تویوتا

اولین سری تویوتا C-HR تحویل مشتریان شد!

شرکت ایرتویا، نماینده انحصاری کمپانی معظم تویوتا در ایران، عصر دیروز طی مراسمی اولین سری از جدیدترین محصول خود یعنی تویوتا C-HR را به مشتریان تحویل داد.


این مراسم با حضور مالکان خودروها، برخی از مسئولین ایرتویا و جمعی از اصحاب رسانه در دفتر مرکزی شرکت برگزار گردید و طی آن نخستین ثبت‌نام کنندگانِ C-HR خودروهای خود را در فضایی گرم و صمیمانه و به فاصله یک ماه پیش از موعد مقرر، تحویل گرفتند.


تحویل جوان‌ترین کراس‌اوور تویوتا درحالی توسط ایرتویا انجام می‌شود که از رونمایی رسمی آن در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران تنها ۵ ماه سپری شده و از آغاز عرضه‌اش در بازار داخلی (ژاپن) و خارجی (بین‌الملل) کمتر از یک سال می‌گذرد. در نتیجه حضورش در خیابان‌های کشورمان همگام با بازار جهانی اتفاقی بدیع و بس شعف‌انگیز است که به‌طورکلی باید به فال نیک گرفته شود.


تویوتا C-HR (برگرفته از عبارت Coupe High Riding) یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت شهری است که با دو نوع قوای محرکه بنزینی و هایبرید، ۵ تیپ تجهیزاتی مختلف و بازه قیمتی ۱۷۹ تا ۲۲۰ میلیون تومان(!) به فروش می‌رسد. این ژاپنی جوان پس از ورود به بازار امثال نیسان جوک، سنگ‌یانگ تیوولی، پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر را پیشِ رو دارد و باید دید آیا می‌تواند گوی فروش را از ایشان برُباید یا خیر. البته جدای از کلاس خودرویی، از نظر قیمتی هم رقبای سرسختی همچون رئو کولئوس، میتسوبیشی اوتلندر، رنو تلیسمان، دی‌اِس ۴ کراس‌بَک، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را در مقابل خود می‌بیند و نباید دست کمشان بگیرد!


مدل بنزینی با تکیه بر پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱۱۹۷ سی‌سی توربو حداکثر ۱۱۵ اسب بخار قدرت (در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور (در ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه) تحویل می‌دهد. مدل هایبرید اما از بلوک چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی ۱۷۹۸ سی‌سی + یک موتور برقی ۶۵۰ ولتی و مجموعه باتری هیدرید نیکل متال با توان مجموع ۱۲۲ اسب بخار نیرو می‌گیرد. همچنین در هردو نسخه جعبه‌دنده از نوع مولتی‌درایو S (نوعی جعبه‌دنده CVT متعلق به تویوتا) بوده و برخی تیپ‌های مدل بنزینی از سامانه چهار چرخ محرک نیز سود می‌برند. از امکانات استاندارد C-HR می‌توان به تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، ترمزهای دیسکی (در محور جلو از نوع خنک شونده)، کمکی ترمز (BA)، ABS و EBD، فرمان برقی (EPS)، صندلی‌های تاشو عقب به‌صورت ۶۰/۴۰ و سامانه Follow Me Homeاشاره کرد که در تریم فول آپشن مواردی همچون سامانه کنترل پایداری خودرو (VSC)، حسگر پارک جلو و عقب، تودوزی چرم، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی JBL با ۹ بلندگو، تهویه مطبوع دوگانه خودکار، سامانه هشدار نقاط کور اطراف خودرو و کروز کنترل هوشمند بدان‌ها اضافه می‌گردد.


به گفته مسئولان ایرتویا تلاش شرکت بر این بوده که خودروها با پلاک ملی تحویل شوند، اما به دلیل بروز برخی مشکلات در مراحل اداری، متأسفانه این مُهم محقق نگردیده و فرآیند شماره گذاری خودروها حداکثر تا ۲ الی ۳ روز آینده به اتمام خواهد رسید. همچنین تحویل سایر خودروها نیز از امروز ۳ مرداد ماه کلید خورده و مالکان محترم طبق نوبت و اولویت ثبت‌نام خودروهای خود را دریافت خواهند کرد.

امید است روزی فرا برسد که خیابان‌های ایران بزرگ ساخته‌های روز دنیا را همگام با بازار جهانی به خود ببینند و رنگارنگ‌تر از امروز میزبان مردم عزیزمان باشند.

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بنظر من این ماشین با این موتور برای اروپا مناسبه.با توجه به این قیمت قاعدتا نباید خیلی خوب بفروشه.هر چند برند تویوتا خودش به تنهایی خیلی از معایب رو پوشش میده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      والا با این قیمت فقط واسه ایران مناسبه!!!!!!!
      آخه موتور ١١۵ اسبی یعنی ۵ اسب بیشتر از پژو ٢٠۶
      بعد تا ٢۴٠ میلیون خرید و فروش میشه؟؟؟؟؟؟؟
      بابا گفتن کیفیت برند
      گفتن طراحی جذاب
      ولی دیگه مگه سر گردنه است؟؟؟؟
      این هم حرف فروشنده:
      “تویوتا C-HR بر خلاف قد و قامت خود، از نظر قیمتی می تواند با رنو کولئوس، میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه رقابت کند. ”
      رقبای اونا راوفرو هست نه این برادر
      این یعنی منتظر گرانتر تر فروشی خودرو باشید
      آخه دیگه هر چیزی هم حدی داره
      بله
      با این قیمت فقط مناسب ایرانه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. AK_007

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (563 ديدگاه)

        ن عزیز
        خود راوفور از رقبای اسپورتیج و توسانه
        رقبای نیسان ایکس تریل سانتافه و غیره تویوتا هایلندر یا پرادو تقریبا هستن
        ینی تمام محصولات تویوتا تو ایران به قیمت یه کلاس بالاترشون فروخته میشن!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. حسين

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      ببخشید تو پاسخ شما اینو میگم.
      <>
      همین چند وقت پیش میخواست یه سپر ساده ی تویوتا رو یه تومن بده ? خیابون ملت اورجینال ۲۰۰ تومن ??

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (980 ديدگاه)

    نماینده تویوتا در ایران باید *** نماینده بدونین یعنی دست همه را تو گرونفروشی از پشت بسته طوری که خودرهای یک کلاس پائین تررا هم قیمت کره ایها تو کلاس بالاتر به مردم میندازه با این حرف که تویوتا بهترین وبا کیفیت ترین خودروسازه خوبه این خودروها تو همه جا تقریبا هم قیمت هستن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. peyman

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1773 ديدگاه)

    وقتی ملت با هر قیمتی ازش استقبال میکنن چه انتظاری دارید که نمایندگی ها با قیمت کم بفروشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سعيد اسلامي نمين

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران نیست. منبع : وب سایت تویوتا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. M

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    چه خودشون رو تحویل میگیره این نماینده انحصاریه قلابی …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. نیم

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    هیبریدش ۱۸۰۰ سی سی هستش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. RoadRunner

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11445 ديدگاه)

    .
    کلا از CHR خوشم نمیاد.
    قبلا هم گفتم به ساب کامپکت ها علاقه ندارم چون ماهیتشون مجهوله !
    (نظر شخصی)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. امیر

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    این ماشین فول اپشنش حدددداکثر باید ۱۴۰ تا ۱۵۰ قیمت بخوره نه ۲۲۰!!! اخه رو چه حسابی روش همچین قیمتی گذاشتن؟! درسته که نیسان جوک خیلی بیریخته اما من به این ترجیهش میدم لااقل موتورش خ قوی تره امکانتش هم کم تر از این نیست قیمتش هم نصف اینه. ماشینی در حد جوک و تیوولی و ۲۰۰۸ که از لحاظ قیمتی با کولئوس و اسپورتیج و تلیسمان و سانتافه و… رقابت میکنه. مردم نخریم بیشتر از این اینارو پررو نکنید، به این میگن دزززدی فاحش!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. sevlan

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    آقا برای بارر ۱۰۰م میگم ،این شرکت نماینده انحصاری !!! تویوتا نیست ، یه شرکت خانوادگی واسه سو استفاده از اوضاع وانفسای کشور و چپاول پول مردمه،از سایت پدال خواهش میکنم دیگه این شرکت رو نماینده تویوتا معرفی نکنه ، فقط وارد کننده هستش.!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Mahan

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    قیمتش چنده؟؟ ٢٠٠ میلیون؟؟
    بچه خبره اخه با این پول میتونم تالیسمان یا سوناتا یا اوپتتیما یا کمری دست دو خوب بگیرم
    کی انقد پول میده ب این یگمنت با این قدرت موتور اخه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      کاش ۲۰۰ میلیون بود ، جهت اطلاع شما این فسقلی خوش خط وخال در مدل فولش ، به لطف وارد کننده بی انصاف و …..۲۱۹ میلیون تکمیل وجه شده یعنی تقریبا هم قیمت سانتافه!!!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. ali a

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (708 ديدگاه)

    عملا نیسان جوک .کیا اسپورتیج. هیوندایی توسان. خریدشون دوبرابر ch-r ارزش داره هم خیلی قویترن.هم آپشنشون بیشتره.هم مخصوصا قیمشون حداقل۴۰تا۵۰ میلیون ارزونتره…اینهای که رفتن خریدن بخاطر طراحی زیباش هست که رفتن وگرنه از لحاظ فنی خیلی حالیشون نیست..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (40 ديدگاه)

      اسپورتیج و توسان هم الان در نمایندگی اطلس خودرو و آسان موتور نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. هاشم

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    کلاهبرداری چقدر دیگه؟؟؟؟؟
    ما که همه جا خوندیم که کمپانی تویوتا برای رقابت با نیسان جوک اومد و سی اچ ار را تولید کرد و در تمام سایتها نوشتن که یک قیمت رقابتی با نیسان جوک داره یعنی قیمتی نزدیک به نیسان جوک پس جالا چطوریه که نیسان ج.ک در مدل فول و با یک موتور قوی ۱۷۰ توی ایران قیمت داره و سی اچ ار این قیمتو داره؟؟؟؟
    علتش فقط و فقط کلاهبرداری به نام شرکت ایرتویا هستش که چون دیده این خودرو مابین مردم بازخورده خوبی داشته اومده حداکثر استفاده را برده.
    ولی هیچ چیزی به اندازه این جمله ایرتویا ادمو داغون نمیکنه که میگه ایرتویا نمایندگی رسمی محصولات تویوتا در ایران.
    چی بگم؟؟؟؟
    مردم فهیم فقط بخرید حالا به هر قیمتی دادن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. رضا

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی از شرکت نامعتبر اریتا برای تحویل ماشین از در نمایندگی تشریف میرید حتی یک برچسب و حتی یک تکه پلاستیک در ماشین مشاهده نخواهید کرد..
    این موضوع در اغلب ماشین هایی که تو انبار نمایندگی اماده ی تحویل به مشتریان بودند قابل مشاهده بود..
    معلوم نیست شرکت اریتا اینها را به چه شیوه ای وارد کرده که ماشین مثلا صفر یک برچسب یا یک پلاستیک محافظ روی صندلی ها یا کابین نیست…

    لطفا یک پیگیری اساسی از این موضوع داشته باشید..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. رامتین

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2278 ديدگاه)

    چه خبره این قیمت!! باز اگه موتورش قویتر بود ارزش داشت.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا