تسلا

استقبال بی‌نظیر از تسلا مدل 3

آیا تسلا، اَپل بعدی است؟ آخرین محصول تسلا موتورز یعنی مدل ۳ با استقبالی فراتر از حد انتظار روبرو شده است.

Model 3
بیش از ۲۷۶,۰۰۰ پیش ثبت‌نام تا روز یکشنبه برای این خودرو ثبت‌شده است. این تعداد ثبت سفارش تنها برای سه روز بوده است! با این حجم استقبال، اگر خواهان این خودرو باشید و حتی سپرده‌ی هزار دلاری هم در نزد تسلا بگذارید، بازهم انتظار نداشته باشید که به این زودی‌ها به این خودرو دست پیدا کنید.

tesla model 3 2017
در حقیقت این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۷ در خیابان‌ها دیده خواهد شد و پیش از مشوق‌های دولتی برای خودروهای الکتریکی و افزودن هرگونه آپشنی، این خودرو ۳۵ هزار دلار برای مشتریان آب خواهد خورد. برادر کوچک مدل اس با این قیمت استایلی مشابه و فضای کافی برای ۵ سرنشین را ارائه می‌دهد. شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر این خودرو هم ۶ ثانیه بوده درحالی‌که محدوده‌ی حرکتی این خودرو با یک‌بار شارژ حداقل ۳۵۰ کیلومتر خواهد بود.

tesla model 3 2017
جدیدترین عضو خانواده‌ی تسلا همچنین می‌تواند در بازارهای خارج از ایالات‌متحده هم سفارش داده شود، ازجمله‌ی این کشورها می‌توان به انگلستان، ایرلند، نیوزلند، چین، هند و برزیل اشاره کرد.

tesla model 3 2017
سال گذشته تسلا ۵۰,۵۸۰ دستگاه خودرو را تحویل مشتریان داده و مدل S این خودروساز محبوب‌تر از نیسان لیف به شمار می‌آید. بااین‌وجود تسلا کسری ۸۰۰ میلیون دلاری برای سال ۲۰۱۵ را گزارش کرده که عمدتاً به خاطر سرمایه‌گذاری ۷۱۸ میلیون دلاری این خودروساز در بخش تحقیق و توسعه بوده است.

تسلا برنامه‌ریزی کرده تا هرسال ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو بسازد. با این حال بلومبرگ پیش بینی کرده که همه این ۵۰۰ هزار دستگاه هم، ظرف چند روز آینده پیش فروش شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حامد قدسی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (262 ديدگاه)

    دنیا به ایلان ماسک های بیشتری احتیاج داره واقعا.
    کل مراسم رو نمایی رو فیلمش رو دیدم واقعا این آدم فوق العاده است.
    استیو جابز میگه اونهایی که به اندازه ای دیوونه اند که فکر می کنن می تونن دنیا رو تغییر بدن همونایی ان که واقعا دنیا رو تغییر میدن و این آدم یکی از همونا است.
    کاش این مسئولین ما هم که هی به فکر افزایش قیمت گاری هاشون هستن یکم فقط یکم تکون بخوره وجدانشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بنتلی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مث کانسپت میمونه،با تخفیف تو آمریکا قیمتش میشه 25هزار ک برا خودرویی با رانندگی خودکار و 300اسب عالیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. arash66

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    من ک باور نمیکنم این تعداد پیش فروش رو …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این ماشین عالیه.این شرکت عالیه.ایلان ماسک عالیه.گیگافکتوری تسلا عالیه.سیلیکان ولی عالیه…این کشور عالیه…البته منظورم امریکاس(سرزمین نوابغ) نه ایران ورشکسته ای که خیرش به هیچ کس و هیچ چی و هیچ جا نرسیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی عالی داره جلو میره و ماشین خیلی خوبیه، فقط ای کاش طراحی خاص خودش رو برای این ماشین تدارک می دید و کپی برداری نبود، البته خودشون گفتن که جلوش رو کپی کردن، نه شخص دیگه ای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mehran911

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    در بین تمام خودرو ساز های آمریکایی تسلا حرف دیگه ای میزنه
    خیلی خوب و خیلی سریع در حال پیشرفت
    ماسک خیلی دقیق و باهوش عمل کرد . در بهترین زمان با بهترین افراد بهترین هارو معرفی کرد که همین موضوع باعث پیشرفتش شد و خواهد شد
    اما چیزی که من و طرفدارای پورشه رو ناراحت کرد استفاده تسلا از DNA پورشه در طراحی مدل جدیدش بود و یا شاید محبوبیت پورشه در امریکا باعث شده تسلا از طراحی
    پورشه استفاده کنه … نمیدونم
    چیزی که میدونم اینه که ماسک باید بدونه برای فروش بیشتر نباید هر کاری مثل این کپی احمقانه رو انجام داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کافر مقدس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    تسلا اگر بخواد پیشرفت کنه باید سیاست مسئولین مارو الگو قرار بده. و با اعطای وام 25میلیونی در جهت حمایت از تولید ملی گام بردارد . . . . .

    mehran911 @

    بزرگوار میشه دقیقا بفرمایید تسلا چگونه از DNA پورشه در طراحی استفاده کرده !!!؟ که شما ب عنوان نماینده ایرانی طرفدار پورشه ناراحت شده اید! ! ! ! لابد نمونه S تسلا هم ریشه در مازراتی دارد! این نمونه که بیشتر به مدل S شباهت دارد در این بین پورشه از کجا وارد ماجرا شد ؟! ببخشید که کارشون احمقانه ست و یک مشت احمق منتظر نظر و انتقاد من و شما هستند !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      جناب کافر مقدس
      جوری تو کامنتت نوشتی این مدل به نمونه S تسلا شبیه که یک لحظه فکر کردم تا حالا تسلا ندیدم !!!!
      برادر من شما یک لطفی بکن برو دوباره طراحی جلو ی این خودرو ( از قسمت جلو تا ستون A ) رو دوباره مشاهده کن بعدش با یک سرچ ساده تو گوگل تصاویر پانامرا رو ببین .
      ببینم چقدر تفاوت میتونی پیدا کنی
      از خطوط روی کاپوت گرفته تا انحنای دماغه ی خودرو و خطوط متصل به چراغ های جلو و حتی خود چراغ های جلو کاملا طراحی پورشه رو تداعی می کنه
      جناب شما یا هر کس دیگه ای که حرف منو قبول نداره میتونه پست قبلی که از این خودرو که در پدال منتشر شد و کامنت دوستان زیر اون پست رو بخونه
      در ضمن شما میتونید با یک سرچ ساده تو آپارات ویدیویی که از زبان طراحی پورشه منتشر شده رو ببینید
      در آخر در تمام نقاط دنیا ولی فکر کنم غیر از ایران کپی برداری کاری غیر اخلاقی و احمقانه است چه شرکت های چینی باشن چه تسلا باشه چه هر شرکت دیگه ای

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا