طراحان تویوتا آزادتر از همیشه!

در اوایل سال 2014 و در زمان معرفی کانسپت FT-1، رئیس تویوتا آقای آکیو تویودا به دنیا گفت که دیگر شاهد خودروهای خسته کننده نخواهید بود. با رونمایی از نسل هشتم تویوتا کمری ما شاهد عمل به این قول هستیم.

کانسپت FT-1
کانسپت FT-1

به عنوان بخشی از تلاش تویوتا برای جذاب‌تر و زیباتر کردن تولیداتش، مدیر طراحی شرکت حالا به همراه مهندس ارشد و به منظور توسعه‌ی مدل جدید کار می‌کند. در سال‌های گذشته این برند ژاپنی طراحی زیبا را قربانی ایمنی و محافظه‌کاری، هزینه‌های پایین و مصرف سوخت بهینه کرده اما حالا دیگر این‌گونه نیست. در خلال مصاحبه با اتوموتیونیوز، طراح کهنه‌کار تویوتا Ian Cartabiano گفته که تویوتا بحث طراحی را یک اولویت بسیار مهم‌تر می‌داند.

2018-toyota-camry-xse-v-6-front-end
او گفته:

اساساً اولویت ما شبیه این است که فردی بگوید باید این را انجام دهیم؛ و حالا طراحی خودرو موضوعی مهتر از گذشته در تویوتا است؛ و به خاطر آکیو طراحی ما اهمیت بیشتری دارد.

Cartabiano گفته که کمری جدید در واقع زندگی خود را به عنوان یک اسکچ 2 اینچی شروع کرده و سپس مدل با اندازه حقیقی ساخته شده است.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-rear-three-quarter
او گفت:

ما در واقع کار خود را با نمونه ای 2 اینچی شروع کردیم. این نمونه تبدیل به اسکچ بزرگ و بزرگ‌تر شد. این خودرو در نهایت مدلی جدید برای ما بود. همیشه یک طراح وجود داشته اما مهندس ارشد همیشه مرد اول است. همیشه مهندسی 100 درصدی بوده است.

اگرچه تأثیرپذیری تویوتا در فرم دادن به جهت طراحی جدید موضوعی سودمند است، اما بهبودهای تکنولوژیکی نیز نقشی را در شکل‌دهی به برند بازی کرده‌اند. برای مثال خلاقیت‌های جدید باعث شده‌اند که شکل‌دهی بدنه آسان‌تر شود و افت‌وخیزهای تیزتری در بدنه بکار رود.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-front-three-quarters
در مقایسه با نسل‌های قبلی تویوتا کمری، بی‌شک نسل جدید این خودرو بیشتر از همه توجه دیگران را به خود جلب می‌کند.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-interior
آیا این امر به فروش بیشتر کمری منجر خواهد شد؟ تنها زمان است که به این سؤال ما پاسخ می‌دهد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

20 دیدگاه

  1. حسین وی
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    حالا دیگه استایلم داره به زودی جای فولکس رو میگیره

    پاسخ
  2. armin
    سوابق: (380 دیدگاه) ,

    هنوزم هوندا آکورد زیباتراز اینه

    پاسخ
  3. sajjad
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    با اینکه از نظر طراحی چه داخلی چه بیرونی نسبت به نسل قبل مایل ها پیشرفت داشته ولی خداییش بازم طراحی جلوش نسبت به رقباش ضعیف تره یکم ( نظر شخصی )

    پاسخ
    1. AK_007
      سوابق: (413 دیدگاه) ,

      موافقم
      پشتش عالی شده ولی در من دقباش خصوصا اکورد و پاسات رو ترجیح میدم

      پاسخ
    2. دانیال
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      مایل؟
      شما از سیستم واحد های SI استفاده نمیکنید؟

      پاسخ
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2302 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه که تویوتا داره به طراحیش سر و سامون میده؛ امیدوارم خط طراحی کمری جدید رو ادامه بده و دیگه از این شاخه به اون شاخه نپره.

    پاسخ
  5. reza-a
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    هرچند تویوتا برای طراحی کمتر هزینه میکرد اما طراحی خیلی خسته کننده ای نداشت مثلا تویوتا کمری 2013 وقتی خوب بهش نگاه کنی یک سامورایی مسمم رو میبینی

    پاسخ
  6. سامان اذری
    سوابق: (2302 دیدگاه) ,

    به نظر من کمری جدید تو امر فروش موفق میشه
    هیچ کم و کاستی نداره
    برند مورد اعتماد قیافه جذاب ایمنی مناسب و استهلاک کم و کیفیت بسیار بالا
    فقط کافیه شما این مدل رو با مدل 2013 مقایسه کنید

    پاسخ
  7. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    سلام :

    من استارت یک انـقلاب بزرگ در طراحی تویوتا رو 3 سال پیش حس کردم.

    با دیدن کمری هایبرید در سطح شهر فهمیدم تویوتا به سمت یک سبک زیبا و نوین از طراحی در حال حرکته.

    در آینده هم کمری 2018 و Supra ، ما رو نسبت به طراحی تویوتا امیدوارتر از اکنون خواهند کرد.

    طراحی تویوتا پس از یک دوره افول و سخت گیری ها مسخره و بدون تفکر ، دوباره در مسیر پیشرفت قرار گرفته.

    موفق باشید.

    پاسخ
  8. maha
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    تویوتا هنوز به ثبات شخصیتی نرسیده. هرچی کیفیت داره طراحیش صفره. مثلا اون خطوط منحنی رو داشبرد به کدوم سمت و سو دارن میرن. یا جلو پنجرش که در عین حال میخواد تمام جلو پنجرهای دنیارو توش خلاصه کنه. فقط اینو با نیسان ماکسیما مقایسه کنید. همین.

    پاسخ
    1. پدرام
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      شما هر وقت کلاس خودرو ها رو فهمیدید بعد نظر بدید نیسان ماکسیما با تویوتا اوالون مقایسه میشه اره عزیزم.

      پاسخ
    2. سینا زارع
      سوابق: (217 دیدگاه) ,

      شما نمیتونه آپارتمان رو با خونه ویلایی مقایسه کنی، ماکسیما و کمری در یک سگمنت نیستند. ماکسیما رو باید با تویوتا آوالونی مقایسه کنی که اصلاً تا به حال در بازار ایران حضور نداشته!!!

      پاسخ
  9. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چقدر خط خطیش کردن من هایبرید های تو ایرانو بیشتر دوست دارم ظرافت در عین سادگی

    پاسخ
  10. آرش
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    از جلو پنجره های جدید تویوتا خوشم نمیاد …

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    کمری ماشین عالیه .وانتخاب اول من در این سگمنت.
    ولی اصلا از طراحیش خوشم نمیاد.طراحی جلوش که افتضاحه.
    کلا این ماشین فاقد جذابیته.
    ولی با ذاعقه مردم امریکا جور در میاد.

    پاسخ
  12. بهرام
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    ما هایی که برا طراحی این نسل کمری ایراد میگیریم …… حقمون همون سوار شدن لگنای سایپا و ویرانخودرو هست …

    پاسخ
  13. ياسر
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    میگم چطوره تویوتا بیاد شما رو ببره از نظراتتون استفاده کنه شرکتشو از رکود در بیاره
    خواهشا وقتی در مورد موضوعی تخصص ندارید نظر ندین حداقل یکم مطالعه کنید بعد نظر بدین همین خط خطوط که شما میگین کلی روش کار شده تو تونل باد روش کار شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x