تویوتا

تست داینوی تویوتا سوپرا ۲۰۲۱ با نتیجه‌ای جالب

تقریباً همه موافقیم که تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ خودروی اسپورت بسیار خوب با پرفورمنسی مثال‌زدنی می‌باشد. البته این جای تعجب چندانی ندارد زیرا پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ب‌ام‌و که در بطن سوپرا قرار گرفته تحسین‌های زیادی را برانگیخته است. تویوتا ادعا می‌کند سوپرا اگرچه قدرت کمتری نسبت به ب‌ام‌و Z4 داشته اما به همان اندازه سریع است؛ اما آیا سوپرا واقعاً قدرت کمتری دارد؟!

این سؤال را در ذهن داشته باشید زیرا حدس می‌زنیم این مطلب درباره سوپرا مدل ۲۰۲۱ نیز صدق کند. کار اند درایور اخیراً سوپرا ۲۰۲۱ را در تست داینو شرکت داده و نتایج به دست آمده باورکردنی نیستند! در صورتی که این تست درست باشد تویوتا با فاصله قابل‌توجهی قدرت خودروی خود را کمتر از حد واقعی اعلام کرده است.

اگر ویدئو را فعلاً نگاه نکرده‌اید پس بدانید که سوپرا ۲۰۲۱ حداقل قدرت ۳۸۸ اسب بخاری را در چرخ های عقب تولید می‌کند. در نظر داشته باشید که تویوتا قدرت پیشرانه ۳ لیتری این خودرو را برابر با ۳۸۲ اسب بخار در میل‌لنگ اعلام کرده که همانند Z4 می‌باشد.

اگر اتلاف قدرت ۱۵ درصدی را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نظر بگیرید پس سوپرا ۲۰۲۱ حدود ۴۵۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت که ۷۳ اسب بخار بیشتر از گفته‌های تویوتا می‌باشد.

اما سؤال مهمی که به وجود می‌آید دقت و صحت داینوی یاد شده می‌باشد. تمامی داینوها قدرت برابری را نشان نمی‌دهند و این امر می‌تواند به فاکتورهای زیادی مربوط باشد. ممکن است این تست نیز همانند خبرهای جنجالی سال پیش درباره قدرت واقعی کوروت جدید با اشکالاتی همراه باشد.

البته منظور ما زیر سؤال بردن این داینو نیست. از آنجایی که این تنها تست داینویی است که فعلاً از سوپرا ۲۰۲۱ دیده‌ایم بنابراین باید منتظر تست‌های بعدی برای مقایسه‌ای بهتر باشیم.

همچنین احتمال دارد سوپرا همان ۳۸۸ اسب بخار را در چرخ ها تولید کند که این یعنی دست‌کم گرفتن قابل‌توجه سوپرا با توجه به گفته‌های تویوتا!

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4578 ديدگاه)

    یه کوپه پرفومنس عاااااالی!!!
    مجله AUTO BILD sport cars در رقابتی تویوتا سوپرا و آلپاینA110S و پورشه ۷۱۸ کیمن رو مقابل هم قرار داده در پیست که اگه پدال مطلبش رو بزاره رقابت جذابی هستش!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. VIPER

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2010 ديدگاه)

    ازین موتور ۳لیتری بی ام خیلی خوشم میاد
    این درسته که داینوها دقیقا نمیتونن یه عدد یکی رو نشون بدن ولی دیگه تلورانس ۷۳ اسبی یکم غیر عادیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mercedes benz

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      سلام عرض ادب
      این سوپرا یه بچه بی ام و بیشتر نیست این ماشین هیچوقت نمیتونه موفقیت اون سوپرای افسانه ای رو تکرار کنه
      خودمونو گول نزنیم این موتور بی ام و کجا و اون موتور ۲JZ افسانه ای با پتانسیل تیونینگ بالا کجا
      ذات این ماشین برای تیونینگه و این موتور اصلا قابلیت اون موتور ۲JZ تویوتا رو نداره
      تویوتا با همکاری و قراردادن موتور بی ام و تو این ماشین بدجوری دل طرفداراش رو شکست
      به صدای موتور و اگزوز هم دقت کنید دقیقا همون صدای زشت تولیدی موتور های بی ام و
      یا علی مدد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. datsun

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1734 ديدگاه)

    پدال خیلی دنبال اخبار حاشیه ای ماشین های ژاپنی و آمریکایی هستید اخبار اصلی رو منتشر نمیکنید ولی بیشتر دنبال اخبار حاشیه اید به نظرم رویه خوبی رو پیش نگرفتید به ضرر سایت تموم میشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Sina

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (635 ديدگاه)

      پدال باید مثل قبلا که تاریخچه ی ماشینا بررسی میکرد ، دوباره تارخچهشون رو بررسی کنه، ( مثل تاریخچه ی موستانگ)
      یا بررسی ماشین هایی که قبلا نگذاشته بود رو بذاره،
      به نظرم درگ ها و تست داینو ها و اخبار اقتصادی اصلا جذاب نیستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. MAHDI

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4578 ديدگاه)

        نه انصافا درگ ها به شدت جذاب هستش!!!!
        البته نکته مهم اینه که درگ بین تویوتا کرولا و کیا سراتو، یا هوندا آکورد و تویوتا کمری ووو… اگه برگزار بشه که خیلی کم انجام شده، امثال اینا درگ بینشون جذابیتی نداره.
        اما درگ بین سوپر اسپرت ها، سدان های پرفومنس،SUV های پرفومنس که یکی از شاخصه هاشون عملکرد در خط مستقیم هستش واقعا دیدنش خیلی لذت بخشه.
        پس واقعا خیلی فرق میکنه!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Sina

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (635 ديدگاه)

          درگ ها جذاب ترن یا بررسی تاریخچه ی ماشین ها ؟؟
          مسابقه ی درگ رو میشه داخل یک پاراگراف توضیح داد ولی بررسی ماشین ها خیلی مهم تره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Sina

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (635 ديدگاه)

          به نظرم یک دلیل که درگ ها بی جذابیتن اینه که اصلا عدالت رعایت نمیشه، (هر روز یک درگ میزارن از تسلا و یه ماشین دیگه، آخرش تسلا رو برنده میکنن)
          نتیجه های درگ میتونه بخشیاز بررسی یه ماشین باشه ولی به تنها زیاد جالب نیست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Farzad

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1178 ديدگاه)

      چقدر تعداد کامنت ها ، لایک ها و دیسلایکها کم شده کلا …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. آرش وان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (201 ديدگاه)

    پله های ترقی در شرکت های شایسته سالاری مثل رنونیسان

    پیمان کارگر ، مدیر عامل اسبق رنو پارس ایران ، مدیر کل اینفینیتی شد ؛ از داچیا تا برند لوکس نیسان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Malt hill

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (345 ديدگاه)

    اصلا صدای زیبایی نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. رامتین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    این موتور ۳ لیتری بی ام و واقعا بینظیره و در کنار مصرف سوخت معقول، پرفورمنس بالایی داره. حال شما موتور S58 جدید بی ام و را در نظر بگیر که همین موتور ۳لیتریه و روی کاغذ ۵۰۳ اسب داره! از نظر من بهترین انجین ۳ لیتری دنیا همینه و البته بهترین انجین V8 که ۴لیتره واسه فراری و اکثر محصولات اخیرش مثل پورتوفینو، استرادله و… است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. meysam

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (572 ديدگاه)

    من هنوزم میگم تویوتا باید سوپرای جدیدو خودش میزد و یکی از اون موتورای ۶ خوش ساخت خودشو برای سوپرا بهینه میکرد.
    اما با اینکه این اتفاق نیافتاد انصافا خوب جایی رفته برای تهیه انجین.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. امیر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراتویوتا سوپراسپرت نمی سازه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین دهمرد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      چون با برند لکسوز ساخت و بعلت قیمت بالا هنوز تو نمایندگی ها خاک میخوره. فورد هم بخاطر اون داستان کلکل معروفش با فراری به این جا رسید که ماشین چهارصد هزارتایی بزنه وگرنه افراد کمی هستند که بخوان بالای صد هزارتا پای یه برند اقتصادی بدن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Sajjad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1730 ديدگاه)

    بازم این تقلب مسخره توی اعلام قدرت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا