تسلا

دلیل تأخیرهای متعدد در تولید تسلا مدل 3 چیست؟

گروهی از کارکنان فعلی و اسبق تسلا ادعا می‌کنند این خودروساز در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متعددی در مونتاژ مدل ۳ است زیرا بخش اعظم قطعات دریافت شده از تأمین‌کنندگان از استانداردها به دور هستند.


CNBC ادعا می‌کند یکی از مهندسان فعلی تسلا گفته حدود ۴۰ درصد قطعات ساخته شده یا رسیده به کارخانه فرمونت تسلا نیازمند بازرسی و تعمیر مجدد هستند. این منبع همچنین گفته که همین بازبینی و تعمیر قطعات یکی از دلایل تأخیرهای متعدد در تولید مدل ۳ می‌باشد.


همچنین یکی دیگر از کارکنان فعلی تسلا گفته که این کمپانی در حال تقلا برای رسیدن به اهداف تولید خود است. تیمی از تکنسین‌ها و مهندسان خطوط تولید و مراکز سرویس نیز برای تعمیر و بازبینی قطعات دریافتی به کارخانه مونتاژ آمده‌اند.

علاوه بر این تسلا ظاهراً در حال ارسال قطعات خراب و آسیب دیده از کارخانه فرمونت به تأسیسات ساخت دوباره در کالیفرنیا می‌باشد.


اما در مقابل تسلا قویاً مشکلات موجود در قطعات و خودروهای خود را رد کرده و در بیانیه‌ای آورده است:

تمامی مدل‌های S و X تولیدی باید صدها نقطه بازرسی و تست را رد کنند. هر خودرو تا زمان رسیدن به پایان خط تولید در فرایندهای کنترل کیفیت اضافی از جمله بیش از ۵۰۰ تست بازرسی شرکت می‌کند. بخش اعظم مشکلات تشخیص داده شده در پایان خط بازرسی بسیار کوچک بوده و در چند دقیقه حل می‌شوند.


البته بازرسی و تعمیر قطعات خودرو در تأسیسات تولید برای بسیاری از خودروسازان معمول بوده است. این قطعات معمولاً توسط خودروهای تأیید شده یا آن‌هایی که تعمیر شده‌اند استفاده می‌شوند. البته تسلا برخلاف اکثر شرکت‌ها قطعات را در خارج از کارخانه تعمیر نمی‌کند بلکه داخل تأسیسات خود آن‌ها را تعمیر و استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ستار

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    بابا یک چیزی سرهم کنین بدین دسته مردم بره
    چقد سخت میگیرن به خودتون
    مردمم اذیت میشن بخدا منتظر ماشینشونن
    حداقل به فکر مردم باشین بی وجدان ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهراد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    بچه های کنترل کیفی رو هم بیارین خط تولید
    چن تا از مدیرارو هم بیارین
    یه چن نفر هم از بیرون بیارین به خط تولید ملحق کنین
    بلکه ماشین ها زودتر برسه به دست خلق الله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Divergence

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    زنجیره تامین کنندگان در هر کار تولیدی یکی از اصلی ترین مسائل و مشکلات است ، بهتر است که تولیدکنندگان ، حداقل برای 50 درصد از آمار نهایی تولیدشان منابع ذخیره شده داشته باشند و بعد شروع به تولید کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    تسلا اهداف بزرگ و قابل احترامی داره و نقش مهمی تو پیشرفت خودروهای الکتریکی و خودران ایفا میکنه ولی استراتژی مناسبی تو بازار اتخاذ نکرده و داره مشتری ها رو بی اعتماد میکنه. به نظرم خیلی خوب میشد اگه یه پلتفرم مشترک با یه خودروساز بزرگ طراحی میکردن و تو جزئیات از اونا کمک میگرفتن. تسلا نیاز به تکامل داره تا از رقبا عقب نیافته (البته الآن اکثر خودروسازان بزرگ چندین محصول یا پروتوتایپ در دست ساخت دارن). کیفیت قطعات، ارگونومی، مونتاژ بی نقص و خدمات پس از فروش گسترده چیزی نیست که بشه بعد از ۵ سال بهش رسید. تسلا وقتی سال ۲۰۱۲ مدل اس رو معرفی کرد واقعاْ بی رقیب بود و همین باعث افزایش سریع قیمت مدل اس شد. یکی دو سال پیش که ب ام و تو تبلیغ سری ۳ هیبرید به تسلا طعنه زده بود خیلی ها جدیش نگرفتن اما امسال جگوار با آی پیس نشون داد رقابت با تسلا خیلی سخت نیست. مطمئناْ تو یه بازار رقابتی مشتری های تسلا به سمت خودروسازهای با سابقه مثل بنز و ب ام و کشیده میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    و بازم خاک توسر مدیران سه لگن سازی ایران قطعه هرچی هست هل میدن توماشین میدن دست مردم فرداشم میگن مردم تند میرند و کمربند نمیبندند و بالای 120میرن و ماشین دود میکنه و باید معاینه فنی بشه بابا داییم پژو 405صفر رو برده معاینه فنی گفتن ترمزاش تنظیم نیازه و به جای تنظیم کل کالیپر رو عوض کردن و فهمیدن ماشین روغن ترمزش کمه و لاپوشونی کردن بابا آدم باید توی سنگاپور و ابوظبی و موناکو و دیترویت زندگی کنه نه توی ایران .من خودم نمی تونم فیلتر بنزین یه سراتوی کوپه رو گیر بیارم باید از اصفهان بکوبم برم تهران برای یه فیلتر بنزین و روغن موتور
    که کلش 500000پام در میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا