تسلا

تسلا مدل 3 چند اسب در چنته دارد؟!

تسلا درباره قدرت تولیدی و سایز باتری نسخه پایه مدل ۳ بسیار مرموز عمل کرده است اما موسسه EPA برخی از جزئیات مربوط به این خودروی جدید را آشکار ساخته است.


بنا به اطلاعات جدید این خودرو در حالت برد بلند و حالت دیفرانسیل عقب قدرتی برابر با ۲۵۸ اسب بخار دارد. هم‌اکنون و همان‌گونه که می‌دانید، اندازه‌گیری اسب بخار خودروی الکتریکی می‌تواند کاملاً مشکل و بحث‌برانگیز باشد اما همانند دیگر مدل‌های تسلا، این گشتاور آنی خواهد بود که واقعاً پیشرانه الکتریکی مدل ۳ را معرفی می‌کند نه حداکثر اسب بخار تولیدی.


طبق اخبار منتشر شده، فول ترین نسخه مدل ۳ دارای مجموعه باتری ۵۰.۵ کیلووات ساعتی خواهد بود که بزرگ‌تر از گمانه‌زنی‌های ابتدایی است. ایلان ماسک قبلاً گفته بود این سدان باتری بزرگ‌تر از ۷۵ کیلووات ساعتی نخواهد داشت. هنوز اطلاعاتی درباره باتری نسخه استاندارد تسلا مدل ۳ منتشر نشده اما احتمال دارد این خودرو از باتری حدود ۵۵ کیلووات ساعتی استفاده کند که باعث دست‌یابی به محدوده حرکتی ۳۵۴ کیلومتری خواهد شد.


موضوع جالب دیگر اینکه تسلا مدل وزن ۱۷۴۰ کیلویی دارد که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از وزن ۲۱۰۸ کیلوگرمی مدل S است. هرچند این خودرو شتابی در حد و اندازه برادر بزرگ‌تر ندارد اما این اختلاف وزن بزرگ باعث می‌شود مدل ۳ بهترین هندلینگ را در بین محصولات تسلا داشته باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد رضا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه حد اکثر سرعت تسلا مدل x چند کیلومتر در ساعته xp100d رو عرض میکنم xp90d حدو ٢۵۴ کیلومتر در ساعته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    تسلا که قاعدتا باید به ایران وارد بشه چون ممنوعیت واردات برای خودروهای پرمصرف آمریکایی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (550 ديدگاه)

    من طرفدار خودرو برقی هستم
    اما برای هر خودرویی برقی باید محاسبات هزینه سوخت و مسافت ونگهداری خودرو را بدست آورد ولی اگر فعلا هزینه نگهداری و تعمیرات را کنار بگذاریم هزینه سوخت بنزین و شارژ مهم میشود
    برای این تسلا باطری خودرو 55 کیلوواتی است باید هزینه یکبار شارژ را با مسافت پیموده شده با بنزین معادلش مقایسه کرد بعد میتوان نظر داد می ارزد یاخیر ؟
    درآینده نزدیک ( کمتر از 15 سال ) تمام مشخصات زیر با بالاترین کیفیت در دسترس است
    خودرو برقی : سریع – بیصدا – کم وزن – پرقدرت – شارژ سریع 5 دقیقه ایی برای 500 کیلومتر مسافت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا