تسلافورد

فورد موستانگ مک-ای در برابر تسلا مدل Y، کدام کراس‌اوور الکتریکی بهتریست؟

تحویل فورد موستانگ مک-ای به مشتریان آغاز شده و اخیراً مورد بررسی تعدادی از رسانه‌های خودرویی قرار گرفته و بازخوردهای بسیار مثبتی را هم دریافت کرده است. این خودرو بسیار خوب طراحی و ساخته شده و برد بالایی هم دارد. رانندگی سرگرم‌کننده و لذت بخش آن نیز باعث توجه بیشتر به آن می‌شود. اما آیا این خودرو می‌تواند در برابر معروف‌ترین و قدرتمندترین برند الکتریکی بازار یعنی تسلا به رقابت برخیزد؟

TFL برای رسیدن به پاسخ پرسش بالا تصمیم گرفت تا یک مک-ای را در برابر تسلا مدل Y قرار دهد تا ببیند آیا موستانگ الکتریکی قادر به خاک کردن تسلا هست یا خیر؟

نتایج برای هر کسی که اخبار این دو خودرو را در مجله پدال دنبال کرده باشد چندان تکان‌دهنده نیست. تسلا به‌واسطه ویژگی‌های خاص خود و همچنین فناوری برتر باتری‌هایش امتیازاتی کسب می‌کند اما کیفیت ساخت ضعیف آن باعث تردید خریداران خواهد شد.

موستانگ مک-ای بیشتر مورد ستایش قرار می‌گیرد زیرا فورد با هوشمندی، زمان بیشتری را صرف اطمینان از کیفیت آن و تمرکز روی ویژگی‌های جالب آن کرده است. این مقایسه در بخش فنی ادامه نمی‌یابد زیرا هنوز نسخه GT اسپرت موستانگ مک-ای وارد بازار نشده و نسخه فعلی هم ۱۳ هزار دلار ارزان‌تر از یک تسلا مدل Y پرفورمنس به فروش می‌رسد.

تسلا هنوز هم برد بیشتر و زیرساخت شارژ بهتری را ارائه می‌کند و این موضوع برای خریداران واقعاً مهم خواهد بود. در دنیای واقعی برد ۴۸۰ کیلومتری تحریک‌کننده است اما اگر یک ایستگاه در فاصله نزدیک شما نباشد، دچار استرس خواهید شد.

در پایان TFL نتیجه می‌گیرد که فورد ماشین بهتری است اما ممکن است تسلا همچنان انتخاب بهتری باشد بنابراین لااقل مطمئن شده‌ایم که فورد یک رقیب واقعی را وارد میدان خواهد کرد.

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1351 ديدگاه)

    بدون شک تسلا

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. Ramin

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (902 ديدگاه)

      من یه برسی سرعت کردم که نتایج آن بسیار شوکه کنندس

      لوسید ایر = درگ ۴۰۰ متر / ۹.۹ ثانیه با سرعت ۱۳۳ مایل

      لوسید ایر = درگ ۴۰۰ متر / ۹.۲۴۵ ثانیه با سرعت ۱۵۱ مایل

      * درگ اول به طور استاندارد صورت گرفت

      * درگ دوم کلا ماشین عریان بود و هیچی نداشت .

      حالا یه لحظه توجه کنید…

      ایلان ماسک ادعای شتاب زیر ۹ واسه درگ برای s plaid گفته

      این یعنی درگ ۴۰۰ متر تنها طی ۹ ثانیه و با سرعت حدود ۱۵۵ مایل !!!!!

      طبق قاعده لوسید ایر نتیجه این میشه ☝☝☝

      ۱۵۵ مایل 🤔🤔🤔🤔🤔 ( ۲۴۹ کیلومتر) طبق اون قاعده باید حداقل با سرعت ۱۵۰ مایل بره.

      ولی درکل ادعای خیلی خیلی بزرگیه ؟؟

      اگه بگیم شتاب تنها تو ۲ ثانیه این یعنی ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر تنها تو ۷ ثانیه !!!!!!!!

      شایدم کمتر حدود ۶.۷ (شیش میمز ۷ )

      به نظرم ادعای خیلی بزرگیه. خیلی….. 😳😳😳😳😳

      ( ولی وقتی تسلا مدل x revan میتونه تو ۱۰.۱ الی ۱۰.۲ از ۴۰۰ متر عبور کنه زیادم دور از انتظار نیست . ( این یعنی x revan الان سریع تر از f8 هست !!!!!!!!!!! ))

      برید درگ های x revan رو تو یوتویوب ببینید. ( پدال هم هیچی نگفته … 😐😐)

      ولی دارم فکر میکنم تسلا s plaid خیلی خیلی عجیبه….

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. زیزیگولو

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1351 ديدگاه)

        هیچ چیزی غیر ممکن نیست، تا همین چند دهه ی پیش خیلی چیزا غیر ممکن به نظر میرسید ولی الآن…………………

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
      2. Hadi

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1815 ديدگاه)

        انتخاب سختیه بین این دو تا…
        ولی من مک ایی رو انتخاب میکنم بخاطر کیفیت بالاترش و ظاهر و طراحی بهتری
        هر چند تسلا هم خیلی عالیه 👍

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. Hadi

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1815 ديدگاه)

          مک ای:لایک
          مدل y: دیسلایک

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
  2. ツSAMURAIツ

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    مک ای رو بیشتر دوست دارم
    نمی‌تونم با ظاهر تسلا کنار بیام

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4495 ديدگاه)

      تسلا نوآور و شروع کننده‌ی این سبک خودروها بود ، ولی تمام رقباش را به تسلا ترجیح میدم چون تسلا از نظر کیفیتی هیچ حرفی برای گفتن نداره و تمام رقباش از آمریکایی‌ها گرفته تا آلمانی و ژاپنی از تسلا برتر هستند !

      حتی خود ایلان ماسک هم میدونه آینده‌ی خودروسازیه تسلا ادغام و فروختن به دیگران هست چون هدف ایلان ماسک جااندازیه این خودروها بود که موفق هم شد و به سبب حاصل شدن شهرتش در جهان و کارهای عجیب و باورنکردنی یک تنه علم و تکنولوژی را سال‌ها به جلو برده و دیدگاه بقیه شرکت‌ها هم عوض کرده .

      موافقم ۵
      مخالفم ۸
      1. Elmiraj

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        (( خود ایلان ماسک هم می‌دونه آینده خودرو سازیه تسلا ادغام و فروختن به دیگران هست ))
        .
        تفکر جالبیه اینکه فکر کنی مثلاً یه روزی فولکس واگن ۱۰۳ میلیاردی با ۱۹۲ میلیارد بدهی ، تسلای ۶۷۰ میلیاردی را می‌خره…!!! 😂

        موافقم ۳
        مخالفم ۴
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4495 ديدگاه)

          اگر یکم تعصب را بگذاری کنار و خبرگذاری‌های گذشته را مرور کنی میدیدی که خود ایلان ماسک هم در مصاحبه‌هاش اعلام کرده !

          و البته مهمترین قضیه حباب سهام تسلاست که پدال هم مقالش را گذاشت !

          غیر از اینه !

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        2. Elmiraj

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          اون روز ایلان ماسک گفت که آماده ایم تا یک شراکت برابر با هر خودروسازی که تمایل داره انجام بدیم ،،، او گفت این یک خرید خصمانه نخواهد بود . ( یعنی اینکه ما تمایل نداریم یک خودروساز معروف را کلا خریده و از تجربیاتش برای پیشبرد اهداف خودمان استفاده کنیم )
          .
          .
          خوبه بدونی دو روز بعد این اظهار نظر ایلان ماسک ، رویترز گفت که تسلا هم اکنون این توان را داره تا از منبع فروش سهام شناور یک خرید ۱۰۰ میلیارد دلاری انجام بده ، در ادامه گفت که دایملر می‌تونه بهترین خرید برای تسلا باشه چون هم می‌تونه با استفاده از خطوط تولیدش میزان تولید خود را چهار برابر رقم فعلی کنه و هم اینکه از تجربه لوکس دایملر در محصولات خودش استفاده کنه چیزی که طرفداران تسلا همیشه ازش انتظار دارن…
          ( اون روز ارزش تسلا ۵۷۱ میلیارد دلار بود یعنی در حال حاظر قدرت خرید تسلا به ۱۱۵ میلیارد دلار هم می‌رسه ، با این پول می‌توان ۵۵ درصد سهام تویوتا یعنی رهبری‌شو را خرید!!! )

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        3. حسن

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (114 ديدگاه)

          اینکه بخوایم در مورد یه نفر (ایلان ماسک) نظر بدیم کار اشتباهی هست و فقط بر پایه نظرات شخصیمون می شه. کسی رو با دیدن چندتا مصاحبه و خوندن چندتا وبسایت و مقاله نمی شه شناخت. چیزی که برا من جالب بوده اینکه قیمت سهام تسلا تماما و مستقیما تحت تاثیر حرف ها و کارای خود ماسک هست و روند طبیعی نداره (مدت نسبتا زیادی پیگیر این موضوع بودم). شرکت های بسیار بزرگتری هم هستن که قیمت سهامشون می تونه تحت تاثیر حرفای مدیران اون شرکتا باشه، ولی اون مدیران خودشون رو وارد این بازی نمی کنن. در نهایت من برای ماسک به عنوان یه بیزینسمن موفق و باهوش قابل احترام هست، اما نه کسی که یک تنه باعث پیشرفت علم و تکنولوژی شده. اون فقط مدیر قابلی هست، و تصمیمات مناسبی گرفته، و پیشرفت علم و تکنولوژی مدیون تلاش هزاران ریسرچر در استارت آپ های کوچیک و بزرگ و دانشگاه ها هست.
          حرف شما مثل تشکر از مدیر عامل یک تیم قهرمان می مونه، اشتباه نیست چون با تصمیم مستقیم یا غیر مستقیم اون فرد مربی و کادر فنی و شاید بازیکن ها انتخاب شدن، اما زحمت اصلی رو اون مدیر عامل تو زمین نکشیده.

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4495 ديدگاه)

          جاااان
          تحریففففف
          الاحُمدصَلِاَلامحمدوآلمحمد ، خدایا اَل‌اَف اَل‌اَف اَلاَف

          Elmiraj از شما بعیده !
          بخدا روی شما یه حساب دیگه میکردم !
          ولی حالا 😳 ! ! !

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
        5. Elmiraj

          ۱۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          این همه تعجب خوب نیست آقا NAVID…
          https://insideevs.com/news/458833/tesla-partnership-daimler-top-choice/
          لینک بالا قدرت خرید حال حاظر تسلا از زبان کارشناسان رویترز هست…

          (خوب بخون ببین چخبره )

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        6. بهزاد

          ۱۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1319 ديدگاه)

          اقتصاد دارای پیچ و خم های زیادیه و متاسفانه دوستانی هستند که رو یک چیزی قفل زدن و باز بشو هم نیست.
          شرکت vw در سپتامبر ۲۰۰۸ بدهیش صفره و دقیقا یک ماه بعد ۹۶ میلیارد دلار بدهی به بار میاره؟!
          چرا شرکتی که ۲۷۰ میلیارد دلار درآمد سالانه و نزدیک ۲۰ میلیارد سود داره بدهیش افزایشی بوده؟
          فکر نکنم این چیزها تو مغز برخی وارد بشه اما نسبت بدهی و سرمایه توسط مدیران اقتصادی زیرک جوری بالانس میشه که در روزهای حساس مالی مثل پرداخت مالیات یا جریمه و همینطور سهامداران و… مثل یک اهرم عمل میکنه و معمولا نسبت بدهی به سرمایه ۴۰ الی ۴۵ درصد نگه داشته میشه تا در شرایط سقوط اعلام ورشکستگی کنه و از شر طلبکاران راحت بشه و با تغییراتی دوباره به کارش ادامه بده.
          توضیحات زیاده اما شرکت هایی مثل vw تویوتا هیچوقت نمیان نسبت های مالی خودشونو به ترجیح مغزهای وال استریت تنظیم کنن و شرکت هایی با این ابعاد مجبورا یکسری ترفندهای مالی به کار ببرن همینطور که شرکت های نو نوار سعی میکنن سهامشونو به بالاترین قیمت بفروشن و…

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        7. AMG///

          ۱۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1220 ديدگاه)

          حرف المیراژ رو قبول دارم مو به مو شو
          دایملر میتونه بهترین برای تسلا باشه👍🏻

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  3. (JONATHAN (TESLA

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    بدون شک انتخابم در این کلاس بعد از مدل y موستانگ مک ای خواهد بود
    ولی اگه یه نگاه عمیق تر به هر دو خودرو انداخته بشه
    مک ای تریم های بیشتر با محدودیت قیمت متفاوت تری داره
    برد و پرفورمنس ضعیف تری داره
    از طرفی فورد سیستم Intelligent Rangeجدید خودشو داره
    و صف خرید کوتاه تری خواهد داشت که خب یه امتیاز مثبت حساب میشه
    در مقابل تسلا تعداد تریم های کمتر
    قیمت کمی بالاتر برد و پرفورمنس بهتر
    سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر اپدیت های نرم افزاری همیشگی
    سیستم رانندگی خودکار شبکه شارژ وسیع و خوب داره
    همچنین صف خرید طولانی اشکالات جزئی گاها در منتاژ هم درش دیده میشه
    از نظر قابلیت اطمینان برای خرید در نگاه مشتری تسلا دست بالاتر رو داره
    ولی خب موستانگ مک ای قابلیت هایی رو از خودرو های سنتی مثل (صفحه نمایش پشت فرمان) با خودش داره
    که برای کسایی که از حالت اینده نگرانه تر تسلا خوششون نمیاد یه اپشن حساب میشه
    …از نظر ظاهری به شخصه تسلا رو زیباتر میبینم…
    و قابل ذکر خودروی دیگه ای در این کلاس مناسب رقابت با این دو خودرو دیده نمیشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
  4. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (969 ديدگاه)

    دوستان درگاه شارژ خودروهای الکتریکی یکسان هستش یا هر شرکت مدل اختصاصی خودشو میزنه

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. زیزیگولو

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      همشون باید یه جور باشن دقیقاً مثل درب باک مخزن CNG که تو همه مدل ماشینی یکسانه

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    2. (JONATHAN (TESLA

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (88 ديدگاه)

      وابسته به منطقه هست
      در آمریکای شمالی هر سازنده وسایل نقلیه الکتریکی از اتصال J1772 معروف به پلاگین J برای شارژ سطح ۱ (۱۲۰) ولت
      و سطح ۲ (۲۴۰ ) ولت استفاده می کنه تسلا با هر اتومبیلی که می فروشه یک کابل آداپتور شارژر مخصوص تسلا می ده که به خودروهاش این امکان می ده از ایستگاه های شارژ که کانکتور با استاندارد J1772 دارد استفاده بکنن این یعنی که هر وسیله نقلیه برقی فروخته شده در آمریکای شمالی می تونه از هر ایستگاه شارژ همراه با اتصال استاندارد J1772 استفاده که
      پلاگین های شارژر های سریع DC به اسم ccs در این منطقه استفاده میشن
      و همه کمپانی ها پورت ccs رو دارن به جز ماشین های ژاپنی که از پورت Chademo که برای ژاپن هست استفاده میکنن
      و این پورت از استاندارد J1772 پشتیبانی نمیکنه
      در اروپا استاندارد IEC 62196 نوع ۲ است که معمولاً از اون mennekes اسم میبرن
      اما پورت همون ccs اما سطح دو هست به جای یک
      در اروپا شاژر سطح یک وجود نداره
      تسلا فقط از شارژر سطح یک در اروپا استفاده میکنه که به تازگی شارژر سطح دو رو در مدل سه جایگزین سطح یک کرده
      در اروپا باز ژاپنی ها از شارژر و استاندارد خودشون استفاده میکنن

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  5. زیزیگولو

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1351 ديدگاه)

    از گذشته تا الآن تکنولوژیو اختراعای مهندسا و طراحای کمپانیای خودروسازی دنیا پیشرفتای بزرگیو تو صنعت خودروسازی رقم زدن که هر کدوم از این کمپانیا با نوآوریاشون سهمی از پیشرفت صنعت خودرو داشتن اما این وسط کمپانی تسلا انصافاً با ۱۵ سال سابقه سهم قابل توجه ‌ای از پیشرفتای صنعت خودروسازی داره حتی از کمپانیایی که بیشتر از نیم قرن سابقه دارن ….. ولی تسلا با ورود به حوزه ماشینای برقی تونست این جور ماشینا رو بین مردم ترویج بده و الآنم به نظر من به جرئت میشه گفت تا حالا هیچ شرکتی تو زمینه ماشینای برقی مثل تسلا موفق نبوده

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1917 ديدگاه)

    از نظر طراحی صد در صد مک ای

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  7. Ramin

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (902 ديدگاه)

    پدال خواهش میکنم

    اون مطلب درگ بی وای دی هان رو با لامبور گینی بزار (وبا تسلا مدل۳ )

    (لعنتی بی وای دی هان گلوله بود. هرچند باخت )
    ولی خواهش میکنم این مطلبو بزار

    تمامی سایت های معتبر گذاشتن. هر چی سایت هست گذاشته.

    خواهشنا بزار . 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    ممنون

    ولی انتخاب من مک ای.

    چون ارزون تره. و بهتره . خوشگل تره. فقط خودران نداره . اگه اونم بزاره که دیگه عالی….

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  8. Ahmedreza2002

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    فی الواقع هیچ کدوم به دل نمیشینن
    رقبای اروپایی و شاید ژاپنی به نظر بهترن

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
  9. SS

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    بدون شک مک ای
    مک ای یکی از بهترین خودروهای الکتریکی هست که افرادی که خیلی طرفدار الکتریکی نیستن هم جذبش خواهند شد
    به نظرم خودروهای تسلا بدون روح و شخصیت هستن در حالی که این موستانگ با این که الکتریکی شده همچنان شخصیت داره
    کابینش بازهم ساده هست ولی از تسلا بهتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  10. جمشید

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (123 ديدگاه)

    اسم الکتریکی به هیچ وجه با ابهت موستانگ جور در نمیاد

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  11. R@m!n

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    مک ای آینده روشنی داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  12. مهرداد كمال

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بی شک تسلا زشته از جلو شبیه اسباب بازیه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  13. challenger

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (124 ديدگاه)

    یه چیز بگم شاید بی ربط
    در بعضی جاها خوندم که ایلان ماسک از طرف فراماسونی ها و…..گروه های از این قبیله که داره اهداف اون هارو مطابق برنامه و با یک برنامه خاص برای تسلت بیشتر بر دنیا و دنیای اطراف و انسانهای بیشتر عملی می کنه

    شاید امکانش باشه به نظر شما یا نه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  14. Mr.X

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (408 ديدگاه)

    مک ای صد در صد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا