تویوتاسوزوکی

عمیق‌تر شدن همکاری‌های سوزوکی و تویوتا

تویوتا و سوزوکی جزئیات همکاری جهانی و جدید خود را اعلام کردند. این دو خودروساز ژاپنی با همدیگر روی تولید خودروهای هیبریدی و کامپکت (جمع‌وجور) کار خواهند کرد.


این دو شرکت که در سال ۲۰۱۷ پیش‌نویس توافقنامه‌ی همکاری باهم را امضا کرده بودند هم‌اکنون با جزئیات آن نیز موافقت نموده‌اند. تویوتا تخصص و تجربه‌ی خود در زمینه‌ی تکنولوژی‌های الکتریکی را به اشتراک خواهد گذاشت و سوزوکی هم تجارب به دست آمده از تولید خودروهای کامپکت را به تویوتا اعطا خواهد نمود.


تویوتا برای بازار اروپا دو محصول هیبریدی جدید سوزوکی را تولید خواهد کرد. این دو خودرو بر پایه‌ی پلتفرم‌های راو ۴ و کرولا استیشن تولید خواهند شد. این شرکت همچنین تکنولوژی قوای محرکه‌ی هیبریدی خود را در اختیار سوزوکی خواهد گذاشت.


در عوض تویوتا هم از جدیدترین پیشرانه‌های سوزوکی که برای استفاده در خودروهای جمع‌وجور و کوچک توسعه یافته‌اند سود خواهد برد. این پیشرانه‌ها در تأسیسات لهستان تویوتا تولید خواهند شد.


تویوتا و سوزوکی به همراه یکدیگر اقدام به تولید خودروهای هیبریدی خاص بازار هند هم خواهند کرد و سوزوکی دو خودروی مبتنی بر مدل‌های سیاز و ارتیگا را برای تویوتا خواهد ساخت. چهار خودروی دیگر نیز برای بازار آفریقا در نظر گرفته خواهد شد.

آکیو تویودا رئیس تویوتا گفته است:

ما با استفاده از همکاری جدید به دنبال استفاده‌ی گسترده‌تر از تکنولوژی‌های هیبریدی خواهیم بود. ما معتقدیم گسترش همکاری تجاری با سوزوکی باعث برتری رقابتی ما که برای این بازه‌ی زمانی و این صنعت لازم است خواهد شد.

اوسامو سوزوکی نفر شماره یک سوزوکی هم اظهار داشته است:

اعلام این همکاری در مقیاس جهانی باعث افتخار است. ما از تویوتا که به ما اجازه‌ی استفاده از تکنولوژی هیبریدی‌اش را می‌دهد تشکر می‌کنیم. ما به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Amir213r

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (21 ديدگاه)

    بعد دو تا لگن ساز داخلی ما فقط تو کاهش کیفیت و افزایش قیمت باهم تفاهم می رسند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      فقط خودروسازی نیست. کل اقتصاده. تا وقتی که شرکت ها دست دولته و بانکها دستشون توی جیب مردم و مشغول دلال بازی، انتظار تغییر مثبت نداشته باشین. ما هم میریم همونجا که کوبا و یونان رفتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (202 ديدگاه)

    برای پیشرفت دوتا شرکت خیلی خوبه
    هم سوزوکی که ماشیناش هیبریدی میشه
    هم تویوتا که یکم تکنولوژی موتورش بیاد بالاتر یکم قدرت ازین لامصبا بکشه بیرون، موتوراش نسبت حجم به قدرتی که میکشه خیلی کمه یجورایی لَشه
    موتورهای بوسترجت سوزوکی تکنولوژی و راندمان بالایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین وی

      ۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (463 ديدگاه)

      این نیست که تویوتا نمیتونه بکشه بیرون
      نمیخواد بکشه بیرون به خاطر این که اصطحلاک ماشیناش بیاد پایین

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        حسین وی

        میشه منظورتو واضحتر بگین ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر

        ۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (202 ديدگاه)

        واسه استهلاک نیست، همه شرکت ها تلاش میکنن که راندمان موتور رو ببرن بالا
        الان موتور ۳سیلندر ۱ لیتری همین سوزوکی اندازه موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری های قدیم(مثل۴۰۵) قدرت و گشتاور تولید میکنه و پرفونمنس بهتر و مخارج و خرابی کمتری هم داره
        با مثلا پیشرانه‌های های ولوو، سوبارو و‌… علاوه بر کیفیتش بازده بالایی دارن میشه گفت خرجش زیاده یا استهلاکش بالاست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Leonism

        ۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چه عجب یکی پیدا شد علمی و از سر آگاهی و نه تعصب و اظهار شخصی صحبت کنه…کاملا صحیح میفرمایید که دلیل اصلی فشار نیاوردن و استخراج بیش لز حد قدرت از موتورهای تویوتا عدم استهلاک هستش،به همین دلیل هنوز بیش از نیمی از محصولاتش تنفس طبیعی هستن و به پرخوران مجهز نشدن(متاسفانه برخی فک میکنن از تویوتا برنمیاد در حالیکه داریم از خودروسازی صحبت میکنیم که خودشو به همگان ثابت کرده)تویوتا چند ساله داره با ب ام و که از پیشتازان استفاده از پرخوران در خوردوهاش هست همکاری میکنه یعنی نمیتونه ازش بخواد…در حالیکه در روح ب ام شتاب و سرعت دمیده شده و در تویوتا آرامش و عدم استهلاک و …

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. مسعود

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طرف میره تو آمریکا با حدود30هزار سوارماشین سوار میشه،ماشین به معنای واقعی،ترمز EBD،ده تا ایربگ،دوتا صفحه دیجیتال و ….بعد تو ایران من یک مهندس این مملکت با هزار بدبختی پنجاه و دو میلیون پول تهیه کردم یک تیبا خریدم تا برم مسافرکشی کنم.( چون شرکتی که کار میکردم تعدیل نیرو کرد بعلت نوسانات اخیر).
    حالا همه اینا به جهنم،ماشینم حدود 3000کیلومتر کارکرده،روغن میریزه ازش وازهمه بدتر،از100تا به بالا فرمانش میزنه بالانس هم کردم درست نشد و باز ازینا بدتر سر پیچ توی جاده اگر سرعت بیشتر از نود باشه کاملا عقب ماشین بازی میکنه،برای خودش میره و میاد.فقط خواستم بگم آخه ای نا مسلمونها، من به جون بچه‌ام پول قرض کردم و یک وام هم گرفتم تا ۵۲میلیون جورکردم، آخه چرا با ما اینطوری میکنید؟خدا ازتون نگذره،من که میدونم بالاخره ایراد ماشین من برطرف نمیشه وخسته میشم و از خیرش میگذرم،ولی قول میدم وقتی خواستم بفروشمش به خریدار میگم این ماشین این ایرادها رو داره تا پول حلال ببرم سر سفره به زن وبچه‌ام بدم،شماها رو هم باوجدان خودتون تنها میذارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا