز و پورشه ) آلمانی ها شاید دیر شروع کرده باشند ولی با قدرت شروع کردن و تا چند سال دیگه همه رو نابود می کنه

    1. OMID

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1379 ديدگاه)

      من نمی‌دونم چرا شما همه چیزو سیاه و سفید می‌بینید
      مگه با پیشرفت خودروسازی آلمان فورد و جنرال موتور نابود شدند؟ نه صرفا با هم رقابت میکنند
      قضیه تسلا هم همینه
      رقیب میشن قرار هم نیست کسی نابود بشه

      1. Bilbo

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (450 ديدگاه)

        مرسی از شما
        یه سری فکر می‌کنن که رشد تسلا قراره نابودگر بازار بقیه بشه، اما این اصلا اینطور نیست که اگر اینطور بود وقتی کوروت سی ۸ با اون مشخصات و قیمت معرفی و عرضه شد اصلا دیگه هیچ ماشین اسپورت نباید فروشی کسب می‌کرد. اما هر کمپانی مشتری های وفادار خودش رو داره، هر شرکت پرستیژ مشخصی داره و روند فروش مشخصی داره، دنیای الان هنوز بنزینی فروختن توش عادیه و شرکت‌ها دارن خوب میفروشن و اونایی که عاشق درون سوز های کمپانی ها بودن سخت دل میکنن از اون صدای غرش موتور، اما وقتی قانون کمپانی ها رو مجبور به الکتریکی شدن بکنه، وقتی ۲۰۲۵ عمده تولیدات برقی بشن همون درون سوز پسند ها هم میان اینور. درسته آمار و ارقام تسلا واقعا معرکه هست ولی همه دنیا دنبال اعداد و ارقام نیست. تسلا بواسطه جاه طلبی حیرت انگیز ماسک (که تو اسپیس ایکس بارها و بارها بیشتر بوده) و شجاعتش تو رفتن مسیری بر خلاف بقیه، سهم بسیار خوبی از بازار خودروهای الکتریکی تو سالهایی که همه الکتریکی شدن، خواهد داشت و بالاخره از سهم هر کمپانی مقداری کم میشه و به تسلا اضافه میشه ولی هیچ شرکتی نابود نمیشه، اونها از تلاش دست بر نمیدارن و اگر تهدید تسلا براشون بزرگ باشه از هیچ تلاشی برای همکاری و رشد ابا ندارن. مناسبات این تغییر بزرگ تو جهان خودرو تو ۱۰ سال آینده خیلی پیچیده و غیرقابل پیش بینیه ولی دم اون کمپانی هایی گرم که دارن برای پیشرفت تلاش میکنن و سرمایه می‌گذارن. موفقیت نوش جونشون

  8. علیx76

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (780 ديدگاه)

    کاش تغییرات نسخه جدید رو مینوشتید
    باید حدس بزنیم ؟

  9. Elmiraj

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    بزودی شاهد نسخه های Long range plus مدل ۳ و مدل S خواهیم بود که به باتریهای ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلووات مجهز خواهند بود و شعاع حرکتی ۴۰۰ مایل برای model 3 و ۵۰۰ مایل برای Model S به یک امر عادی روزانه تبدیل خواهد شد…

    1. reza

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      اینهارو ول کن دوست خوبم،فقط شتاب ۱.۱!!!! البته شاید هم کمتر….

  10. meysam

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    دیشب بی خواب شده بودم رفتم یوتوب اتفاقی به کلیپهایی رسیدم مقایسه تویوتا و تسلا بود. حداقل ۲۰۰ تا کلیپ من از رو تیترش دیدم که موضوعش این بود: چرا دیگه تویوتا نخریدم و رفتم سراغ تسلا
    چندتا شو نگاه کردم که اکثرا میگفتن چون تویوتا محصول الکتریکی درخوری نداره رفتم سراغ تسلا.
    یه نفر هم میگفت با اینکه مشتری قدیمی و وفادار تراکهای تویوتا هستم اما برای سایبر تراک ثبت نام کردم. یکی دیگه میگفت ۵ سال پیش در خانواده ما ۳ تا تویوتا بود الان یک تویوتا یک تسلا مدل ۳ و یک نیسان لیف و ……..
    با اینکه میخوام سر به تن پویان نباشه که خودش میدونه چرا ولی بنظرم این کامنتش تا حدودی درست باشه. بقیه خیلی دارن کم کاری میکنن بخاطر همین پسلا خیلی عالی داره پیشروی میکنه. بخصوص از تویوتا خیلی حرصم میگیره. وقتی برای سایبر تراک تو ۴ روز ۲۵۰ هزار پیش سفارش میاد من نمیدونم تویوتا واقعا این بازخورد واضح رو نمیبینه؟
    البته چندتا کلیپ هم دیدم در مورد مقایسه اتوپایلوت تسلا و اوپن پایلوت تویوتا که مال تسلا ۷۰۰۰ دلار و مال تویوتا فقط ۱۰۰۰ دلار بود و جالب بود که مال تویوتا خیلی بهتر بود و تو مسیر یکسان که همزمان داشتن تست میکردن تویوتا عملکرد خیلی بهتر داشت و تسلا چند باری خطا داد.

    1. پویان

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (376 ديدگاه)

      سلام میثم برای چی میخوای سر به تن من نباشه .شاید با نظر من مخالف هستی همین منطقیه و حق هر کسی است
      درباره اتوپایلوت تویوتا بله درسته .کیفیت تسلا به تویوتا نمیرسه.
      خودروهای برقی حدود ۶۰ درصد قطعات خودروهای معمولی رو ندارن .برای همین خود چینی ها هم میتونن تولیدات خوب داشته باشن

      1. meysam

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (492 ديدگاه)

        بخاطر همون دیدگاه
        “”اقتصاد مقاومتی, اقدام و عمل””
        خوشگل خودتو معرفی کردی
        اینقدرم که از چین و ماچین میگی که دیگه جای هیچ شکی نمیذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن