تاریخچه تویوتا کمری، محبوب همیشگی

در امر فروش هیچ سدان میدسایزی محبوب‌تر از تویوتا کمری نیست. با شهرتی که به خاطر قابلیت اطمینان و مصرف سوخت به دست آمده، کمری قلب خریداران را تسخیر کرده است، مخصوصاً قلب آن‌هایی را که دنبال سدانی خانوادگی با کمترین دردسر هستند. کمری به همراه کرولا یکی از پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای تویوتا است. از کمری سلیکا دیفرانسیل عقب ژاپنی که در سال‌های 1979 تا 1982 تولید شده گرفته تا مدل‌هایی با دو دیفرانسیل، تویوتا انواع مختلفی از کمری را در طول سالیان مختلف تولید کرده است. بله مطمئناً کمری هیجان‌انگیزترین خودرو برای سواری نبوده اما موفقیت آن در امر فروش ثابت می‌کند که خودرویی نمادین است.

toyota-camry-history-graphic
به مناسبت معرفی تویوتا کمری 2018 ما نگاهی داشته‌ایم به تاریخچه‌ی تمامی نسل‌های این سدان محبوب. با ما همراه باشید.

  • سه نسل اول تویوتا کمری

1984-toyota-camry
تویوتا اولین نسل کمری را با مدل 1983 معرفی نمود. 5 مدل با دو فرم بدنه: یک سدان و یک هاچبک. برخلاف کمری سلیکای سدان اسپورت و دیفرانسیل عقب که از سال 1979 تا 1983 در بازار ژاپن فروخته شد، اولین نسل کمری دیفرانسیل جلو بود. سه نوع پیشرانه‌ی 4 سیلندر در این خودرو قابل سفارش بود. نسخه‌های 1.8 و 2 لیتری آن با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شدند. تویوتا همچنین پیشرانه‌ی 1.8 لیتری توربودیزل را در بازار آمریکا به عنوان سومین گزینه عرضه کرد اما این پیشرانه تنها با گیربکس دستی در دسترس بود.


نسل دوم کمری که از سال 1987 تا 1991 تولید شد اولین نسلی بود که پیشرانه‌ی 6 سیلندر را ارائه می‌کرد. این پیشرانه همچنین جایگزین نسخه‌ی دیزلی بازار آمریکای شمالی شد. همان پیشرانه‌های 1.8 و 2 لیتری نسل اول به همراه گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در این نسل نیز دیده شدند. نسل دوم کمری اولین نسلی بود که فرم بدنه‌ی واگن را نیز پیشنهاد می‌داد. مدل‌های واگن جایگزین نسخه‌ی هاچبک شده بودند. سیستم چهارچرخ محرک نیز در نسل دوم کمری عرضه شد و این تنها نسل کمری بود که به‌صورت سفارشی از سیستم کشش چهارچرخ بهره می‌برد.


برای مدل سال 1992، کمری رسماً از خودرویی کامپکت به مدلی میدسایز بدل شد و نسل سوم این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نسل قبلی بود. در این نسل سه نوع بدنه در دسترس بود. مدل کمری کوپه برای مدل سال 1993 در دسترس بود اما تولید آن در سال 1996 متوقف شد. تعداد پیشرانه‌های پیشنهادی نیز به دو نسخه کاهش یافته بود: پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.2 لیتری استاندارد و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سفارشی.

  • نسل چهارم تویوتا کمری

2001-toyota-camry
اولین مدل تویوتا کمری که توسط موتور ترند تست شد نسل چهارم این سدان پرفروش با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سفارشی بود که قدرت 192 اسب بخاری داشت و از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده می‌کرد. این خودرو در 7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسید و مسافت 400 متر را در زمان 15.4 ثانیه و با سرعت 146 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. این نسل کمری قادر بود شتاب جانبی 0.82 جی را تحمل کند.


بعدها سه کمری 6 سیلندر دیگر نیز تست شد. شتاب این مدل‌ها بین 7.7 تا 7.8 ثانیه متغیر بود و مسافت 400 متر را در 15.8 و 15.9 ثانیه و با سرعت 138 تا 142 کیلومتر در ساعت طی می‌کردند. شتاب جانبی این مدل‌ها نیز تنها 0.79 جی بود.

  • اولین نسل تویوتا کمری سولارا

2000-toyota-camry-solara
تویوتا نسخه‌ی کوپه‌ی کمری را با نام سولارا و با مدل سال 1999 عرضه کرد. نسخه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری و مجهز به گیربکس دستی این خودرو سریع‌تر از کمری سدان همان نسل و مجهز به همان پیشرانه بود. این خودرو شتاب 6.9 ثانیه‌ای داشت و مسافت 400 متر را در 15.3 ثانیه و با سرعت 147 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. هرچند در بحث چسبندگی این خودرو تنها شتاب جانبی 0.74 جی را می‌توانست تحمل کند.


یکی از کندترین مدل‌های کمری که موتورترند تست کرده سولارا کانورتیبل بوده که شتاب 8.4 ثانیه‌ای داشته و رکورد مسافت 400 متر آن زمان 16.4 ثانیه‌ای و سرعت 136 کیلومتر در ساعت بوده است. به نظر می‌رسد وزن اضافی نسخه‌ی کانورتیبل روی شتاب جانبی تأثیری نگذاشته بود چراکه عدد 0.78 جی به دست آمد. این رکورد در تراز کمری سدان 6 سیلندر بوده و کمی بهتر از برادر کوپه‌ی خود بود.

  • نسل پنجم تویوتا کمری

2003-toyota-camry-front-side-view
تا به امروز کندترین مدل کمری که توسط موتورترند تست شده نمونه‌ی 2003 این خودرو بوده که پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.4 لیتری 157 اسبی متصل به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک داشته است. این خودروی ویژه در 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت 400 متر را نیز در مدت 17.1 ثانیه و با سرعت 131 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. البته عملکرد ترمز گیری آن با دیگر نسل‌های کمری برابر بود.


علیرغم اینکه پیشرانه‌ی 6 سیلندر نسل پنجم کمری کمی قدرتمندتر از نسل قبلی خود بود اما در بحث شتاب خیلی سریع‌تر نشان نمی‌داد. سریع‌ترین نمونه‌ی این نسل که توسط موتور ترند تست شده شتاب 7.2 ثانیه‌ای داشته است. شتاب جانبی آن همانند نسل قبلی در حد 0.78 جی بوده است. این خودرو همچنین اولین نمونه‌ی کمری بود که در تست فیگور ایت شرکت کرد و آن را در زمان 28.3 ثانیه و با شتاب جانبی متوسط 0.58 جی به پایان رسانید.

  • دومین نسل تویوتا کمری سولارا

2007-toyota-camry-solara-coupe-front-side-view
دومین نسل سولارا که از سال 2004 تا 2008 در دسترس بود کمری سریع‌تر از برادر کمری سدان خود نشان می‌داد. هر دو مدل کوپه و کانورتیبل این خودرو شتاب 7.1 ثانیه‌ای داشتند و مدل کوپه مسافت 400 متر را در 15.2 ثانیه و با سرعت 149 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. برادر کانورتیبل نیز خیلی عقب نبود و زمان 15.3 ثانیه‌ای و سرعت 146 کیلومتر در ساعتی را ثبت کرده بود؛ اما در بحث شتاب جانبی و تست فیگور ایت این برادر کوپه بود که خود را بالا کشیده بود. سولارا کوپه قادر به تحمل شتاب جانبی 0.78 جی بوده و تست فیگور ایت را با زمان 27.8 ثانیه و شتاب متوسط 0.64 جی به پایان رسانده بود. نسخه‌ی کانورتیبل شتاب جانبی 0.73 جی داشته و در تست فیگور ایت 1.3 ثانیه کندتر بود و شتاب متوسط 0.59 جی را بر جای گذاشته بود. عملکرد ترمز هر دو خودرو البته یکسان بوده است.

  • نسل ششم تویوتا کمری

2007-toyota-camry-front-side-view
زمانی که نسل ششم تویوتا کمری در سال 2006 و به عنوان مدل 2007 عرضه شد، همه‌ی افراد به قدری تحت تأثیر قرار گرفتند که این خودرو عنوان خودروی سال 2007 موتورترند را از آن خود کرد. این نسل از کمری تنها نسل این خودرو بوده که عنوان یکی از سریع‌ترین سدان های میدسایز را به خود اختصاص داده است. مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری 268 اسب بخاری و دارای گیربکس اتوماتیک قادر بودند در حدود 6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسند و مسافت 400 متر را در زمان حدود 14 ثانیه و با سرعت حدود 160 کیلومتر در ساعت طی کنند.

2007-toyota-camry-hybrid-front-shot
کارایی خودرو در بحث شتاب جانبی اندکی نسبت به قبل بهبود یافته بود و دو نمونه‌ی آن قادر به تحمل شتاب جانبی 0.79 و 0.80 جی بودند. کمری در این نسل نیز نشان داد که هندلینگ اولویت اصلی‌اش نیست. این خودرو در تست فیگور ایت تنها شتاب متوسط 0.64 جی را ثبت کرد.


عملکرد کمری‌های 4 سیلندر نیز بهبود یافته بود و شتاب آن‌ها در حدود 8 ثانیه ثبت می‌شد. مدل‌های 4 سیلندر کمری قادر به تحمل شتاب جانبی 0.78 جی بودند. هرچند این خودرو در تست فیگور ایت چندان خوب عمل نکرد. دو خودروی تست شده (مدل‌های 2008 و 2010) به ترتیب زمان‌های 28.9 و 28 ثانیه و شتاب متوسط 0.56 و 0.58 جی را ثبت کردند.


نسل ششم تویوتا کمری اولین نسل از این خودرو بوده که مدل هیبریدی را نیز ارائه کرده است. این خودرو از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.4 لیتری و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت نهایی آن به 187 اسب بخار می‌رسد. در بحث کارایی و عملکرد این خودرو با مدل‌های 6 سیلندر قبلی برابری کرده و شتاب آن در حدود 7 ثانیه بود. مسافت 400 متر را نیز در حدود 15-16 ثانیه و با سرعت زیر 145 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. مدل‌های هیبرید تست شده توسط موتورترند شتاب‌های جانبی 0.72 و 0.76 جی را داشته‌اند.

  • هفتمین نسل تویوتا کمری

2012-toyota-camry-se-front-three-quarters-in-motion1
با به‌روزرسانی‌های اندک پیشرانه‌ی 4 سیلندر پایه و به‌روزرسانی چشمگیر نسخه‌ی هیبریدی، هفتمین نسل تویوتا کمری تا به امروز سریع‌ترین نسل این خودرو بوده است. کمری مجهز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری 268 اسب بخاری قادر است ظرف مدت 5.8 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت 400 متر را در زمان 14.2 ثانیه و با سرعت 162 کیلومتر در ساعت طی کند. این رکوردها نسل هفتم کمری را به یکی از سریع‌ترین سدان های میدسایز در دسترس تبدیل می‌کنند. این خودرو قادر به تحمل شتاب جانبی 0.81 جی بوده و تست فیگور ایت را در زمان 27.2 ثانیه و با شتاب متوسط 0.66 جی به پایان می‌رساند.


مدل‌های 4 سیلندر این نسل از کمری برای اولین بار شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 8 ثانیه را ثبت می‌کنند. نسخه‌ی هیبریدی این خودرو که هم‌اکنون از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری و پیشرانه‌ای الکتریکی استفاده می‌کند خروجی 200 اسب بخاری داشته و از نظر عملکردی رقیب کمری‌های اواخر دهه‌ی 90 میلادی و اوایل قرن 21 است. نسخه‌ی هیبریدی تست شده توسط موتورترند در حدود 7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر رسیده است.


سواری راحت همیشه یکی از بهترین ویژگی‌های کمری بوده است. این خودرو در راه‌های ناهموار عملکرد راحت و مناسبی دارد. حتی پس از به‌روزرسانی صورت گرفته در سال 2015 که بازنگری‌هایی در سیستم تعلیق و دینامیک رانندگی خودرو صورت گرفت، کمری بازهم سواری نرم و راحتی داشت.

2018-toyota-camry-xse-v-6-front-end
ازآنجایی‌که نسل جدید تویوتا کمری از پلتفرم TNGA استفاده می‌کند، انتظار می‌رود این خودرو به لطف مرکز ثقل پایین‌تر، وزن کمتر و بدنه‌ای مستحکم‌تر عملکرد بسیار بهتری نسبت به پیشینیان خود داشته باشد. به علاوه فرم بدنه‌ی این خودرو نشان می‌دهد که با مدلی گیراتر طرف هستیم.


علاوه بر پلتفرم یاد شده، هشتمین نسل کمری احتمالاً اولین خودرویی خواهد بود که از طیف پیشرانه‌های جدید تویوتا استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری جدید این خودرو احتمالاً در نسخه‌ی هیبریدی نیز بکار خواهد رفت.

2018-toyota-camry-xse-v-6-engine
با به‌کارگیری پیشرانه‌ی 6 سیلندر تزریق مستقیم هایلندر، احتمالاً سدان میدسایز تویوتا به این زودی‌ها از نسخه‌هایی توربو استفاده نخواهد کرد.


باتوجه به تازه‌سازی قوای محرکه در تویوتا انتظار می‌رود کمری از گیربکس 8 سرعته دیگر مدل ها از جمله هایلندر، سیِ‌نا و لکسس RX 350 استفاده کند.

منبع: motortrend

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

36 دیدگاه

  1. محمدرضا
    سوابق: (182 دیدگاه) ,

    عاشق نسل ششم بودم و هستم البته نسل جدید انصافا زبان طراحی بهتری داره
    در خصوص کیفیت و آپشن های کاربردی هم که کمری حرفی واسه گفتن نمیذاره

    پاسخ
    1. Moein
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      آقا چرا در صندوق همه این ماشینای جدید کوچیک شده!؟

      پاسخ
    2. فقط انگلستان
      سوابق: (638 دیدگاه) ,

      ماشین های مورد علاقه من از شرکت تویوتا به ترتیب
      سکویا-لندکروزر-پرادو-آوالون-جی تی ۸۶-آریون-اف جی کروزر-کمری و …

      پاسخ
    3. Dice
      سوابق: (165 دیدگاه) ,

      فقط نسل ششم اونم رنگ ابی اسمانی….. ❤❤

      پاسخ
  2. Parker
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    تاریخچه ی کمری :
    افتخار و افتخار و افتخار …
    این خودرو همیشه تلاش کرده برای مردم عادی ، بهترین گزینه ی ممکن باشه.
    هر چیزی که بهش واقعا نیاز داشته باشی رو داره. همونجوری هست که باید باشه. امکانات و قابلیت های اضافی نداره.

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      تویوتا :کیفیت و قدرت و کاربرد

      پاسخ
  3. رامتین
    سوابق: (1042 دیدگاه) ,

    کمری همیشه خوب بوده اما بنظرم ظاهر جلوش آنچنان گیرا نیست. تمام دقت و وقتشونو صرف لکسوس میکنند. دوس دارم به لکسوس برسم نه تویوتا. با اینکه هم خانواده اند.

    پاسخ
  4. Ali joker
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    عالیه ای کاش تو ایران هم با قیمت واقعی دلار وارد میشد و بدون تعرفه و…
    تف به این مدیران به همه چیز بی بابا ننه تنه لش داخلی

    پاسخ
  5. فيصل.
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    به احترامش کلاه از سر برمی داریم👌
    نسل هفتم تا مدل ٢٠١۴ مظلوم بود و هست تو ایران، بزور خرید و فروش میشه مث اینکه بخاطر چراغای عقبش

    پاسخ
  6. Mohamad
    سوابق: (215 دیدگاه) ,

    من اگه بخوام سه مدل از خودروهای تویوتا را واسه خودم بردارم انتخابم ایناست :
    پرادو – کمری – هایلوکس
    البته همه ی تولیدات تویوتا بی نظیر اند اما این سه تا واسه من بسیار بسیار قابل احترام اند و کاملا بی رقیب

    پاسخ
  7. sina
    سوابق: (632 دیدگاه) ,

    کمری یه ماشین نیست… یه مکتبه!

    پاسخ
  8. امیر.عارف
    سوابق: (458 دیدگاه) ,

    نسل قدیمیتر این ماشین را داشتم هر بلایی که سرش هم بیاری کم نمیاره . این نوع خودروهای مقاوم(فنی) کم اصتحلاک و بادوام باید اجازه ورود به تاکسیرانی و با قیمت واقعی دست مردم برسه نه این ماشینهای چ ی ن ی. و. ف ر ا ن س و ی که بلای جان مردم هستند

    پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (1398 دیدگاه) ,

    اون تویوتا گرند کمری ها ، مدل ۶ سیلندر دستی هم داره.
    ایا کیت فابریک سوپرشارژر یا تووبو واسه موتور ۳لیتری اش پیدا میشه؟ و شتابش چقدر بهتر میشه؟

    پاسخ
  10. سام
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    بی شک تویوتا کمری یک اسطوره در عالم خودروسازی است.بارها سعادت سواری با آن برایم پیش آمد و هر باره بیش از پیش عاشق و مجذوب آن شدم.خودرویی فوق العاده نرم،بی صدا و مستحکم و بی نهایت کم استهلاک و بادوام.

    پاسخ
  11. ساسان.م
    سوابق: (334 دیدگاه) ,

    شخصاً هوندا آکورد و مزدا 6 رو ترجیح میدم
    در قیاس با آریون هم نیسان ماکسیما رو ترجیح میدم

    پاسخ
  12. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (1762 دیدگاه) ,

    بی دلیل نیست که نسل‌های مختلف کمری تو کشورهای‌ مختلف به ناوگان تاکسی‌رانی‌ پیوستن؛ سایه کیفیت و اعتماد همیشه بالای سر کمری بوده و هست

    پاسخ
  13. shahin
    سوابق: (428 دیدگاه) ,

    من شخصا تو این کلاس هوندا آکورد و مزدا ۶ رو ترجیح میدم.البته کمری هم خوبه ولی خیلی خسیسه در مقایسه با هموطناش

    پاسخ
  14. Sina
    سوابق: (258 دیدگاه) ,

    مگه اریون نسخه شش سیلندر کمری نیست؟ الان من به انگلیسی کمری شش سیلندر رو تو گوگل و یوتیوب سرچ میکنن اریون رو نشون میده

    پاسخ
    1. AK_007
      سوابق: (380 دیدگاه) ,

      شاید دوستان منظورشون آوالون هست یا اینکه من درست نفهمیدم

      پاسخ
  15. علي
    سوابق: (377 دیدگاه) ,

    بی نهایت ماشین ارزنده ای هست. ابعاد خوب، کیفیت خوب، قیمت خوب به همین سادگی.
    با تچکر

    پاسخ
  16. حمیدرضا
    سوابق: (947 دیدگاه) ,

    از نسل ششم به این سمت واقعا زیباتر شده به نظر من نیاز به سرعت یا شتاب در این ماشین نیست فقط و فقط کیفیت و سواری مد نظر بوده

    پاسخ
  17. پرهام
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    از نظر فنی کمری قبول ندارم! هیبریدی ها دو تا ویژگی دارند
    یک شتاب آنی لحظه ای که کمری نه هیچ کدوم از بنزینی هاش نه هیبرید 2016 اش هنوز ماکسیما 2002 منتاژ پارس خودرو نمیگیره هیچ جوره (اشاره به تسلا مدل ایکس که دوج هلکت 700 اسبی و هم شتاب و هم تو درگ گرفت)
    دو مصرف سوخت کم که اونم مگان 2000 ای که این همه سال ایران مونتاژ کرد تو جاده کمتر میسوزونه تا این
    کمری صرفا ماشین زیبایی ه اما از نیر فنی واقعا جای بحث داره
    ضمنا نظر شخصیمه کسی متعصبانه جواب نده لطفا

    پاسخ
    1. shahin
      سوابق: (428 دیدگاه) ,

      مگان موتورش ٢٠٠٠ ولی کمری ٢۴٠٠.تقریبا یک چهارم حجم موتور بیشتری داره.قاعدتا مصرف سوختش بیشتر میشه

      پاسخ
    2. فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (428 دیدگاه) ,

      دوستان شنیدید؟ طرف کمری رو از نظر فنی قبول نداره. واقعاً چی میشه گفت؟ غیر از اینه که خودش کره ای پرسته اومده یه چرت و پرتی بگه خودشو خالی کنه؟ آخه عزیز من تو که سوارش نشدی تا حالا مجبوری دروغ بگی اون دنیا خرتو بگیرن؟ محض اطلاع ما خودمون کمری هیبریدی 2016 داریم. خواستی شماره میدم بیا ماشینو ببین که نگی دارم دروغ میگم. ما زیاد شمال میریم. مصرفش تو جاده هراز از تهران به شمال حدود 4.2 لیتره. برگشتنا هم به خاطر شرایط جاده یکی دو لیتر بیشتر. این زیاده؟؟؟؟؟؟ نه زیاده؟ اگه زیاده میشه بگی واسه یه موتور 2500 سی سی مصرف سوخت خوب چیه؟ مصرفش تو شهر هم حدود 5.7 لیتره. میشه گفت دقیقاً همون اعدادی که کارخونه گفته. این یعنی تویوتا. سر مشتریاش کلاه نمیذاره. نه مثه ماشینای کره ای که میگن مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر تو عمل میشه 12 لیتر. ضمناً شتاب کمری هیبریدی هم حدود 7.5 ثانیس. اینم بده؟؟؟ میشه بگی شتاب خوب چیه؟ نکنه سوناتا و اپتیما خوبن که شتابشون بالای 9 ثانیس؟ درگ کمری هیبریدی و اپتیما هم تو خودروبانک موجوده میتونی ببینی. محض اطلاع ماکسیما هم موتورش 3.5 لیتریه. ولی فک نکنم شتابش زیر 7 ثانیه باشه. حاضرم باهات درگ بذارم من کمری تو ماکسیما. ماکسیما هم جور میکنم بهت میدم. اما اگه باختی باس پدال رو برا همیشه ترک کنی. در نهایت توصیه میکنم اول یه کم فکر کنید بعد نظر بدید. آدم هرچیزیو که به ذهنش میرسه که نمینویسه.

      پاسخ
      1. فقط تویوتا و هوندا
        سوابق: (428 دیدگاه) ,

        ماکسیما 3 لیتریه اشتباه نوشتم. با جدیدش قاطی کردم 🙂 . راستی یادم رفت بگم. اگه خواستی بیا با هم بریم تو جاده مصرف سوخت کمری هیبریدی رو بهت نشون بدم 🙂

        پاسخ
  18. کریمی
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    اقا من نسل ششمش رو چند وقته دارم خدا وکیلی خیلی ماشین خوبیه قبلش من جنسیس سدان داشتم ترز راه رفتن و نرمیش حتی از جنسیسم بهتره خوب معلومه امکاناتش مث اون نیست اما من جنسیسو فقط واسه اون اپشن ها و استهلاکش فروختم.

    پاسخ
  19. کاپیتان
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    اریون همون کمری ساخت استرالیا است که دقیقا از پلتفرم کمری استفاده کرده من چین اریون ۴ سیلندر با اسم کمری هم بارها دیدم

    پاسخ
  20. نيما
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    از دوستان خوبم تقاضا دارم اگه روغن موتوری استفاده میکنند که ازش راضی هستن بگن
    چون خیلیا میگین خارجیا تقلبی شده و در مورد ایرانیها هم کسی نظر قطعی نمیده
    ممنونم

    پاسخ
    1. علیرضا4225
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      دوست عزیز من ایرانول 16000 دارم استفاده می کنم راضیم هر 9000 کیلومتر هم عوض می کنم

      پاسخ
  21. faramarz
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    نسل پنجم هم زشترین سری کمریه!!!!

    پاسخ
  22. faramarz
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    نسل پنجم هم زشترین سری کمریه!!!!خیلی زشته

    پاسخ
  23. 100tar
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    زیباتر و اسپرت تر شده.
    احسنت که زود به زود به روز میکنید برخلاف خودروسازای ما.

    پاسخ
  24. رسول
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام نسل چهارم این ماشین تو ایران کمه,کسی اطلاعات داره در موردش؟یکی هست تو زاهدان میخوام ببینم وسایلش گیر مباد بخرم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x