تسلا مدل S رکورد پورشه تایکان در نوربرگ‌رینگ را نابود کرد؟!

رکورد پورشه تایکان در نوربرگ‌رینگ حداقل در بین خودروهای الکتریکی ممکن است یکی از کوتاه‌ترین ماندگاری‌ها را طی سال‌های اخیر داشته باشد زیرا تسلا با دو دستگاه مدل S پروتوتایپ (یکی قرمزرنگ و یکی آبی که همین هفته به نوربرگ‌رینگ آورده شده) که به قوای محرکهٔ جدید سه موتوره بنام پلاید (Plaid) مجهز شده‌اند و ظاهراً سال آینده به بازار عرضه می‌شود، قرار است در جهنم سبز معیار جدیدی را برای خودروهای الکتریکی ایجاد کند.

این دومین هفته‌ای است که مدل S در نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش است و ممکن است این نسخهٔ پیش‌تولید، رکورد تایکان را نابود کرده باشد. هرچند ثبت رسمی رکورد تسلا برای شنبهٔ آینده برنامه‌ریزی شده اما عکاسانی که از نزدیک شاهد تایم زنی‌های آزمایشی مدل S بوده‌اند ادعا می‌کنند این خودرو هم‌اکنون لپ تایم سریع‌تری نسبت به تایکان داشته است. این عکاسان تایم دور زنی مدل S را گرفته و متوجه شده‌اند که سریع‌ترین لپ تایم این سدان الکتریکی آمریکایی در نوربرگ‌رینگ حدوداً 7 دقیقه و 23 ثانیه بوده است.

این تایم زنی در شرایط آب‌وهوایی نسبتاً خنک با دمای 18 درجهٔ سانتی‌گراد زیر پوشش سنگین ابر صورت گرفته است. اگر این زمان واقعی و دقیق باشد، یعنی مدل S در نوربرگ‌رینگ تقریباً 20 ثانیه سریع‌تر از تایکان است. این اختلاف بسیار زیادی است که هرچند توسط یک پروتوتایپ به ثبت رسیده اما نباید فراموش کرد مدل S که این روزها در نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش است فاصلهٔ زیادی با یک نمونهٔ تولیدی ندارد. البته هردوی این پروتوتایپ‌ها علاوه بر قوای محرکهٔ سه موتوره، از سیستم تعلیق متفاوت، رینگ‌های بزرگ‌تر، گلگیرهای عریض‌تر، اسپویلر عقب و ترمزهای ارتقاءیافته هم برخوردارند و لازم به گفتن نیست که وجود رول کیج نیز در این خودروها واجب است.

نکتهٔ جالب اینکه در هردو پروتوتایپ مدل S، لاستیک‌های چسبندهٔ میشلن کاپ 2R با نمونه‌های گودیر ایگل F1 سوپراسپرت RS جایگزین شده‌اند. این لاستیک‌ها که مشخصاتی شبیه به نمونه‌های پیرلی P-Zero تروفئو R دارند، فعلاً پروتوتایپ هستند و هنوز به بازار عرضه نشده‌اند. به گفتهٔ عکاسان، رانندگانی هم که در نوربرگ‌رینگ پشت تسلا نشسته‌اند افراد معمولی نیستند بلکه این کار توسط «آندریاس سیمونسن» و «کارل رایدکوئست» سوئدی و همین‌طور «توماس موتچ» انجام گرفته که هر سه رانندهٔ مسابقه هستند و حتی آخری یکی از کارشناسان نوربرگ‌رینگ است.

درهرحال فعلاً نمی‌توان به‌طور قطعی در مورد رکورد مدل S اظهارنظر کرد و باید تا زمان لپ تایم رسمی و همین‌طور انتشار اطلاعات رسمی در مورد این پروتوتایپ‌ها منتظر بمانیم. بااین‌وجود اگر این تایم واقعی باشد، 20 ثانیه اختلاف با پورشه قطعاً موفقیت بزرگی برای تسلا محسوب می‌شود به‌شرط اینکه مردم عادی بتوانند در آینده‌ای نزدیک مدل S را با چنین قوای محرکه‌ای خریداری کنند زیرا تسلا فعلاً این تایم را با خودرویی ثبت کرده که با چیزی که در نمایندگی‌های خود به فروش می‌رساند متفاوت است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

27 دیدگاه

  1. ارش
    سوابق: (834 دیدگاه) ,

    انصافا ماشین فوق العاده ایه و رکورد هم زده شده دیگه موتور فلان و تغییرات آئرودینامیکی دیگه جر زدنه .اینقدر به بوگاتی گیر دادن نسخه تولیدی نیست و فلان و… اینم رکورد رو زده و شگفتی آفریده.

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (860 دیدگاه) ,

      درود بر تسلا.یه درود هم به پورشه که باعث به وجود اومدن همچین هیجانی شد.دمتون گرم انسانهایی که تلاش میکنید دنیا بهتر بشه.

      پاسخ
    2. sina7
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      دیگه واقعا داره مسخره میشه این حرکت
      ماشینی رو میبرن باهاش تست میگیرن و رکورد میزنن که تو حالت عادی وجود نداره!
      خداکنه ازین بیشتر مرسوم نشه

      پاسخ
  2. Elmiraj
    سوابق: (1044 دیدگاه) ,

    این یک نسخه عملکردی جدید از model S هست که بعد از سه سال p100d را بروز تر می کند و سال آینده (( نوامبر ۲۰۲۰ یعنی ۱۳ ماه دیگه )) با نام +P100d به بازار عرضه میشه که دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده ولی هنوز نسل جدید نیست…!!!
    در واقع یک Model S عضلانی محسوب میشه….
    قیمتش هم زیر ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود..!!!
    .
    .
    اگر روز شنبه در تایم گیری رسمی بتونه این رکورد را ۵ ثانیه دیگر ارتقاء بده رسما با سریعترین سدان دنیا طرف خواهیم بود….

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (1044 دیدگاه) ,

      داداش model S پریروزدر یک دور آزمایشی این تایمو با رانندگی توماس مونچ زده….
      حدس و گمان نیست…
      .
      ((فیلمش تو یوتویوب هم هست))

      پاسخ
  3. MOHAMMAD.DEMON
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    پورشه رسما نا امید شد از ساخته خودش
    تسلا رسما به خریداران تایکان گفت یه سال صبر کنید تایکان نخرید
    بزرگ مرد قرن ایلان ماسک

    پاسخ
    1. porschesport
      سوابق: (141 دیدگاه) ,

      اولیور بلوم تو گوشت گفته نا امید شده؟ شما طرفداریتو بکن نمیخواد از جانب پورشه و خریداراش اظهار نظر کنی.

      پاسخ
      1. MOHAMMAD.DEMON
        سوابق: (241 دیدگاه) ,

        آخ که وقتی کامنت هاتون تو مطلب رکورد تایکان رو میخونم چقدر از این لحظه لذت میبرم پورشه قشنگ یعنی ۷ سال از تسلا عقبه
        قبول کردن اینکه کار فلکس و پورشه نا امید کننده بوده خیلی سخت برا شما درک میکنم
        حالا وقتی رودستر رکورد کلی پیست رو زد کلی حرف دارم باهاتون

        پاسخ
        1. porschesport
          سوابق: (141 دیدگاه) ,

          این پست باعث شادیه طرفداران تسلاست و نمیخوام با حرفام خرابش کنم شما هم فکر کن پورشه 7 سال عقبه , باشه

      2. ارش
        سوابق: (834 دیدگاه) ,

        کلا اینا یه صداهایی با یه لهجه هایی می شنوند که مدام میگه ماشین آلمانی دوچرخه ست ماشین نیست اینها هم دچار اشتباه میشن تقصیر ندارن مشکل از اون مدتهاست.وگرنه کیه که مدونه آلمانی بهترینه؟!

        پاسخ
    2. ایلیا
      سوابق: (664 دیدگاه) ,

      چرا این اتفاق خوب رو بی مزه میکنی؟
      هر مساله ای رو باید با بحث های بچگانه لوس کنی؟
      من از خدامه که تسلا رکورد خودروساز محبوبم رو بزنه، از خدااامه!
      به دو دلیل، یکی بخاطر علاقه ای که به خودروها دارم، وقتی عاشق خودرو باشی دیگه فقط دوس داری پیشرفتش رو ببینی، حتی اگه پیشرفتش به قیمت شکسته شدن رکورد خودروساز مورد علاقت باشه.
      دلیل دوم خوشحالیم هم حرفای بعضی دوستان بود که اعتقاد داشتن تسلا اساسا توانای و علم شکستن رکورد پورشه رو نداره حالا در هر مدل یا نسلی باشه. هزار دلیل از عدم کشش موتور در تایم بالا تا آیرودینامیک ضعیف تا هندلینگ خنده دار در مقابل پورشه و…. آوردن که بگن اسم تسلا رو کنار پورشه نیارید و حالا فهمیدن دنیا به کوچیکی ذهن اونا نیست!

      شما هم بجای اینکه از این فرصت برای افزایش محبوبیت تسلا استفاده کنی اومدی با حرفای غیر اصولی ارزش کارش رو پایین میبری.

      # زنده باد تسلا

      پاسخ
      1. porschesport
        سوابق: (141 دیدگاه) ,

        دوست من شما ظاهرا ادم منتطقی هستی ولی اگه کسی گفت کشش نداره یا داغ میکنه و ضعف ایرودینامیکی داره دروغ نگفته چون مدل p85d و p100d واقعا این مشکلات رو دارن و این رو نه که بنده بلکه کارشناسان خودرویی میگن نمیدونم کی گفته که تسلا هرگز نمیتونه ماشینی بهتر از پورشه بسازه ولی این حرف درستی نیست و خودم از این نوع حرفا بدم میاد اگه سری به پست ها بزنی میبینی که از لامبورگینی و مکلارن به خاطر برخی اظهار نظر های بچگانه دفاع کردم ولی موضوع این نیست موضوع اینه که این دوستان امریکایی باز ما(نه همه) اکثرا بی پایه و اساس و کودکانه نظر میدن مثلا طرف نهایت پورشه رو یه قورباغه ی 70 ساله میدونه خب به این ادم چی باید گفت؟ اگرچه برخی دوستان المانی باز هم شورشو در اوردن ولی دیگه تا کی باید ادامه داشته باشه ما که برای لذت بردن از دنیای زیبای خودرو به این سایت رجوع میکنیم با دیدن این چیز ها اوقاتمون تلخ میشه.

        پاسخ
  4. 
    سوابق: (11288 دیدگاه) ,

    خب مثل اینکه قضیه رو باید تموم شده دونست !
    واسه رکورد زنی باید حضور رزبرگ رو هم در نظر داشت که خودش چند ثانیه رکورد تسلا رو کاهش میده.

    پاسخ
  5. Behrouz. anzali
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    این یه مدل تولیدی نیست . و هر ماشینی با کمی تغییر میتونه بهترین تایم رو بزنه . اگه راست میگه همون نسخه اصلیشو بیاره که تو بازر هست

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (1044 دیدگاه) ,

      این یک نسخه پروتایپ هست که در حال تسته و سال آینده همزمان با تایکان به بازار میاد…
      .
      یه جوری گفتی نسخه تولیدی نیست که انگار اندازه پراید ، تایکان ریخته تو کوچه و خیابون…!!!!

      پاسخ
      1. Behrouz. anzali
        سوابق: (216 دیدگاه) ,

        شما اون عکس ماکت رو ور دار بعدا با ما صحبت کن . شما هم یه جور نظر میدی انگار معاون ایلان ماسکی‌!!! تا کی میخواین به نظر دیگران احترام نزارید؟ متاسفم واقعا

        پاسخ
    2. ایلیا
      سوابق: (664 دیدگاه) ,

      هر ماشینی با کمی تغییر میتونه بهترین تایم رو توی رینگ بزنه؟
      سن کاربرای سایت خیلی اومده پایین یا ما دیگه پیر شدیم نمیتونیم این حرفا رو تحمل کنیم؟

      فراری و مکلارن برای تولید نسخه ی پیست محصولاتشون صدها هزار دلار هزینه میکنن و کلی تغییرات ایجاد میکنن که بتونن چند دهم رکورد پیست رو کاهش بدن، بعد شما میگی هر ماشینی اونم یه سدان بزرگ با کمی تغییر میتونه بهترین رکورد رو بزنه؟

      تا دیروز که میگفتید تسلا کلا حرفی برای گفتن توی پیست نداره و برای خط مستقیم، بعد که توی پیست کوتاه تر رکورد زد گفتید توی پیست طولانی کم میاره، الان که رکورد زده میگید تغییرات داشته؟ خب این تغییرات رو کی داده؟ همون شرکتی داده که میگفتید در مقابل پورشه هیچی نیست؟
      خجالت هم خوب چیزیه

      پاسخ
      1. Behrouz. anzali
        سوابق: (216 دیدگاه) ,

        متن سایت رو قشنگ بخون بعدا جواب کسی رو بده بله با تغییر پیشرانه و ائرو دینامیک میتونن بهترین تایم رو بزنن .چیز عجیب غریبی نیست . منم متاسفم

        پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (2027 دیدگاه) ,

    من شخصا موتورهای برقی و در صدرشون تسلا را دوست دارم چون ؛ در واقع آینده متعلق به اوناست و گریزی هم نیست
    ولی اینکه لااقل در این مقطع کنونی تسلا را بیایم با پورشه مقایسه کنیم به نظرم یکم بی انصافیه …

    پاسخ
  7. مهردادكمال
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    احتمالا نوادگان ما اسم تسلا رو خیلی بهتر از بنز و بی ام و بشناسن. پیشرفت تسلا فوق العاده اس و سخترین کار ممکنه در دنیای اتوموبیل رو انجام داده … تغییر طرز تفکر مشتریان در باب ماشینای کاملا برقی

    پاسخ
  8. بهراد
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    پورشه زمان زیادی رو صرف اطمینان از ایمنی و کارکرد بالا و درآخر سواری اسپورت و تکنولوژی های الکتریکی کرد ولی باید برای رقابت یه نسخه ی گرونتر و قوی تر در نظر بگیره که حدود ده بیست هزار دلاری باید از توربو اس قوی تر باشه وگرنه بد جوری از تسلا SP100d+ میخوره.
    چون اولین الکتریکی پورشه بود باید مطمئن میشد(همینطور بودجه نسل بعدی رو تامین میکرد) ولی تسلا خیلی وقته کارش از اینا گذشته.
    به شخصه تسلا مدل اس نسخه مخصوص چین با بزرگترین باتری و ضعیف ترین موتورشو انتخاب می کنم(که بیشترین برد رو داره)
    و برای لذت رانندگی و هیجان یه سدان مثل M5 competition یا GT4door رو انتخاب میکنم. ماشین پرفورمنس الکتریکی فعلا خیلی گرونه

    پاسخ
  9. کوشا
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    به احتمال زیاد به زودی یکی از بزرگ ترین شکست های تاریخ پورشه رقم خواهد خورد… اونم تو نوربرگ رینگ که یه جورایی زمین بازی پورشه هست!!! نتیجه ی این شکست ماشینیه که احتمالا دو سه سال دیگه توسط پورشه (که حالا یه شیر زخم خوردس!) عرضه می شه و جهان را به تحسین وا می داره! تسلا هم نظاره گر نیست و همیشه می خواد کاری کنه که دست بالا را داشته باشه. ضمنا تا چند سال دیگه بازیگران تازه ای از جمله چینی ها هم به رقابت خودرو های الکتریکی وارد می شن و تنور این رقابت تا مدت طولانی ادامه پیدا میکنه! و کسی که بیشتر از همه از این رقابت سود میبره مشتری و در مرحله ی بعد دانش بشری هست…

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (1699 دیدگاه) ,

    و بازهم انتظار همه مسائل رو مشخص میکنه…
    منتظریم!!

    پاسخ
  11. حسین
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    همونجور که تو ماشینای درون سوختی بعضی از شرکتا گوی سبقت را از دیگری گرفتن تو الکتریکی تسلا حرف اول را میزنه . من عاشق پورشه هستم ولی موتور 6 سیلندر 911 ش تو الکتریکی مگه میشه عاشق تسلا با این پرفورمنس نشی آخه؟؟؟ به نظرم 20 سال طول بکشه تا بتونن رودستشا بزنن همونطور که بزن و فورد اول دست شروع کردن ولی خیلی از شرکتا اومدن و رو دستشون را زدن طی سالیان بعد

    پاسخ
  12. بنیامین
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من که کاری با این خورده ریزه ها ندارم مدل جدید تسلا فقط درونی اپدیت شده با کمی تغییر ظاهری من منتظر تسلا رودسترم می خوام بدونم رکورد جهانی رو میشکنه یا نه فکنم توانائی شو داشته باشه . و فکنم در نمایشگاه خودرو با هم رونمایی بشن پورشه و رودستر و مدل اس جدید ؟؟؟

    پاسخ
  13. حسین
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    خیلی عالیه ! با اینکه شدیدا طرفدار پورشه و فلسفه ی ماشین سازی آلمانیا هستم، اما از ته قلبم میخوام که تسلا بتونه رکوردو بشکونه تا رقابت بین برندها شدید بشه و باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت برای مصرف کننده بشه. به این میگن بازار آزاد رقابتی در بلاد کفر!!! بلاد کفرم آرزوست …

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.