تسلا

حذف دوباره تسلا مدل ۳ پایه ۳۵ هزار دلاری

تسلا یکبار دیگر نسخه پایه و ۳۵ هزار دلاری مدل ۳ را حذف کرد. این خودرو قبلاً هم به تعداد محدودی عرضه شده بود.

تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۱۶ به‌صورت پروتوتایپ و با قیمت پایه ۳۵ هزار دلاری معرفی شده بود اما در سال ۲۰۱۹ بود که این خودرو روانه بازار شد؛ اما تنها چند ماه بعد تسلا خاتمه عرضه چنین نسخه‌ای را در وب‌سایت خود اعلام کرد. همچنین آن مدل ۳ های ۳۵ هزار دلاری که فروخته شده بودند در واقع از نوع استاندارد رنج پلاس با برخی ویژگی‌های قفل شده و تخفیف ۳ هزار دلاری بودند.

درحالی‌که تسلا مدل ۳ سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود این خودروساز آمریکایی به نمایندگی های خود ابلاع کرده که دیگر نمی‌توانند نسخه رنج پلاس را به نسخه استاندارد رنج ساده تنزل داده و با قیمت ۳۵ هزار دلاری ارائه کنند.

با این وجود نمایندگی‌های تسلا هنوز هم اجازه دارند مدل ۳ های ۳۵ هزار دلاری مربوط به سال‌های قبل که در انبارها باقی مانده‌اند را بفروشند.

اگرچه این موضوعی ناامید کننده برای تسلایی است که قول داده بود این خودرو را با بهای ۳۵ هزار دلاری عرضه کند اما مدل ۳ استاندارد رنج پلاس را می‌توان با قیمت ۳۷۹۹۰ دلار خریداری کرد که قیمتی رقابتی در مقایسه با تجهیزات و تکنولوژی‌های خود است. افرادی که بودجه بهتری دارند می‌توانند مدل برد بلند با قیمت ۴۶۹۹۰ دلار یا پرفورمنس با بهای ۵۴۹۹۰ دلار را خریداری کنند.

ایلان ماسک هنوز هم برنامه‌های ویژه‌ای برای تولید یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت دارد. این مدیر ارشد اخیراً برنامه‌های تسلا برای تولید یک خودروی الکتریکی با قیمت ۲۵ هزار دلار را اعلام کرده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    حیف بود….
    ماسک هم سایپا بازی در میاره….

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۴
    1. مهدی موتورز

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (845 ديدگاه)

      جان😶

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
    2. Aria

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (264 ديدگاه)

      پول سراتو تو ایرانه😐

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
      1. Hadi

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1828 ديدگاه)

        من اگه اونور بودم قطعاً لکسس IS انتخابم بود تو این کلاس…
        لامصب مرگ نداره و کیفیتش هم که زبانزد همه اس…
        و این که لکسسه…
        IS: لایک
        مدل ۳: دیسلایک

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۱۱
  2. M.A.S

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (422 ديدگاه)

    اسکات پک ۱۳۲۰ رو به مدل ۳ پرفومنس ترجیح میدم
    پرشتاب تر
    سریعتر
    قابل اطمینان تر
    هیولاتر و خوش صدا تر
    و صد البته ارزان تر

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1921 ديدگاه)

      خوش صداتر خخخخخخخخخخ🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم ۵
      مخالفم ۸
    2. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1921 ديدگاه)

      اصلا تسلا صدا نداره که اسکات پک ازش خوش صداتر باشه

      موافقم ۷
      مخالفم ۹
      1. M.A.S

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (422 ديدگاه)

        میدونم داداش 😉😉

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  3. Elmiraj

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    این نسخه standard range مجهز به باتری ۵۴ کیلوواتی بود و ۳۵۴ کیلومتر بُرد EPA داشت .
    ایلان ماسک قبلاً هم گفته بود یک تسلا نباید زیر ۴۰۰ کیلومتر بُرد داشته باشه ، به علاوه این نسخه در اوایل عرضه model 3 بازدهی کمی هم از لحاظ سوددهی برای تسلا داشت و بارها حرف از حذف این نسخه به میان آمده بود .

    در حال حاظر تا اومدن این تسلای ۲۵ هزار دلاری نسخه standard range plus موجوده که با داشتن باتری ۶۲ کیلوواتی ۴۲۳ کیلومتر بُرد EPA داره و با تک موتور ۲۸۳ اسب بخاری صفر تا صد را در ۵.۳ ثانیه طی می‌کنه….که کاملا در شأن یک model 3 پایه هست .

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۶
  4. Ramin

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (924 ديدگاه)

    به نظرم اگه نسخه ۲۵ هزار دلاری تسلا همون نسخه هاچبک باشه که تو اینترنت عکساش هست خیلی خوبه. تقریبا تسلا مدل ۳ هاچبکه. به نظرم اون باید ۲۵ هزار دلار باشه. البته اگه ساخته شه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  5. ممد ژانگولر

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1258 ديدگاه)

    دیدن همه تسلا ۳ ثبت نام میکنن به خاطر قیمت خوبی که داره
    بقیه مدلها باد میکنه
    تسلا ۳ رو برداشتن 😎

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  6. Hl>i

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    پاشنه آشیل شرکت تسلا همین قسمت است
    قیمت پایه فولکس ID3 حدود ٣٣ هزار دلار است که البته تمرکز این خودرو بیشتر برای بازار اروپا است
    قیمت پایه ID4 که برای بازار های جهانی مثل امریکا و چین تعریف شده چیزی حدود ۴٠ هزار دلار است نزدیک به ده هزار دلار ارزانتر از مدل Y تسلا و ارزانتراز مدل ٣
    البته این راهم باید اذعان داشت که هنوز برندهای اقتصادی تر فلوکس مثل اشکودا و سیات هنوز به بازار الکتریکی ها وارد نشدن
    تسلا در تولید خودرو ارزان قیمت برقی حتماً قافیه را به فولکس و برندهای ارزانتر ان و چینی ها خواهد باخت و بهتر هست که با لوکس سازانی چون بنز و بی ام و در این عرصه رقابت کنه که تا چندسال دیگه با انهاهم با مشکل برخورد خواهد کرد

    +|<i

    موافقم ۹
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا