تویوتا

بررسی تویوتا GT 86 فیس لیفت 2017

خرید خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب و ارزان بها سخت‌تر شده است. مزدا MX-5 تجسم یک فرمول سبک‌وزن است اما تنها با سقف جمع شدنی عرضه می شود. اگرچه که خواهر این خودرو یعنی فیات ۱۲۴ اسپایدر به این ترکیب یک پیشرانه‌ی توربو را نیز اضافه کرده است.

Toyota GT 86 2017 facelift
اگر دنبال خودرویی با سقف ثابت هستید گزینه‌های معدودی پیش رویتان است. اینجا تویوتا GT 86 را داریم که با یک به‌روزرسانی محدود آماده‌ی ارائه‌ی داشته‌های خود شده است.

Toyota GT 86 2017 facelift
از نظر بصری این خودرو تغییرات کمی داشته است. جلوپنجره‌ای عریض‌تر به همراه طراحی سپر جدید، مه شکن‌های بازنگری شده و چراغ‌های LED جدید از این تغییرات هستند. همچنین اسپلیتر جلوی اصلاح شده به همراه اسپویلر واقع شده روی لبه صندوق نیز دیده می‌شوند. اگر دنبال ظاهری واضح‌تر و موقرتر هستید می‌توانید اسپویلر را جدا کنید. بی‌شک بزرگ‌ترین به‌روزرسانی خودرو چراغ‌های عقب LED هستند که در شب نمای متمایزتری را به خودرو می‌بخشند.

Toyota GT 86 2017 facelift
داخل کابین شاهد وضعیت کمی لوکس‌تر هستیم. تویوتا مقداری چرم و آلکانترا را به درب‌ها و داشبورد اضافه کرده و دوخت صندلی‌ها نیز اصلاح شده است. هم‌اکنون کنترل‌های صوتی روی غربیلک فرمان وجود داشته که این امر به بهبود ارتباطات خودرو کمک کرده است. همچنین صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی با عملکرد کامپیوتر سفری در میان نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته است.

Toyota GT 86 2017 facelift
افرادی که منتظر تغییرات چشمگیر در قوای محرکه بودند ناامید خواهند شد چراکه تویوتا قدرت بیشتر و یا توربوشارژر را به خودروی فیس لیفت شده اضافه نکرده است. پس GT 86 فیس لیفت شده از همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری بوکسوری با قدرت ۱۹۷ اسب بخار استفاده می‌کند. این خودرو با دو گیربکس قبلی دستی و اتوماتیک در دسترس است.

Toyota GT 86 2017 facelift
از پشت فرمان مدل جدید احساس بسیار مشابهی به مدل قبل از فیس لیفت دارد. خودرو خیلی سریع نیست اما قدرت کافی برای عبور مناسب از پیچ‌ها را دارد. در شرایط زمستانی، حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت زیاد بوده و این خودرو حتی راننده‌های باتجربه را سر ذوق آورده و البته محتاط می‌کند.

Toyota GT 86 2017 facelift
به منظور کمک به بهبودی چابکی خودرو مهندسان تویوتا برخی تغییرات را در سیستم فرمان و ضربه‌گیرها ایجاد کرده‌اند اما صادقانه باید گفت پیش‌ازاین نیز خطای کمی وجود داشته و البته این بازنگری‌ها را بدون راندن همزمان مدل فیس لیفت شده و قبل از آن نمی‌توان متوجه شد.

Toyota GT 86 2017 facelift
با فشار زیادی پدال گاز در میانه و یا هنگام خروج از پیچ، حتی با روشن بودن سیستم کنترل کشش نیز عقب GT 86 خوشحال می‌شود. با خاموش کردن این سیستم و بکار گیری حالت پیست جدید قادر خواهید بود تا در سرعت‌های پایین نیز دریفت های فوق‌العاده‌ای داشته باشید. فرمان خودرو تیز بوده و بالانس وزنی خوبی دارد و اگرچه سواری خودرو سفت است اما خیلی ناهنجار نشان نمی‌دهد. در حقیقت سواری خودرو رضایت‌بخش باقی مانده و صرف‌نظر از هر موقعیتی، سواری خودرو درگیر کننده و هیجانی است.

Toyota GT 86 2017 facelift
صدای تیپیکال پیشرانه‌ی بوکسوری در این خودرو حس می‌شود. شخصیت پیشرانه به گونه‌ای است که شما را ترغیب می‌کند تا دنده‌ها را در ردلاین پیشرانه تعویض کنید.

Toyota GT 86 2017 facelift
اما چیزی که باعث شرمساری است اینکه GT 86 نمی‌تواند در بحث هزینه‌های سواری و مالکیت با رقبا رقابت نماید. آلایندگی ۱۸۰ گرم در هر کیلومتر این خودرو زیاد بوده و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۸ لیتری آن به این معنی است که دفعات بیشتری باید به پمپ‌بنزین مراجعه نمایید. مدل قابل مقایسه‌ی مزدا تنها آلایندگی ۱۶۱ گرمی دی‌اکسید کربن داشته و هزینه‌ی حدود ۶۵۰۰ پوندی کمتری دارد.

بازنگری‌های کوچک تنها باعث تقویت تویوتا GT 86 به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب بازار شده است. هرچند از زمانی که این خودرو عرضه شده مزدا MX-5 با بها و هزینه‌های کمتر و البته همان سواری و هندلینگ درگیر کننده بیشتر به چشم می‌آید.

Facelifted Toyota GT86

مشخصات تویوتا GT 86 2.0 Pro

قیمت: ۲۷۵۶۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۱۹۷ اسب بخار/۲۰۵ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۵ کیلومتر در ساعت

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. akrh78

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    به نظر من brz طراحی بهتری داره.از چراغای عقب این gt86 اصلا خوشم نیومد.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Alireza.GT86

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      در یه مواردی سوبارو قشنگ تره و در یه موارد و البته سلیقه ای تویوتا ، کسی مجبور نیست بین این دو تا انتخابی بکنه ، این دو در واقع یکی هستن ، یک روح مشترک دارن !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Daniel

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    تنها خودرو ژاپنی که من بهش علاقه دارم. یکی از دوستام اینو داره البته با کیت بدنه.
    به معنای واقعی GT86 شاهکاره. در حد M2 دوستش دارم. نهایت مهندسی ژاپنی هست تازه اونم با ی موتور 2 لیتری بدون توربو… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ag

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    حیفه‌این مولش تو ایران نباشه . امیدوارم ایرتویا (نمایندگی داغون تویوتا ) بیارتش تو ایران .
    اینکه از ۲ بیتر تنفس طبیعی ۲۰۰ اسب بهار کشیده بیرون هم واقعا جالبه .
    واقعا دو در های اسپرت‌یه لذت خاصی دارن .

    کاش تویوتا یکم بیشتر میزد تو کار خودروهای اسپرت . پتانسیل شو داره ، تاریخش اینو میگه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      توی این مقاله اشتباه کردن ، قدرت موتور از 197 اسب به 205 اسب بخار در مدل دستی و گشتاورش هم از 205 به 211 نیوتون متر رسیده ، ردلاین هم یکم کمتر شده ، منظورم اینه که دور موتور بیشتری قبل از ردلاین در اختیار راننده ست .
      البته من به عنوان یه طرفدار سر سخت و دو آتیشه GT86 اصلا از این بروزرسانی راضی نبودم …!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    حالا اینا تو ایران هستن وانتخاب دیگری نداری اگر مزدا بیاد ایران یکبار فقط یکبار بشینی پشت فرمونش دیگه دوست نداری سوار هیچ ماشینی به غیر از خود مزدا بشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرزاد لاکچری

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    جنسیس کوپه رو ترجیح میدم چه طراحی بیرون چه داخل چه موتور خیلی خواستنی تر تا GT 86

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. faramarz

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (184 ديدگاه)

      آقای لاکچری صنعت خودروسازی ژاپن رو بردی زیر سوال

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza.GT86

        ۱۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (236 ديدگاه)

        اطلاعات خودش رو درباره دنیای خودرو برد زیر سوال ، برو و با اسباب بازی V6 ات حال کن اقا پسر ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. reza-a

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    طراحی قبل از فیس لیفت بهتر بود مخصوصا چراغ های عقب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. he

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    شاهکاری دیگر از تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فيصل

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    دنده دستی که ٢٠۵ اسب بخار قدرتش بود، اتومات ٢٠٠ اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد جواد

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودمم جنسیسو ترجیح میدم((فقط بخاطر قیافش))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      شما یه بار از نزدیک این دوتارو دیده باشی همچین چیزی نمیگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. javadm4

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    نیسان z370 درسته با gt86دقیقا در یک رده نیست ولی واقعا یه ماشین اسپرت دو در محححححشششششره نمیدونم پلاک ملی هست یا نه ولی تو منطقه انزلی به معنی واقعی کلمه میدرخشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      نه پلاک ملی ش نیست ، موتورش 3.7 لیتری هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. TSHDN

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    ما توی منطقه آزاد هستیم از اینا مدل قبل از فیس لیفتش چندتا هست البته با بادی کیت که واقعا محشر و پر ابهته ولی کاش تویوتا یه موتور قوی تر برای این ماشین در دسترس قرار میداد چون این در مقابل موتور 300 اسبی جنسیس تقریبا حرفی برای گفتن نداره
    ولی در کل تویوتا رو به جنسیس ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. میلاد

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سیستم تعلیق این خودرو چطوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ashar

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدل ٢٠١٧ داخل ایران میاد؟ پلاک ملی میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سیاوش

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط یه چیز میشه گفت :
    عاااالی
    ببینید ما تو ایران زندگی میکنیم شاید انتخاب های بهتری در خارج دردسترس باشن اما با این قیمت با این موتور این بههههترین گزینست بعدشم اگه یکم به این ماشین برسی جذاب ترین میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پوریا

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام خدمت همه پدالیا
    دوستان بین gt86 و مزدا mx5 شما کدومو پیشنهاد میدید؟
    قابلیت تیون کردنش برام مهمه اطلاعات کاملی از mx5 ندارم
    کسی میتونه راهنماییم کنه تلگرام بهم پیام بده ممنون میشم
    09365346065

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (236 ديدگاه)

      اگه میخواید تیونینگ کنید قطعا GT86 ، پتانسیل زیادی داره و کاملا آماده ست! برای مثال بعضی قطعات برای توربو کردن موتور رو داره خودش! و تا 380 اسب با توربوشارژر بدون تغییر در قطعه ای میشه تقویتش کرد که عالیه!
      اگه نمیخواید هم بازم GT86…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. amin

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت مدیر سایت آقا شاهین .شاهین جان یه سوال دارم اگه میشه شما یا عزیزان جواب بدهند من این ماشین خیلی چشمم گرفته نمدونم جنسیس کوبه بگیرم یا این چون ماشین کوبه که ارتفاعش نزدیک زمین است دوست دارم در مورد این ماشین خاستم بدونم سقف کروک داره مصرف بنزینش بالا نیست ؟؟ من مجرد هستم فقط برای خود م میخام به خاطر کوچیکیش الان به خام بگیرم تو ایران بیدا میشه یا باید وارد کنی به پول ما چقدر میشه؟؟ خودم بچه بوشهر هستم گفتم اگه جایی سراغ دارین مسه نمایندگی بهم بگین قیمتش به پول ما چقدر میشه ؟؟؟ مرسی بابات وقتی که برای مردم میزارید ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا