تویوتا

تجربه رانندگی با تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی جدید

سامورایی محبوب و دوست‌داشتنی!

تجربه تولید محصولات هیبریدی تویوتا در سال ۲۰۲۱ وارد مرحله جدیدی شده چراکه ژاپنی‌ها اقدام به عرضه راو ۴ پلاگین هیبریدی کرده است. این شاسی‌بلند بزرگ با استفاده از چنین قوای محرکه‌ای بر جذابیت‌های خود افزوده است. تویوتا در دو نسل اول راو ۴ قوای محرکه تمام الکتریکی را نیز فقط برای بازار آمریکا عرضه کرده اما جدیدترین نسل آن قوای محرکه الکتریکی شده را در دسترس عموم مردم قرار داده است.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

هم‌اکنون و با سخت‌تر شدن قوانین آلایندگی تویوتا به قوای محرکه پلاگین هیبریدی به عنوان گزینه‌ای مطلوب نگاه می‌کند و از آن به عنوان محصولی با آلایندگی و هزینه‌های مالکیت بسیار پایین و مناسب توده خریداران یاد می‌کند.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

این شاسی‌بلند دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۸۲ اسب بخاری و گیربکسی CVT است؛ اما یک باتری و دو پیشرانه الکتریکی هم وجود دارد. باتری بزرگ ۱۸.۱ کیلووات ساعتی راو ۴ زیر صندلی‌های عقب جا خوش کرده و پیشرانه الکتریکی جلویی قدرت ۱۷۶ اسبی و پیشرانه عقبی خروجی ۵۳ اسبی دارد. کل قدرت این مجموعه به ۳۰۲ اسب بخار می‌رسد.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

با وجود دو پیشرانه الکتریکی در هر دو اکسل راو ۴ تقریباً همیشه از پیشرانه‌های الکتریکی استفاده می‌کند. پیشرانه درون‌سوز عموماً برای شارژ بکار می‌رود و تنها هر از گاهی چرخ های جلو را به حرکت درمی‌آورد. راننده می‌تواند بین چهار حالت تمام الکتریکی، EV/HV (سوئیچ اتوماتیک بین حالت تمام الکتریکی و هیبریدی)، HV (فقط حالت هیبریدی) و حالت شارژ (شارژ باتری توسط پیشرانه درون‌سوز) یکی را انتخاب کند.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

حالت پیش‌فرض راو ۴ همان حالت الکتریکی است و اگر شارژ باتری تمام شود با استفاده از سوکت خانگی می‌توان در ۷.۵ ساعت باتری را شارژ کرد. همچنین برد خوبی نیز در حالت تمام الکتریکی وجود دارد.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

حالت الکتریکی واقعاً معنی خودش را داشته و پیشرانه درون‌سوز را به محاق می‌برد. تویوتا مدعی است برد این خودرو در حالت تمام الکتریکی برابر با ۷۴ کیلومتر است که کاملاً در دسترس می‌باشد. این خودرو فوق‌العاده نرم بوده و قطعاً پیشرانه‌های الکتریکی نیازهای روزمره رانندگان را رفع خواهند کرد. شتاب گیری خودرو با نسخه ۲ لیتری بنزینی راو ۴ قابل‌مقایسه است.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

زمانی که باتری خالی شود راو ۴ به‌صورت خودکار حالت EV/HV را انتخاب خواهد کرد اما هنوز هم متوجه وارد مدار شدن پیشرانه درون‌سوز نخواهید شد. سوئیچ بین این دو پیشرانه به‌صورت آنی انجام می‌شود و حتی وجود گیربکس CVT نیز مشکل‌ساز نیست. در کل این مجموعه مهندسی بسیار احساس‌برانگیزی دارد.

همچنین حالت‌های اکو و اسپورت نیز وجود دارد که پرفورمنس خودرو را دست‌خوش تغییر کرده و در حالت اکو پاسخ پدال گاز کندتر می‌شود و در حالت اسپورت حداکثر قدرت در دسترس می‌باشد.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

اگرچه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این شاسی‌بلند فقط در ۶ ثانیه ثبت می‌شود اما راو ۴ خودرویی برای رانندگی اسپورت و سریع نیست. در عوض با شاسی‌بلندی کاملاً مناسب بزرگراه روبرو هستیم و کیفیت سواری خوبی در سرعت‌های بالا دارد. وزن و سفتی سیستم تعلیق نیز به معنی اندکی خشکی در سرعت‌های پایین است و این نسخه از راو ۴ به نرمی دیگر مدل‌های آن نیست. البته فرمان خودرو خوب بوده و میدان دید عالی و فضای کابین زیادی برای سرنشینان وجود دارد؛ اما خب شاسی‌بلند تویوتا سنگین بوده و می‌توان آن را حس کرد بنابراین اگرچه قدرت ۳۰۲ اسبی راو ۴ پلاگین هیبریدی زیاد به نظر می‌رسد اما بهتر است در صندلی عقب نشسته و از آرامش بالای کابین لذت ببرید.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

تنها نقطه‌ضعف خودرو در حالت ریشارژ پدیدار می‌شود. وقتی از پیشرانه بخواهید باتری را شارژ کند گیربکس CVT خودش را نشان خواهد داد. در سربالایی‌ها دور پیشرانه بالا می‌رود اما خب این نکته شاید خیلی به چشم نیاید.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

تویوتا مدعی شده این خودرو مصرف سوخت زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که خب رقمی بسیار خیال‌انگیز است اما شما می‌توانید در دنیای واقعی انتظار مصرف بین ۴.۷ تا ۵ لیتری را داشته باشید. آلایندگی پایین این خودرو نیز باعث تخفیف‌های مالیاتی برای مالکان می‌شود.

تنها مشکل راو ۴ پلاگین هیبریدی به سوزوکی Across PHEV مربوط می‌شود که شباهت‌های بسیار زیادی با این خودرو داشته و قیمت پایین‌تر و به‌تبع آن مالیات کمتری دارد. البته سوزوکی به اندازه تویوتا راحت و نرم نیست.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

قیمت این خودرو در تریم دینامیک از ۴۷۳۹۵ پوند شروع شده و به ۵۰۸۹۵ پوند برای مدل دینامیک پریمیوم می‌رسد. این قیمتی گزاف در مقایسه با خودروهایی همچون پژو ۳۰۰۸ هیبرید ۴ است.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

اما در این تریم راو ۴ شاهد تجهیزاتی همچون سقف پانورامیک، پوشش چرم مشکی و صندلی‌های برقی و گرم شونده خواهید بود. حتی صندلی‌های عقب گرم شونده نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد. کابین راو ۴ پلاگین هیبریدی حس لوکس و باکیفیتی داشته هرچند از نظر طراحی بالاترین نمره را نمی‌گیرد. تنها نقطه‌ضعف کابین به نمایشگر ۹ اینچی با دکمه‌های ارزان‌قیمت و گرافیک قدیمی‌اش مربوط می‌شود. البته اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد وجود دارند.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

از نظر تکنولوژی، راو ۴ پلاگین هیبریدی دستاوردی چشمگیر برای تویوتاست. این شاسی‌بلند راحت و آرام بوده و فضای زیاد و کابینی خوش‌ساخت دارد. قیمت خودرو زیاد بوده اما مالیات کم باعث می‌شود تویوتا گزینه‌ای مناسب برای خریداران سازمانی باشد. سوزوکی Across به عنوان همزاد راو ۴ قیمت کمتری دارد و شاید آن را بتوان در نظر گرفت.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبریدی

مشخصات تویوتا راو ۴ پلاگین هیبرید دینامیک پریمیوم i-AWD

  • قیمت: ۵۰۸۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی
  • قدرت/گشتاور: ۳۰۲ اسب بخار/اعلام نشده
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. ??Amin_sto??

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    راو 4 یکی از بهترین کراس اوور هاست ، یه ماشین با کیفیت ، قابل اطمینان و کم خرج و راحت
    البته به نظر من همون نسخه ی بنزینی بهتره

    موافقم 52
    مخالفم 8
    1. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      وقتی سورنتو و سانتافه و کولیوس و اوتلندر و ایکس تریل رو میشینی و بعدش راو4 میشینی درسته کولویس و ایکس تریل خیلی خوبند ولی بازم راو4 نمیشه ضریب دنده های گیربکس راو4 به طرز عجیبی بدجور هماهگه و خوبیش اینه که صندلی های کرسی بالا داره یعنی رو جاده سواری. البته چندتا مشکل بسیار ریز داره که مشکل هم حساب نمیشه بستگی به شخص داره که اونو مشکل ببینه یا نه!!

      موافقم 43
      مخالفم 10
      1. Me

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        اگه کسی از کامنت ماهان چیزی فهمید لطفا برا من توضیح بده!
        چندبار خوندمش سعی کردم یه چیزی بفهمم ولی نشد.
        دست نوید رو از پشت بستی پسر با این تسلطی که به زبان فارسی داری

        موافقم 13
        مخالفم 29
        1. mahan

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          مهندس واضحه که کجاشو متوجه نشدین من دوباره توضیح بدم.اقا نوید که استاد ما هستند از قدیمی های سایتند ولی با اینکه 5سال مسکو زندگی کردم ولی اصلا فکر نمیکنم که فارسیم ضعیف باشه حرفمو واضح زدم گفتم بین این کراس اور ها راو4 بهتره یه چندتا ضعف کوچیک داره که ممکنه ام برای بعضیا ضعف محسوب نشه.دوباره خدمتون توضیح دادم با این حال اگه متوجه نشدید بازم سعیمو میکنم قضیه رو براتون بازتر کنم.

          موافقم 26
          مخالفم 4
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          آقا ماهان
          خاکِ معرفت شما هستیم ، بزرگوارید .

          موافقم 16
          مخالفم 6
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        ماهان جان
        ۳ سال پیش حدود ۶ماه صاحب راو۴ فیس‌لیفت بودم و من حرف شما را خوب میفهمم و به جرئت میگم بر حسب تجربه ، بهترین کراس‌اوور وارداتی‌ای هست که میتوانید بدون دغدغه تهیه و استفاده کنید و از همه مهم‌تر به سبب گران‌تر بودنش در ارزانی‌ها‌ی سال ۹۶ و ۹۷ ، اون زمان حدود ۶۰ میلیون از سانتافه گرونتر و حدود ۴۰ میلیون از سورنتو گرونتر و حدود ۷۰ میلیون از ایکس‌تریل و اوتلندر گرونتر بود که باعث میشد کمتر کسی به سمتش بره ، ولی امروزه شاهد خاص بودن و چشم‌نواز بودنش نسبت به تمام کراس‌اوورهای وارداتی هستیم !

        تنها مشکل این خودرو حجم کم باک بنزینش هست که برای سفرهای طولانی مثل رفتن به چابهار به استرس میوفتید و حتماً باید یه گالن ۲۰ لیتری ذخیره داشته باشید !

        البته بگم که مصرفش از تمام کراس‌اوورهای وارداتی در حالت اکو کمتر هست و من خودم در آزادراه قزوین رشت حدود صدی ۵ سوزوندم و در شهر حدود ۸ تا ۱۰ میسوزونه و در بدترین حالت پُرگاز حدود ۱۴ میسوزونه و همه چیز بستگی به نحوه‌ی رانندگی راننده داره !
        گیربکسش با موتور به شدت کوپل و هماهنگه .
        اگر فاق لاستیکش را ۶۰ بکنید ، سواریش معرکه نرم میشه ولی هندلینگش احساس ترس میده اما فقط احساس میکنید و سیستم‌های کمکی بسیار دقیق عمل میکنند ولی باز مراقب باشید !
        کیفیت متریال داخلی بخصوص چرم صندلی‌ها معرکه و غیر قابل مقایسه با رقبا حتی ژاپنی‌های دیگر هست !
        نشیمن صندلی‌ها احساس‌برانگیز و آیرودینامیک !
        بسیار خوش بورس و هنگام فروشش ، سریع میخرندش در مدل فیس‌لیفت اما در مدل قبل از فیس‌لیفت بد فروش هست ، چون تفاوت‌های زیادی چه در باطن مثل سواری و عایق‌بندی و چه در ظاهر داره !
        و….. .

        موافقم 19
        مخالفم 23
        1. 2646

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          نوید خان
          قطعا شما راو4 داشتین و مرسی از اینکه ما رو با تجربیات بدیع تون آشنا کردین؛ منتها چند تا سوال داشتم در مورد کامنت تون:
          1. فرمودین زمانی که شما می خواستین راو4 رو بخرین، کمتر کسی سراغ این ماشین می رفت. آخر کامنت تون فرمودین 6 ماه بعدش که داشتین می فروختین، خیلی خوش بورس بوده و سریع می خریدنش! بالاخره چطوری بود؟ تو 6 ماه معجزه ای تو بازار اتفاق افتاد؟ اصلا تویوتا کم فروش تو ایران داریم؟ مردم تویوتا CHR رو با موتور توربو 1200 سه سیلندر رو ساعت ثبت نام جارو کردن، بعد rav4 رو بورس نبود؟

          2. تنها مشکل ماشین باک کوچک بود! باک rav4 حدود 60 لیتره! نسبت به کدوم رقیب اش باک اش کمتره؟ ظرفیت باک اسپورتیج، توسان و … مگه چقدره؟

          3. باک کم حجم بابت رفتن سفر طولانی به چابهار باعث استرس میشه؟ دوست عزیز اگر تهران زندگی می کنی، فاصله تهران – چابهار 2000 کیلومتره، انتظار داری ماشینی با یک بار 2000 کیلومتر راه بره؟ پرادو 2.7 با 180 لیتر باک، همچنین ادعایی نداره …

          4. با گالن 20 لیتری بنزین تو مسافرت حمل می کنین! یاللعجب … اصلا دستور بفرمایید ما عین فیلم نید فور اسپید با تانکر تو جاده بیایم دنبالتون و تو حرکت براتون بنزین بزنیم …

          5. سایز استاندارد لاستیک راو4 235/55/18 است. فاق یا aspect ratio درصدی از پهنای لاستیک هست. نوشتی فاق رو اگر بکنیم 60، ماشین معرکه نرم میشه، تعادل از بین میره و … 5 درصد تفاوت فاق 55 و 60، تو پهنای 235 میلیمتر میشه حدود 11 میلیمتر (1 سانتیمتر)! این تفاوت 1 سانتیمتر این قدر تاثیر داره؟ پسر خوب آج لاستیک از 1 سانتی متر بیشتره!

          در آخر شگفتا از این همه تناقض و شعر!

          موافقم 32
          مخالفم 11
        2. مجید

          ۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام
          با احترام

          اصلا صندلی راحتی نداره و انگار روی جعبه میوه نشستی
          با اینکه پشتی جداگانه برای گودی کمر خریدم ، ولی با اینحال ، کمر و کتف منو داغون کرده
          به غیر از ناراحتی صندلی راننده ، ماشین ایراد دیگری به اون صورت نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. شایان

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      اروپد بنزین و مصرف سوخت فاکتور مهمی برای ماشینهای متوسط هست.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. جناب ایکس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    ببینید مردم جهان و کشور های دیگه دارن روز به روز ثانیه به ثانیه پیشرفت میکنن. ما هم داریم ثانیه به ثانیه تو خودرومون پسرفت میکنیم.
    داییم میخواست آشغالای ایران خودرو ثبت نام کنه (سمند قرعه کشی که برنده شده بود) گفتم نکن.(هم باعث گرونیه ولی بدون کمپین نمیشه و هم اینکه واقعا کیفیتش از قدیمیا بدتره. قدیمیا در مقابل این جدیدا کونیگزگ به حساب میان از بس بی کیفیتن جدیدا) ولی بعد که سمنده اومد از همون روز اول روغن ریزی داشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دور گیربکسش هم نوار تفلون بود!!!!!!!!! یعنی که باز شده بود!!!!!!
    چیه اینا تروخدا نخرین.

    موافقم 34
    مخالفم 3
    1. S

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      این چه مقایسه ایه زیر همه مقاله میاید راجع به خودرو سازی ایران میگید
      دو دیقه میایم روحیمون عوض شه مارو یاد بدبختیامون میندازید
      بابا مرده رو نمیشه ‌با کامنت گذاشتن زنده کرد به بقیه انرژی منفی ندید

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. جناب ایکس

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        ولی میشه از نو ساخت

        موافقم 5
        مخالفم 5
    2. Angus_812

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (100 ديدگاه)

      حرف شما درست منم موافقم
      ولی مردم نخرن چی میخوان سوار شن
      من خودم خیلی پافشاری میکنم دیگه کسی ماشین نخره تا گرون تر نشه
      ولی واقعا مردم چیکار کنن یه عده نخرن یه عده دیگه میخرن
      چون اتحاد نداریم
      این حرفا فقط شعاره چون حتی خود من و شما هم نمیتونیم نخریم

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. آریا منش

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (227 ديدگاه)

        اینقدر بخر تا ماتحتت جر بخوره

        موافقم 11
        مخالفم 14
      2. جناب ایکس

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        اگه کسی ماشین نداره بخره ولی اگه ماشین داره نره 1000 دیگه هم ثبت نام کنه بذاره گرون شه بعد بفروشه

        موافقم 10
        مخالفم 0
  3. Hadi

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    چقدر این رافور هیبرید جدید خوب و اقتصادی و زیباتر شده نسبت به قبل و یک ماشین خانوادگی کامله ?
    ولی 50000 پوند؟؟؟
    واقعاً قیمت خیلی از ماشینها تو بریتانیا به طرز سرسام آوری از بقیه جاها بالاتره…
    مثلا کوروت جدید فول که تو آمریکا 80000 دلاره تو انگلیس 130000 پوند قیمت خورده که بازم از خیلی رقبا ارزون تره ولی بازم گرونه…

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      Hadi جان
      برای من هم سوال بوده !
      تا اینکه متوجه این شدم که درآمد مردمش از بقیه اروپایی‌ها بالاتر هست و یکی از دلایل تمایل ورود مهاجران غیر قانونی به انگلستان ، همین ارزش پول بیشتر و سطح دستمزدهای بالاتر نسبت به بقیه کشورها هست !

      موافقم 9
      مخالفم 4
  4. Benz

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ماشین کم دردسریه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. پویان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (748 ديدگاه)

    در کشور Norway صدر فروش در ماه اول میلادی امسال شد .البته elmiraj و برخی دوستان ول کن تسلا نیستن

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. OUTIS_9

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (57 ديدگاه)

      حالا چرا ننوشتی نروژ؟

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. پارسا

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        چون نمیدونه norway همون نروژه

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. Me

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (314 ديدگاه)

          ?
          خیلی خوبین بخدا

          موافقم 5
          مخالفم 3
      2. Ahmedreza2002

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        این طوری حرفش رو بهتر قبول میکنن چون گویا باکلاس تره

        موافقم 4
        مخالفم 1
  6. STAN

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بسیار بسیار ماشین زیبا و با کیفیتیه و واقعا باید به تویوتا تبریک گفت ولی تنها مشکلی که داره به نظرم،قیمت بالاشه…کسی اطلاع داره که چرا قیمت خودرو تو بریتانیا اینقد بالاس؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. ツSAMURAIツ

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      بخاطر مالیات های مسخره اروپا
      قیمت همین ماشین تو آمریکا خیلی کمتره

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. Benz

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        مالیات های ایران که مسخره تره!!!!!!!

        موافقم 8
        مخالفم 3
      2. STAN

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (62 ديدگاه)

        ممنون دوست عزیز

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. Ahmedreza2002

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      غالبا مشینای الکتریکی، دیزل و هیبریدی از همتایان بنزینی شون گرون ترن

      موافقم 2
      مخالفم 2
  7. Amir

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    قیمتش خیلی بالاست،با این قیمت میشه یه ماشین لوکس گرفت،
    نمیدونم چرا سوزوکی این حرکت رو زد،کپی صد در صد کرد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  8. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    این سکوت تویوتا توی برقی و خودران ها دو حالت داره یا واقعا عقب افتادن یا همه توان منهدسی رو توی خودران و برقی ریختن ما که دستمون نمیرسه ولی امیدوارم باتری حالت جامدش و ماشین خودران جدیدش که قرار بود تو المپیک معرفی بشه زودتر به نتیجه برسه تا رقابت داغ تر بشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. Ali

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    به به

    موافقم 6
    مخالفم 2
  10. REZA ///AMG

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    راو4 رو مگه فقط تو ژاپن یه “شاسی بلند بزرگ” حساب کنن

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      رضا جان اگه اشتباه نکنم راو4 رقیب توسان و اسپورتیج و asx وcx5 اینا هست نه سانتافه و سورنتو و اوتلندر و crv و ایکس تریلو cx9 !!
      و بین رقیباش از همه بزرگتر و باکیفیت تر و کامل تر هستش.
      رقیب اون عزیزان هایلندر هست که از عزیزان بزرگتر و باکیفیت تر هستش.
      کلا به دلیل اینکه کمی از همکلاسی هاش بزرگتره به اشتباه و یا از نبود بزرگترش با بزرگترا رقیب قرار میگیره

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. Ahmedreza2002

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        ما نبودیم راکی جدید وارد شده یا ایشون فیک دوستانن؟

        جسارت نشه اقا ماهان صرفا سوال کردم

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. REZA ///AMG

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          بزرگوار من از سال 92 تو این سایت کامنت میزارم
          در بهترین حالت این کاربری که فرمودی خودش بخواد فیک من باشه

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نه برادر نپرسیدن عیب نیست ندانستن عیب هست.من کلا نظر کم میدادم و به خاطر اینکه ایمیل هایی دارم گاهی تعداد کامنت هام کم میشه خب البته دیگه تو سنی نیستم که تعداد کامنت برام باشه نه عزیز فیک نیستم و قبلا هم بودم البته با اجازه شما.راکی هم نیستم برادر همون جمشید هاشم پور خودتونم

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          بعد عزیزم ببخشید شما کجا بودید که از وقتی اومدید بوق و شیپور دستتون گرفتید میگید من اومدم؟
          راستش بنا به شغلم زیاد سفر میرم ولی تا حالا چندبار من ازین جمله استفاده کردم درسته باکلاسه ولی همچین پرکاربرد نیست؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. Ahmedreza2002

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          جسارت نکردم به شما رضا جان من منظورم اقا ماهان بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ahmedreza2002

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          ماهان جان ببخشید اخه یکم بیش از حد دیدگاهت به اقا نوید شبیه بود برا همین این شک رو کردم
          سالم باشی برادر
          منم جای خاصی نبودم ولی فشار درسا یه مدت زیاد بود نرسیدم پدال سر بزنم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        6. mahan

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          احمدرضا جان انشالله در تمام مقاطع زندگیت موفق باشی که تحصیل هم یکیشه ولی همهش نیست!
          نه من دوست اقا نوید هستم ولی فیکشون خیر دیگه مرد 38 ساله فیک نمیسازه

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. REZA ///AMG

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        ارتباطی به کامنت من نداشت ولی اوکی

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      در ضمن رضا جان شما گفتین راو4 کوچیکه و من جوابتون رو دادم.
      و فکر کنم اون قدر ادم بزرگ و باشخصیتی باشم که فیک کسی نباشم اونم شما.در صورتی که من به خودم افتخار میکنم و باتوجه به اعتماد به نفستون چرا فن پیج نمیزنید.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  11. mahan

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    به به واقعا ظاهرش عالی شده .شمشیر برنده سامورایی واقعا شبیه شمشیر شده.فقط ایکاش جایگاه صفحه نمایششو و کولر وسطشو بهتر طراحی میکردند.

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      واقعاً نمیدونم چرا تویوتا یه فکری برای کیفیت بهتر سیستم‌های مولتی‌مدیاش نمیکنه !!!
      خیلی مضخرف ، هنگ میکنه و لگ بالا داره ، اصلاً فونت خوبی نداره ، کیفیت تصویرش افتصاح ، کاربری بسیار کمی هم داره !!!

      نمونه‌های افترمارکتی و اپل‌کار‌پلی و اندرویدش در بازار خیلی خیلی خیلی بهتر از نمونه‌ی استاندارد کارخانه هستند که در تمام محصولات تویوتا کار کردند !

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. mahan

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اره واقعا بنظرم هم مولتی مدیا تویوتا و هم اینکه یکم باید رو موس های لکسوس بهتر کار کنه!
        جالب اینجاست که ما تویوتا بازا راحت اشکالات ماشینامونو میگیم که حتی در مقابل کره ایا به چشم نمیاد ولی میگند ما متعصبیم جالبه واقعا

        موافقم 8
        مخالفم 2
  12. امین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    ببخشید که بی ربطه ولی دیمن با ثبت ۱۱.۴ ثانیه گل کاشت???
    سرنوشت ۷۶۵ هم همینه
    اینا فقط با زمین قیر و چسب رازی زیر ۱۰ میزنن??

    موافقم 9
    مخالفم 3
  13. امین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    دیمن صدای دینام میداد سکوت ۹۱۱ سنگین تر بود?
    پدال لطفا درگش رو بزارید
    احتمالا ۷۶۵ هم همینطوری شه اینا فقط با قیر و چسب رازی زیر ۱۰ میزنن دیمن ۱۱.۴زد?فک کنم اسکالید سریعتر باشه?? چسب نیازه دیگه چه میشه کرد

    موافقم 6
    مخالفم 4
  14. سیب خنده

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میرم ژاپن کشور رویاهام یه تویوتا راو۴ میخرم.
    کدوماتون همنسل سیب خنده ایین؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Amir

      ۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      سیب خنده چیه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ایران

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    چه تکنولونوژی عجیب و کاربردیه داره و حتمی دوامش زیاده

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. 2646

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    پلت فرم Rav4 hybrid با NX300h مشترکه، پس قاعدتا باید راید مشابهی داشته باشن
    اما تو طراحی، هر چقدر تویوتا راو4 رو مردونه تر طراحی کرده، لکسوس ان ایکس رو زنونه ترش کرده …
    این قدری زنونه، که گاهی فکر می کنم طراح ان ایکس باید یه دختر 19-20 ساله عینکی ژاپنی، شبیه انیمه هاشون باشه!
    آخه لامصب آیینه مخصوص آرایش تو ماشین جای گذاری کردی؟
    برای روشن و خاموش کردن چراغ مطالعه و درهای ماشین، سنسور مجاورتی نصب کردی؟
    کف فرورفتگی دستگیره درها از داخل، موکت بریدی و گذاشتی که نوک ناخن مون به پلاستیک سفت کشیده نشه؟
    با چه رویی آدم سوارت بشه آخه جیگر …

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ????
      من هردو رو داشتم البته نسخه 200شو.ان ایکس یکم نرمتره ولی واقعا تفاوت انچنانی توی راید نداره و کمی هندلینگ بهتر بخاطر فرمونش و ایرودینامکش ولی تفاوت انچنان نیست که اینقدر اختلاف قیمت داشته باشه.مخصوصا تو ایران اینقدر قیمتش نباید باشه بهترین انتخاب تو این قیمت نسخه ار ایکس سال 2011تا2013 هستش که واقعا معرکه هست و واقعا باشخصیت تر و باوقار تره یه ماشین لوکس باید ابهت داشته باشه و این قدر اسپرت نباشه و اختلافشون زمین تا اسمونه!
      خاطره جالبی که هست این ماشین رو منو با شریکم باهم خریده بودیم اون ماشین قبلیش سانتافه بود من ار ایکس داشتم اون بنده خدا میگفت این ماشین فوق العاده هست و عجب چیزیه و فلان ولی من میگفتم خشک و سفته و راحت نیستم هر دومون از دیدگاه خودمون دروغ نمی گفتیم بستگی به ماشین قبلی داره ولی جالب اینه من اینو به همسایمون فروختم یک مرد مسن که راو4 داشت گفت اشتباه کردم فرق خاصی نداره و نیاز هم به این همه امکانات نداشتم.این تجربه 3 سواری مختلف از یک ماشین هست ولی چیزی که واضحه این ماشین با این قیمت ارزش نداره

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. 2646

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ماهان جان

        من راو4 نداشتم ولی nx300h دارم. تو ایران رقیب های مستقیم اش آئودی q5 و بی ام و x3/x4 هستن. آئودی رو بگذاریم برای بعد، تو مقایسه با بی ام و یه دنیای متفاوت هست.

        ان ایکس فول از نظر کیفیت چرم داشبورد، چرم صندلی، بامبوهای طبیعی استفاده شده جای چوب تو داشبورد، عایق بندی کابین و میزان کروم کاری راحت 2 پله بالاتر از بی ام و هست. سیستم صوتی شون در یک حده، بی ام و رادارهای بیشتری داره (6 در مقابل 4). سیستم آی درایو بی ام و چه از نظر ارگونومی، چه از نظر آپشن ها و چه از نظر گرافیک در مقابل سیستم سرگرمی لکسوس، شبیه ویندوز 10 هست نسبت به ویندوز 98.

        البته لکسوس یه ریزه کاری های طراحی داره که وقتی ازشون استفاده می کنی، لذت می بری. 3-2 تاش رو بالا گفتم، غیر از اون ها نوار لایت روی دستگیرها که با ولکام لایت ها روشن میشه، وجود کی لس روی هر 4 تا در، صندلی های برقی عقب، تنظیم فرمون برقی، وجود یه دگمه آهنی روی کنسول وسط جلو که مانع از پارگی چرم کنسول وسط با نوک کمربند موقع بستن یا باز کردن سریع بشه و …
        هیبریدش علی رغم اینکه فوق العاده نرم هست تو ترافیک و رانندگی آروم اما تو شتاب ثانویه (تست رولینگ از 70/80 تا حدود 130/140) ایکس فور، تلیسمان و خیلی از مدعی های شتاب رو می تونه اذیت کنه.

        از نظر ظاهر بیرونی، لکسوس فول (چراغ های کریستالی) و مدل اف اسپرت طراحی جالبی دارن اگرچه باب سلیقه من نیست. ارگونومی کابین لکسوس تو رانندگی آرام از بی ام و بیشتر هست (7 در مقابل 6) اما وقتی بحث رانندگی اسپرت و تهاجمی باشه، لکسوس نه توانایی ذاتی بی ام و رو داره، نه قابلیت های ارتقا فنی بی ام و (از جمله تغییرات زوایای توء، کمبر، کستر اکسل و …) و نه ارگونومی کابین لکسوس برای رانندگی اسپرت به گرد پای بی ام و هم نمی رسه (ارگونومی کابین لکسوس برای رانندگی های اسپورت و تهاجمی یک افتضاح به تمام معناست!)

        به نظرم فن های تویوتا که ناراحت هستن چرا تویوتا جی تی رو با سوبارو ساخت یا سوپرا رو تمام و کمال از بی ام و کپی کرد، باید خدا رو شکر کنن که تویوتا خودش تو طراحی این ماشین ها کار خاصی نکرده. اون تویوتایی که دهه 90 سوپرا رو ساخت، ظاهرا سال ها پیش مرده. مهندسان و طراحان تویوتا/لکسوس غیر از اینکه توانایی فنی ساخت یه ماشین اسپورت رو ندارن، حتی ساده ترین اصول طراحی ارگونومی یک خودرو اسپرت رو یادشون رفته و از علم تیون، فقط چسبوندن برچسب F-sport رو بلدن …
        امیدوارم yaris gr شروع خوبی باشه و درس هاشون رو کم کم یادشون بیاره!

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 جان درست میگی ولی NX200توربو fsport فول عمان رو من حدود 5 ماه داشتم و جز سری اولیا خریده بودم.در کل ماشین خوبیه ولی یه یسری اشکال داره که ناراحت کننده ترینش مشکل دید داره که خودتم گفتی و اینکه صندلی هاش درسته متریالش خیلی خوبه ولی تو این رنج باید بزرگتر و بهتر باشه و همین طور که گفتیم هر دو کسی که بی ام و داشته باشه نمیتونه لکسوس رو به عنوان رقیب توی هندلینگ قبول کنهولی در کل ماشین با سلیقه و زیباییه.بعد راستی جالبه من فکر میکردم nx200 قدرتش بیشتر nx300 هست. چون توی درگ و اکثر اوقات با شریکم میریم شمال توی جاده nx200 اصلا به پای X4من نمیرسه.
          x4 و nx مقداری کمه و جز ایرادات این دو ماشینه ولی این مشکل تو x3 اصلا وجود نداره و دید x3 خیلی بهتره فضای سر کم سرنشین های عقب هم از مشکلات x4 و nx هستش که باز هم این مشکل در x3 وجود نداره بازار فروش x4 از همشون بهتره از نظر آپشن هم x4 اول x3 دوم و nx سوم هستش مشخصات فنی x4 و x3 عینا مثل همه و از nx بهترن ولی از نظر دوام فنی محصولات تویوتا(لکسوس) تو دنیا حرف اول و میزنن و نکته آخر اینکه ‌در فول ترین نسخه x4 هم سقف پانورامیک وجود نداره بخاطر ظاهر رادیکالی این ماشین ولی در x3 و nx در نسخه فول وجود داره این آپشن

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ولی من هر وقت X4 رو بردم شمال به مشکل بنزین بر میخورم برای همین اکثرا با لندکروز میرم فکر کنم nx300h این مشکل رو نداشته باشه ولی خدایی یکم کیفیت سیستم صوتی هارمن بهتره ولی اونقدرا قابل تمایز نیست.ولی X3 که داشتم با دوستان بیرون میرفتیم راحت تر بودند نسبت به X4 ولی یکم هندلینگ X4سر پیچ بهتره .بی ام و خوبه ولی خرجش با اینکه از اول 2017 صفر دست خودم بود ولی خرجش بالاست.من با RXمقایسه کردم میدونم که رقیب هم نیستند من از لحاظ قیمتی و اینکه چون ماشین قبلم بود و بعدش nx گرفتم مقایسه کردم.راجب ائودیQ5 هم که نگم برات دوستم داره برای تعمیرش اکثر اوقات باید بره نمایندگی باکو!

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. 2646

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ماهان جان

          یه سوال! میشه از دوست تون بپرسین چه بلایی سر آئودی میاره که خراب میشه و میبره باکو؟ من 5 سال پیش Q5 داشتم، 120.000 کیلومتر عین مرد کار کرد، اون زمان جوون هم بودم، همه بلایی هم سرش آوردم، آخ نگفت! به خاطر کارم، جاهایی بنزین زدم که وانت نیسان های مدل 67 شرکت توش بنزین نمی زدن که ماشین شون خراب نشه!
          آئودی تو خود آلمان هم نسبت به بنز و بی ام و از نظر استهلاک محسوس پایین تره. شاید یه روزی وقت کردم و عکس هاش رو گذاشتم و نظراتم رو در موردش گفتم، ولی در کل آئودی ماشین فوق العاده ای هست.

          موافقم 3
          مخالفم 7
        4. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          خب 2646 جان خرید خودروی المانی دست دوم یکم ریسکه و من یادمه اون موقع که این ماشینو خرید با قیمت خیلی پایینی خرید ازونجایی که من مثل شما تجربه ائودیQ5 رو نداشتم صاحب نظر نیستم ولی این بنده خدا رو خیلی اذیت کرده و اینکه تو شمال زندگی میکنه ولی خب شما میگید حساسیت به بنزین نداره!و اینکه مطمئنا راننده خوبی نیست چون گلگیر های و کاپوت ماشین رنگ داره و صندوقشم لیسه کاری کرده.احتمالا فشار های بیجا به موتور و … ولی درکل نمیدونم و چون نداشتم صاحب نظرم نیستم

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          خوش حال میشم نظراتتونو درباره ائودی بگذارید چون خودم چندبار خواستم برم سراغش منتها پشیمون شدم بنا به دلایلی بنظرم هنوزم خودروی ارزنده ای هست.من چندبار سمت شاگرد سوار Q5 و دوبار Q3 شدم ولی از دید یه مالک با این قدر کیلومتر باید نظرتون جالب باشه

          موافقم 4
          مخالفم 2
  17. ?Ali Hossein?

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    باز خوبه چراغ عقبش رو پیوسته نکردن!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. mahan

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    پدال عزیز نیسان پث فایندر 2022 رونمایی شد.
    رنگ مشکی و سبز (لجنی یا زمردی نمیدونم چی میگن به هر حال رنگ شناسی ما اقایون که بیسته) فوق العاده هست

    موافقم 6
    مخالفم 0
  19. زیزیگولو

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4439 ديدگاه)

    تویوتا راوفور هیبردی اولین بار سال ۲۰۱۶ اومد تو ایران

    موافقم 3
    مخالفم 0
  20. حسین دهمرد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    شت انگلیس هم مگه مثه ایران تعرفه میگیره؟
    دلیل اینکه تو متن چند بار تعرفه مالیات یادآوری شده چیه ؟ واقعا اینقدر مهم و زیاده که چند بار تکرار بشه؟ کسی میدونه مالیات سالانه ش چقدره؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
  21. Mf1

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    پدال جان درگ نچندان جذاب دیمون و پورشه بذار لطفا
    مکلارن داره با ۷۶۵lt رکوردهای جدید میزنه توپیست درگ تایم ۸.۹۶ زده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    «تویوتا در دو نسل اول راو ۴ قوای محرکه تمام الکتریکی را نیز فقط برای بازار آمریکا عرضه کرده اما جدیدترین نسل آن قوای محرکه الکتریکی شده را در دسترس عموم مردم قرار داده است.»
    اصلا خودتون میدونید چی نوشتید؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شایان

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    تو اروپا بنزین و مصرف سوخت فاکتور مهمی برای ماشینهای متوسط و خریداران اون طبقه هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا