هیولای بی‌آزار! معرفی تسلا مدل S الکتریک GT

در ادامه‌ی تیزری که ماه پیش منتشر شده، تسلا مدل S با مشخصات مسابقه‌ای در مراسم اتواسپورت بین‌المللی سال 2017 که در بیرمنگام انگلستان برگزار شده رونمایی شد. این خودرو در افتتاح فصل مسابقات قهرمانی الکتریک GT شرکت خواهد کرد. برای اولین بار است که این مسابقات برای خودروهای GT تمام الکتریکی برگزار می‌شود.

electric-gt-tesla-model-s-10
خودرویی که معرفی شد بر پایه‌ی مدل S P100S استاندارد ساخته شده اما کابین خودرو به‌صورت کامل تخلیه شده و برخی از سخت‌افزارهای آن حذف شده‌اند. نتیجه‌ی این کار کاهش وزن 500 کیلوگرمی است. گذر از خودروی استاندارد جاده‌ای به مدلی کاملاً مسابقه‌ای باعث شده تغییراتی در سیستم تعلیق و ترمزها به وجود آید و رول کیج نیز به خودرو اضافه شود.

electric-gt-tesla-model-s
تسلا مدل S مسابقه‌ای قدرت 778 اسب بخاری و گشتاور 995 نیوتون متری دارد. این قدرت چشمگیر باعث می‌شود خودروی موردبحث در 2.1 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. با این حساب شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت خودرو تنها 2 ثانیه است. برای مقایسه‌ای ساده باید گفت تسلا مدل S P100D استاندارد با وجود حالت Ludicrous شتاب 2.5 ثانیه‌ای دارد. حداکثر سرعت مدل مسابقه‌ای 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

electric-gt-tesla-model-s-03


پشت فرمان این خودرو در هنگام رونمایی، برنده‌ی مسابقات 24 ساعته ی لمانز در سال 2011 یعنی Olivier Lombard بود:

راندن تسلا مدل S الکتریک GT لذت بسیار زیادی داشت و دیدن اینکه آینده‌ی مسابقات GT چگونه خواهد بود شگفت‌انگیز است. این مسابقات فرصتی خیال‌انگیز برای تماشاگران است و طرفداران قطعاً این مسابقات را از دست نخواهند داد.

electric-gt-tesla-model-s-08


برنامه‌ی فصل اول مسابقات دربردارنده‌ی 7 مسابقه در پیست‌های مشهور اروپایی مثل نوربرگ رینگ، پل ریکارد، آسن و بارسلونا است. هر مسابقه شامل 20 دقیقه تمرین و 60 دقیقه دور مقدماتی است. مسابقه‌ی اصلی نیز از 60 کیلومتر رانندگی در روز و 60 کیلومتر دیگر در غروب آفتاب تشکیل شده است. مسابقات الکتریک GT با 10 تیم و 20 راننده (مرد و زن) برگزار خواهد شد و همه‌ی تیم‌ها از تسلا مدل S مسابقه‌ای و لاستیک‌های سفارشی پیرلی استفاده خواهند کرد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

7 دیدگاه

  1. Parker
    سوابق: (10095 دیدگاه) ,

    موتور های الکتریکی به خاطر کم بودن قطعات درگیر و نبود گیربکس نسبت به موتور های احتراق داخلی در بحث شتاب کاملا برتری دارند.
    فعلا دور ، دور شرکت هایی مثل تسلا و ریماکه.
    چون بزرگان این صنعت حس میکنن هنوز نیاز نیست سوپراسپرت های بنزینی رو کنار گذاشته و الکتریکی ها رو خیلی جدی بگیرن.

    وگرنه وقتی تولید سوپراسپرت الکتریکی لازم باشه بزرگانی مثل فراری و پورشه قدرتشون رو به همه نشون میدن.

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (414 دیدگاه) ,

      این خط — اینم نشونش ✖️ حالا خواهید دید
      با تچکر

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    هر چی هم باشه، هنوز ماشینهای الکتریکی معایب خودشون رو دارن و اون اطمینانی که باید داشته باشند رو ندارن، هم از نظر مسافت قابل پیمایش و هم از نظر داشتن شتاب، حتی در صورت کاهش شارژ باطری و …

    پاسخ
  3. Nima
    سوابق: (1010 دیدگاه) ,

    جالبه همه تیم ها از تسلا استفاده میکنن!!!!

    پاسخ
  4. ahmad
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    با اینکه خیلی دوست دارم ماشینای الکتریکی رو ولی اصلا جالب نیست که یه ماشین مسابقه با سرعت زیاد از جلوت بگذره و فقط صدای پرنده ها به گوش برسه

    پاسخ
  5. Giulia
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    هر چند خوبه ولی تصور یه مسابقه ی خودرو بدون صدا خیلی بده

    پاسخ
  6. بنتلی (‏radical rxc turbo 500r‏)
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    خییلی شتابش عالیه…تحسین برانگیزه…احتمالا مدل جدید رودستر تسلا ک ب زودی معرفی میشه مشخصات فنی بهتر ازین داره…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x