تسلا

کاهش قیمت تسلا مدل S و X

تسلا قیمت دو خودروی مدل S و X خود را کاهش داد.


این خودروساز آمریکایی قیمت پایه‌ی مدل S را ۳ هزار دلار و مدل X را ۲ هزار دلار کم کرده است. به این ترتیب قیمت تسلا مدل S از ۷۱۲۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که مدل X را می‌توان با ۷۱۹۵۰ دلار خریداری کرد.


تسلا در بیانیه‌ای اظهار داشته درست همانند دیگر خودروسازان مطرح همواره اقدام به تنظیم قیمت محصولات و آپشن های خود کرده است. البته مشخص نیست که آیا این کاهش قیمت‌ها به خاطر افت فروش دو خودروی یاد شده بوده یا خیر. تسلا هم در بیانیه‌ی خود به چنین چیزی اشاره نکرده است.

تنظیم قیمت تسلا مدل S و X درست زمانی صورت می‌گیرد که این شرکت با شک و تردیدهای سرمایه‌گذاران درباره‌ی توانایی کمپانی برای سوددهی و حفظ روند رو به رشد خود مواجه شده است. قیمت سهام تسلا از ۲۶۲ دلار ماه آوریل به ۲۰۵ دلار در ماه می کاهش یافته است. شایان ذکر است قیمت سهام تسلا در دسامبر سال پیش برابر با ۳۷۶ دلار بوده و همین سهم در اواسط سال ۲۰۱۷ با قیمت ۳۸۳ دلار خریدوفروش می‌شده است.

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو می‌گوید:

پایه و اساس تجارت تسلا همواره لرزان بوده اما قیمت سهام این شرکت تحت تأثیر فاکتورهای بزرگی بوده است. چیزی که ما و مردم در ماه پیش دیده‌ایم شاید در واقع صحیح نباشد.


تسلا سرعت تحویل خودروهای خود را سریع‌تر از هر زمان دیگری کرده اما این شرکت هنوز هم زیان‌ده بوده و این امر باعث شده ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت اقدام به تعدیل نیروی گسترده کند و به دنبال کاهش هزینه‌ها باشد. این خودروساز در سه‌ماهه اول سال جاری ضرر قابل‌توجه ۷۰۲.۱ میلیون دلاری داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    کاهش ارزش سهام و فروش تسلا به دلیل تاخیر در تحویل ۳ Model در اثر کاهش سرعت تولید و افزایش دقت کاری رخ داده….
    و همچنین هزینه های بالای تولید model S و X ….
    .
    همین که گیگافاکتوری شانگهای در اواخر ماه سپتامبر سال جاری افتتاح بشه پذیرای model 3 و model Y خواهد بود و مشکل تاخیر در تولید و کیفیت کاری تسلا برای همیشه حل و فصل خواهد شد….
    .
    نکته جالب داستان اینه که با وجود کاهش ارزش هر سهم تسلا از ۳۸۳ به ۲۰۵ دلار ارزش کلی کمپانی از ۶۳ میلیارد دلار هم اکنون به ۴۶ میلیارد سقوط کرده ولی باز تسلا چهارمین خودروساز با ارزش دنیاست…..!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مزدا

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    تو خوب بود تسلا شکی نیست ولی با این قیمت ها به نظرم گرون هست.با این قیمت گزینه های خیلی زیادی برای یه امریکای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. aref

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ارزان شد !!!!!!!
    چه واژه غریبی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا