تویوتا

بررسی تویوتا هایلندر V6 دو دیفرانسیل

خانواده‌ها از یک شاسی بلند نو انتظار زیادی ندارند؛ فضای زیاد برای نشستن و حمل وسایل و سواری راحت. برای بسیاری از خانواده‌ها، تویوتا هایلندر، تمام نیازها را برآورده می‌کند. البته تا حدودی یک خودروی لوکس است و نسخه لیمیتد آن ۳۹۴۰۰ دلار قیمت دارد.

Toyota Highlander crossover Limited V6
Toyota Highlander crossover Limited V6
پلتفرم هایلندر شاسی‌بلند کراس‌آور، بر اساس تویوتا کمری سدان است و با این که حس یک شاسی‌بلند تمام‌عیار را دارد، رانندگی با آن، بسیار راحت و دلپذیر است. کابین هایلندر فوق‌العاده راحت است و می‌تواند تا ۷ مسافر را در خود جای دهد؛ چرا که فضای داخلی ۲/۷ مترمربع است و از این جهت، از دیگر خودروهای کلاس خود نظیر هوندا پایلوت جلوتر است. طراحی داخلی زیبا و دقیق صورت گرفته است و کیفیت بسیار بالای دارد.

Toyota Highlander crossover Limited Interior
Toyota Highlander crossover Limited Interior
ردیف صندلی دوم می‌تواند به عقب و جلو حرکت داشته باشد. ردیف سوم نیز برای قرار گرفتن بچه‌ها بسیار مناسب است و حتی در مسافرت‌های کوتاه، اشخاص بزرگ سال نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. برای دسترسی به ردیف‌های عقب نیز مشکل چندانی وجود ندارد و مسیری برای حرکت داخل فضای کابین در نظر گرفته شده است. البته یک سیستم دی‌وی‌دی پشت صندلی نیز هنگام خرید می‌توان انتخاب کرد که ۱۷۶۰ دلار آب می‌خورد، ولی ارزش سرگرم شدن بچه‌های کوچک را هنگام یک مسافرت طولانی دارد.

همچنین برای فضای سر و پاها، تویوتا هایلندر، جای هیچ گونه نگرانی باقی نگذاشته است. ارتفاع مناسبی که صندلی راننده دارد، باعث می‌شود تا شخص دید بسیار خوبی از اطراف داشته باشد. سیستم کنترل هوا نیز، همه‌چیز را در جلو و عقب در حالتی مناسب نگه می‌دارد.

Toyota Highlander crossover Limited V6
Toyota Highlander Limited 2013
انتخاب موتور V6
اگر یک خانواده، بیشتر اوقات در اتوبان هستند و وسایل و مسافر را با خود می‌برند، توصیه می‌شود که هنگام خرید، موتور ۳/۵ لیتری V6 را انتخاب کنند. موتور استاندارد هایلندرها، ۲/۷ لیتری و چهار سیلندر است و می‌تواند ۱۸۷ اسب‌بخار، قدرت ایجاد کند. امّا موتور V6، قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار را ایجاد کرده و ۳۳۶/۲ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. سیستم ۵ دنده اتوماتیک آن نیز با آرامش خاصی سرعت را تغییر می‌دهد که در بسیاری از مواقع، واقعاً به کار می‌آید.

Toyota Highlander crossover Limited V6
Toyota Highlander crossover Limited V6 Engine
هایلندر لیمیتد، با سیستم ۴WD که مخفف سیستم فرمان چهارچرخه است، مناسب مسیرهای خیس و شرایط زمستانی است، البته نه برای ماجراجویی‌های کوهستانی و بالا کشیدن از تخت سنگ‌ها. با این حال، خیلی از خانواده‌ها، دنبال یک ماشین برای بالا رفتن از کوه نیستند و بر این اساس، هایلندر، ماشینی ایده‌آل برای آنان است. آن‌ها به راحتی می‌توانند در آب و هوای سرد، وسایل و افراد را با خود جابجا کنند.

در تستی که برای بررسی این ماشین صورت گرفته، سیستم ۴WD برای ۷/۵ سانتیمتر برف روی جاده، کارآمد نشان داده است. این سیستم باعث می‌شود تا همیشه گشتاور تولیدی از موتور برای حرکت در دسترس باشد و روزهای برفی، شرایطی امن برای بردن فرزندان به مدرسه فراهم شود. مصرف سوخت هایلندر در شهر ۱۰/۱۹ لیتر و در بزرگراه، ۷/۸۸ لیتر است.

سواری با هایلندر، راحت‌تر و دلپذیرتر از هر شاسی‌بلند متوسط دیگری است و این کراس‌آور تویوتا، برای حمل وسایل و بچه‌ها، مناسب‌ترین وسیله در شهر و جاده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۲ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (94 ديدگاه)

    یکی از دوستانم کانادا زندگی میکنه سال 2009 یه هایلندر خرید که چراغ جلوش با این نمونه فرق میکنه فکر کنم این فیس لیفت اونه بنظرم ماشین بسیار باکیفیتی است دوستم این ماشین و حدود 35000 دلار کانادا (3500 سی سی)با اقساط 60 ماهه بدون کارمزد و دم قسط(قسط اول دو ماه بعد از تحویل خودرو) با 5 سال گارانتی سپر تا سپر خرید (البته با احتساب 15 درصد مالیات) کلی تجهیزات رایگان بهش داده بودند مثل چادر مسافرتی که قلفتی میچسبید به درب پشت ماشین که میشد صندلی ها ی عقب و خوابوند بطوری که مثل تخت دو نفره شوند بعد چادر رو از عقب ماشین چسبوند به اتاق خواب… دو تا رکاب استیل براش گذاشته بودند و زیر ماشین و سفارشی دو بار قیر پاشی کرده بودند(تو کانادا برای آب شدن برف نمک زیاد میپاشند تو خیابونا بهمین خاطر اگر قیر پاشی درست نشه کف ماشین زود میپوشه)و کلی آپشن و امکانات دیگه من این ماشین و خیلی با کیفیت دیدم و شاید برای کیفیت بالای اونه که به ایران وارد نمیشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. جلال

    ۱۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    حالا از این حرفها گذشته نمیدونم چرا بعضیها اینقدر با تووتا پدر کشتگی دارن؟
    جالبه که هر کس سوار شده طرفدارشه
    و کسایی هم که اینجور با کینه ازش بد میگن تا حالا سوار تویوتا نشدن :D

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      چون لیاقت شون همون کیا و هیوندا هست!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تئیوتا ماشین ژاپنی هستش اصلا قابل مقایسه با این چرت و پرتا نیست به نظر من اگه میخوای کیا یا هیوندا سوار بشی فرانسه پژوش بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا