رکورد خارق‌العاده تسلا مدل S P100D

شاید فارادی فیوچر ادعا داشته باشد که FF 91 سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا است اما گرفتن تاج پادشاهی از تسلا مدل S P100D اصلاً کار آسانی نیست!

2017-tesla-model-s-p100d-front-three-quarter-in-motion-04-e1486420474311
در خلال تست اخیر مدل S P100D موتور ترند توانسته در شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت به رکورد قابل توجه 2.275507139 ثانیه دست یابد! با این تفاسیر مدل S P100D در بحث شتاب بالاتر از خودروهایی چون پورشه 918 اسپایدر، مک لارن P1، فراری لافراری و پورشه 911 توربو S قرار می‌گیرد.

2017-tesla-model-s-p100d-front-end-in-motion-02
در بحث شتاب گیری از صفر تا 48 کیلومتر در ساعت تسلا مدل S P100D مجهز به حالت Ludicrous سریع‌تر از هر خودروی تست شده‌ی دیگری بوده است. این خودرو رکورد 0.87 ثانیه را ثبت کرده که 0.05 ثانیه سریع‌تر گلوله‌ی آلمانی 911 توربو S است. تسلا شتاب‌های صفر تا 64 و 80 کیلومتر در ساعت را تنها در 1.3 و 1.7 ثانیه پشت سر گذاشته و در نهایت مسافت 400 متر را در 10.5 ثانیه و با سرعت 201 کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

2017-tesla-model-s-p100d-rear-three-quarter-in-motion-05

2017-tesla-model-s-p100d-rear-end
راز این شتاب دیوانه‌وار به پیشرانه‌های الکتریکی و باتری 100 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی تسلا مربوط می‌شود. پیشرانه‌های محرک اکسل جلو قدرت 259 اسب بخاری و گشتاور 375 نیوتون متری داشته و واحدهای قرار گرفته در اکسل عقب بزرگ‌تر بوده و قدرت 503 اسب بخاری و گشتاور 712 نیوتون متری دارند. حالت لانچ کنترل تسلا نیز بسیار توانا بوده و همچنین از طریق سیستم تهویه باعث خنک کردن پیشرانه‌ها و باتری‌ها در بین هر شتاب گیری می‌شود تا بدین ترتیب بهترین شتاب گیری تضمین شود.

2017-tesla-model-s-p100d-rear-three-quarter-in-motion-04


آیا تسلا بازهم سریع‌تر خواهد شد؟ احتمال این امر وجود دارد اما ایلان ماسک قبلاً گفته که این برند احتمالاً در پله‌ی باتری‌های 100 کیلووات ساعتی متوقف خواهد شد. بدین ترتیب شاید عصر تسلط بی چون و چرای تسلا به بحث شتاب دیگر برای همیشه ادامه نیابد.


منبع: motortrend

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

31 دیدگاه

  1. Mehran
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    به کجا داره میره این تسلا! تمام چیزی که اون بالا خوندیم مربوط به خودرو عادیه نه یه هایپر کار،
    خیلی از رقباش دور شده دیگه حالا حالا ها بهش نمیرسن

    پاسخ
  2. lmbx
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    واقعا باید به تسلا تبریک گفت اونا نه در شتاب بلکه در تکنولوژِی خودران هم اول اند ولی جدای از اینا ماشینی که لرزش موتور و صدا نداشته باشه به من عشق ماشین حال نمیده

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    یه جا ازپیشرفته بودن هواپیماهای آمریکایی گفته شد برخی از دوستان گفتن اینجا بحث ماشینه نه هواپیما ،حالا اینم ماشین ، دیگه میخواین چی بگین .

    پاسخ
  4. مهران
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    صفر تا صد 2.7 ثانیه
    ولی بدون صدا………
    حال نمیده

    پاسخ
  5. KING 918
    سوابق: (2084 دیدگاه) ,

    918 هم 2.2 رو بدست اورده …………..
    زیاد خوش حال نباشه گلوله های المانی ساکت نخواهند نشست …………

    پاسخ
    1. P.G
      سوابق: (488 دیدگاه) ,

      918 دقیقا قیمتش چنده و کلا چندتا ازش ساخته شده؟؟؟
      تسلا قیمتش چنده و چندتا ازش ساخته شده؟؟؟
      کاربرد ٩١٨ چیه و کاربرد تسلا چیه؟
      آیا همه میتونن برن نمایندگى ٩١٨ سفارش بدن؟تسلا چطور؟
      اگه بتونى به این سوالات پاسخ منطقى بدى اونوقته که گلوله هاى آلمانیتو میبرى تو پارکینگ روشون چادر میکشى…

      پاسخ
      1. Chrysler
        سوابق: (514 دیدگاه) ,

        PG جون زیاد جوش نزن تسلا الکتریکیه برا اونه.وایسا رقبای الکتریکیم بیان بعد

        پاسخ
      2. SV5
        سوابق: (252 دیدگاه) ,

        .
        جناب P.G تسلا الکتریکیه و ماشینای الکتریکی ذاتا شتابگیری سریعی دارند کما اینکه وزنشون هم زیاده
        .
        بهتره منتظر ماشینایی مثل میشن ای باشیم که رقبای تسلا هستند

        پاسخ
      3. alpha
        سوابق: (10319 دیدگاه) ,

        موتور الکتریکی خاصیتش همینه. گشتاور آنی و لحظه ای.
        بعدشم 918 مال 3 سال قبله.

        پاسخ
        1. فرامرز
          سوابق: (895 دیدگاه) ,

          امثال ۹۱۸ و لافراری مشتری خودشون رو خواهند داشت ولی با پیشرفت های احتمالی تو تکنولوژی باتری های گرافین که باعث افزایش میزان و سرعت شارژ شدن و کاهش ابعاد و وزن باتری ها میشه خودروهای الکتریکی بی نقص میشن و رقابت باهاشون غیرممکن خواهد بود. اگه همین تسلا ۵۰۰ کیلوگرم سبکتر بود، رسیدن به ۹۶ کیلومتر تو زیر ۲ ثانیه ممکن میشد.

        2. alpha
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          درسته
          الان تنها چالش خودروهای الکتریکی فقط بحث باتریه.
          همین مشکل حل بشه دیگه عالی میشن

      4. رامکال
        سوابق: (595 دیدگاه) ,

        محمد رضا پس هنوز سابقه برخی از کاربران رو نمیدونی.
        نمیدونی که تند صحبت کردن در سخن اول و بدون دلیل از ویژگی هاشونه.
        نمیدونی که یک چیزی میگن و غیب میشن.
        نمیدونی که با چند تا اکانت میان صرفا برای نوشابه باز کردن برای همدیگر و متلک انداختن.
        مثلا بعضی هاشون نام فلان خودروسازی رو با خودشون یدک میکشن اما توی پست مربوطه خبری ازشون نیست.
        اما جایی که میخوان متلک بندازن حضور کاملی دارند.
        در ضمن یکی بود که بر طبق اسم کاربریش الانه باید پیداش میشد(میدونی کیو میگم) اما نیستش.
        یا بهتره بگیم که هستش و لی الانه با حساب کاربری اصلیش اومده سرکارش.
        بی خیالشون شو و جدیشون نگیر.

        پاسخ
    2. datsun
      سوابق: (853 دیدگاه) ,

      یه درگ بین بوگاتی و 918 و یه پاترول تقویت و 918 تو برنامه گرند تور توسط هموند برگزار شد نتایج شگفت انگیز ی داشت

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        هیچ ماشینی نسبت به حجم موتور و همچنین هندلینگ بهتر از نیسان جی تی ار R35 نمیشه پیدا کرد، فقط نیسان

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (2 دیدگاه) ,

          ادم خندش میگیره موتور ۳۸۰۰ سی سی هم حجم جنسیس ولی غیر قابل مقایسه، نیسان معرکست👍

    3. Carbonado Aventador
      سوابق: (3782 دیدگاه) ,

      به به جناب سلطان 918

      آقا شما خون خودتو کثیف نکن , اینو یادت باشه هیچ کس و هیچ چیز نمیتونه 918 رو از تخت پادشاهی به پایین بکشه!
      🙂

      پاسخ
      1. KING 918
        سوابق: (2084 دیدگاه) ,

        به قربون این رفیق قدیمی …………
        به خدا همین امثال خودت نباشن حتی واس خوندن خبر ها هم پدال نمیام ………..
        جو پدال مثل قدیم نیست قبلا باز اینقدر سر دبیر کامنت ها رو حذف نمیکرد طرف چوابتو میدید دلت نمیسوخت ………
        بیشتر سر بزن به لطف بچه های قدیمی پدال یکم عوض شه …

        پاسخ
  6. علي
    سوابق: (431 دیدگاه) ,

    کلا متمرکز شده رو شتاب چیزی که تو تمام ماشین اسباب بازی های رادیو کنترلی قدیم هم که داشتیم وجود داشت یا حتی ماشین اسباب بازیهای باطری خور که از سیستم آرمیچر خیلی کوچولو استفاده میکردن.
    به نظر رمز پیروزی تسلا همون چیزیه که مدیر عامل فولکس گفت ((( جمع آوری دیتا ))) چیزی که هیچ کشوری به پایه آمریکا و اینگلیس فعلا نمیرسه.
    با تچکر

    پاسخ
    1. شلبى
      سوابق: (569 دیدگاه) ,

      خب اگه واقعا تسلا چیزى بیش تر از یه ماشین کنترلى و اسباب بازى نداره!!!! همون رئیس فولکس واگن و بقیه خوروسازاى المان تو این چند سالى که اومده حداقل یه رقیب براش معرفى میکردن نه تازه بعد از چند سال چندتا کانسپت بدن که تازه چند سال دیگه شاید نهایى و تولید بشن

      پاسخ
  7. alpha
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    .
    این ماشین غول کُشه.
    جونم همون لامبورگینی هوراکان خودم که چند وقت پیش شکستش داد.
    فیلمشم پدال گذاشت.

    پاسخ
    1. Carbonado Aventador
      سوابق: (3782 دیدگاه) ,

      خب اصولا تسلا تو شتاب 0-100 حرف واسه گفتن داره مگرنه تو 1/4 مایل
      آونتادور 488 675 هوراکان و… از اون سریعتر هستن
      p100 توی 10.5 ثانیه 400 متر رو تموم میکنه ولی ماشین های بالا زیر 10.5 ثانیه 400 متر رو رد میکنن!!!!

      پاسخ
      1. alpha
        سوابق: (10319 دیدگاه) ,

        بله.
        حرف شما کاملا درسته.
        ولی حتی در شتاب اولیه هم پدال 2-3 ماه پیش خبرش رو گذاشت که درگی بین تسلا SP100 D و لامبورگینی اوراکان قرمز رنگ برگزار شد.
        راننده ی اوراکان پدر سوخته عالی لانچ کرد و دنده ها رو دقیقا سر وقت عوض کرد.
        حتی در شتاب اولیه هم فکر کنم اوراکان در سرعت 80 کیلومتر بود که تسلا رو گرفت.

        دقیقا یادمه دوستی به اسم ferrari گفت لامبورگینی با سیستم 4WD هنری نکرده که تسلا رو شکست داده. منم گفتم خیلی بی انصافی ! تسلا الکتریکی هست و لامبورگینی حتی توربو هم نداره و بعد سر همین قضیه دعوامون شد !!

        حتما فیلمش رو دیدین.
        وگرنه میخواین بگردم لینکش رو بذارم؟!

        پاسخ
        1. Carbonado Aventador
          سوابق: (3782 دیدگاه) ,

          دیدم…

          ولی درکل دست یافتن به .0-100 در 2.2 ثانیه با حدود 2000 کیلو وزن واقعا کار خارق العادی ای هست!!!!

          یه ماشین خانوادگی و مناسب کارهای روزمره که میشه باهاش کلی کارهای هیجان انگیز هم کرد!!!

        2. alpha
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          آره درسته.
          ما کی هستیم که ارزش کار شرکت های بزرگی مثل تسلا رو بفهمیم.
          چالش هایی که تسلا، لامبورگینی ، فراری ، پورشه و … در مسیر کارشون دارن از هزار تاش یکیش به ذهن ما ممکنه برسه

  8. Jojo
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    واقعا فوق العادس … طراحی شم در عین سادگی بسیار زیباست.
    واقعا نمادی از آیندس ، مبارکه صاحباش :دی

    پاسخ
  9. ehsan
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    دوستان به درستی اشاره کردند که موتورهای الکتریکی به دلیل گشتاور آنی موجب شتابگیری فوق العاده می شوند اما این نکته هم قابل ذکر است که همین گشتاور آنی در خودروهایی مانند پورشه 918 ، لافراری ، p1 و رگرا که علاوه بر موتور بنزینی دارای موتور الکتریکی می باشند به کمک می آید که موجب شتابگیری فوق العاده آنها می شود. به نظر من در سال های آینده سازندگان خودرو های سوپر اسپرت بیشتر به سمت سیستم هیبرید خواهند رفت تا علاوه بر کاهش مصرف سوخت شتاب خود را افزایش دهند.

    پاسخ
  10. Shahin us cars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    تسلا عالی بودی و فراتر از حد انتظار واقعا لایک داری بی ادعا اومدی و فقط کارتو انجام دادی 👏👏👏👏👍👍👍

    پاسخ
  11. آرش
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام. من کاری به کلکل خودرو هاندارم. وقتی ماسک از تجارت خود اومدتوحوزه سازه بسیار ریسک کرد.یک بار این شرکت رو به ور شکستگی رفت. اون موقع مدیر عامل جی ام سی اومد سراغ خودرو های برقی.چند شرکت دیگه هم که بسار بزرگند اومدن توی این حوزه مثل نیسان. اما تنها خودرو ساز در رده خودرو های کلاس A فقط تسلا در عرصه موند.این شخص(ماسک) بعد رفت دنبال فضا و الان پروژه های فضایی امریکا در اختیار اوست .از ساخت تا بهره برداری.باید به این شخص تبریک گفت و قبطه خورد نه به ساخته هاش.چون جسارت نه دیوانگی خاصتی داشت که اومد تو این عرصه ها و سرمایه خودشو به خطر انداخت.خطر بسیار جدی.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x