تسلا

گسترش فعالیت‌های تسلا در چین

تسلا کلنگ ساخت تأسیسات گیگا فاکتوری ۳ در شانگهای چین را به زمین زد. این رویداد در خلال مراسمی که ایلان ماسک نیز در آن حضور داشت رخ داده است.


این خودروساز آمریکایی سال پیش با حدود ۱۴۰ هزار دلار سایت یاد شده را خریداری کرده و تلاش دارد تأسیسات ۸۶۰ هزار مترمربعی را بسازد که سرعت ساخت آن بسیار سریع‌تر از سایت‌های تولیدی مرسوم صنعت خودرو خواهد بود. ماسک اعلام کرده اولین قدم تولید در این کارخانه تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ تکمیل خواهد شد.

تسلا مدل 3
تسلا در نظر دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تأسیسات را ساخته و راه‌اندازی کند تا به این ترتیب اقدام به ساخت برخی محصولات خود در چین نماید. اولین خودرویی که در این سایت تولید خواهد شد تسلا مدل ۳ است که پیش از پایان سال جاری روی خط تولید خواهد رفت. همچنین مدل تأیید نشده‌ی مدل Y نیز ظاهراً در سال ۲۰۲۰ روی خط تولید گیگا فاکتوری ۳ خواهد رفت.

ماسک توئیت کرده است:

تلاش داریم ساخت‌وساز اولیه را در تابستان سال جاری تمام کرده و تولید مدل ۳ را تا پایان سال شروع کرده و سال آینده به تولید انبوه برسیم.

او ادامه می‌دهد:

خودروهای ارزان‌قیمت باید در همان قاره‌ای که مشتریان هستند تولید شوند.

توافقنامه‌ی تسلا با دولت چین به این خودروساز اجازه خواهد داد تا سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند. این کمپانی می‌گوید درس‌های آموخته شده از افزایش تولید مدل ۳ در سال ۲۰۱۸ به این شرکت اجازه خواهد داد تا گیگا فاکتوری ۳ را با سرعت بالایی بسازد. زمانی که این سایت آماده شود، ابتدا ظرفیت تولید هفتگی ۳ هزار دستگاه مدل ۳ را خواهد داشت و زمانی که به حداکثر ظرفیت خود برسد با میزان تولید کارخانه‌ی فرمونت کالیفرنیا برابری خواهد کرد.


ماسک در نهایت گفته است:

چین در بحث خودروهای الکتریکی به پیشروی بازار جهانی تبدیل می‌شود و بازاری اساسی برای تکمیل مأموریت تسلا در شتاب‌دهی به استفاده از انرژی پایدار محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Jdm

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (121 ديدگاه)

    چند روز پیش ماسک یه توییت در مورد تسلا رود استر زده بود دیدمش پرچام ریخت!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا