بررسی تویوتا GT 86 فیس لیفت 2017

خرید خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب و ارزان بها سخت‌تر شده است. مزدا MX-5 تجسم یک فرمول سبک‌وزن است اما تنها با سقف جمع شدنی عرضه می شود. اگرچه که خواهر این خودرو یعنی فیات 124 اسپایدر به این ترکیب یک پیشرانه‌ی توربو را نیز اضافه کرده است.

Toyota GT 86 2017 facelift
اگر دنبال خودرویی با سقف ثابت هستید گزینه‌های معدودی پیش رویتان است. اینجا تویوتا GT 86 را داریم که با یک به‌روزرسانی محدود آماده‌ی ارائه‌ی داشته‌های خود شده است.

Toyota GT 86 2017 facelift
از نظر بصری این خودرو تغییرات کمی داشته است. جلوپنجره‌ای عریض‌تر به همراه طراحی سپر جدید، مه شکن‌های بازنگری شده و چراغ‌های LED جدید از این تغییرات هستند. همچنین اسپلیتر جلوی اصلاح شده به همراه اسپویلر واقع شده روی لبه صندوق نیز دیده می‌شوند. اگر دنبال ظاهری واضح‌تر و موقرتر هستید می‌توانید اسپویلر را جدا کنید. بی‌شک بزرگ‌ترین به‌روزرسانی خودرو چراغ‌های عقب LED هستند که در شب نمای متمایزتری را به خودرو می‌بخشند.

Toyota GT 86 2017 facelift
داخل کابین شاهد وضعیت کمی لوکس‌تر هستیم. تویوتا مقداری چرم و آلکانترا را به درب‌ها و داشبورد اضافه کرده و دوخت صندلی‌ها نیز اصلاح شده است. هم‌اکنون کنترل‌های صوتی روی غربیلک فرمان وجود داشته که این امر به بهبود ارتباطات خودرو کمک کرده است. همچنین صفحه‌نمایش 4.2 اینچی با عملکرد کامپیوتر سفری در میان نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته است.

Toyota GT 86 2017 facelift
افرادی که منتظر تغییرات چشمگیر در قوای محرکه بودند ناامید خواهند شد چراکه تویوتا قدرت بیشتر و یا توربوشارژر را به خودروی فیس لیفت شده اضافه نکرده است. پس GT 86 فیس لیفت شده از همان پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری بوکسوری با قدرت 197 اسب بخار استفاده می‌کند. این خودرو با دو گیربکس قبلی دستی و اتوماتیک در دسترس است.

Toyota GT 86 2017 facelift
از پشت فرمان مدل جدید احساس بسیار مشابهی به مدل قبل از فیس لیفت دارد. خودرو خیلی سریع نیست اما قدرت کافی برای عبور مناسب از پیچ‌ها را دارد. در شرایط زمستانی، حدود 200 اسب بخار قدرت زیاد بوده و این خودرو حتی راننده‌های باتجربه را سر ذوق آورده و البته محتاط می‌کند.

Toyota GT 86 2017 facelift
به منظور کمک به بهبودی چابکی خودرو مهندسان تویوتا برخی تغییرات را در سیستم فرمان و ضربه‌گیرها ایجاد کرده‌اند اما صادقانه باید گفت پیش‌ازاین نیز خطای کمی وجود داشته و البته این بازنگری‌ها را بدون راندن همزمان مدل فیس لیفت شده و قبل از آن نمی‌توان متوجه شد.

Toyota GT 86 2017 facelift
با فشار زیادی پدال گاز در میانه و یا هنگام خروج از پیچ، حتی با روشن بودن سیستم کنترل کشش نیز عقب GT 86 خوشحال می‌شود. با خاموش کردن این سیستم و بکار گیری حالت پیست جدید قادر خواهید بود تا در سرعت‌های پایین نیز دریفت های فوق‌العاده‌ای داشته باشید. فرمان خودرو تیز بوده و بالانس وزنی خوبی دارد و اگرچه سواری خودرو سفت است اما خیلی ناهنجار نشان نمی‌دهد. در حقیقت سواری خودرو رضایت‌بخش باقی مانده و صرف‌نظر از هر موقعیتی، سواری خودرو درگیر کننده و هیجانی است.

Toyota GT 86 2017 facelift
صدای تیپیکال پیشرانه‌ی بوکسوری در این خودرو حس می‌شود. شخصیت پیشرانه به گونه‌ای است که شما را ترغیب می‌کند تا دنده‌ها را در ردلاین پیشرانه تعویض کنید.

Toyota GT 86 2017 facelift
اما چیزی که باعث شرمساری است اینکه GT 86 نمی‌تواند در بحث هزینه‌های سواری و مالکیت با رقبا رقابت نماید. آلایندگی 180 گرم در هر کیلومتر این خودرو زیاد بوده و مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتری آن به این معنی است که دفعات بیشتری باید به پمپ‌بنزین مراجعه نمایید. مدل قابل مقایسه‌ی مزدا تنها آلایندگی 161 گرمی دی‌اکسید کربن داشته و هزینه‌ی حدود 6500 پوندی کمتری دارد.


بازنگری‌های کوچک تنها باعث تقویت تویوتا GT 86 به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب بازار شده است. هرچند از زمانی که این خودرو عرضه شده مزدا MX-5 با بها و هزینه‌های کمتر و البته همان سواری و هندلینگ درگیر کننده بیشتر به چشم می‌آید.

Facelifted Toyota GT86

مشخصات تویوتا GT 86 2.0 Pro

قیمت: 27560 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/205 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

19 دیدگاه

  1. akrh78
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    به نظر من brz طراحی بهتری داره.از چراغای عقب این gt86 اصلا خوشم نیومد.

    پاسخ
    1. Alireza.GT86
      سوابق: (229 دیدگاه) ,

      در یه مواردی سوبارو قشنگ تره و در یه موارد و البته سلیقه ای تویوتا ، کسی مجبور نیست بین این دو تا انتخابی بکنه ، این دو در واقع یکی هستن ، یک روح مشترک دارن !!

      پاسخ
  2. ستاره های پرفروغ (Daniel)
    سوابق: (660 دیدگاه) ,

    تنها خودرو ژاپنی که من بهش علاقه دارم. یکی از دوستام اینو داره البته با کیت بدنه.
    به معنای واقعی GT86 شاهکاره. در حد M2 دوستش دارم. نهایت مهندسی ژاپنی هست تازه اونم با ی موتور 2 لیتری بدون توربو… .

    پاسخ
  3. Ag
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    حیفه‌این مولش تو ایران نباشه . امیدوارم ایرتویا (نمایندگی داغون تویوتا ) بیارتش تو ایران .
    اینکه از ۲ بیتر تنفس طبیعی ۲۰۰ اسب بهار کشیده بیرون هم واقعا جالبه .
    واقعا دو در های اسپرت‌یه لذت خاصی دارن .

    کاش تویوتا یکم بیشتر میزد تو کار خودروهای اسپرت . پتانسیل شو داره ، تاریخش اینو میگه .

    پاسخ
    1. Alireza.GT86
      سوابق: (229 دیدگاه) ,

      توی این مقاله اشتباه کردن ، قدرت موتور از 197 اسب به 205 اسب بخار در مدل دستی و گشتاورش هم از 205 به 211 نیوتون متر رسیده ، ردلاین هم یکم کمتر شده ، منظورم اینه که دور موتور بیشتری قبل از ردلاین در اختیار راننده ست .
      البته من به عنوان یه طرفدار سر سخت و دو آتیشه GT86 اصلا از این بروزرسانی راضی نبودم …!

      پاسخ
  4. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    حالا اینا تو ایران هستن وانتخاب دیگری نداری اگر مزدا بیاد ایران یکبار فقط یکبار بشینی پشت فرمونش دیگه دوست نداری سوار هیچ ماشینی به غیر از خود مزدا بشی.

    پاسخ
  5. فرزاد لاکچری
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    جنسیس کوپه رو ترجیح میدم چه طراحی بیرون چه داخل چه موتور خیلی خواستنی تر تا GT 86

    پاسخ
    1. faramarz
      سوابق: (174 دیدگاه) ,

      آقای لاکچری صنعت خودروسازی ژاپن رو بردی زیر سوال

      پاسخ
      1. Alireza.GT86
        سوابق: (229 دیدگاه) ,

        اطلاعات خودش رو درباره دنیای خودرو برد زیر سوال ، برو و با اسباب بازی V6 ات حال کن اقا پسر 😂

        پاسخ
  6. reza-a
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    طراحی قبل از فیس لیفت بهتر بود مخصوصا چراغ های عقب

    پاسخ
  7. he
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    شاهکاری دیگر از تویوتا

    پاسخ
  8. فيصل
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    دنده دستی که ٢٠۵ اسب بخار قدرتش بود، اتومات ٢٠٠ اسب بخار

    پاسخ
  9. محمد جواد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من خودمم جنسیسو ترجیح میدم((فقط بخاطر قیافش))

    پاسخ
    1. Alireza.GT86
      سوابق: (229 دیدگاه) ,

      شما یه بار از نزدیک این دوتارو دیده باشی همچین چیزی نمیگی

      پاسخ
  10. javadm4
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    نیسان z370 درسته با gt86دقیقا در یک رده نیست ولی واقعا یه ماشین اسپرت دو در محححححشششششره نمیدونم پلاک ملی هست یا نه ولی تو منطقه انزلی به معنی واقعی کلمه میدرخشه

    پاسخ
  11. TSHDN
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    ما توی منطقه آزاد هستیم از اینا مدل قبل از فیس لیفتش چندتا هست البته با بادی کیت که واقعا محشر و پر ابهته ولی کاش تویوتا یه موتور قوی تر برای این ماشین در دسترس قرار میداد چون این در مقابل موتور 300 اسبی جنسیس تقریبا حرفی برای گفتن نداره
    ولی در کل تویوتا رو به جنسیس ترجیح میدم

    پاسخ
  12. میلاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سیستم تعلیق این خودرو چطوره؟

    پاسخ
  13. Ashar
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مدل ٢٠١٧ داخل ایران میاد؟ پلاک ملی میشه؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x