تویوتا

تست گوزن نه چندان جالب تویوتا سوپرا جدید

تماشا کنید! نوبت تویوتا سوپرا جدید شده که تست چالش‌برانگیز گوزن را پشت سر بگذارد. آیا این خودرو می‌تواند با دیدن یک مانع ناگهانی از آن عبور کند؟ بر اساس تست‌های جدید صورت گرفته در اسپانیا پاسخ این سوال یک “شاید” قوی است.

همان‌گونه که می‌دانید هدف تست گوزن به چالش کشیدن توانایی یک خودرو در روبرو شدن با یک مانع در فاصله نسبتاً کوتاه و عبور از آن با سرعتی نسبتاً بالاست. مخروط‌های قرار گرفته در مسیر حرکت خودروها باعث می‌شوند مانور دادن با آن‌ها سخت‌تر شود.

سوپرا با موفقیت تست گوزن را در سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت پشت سر می‌گذارد اما راننده می‌گوید برای رد شدن از این چالش باید تمرین‌هایی داشت. سیستم فرمان با نسبت متغیر باعث شده‌اند به دست آوردن میزان دقیق بازی با فرمان کمی سخت باشد. راننده باید قبلاً با چگونگی تأثیر این تکنولوژی روی هندلینگ سوپرا آشنا باشد.

سوپرا در تست دیگر با همین سرعت ناکام می‌شود. این خودرو همچنین در سرعت‌های بالاتر نیز نتوانسته نتایج موفقی را ثبت کند. به همان اندازه که سرعت بالاتر می‌رود لاستیک‌ها لیز خورده و نهایتاً سوپرا با مخروط‌ها برخورد می‌کند.

این خودرو همچنین در تست اسلالوم نیز شرکت کرده و همانند تست گوزن ظاهر شده و نمره نسبتاً کم B پلاس را دریافت می‌کند. راننده خودرو چابکی خودرو در عبور از مخروط‌ها را ستوده اما گفته که فرمان کمی حس کرخت و بی‌حال مخصوصاً برای یک کوپه پرفورمنس داشته است.

این تست‌ها با سوپرایی که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده کرده انجام شده و مشتاقیم عملکرد نسخه مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو را نیز ببینیم. اگرچه این پیشرانه قدرت کمتری تولید می‌کند اما خب سوپرای پایه ۹۱ کیلوگرم سبک‌تر می‌باشد. از طرفی نسخه پایه این خودرو فاقد دیفرانسیل فعال و سیستم تعلیق تطبیقی مدل فول است.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    تویوتا باید تویوتا باشد.
    تویوتایی که هندلینگ آن خوب باشد تویوتا نیست.!

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  2. پارسا عشق ماشین

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    هر چیز خوبی بدی هم داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. پارسا عشق ماشین

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    قشنگ خیلی هست ولی قشنگی چاره ی کار نیست این ماشین برای زیبا بودن و طراحی خفنش به بازار اومد ولی جای تویوتا سوپرای قدیمی رو نمی گیره اون ماشین هم گنده تر از این بود هم قوی تر تو دوران خودش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. JDM

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (91 ديدگاه)

    اینکه تویوتا نیست.این بی ام وس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ehsan

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (57 ديدگاه)

      اگه بی ام و بود که سلطان این تست می شد، کپی کامل بی م و هست ولی خوب انگار کپی کردن به همین راحتی ها هم نیست و باز اصل نمی شه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. Shahrukh

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    سوپرایی که صدای سوت توربوش،روحت رو ارضا نکنه،سوپرا نیست😌👎
    یا به خاطر جاپونی نبودنش،با ترس و لرز بخوای تیونش کنی۱۰۰۰اسب بگیری ازش😷😷

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. آروین

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شاسی ماشین توسط خود تویوتا تنظیم شده و تفاوتش با z4 از لحاظ کیفیت سواری تو همین مورده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. z

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    یه زمانی سوپرا با بهترین ماشینای دوره خودش رقابت میکرد
    الان با بی ام و ام۲ و ائودی تی تی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. meysam

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (582 ديدگاه)

    باید بره پیش مزدا درس یاد بگیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Ho3ein

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (129 ديدگاه)

    یه چیز جالب که من شنیدم
    تویوتا موتور این ماشین رو طوری طراحی کرده که برا تیون خیلی دست شرکت هارو باز میزاره و خیلی خوب تیون میشه
    به همین دلیل این ماشین مورد علاقه همه شرکت های تیون هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Mohammadreza

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (739 ديدگاه)

    این مدل ۲۰۲۰ سوپرا هست.
    مدل ۲۰۲۱ علاوه بر موتور سیستم تعلیق و فرمان دوباره تنظیم و برنامه ریزی شدن و ارتقا پیدا کردن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. MAHDI

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4623 ديدگاه)

    تست موس رو خوب عمل کرد تقریبا مثل تمامی رقبای خودش،هرچند اگه اینجا خوب عمل هم نکرده باشه به معنی ضعف هندلینگ این ماشین نیست. چون تویوتا سوپرا پرفومنس فوق‌العاده داشته و در پیست های زیادی خودروهای خیلی قوی تر از خودش رو هم شکست داده، عملکردی که داشته دقیقا در سطح رقبا بوده یعنی کوپه های پرفومنس مثل M2 کامپتیشن و پورشه کیمن ۷۱۸ و آئودی TT RS و کاملا در سطحی بالاتر از فورد موستانگ بولیت و شورولت کامارو SS و هوندا سویک تایپ R و آلپاینA110 قرار میگیره چه در پیست و چه در خط مستقیم که در پیست های مختلف و درگ های زیادی این نتایج رو ثبت کرده.
    نکته مهم دیگه اینه که از زمان معرفیش جوایز زیادی رو گرفته و بارها جایزه بهترین خودروی پرفومنس سال رو از مجلات مختلف گرفته این ماشین!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رامین

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (524 ديدگاه)

      قشنگ پروژه فن بازی بی ام و رو حتی با ماشینایی که با دخالت بی ام و ساخته شده هم پیاده می کنی.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. JDM

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (91 ديدگاه)

      به هیچ عنوان در حد موستانگ و کامارو نبوده
      در حد نسخه های پایه بوده اصن در حد ۱le و PP نیست
      حالا این ماشین یه رگه بی ام و داره باید منتظر اعلام تایم و بررسی فلان مجله از جانب شما باشیم ولی در حد نسخه بالاتر GT و SS (دوتا بالایی که گفتم)نمیباشه خواستی تایم هم بت میدم.
      یبار این تعصب و بی ام و فن بازیتو بذار کنار بیا بگو رقبا پیشین سوپرا نسل قبل مثل nsx و gtr در حال حاظر تو چه سطحی قرار دارن و سوپرا نسل جدید تو چه سطحی قرار داره.ماشینی که هویت واقعیش هم مشخص نی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. datsun

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1738 ديدگاه)

        سوپرا دهه نود هم رقیب z بود یک کوپه دیفرانسیل عقب مانند زد ولی با نسخه های پایه اسکای لاین میتونست رقابت کنه از لحاظ شتاب و سرعت،
        اسکای لاین gtr از ابتدا یک ماشین پیست محور بود و دهه نود هم یک خودرو چهار چرخ محرک پیست محور بود که در برخی مدلها تا ۵۰۰ اسب بخار هم قدرت داشته.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. JDM

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (91 ديدگاه)

          داداش اون نسخه Z-tune بود که ۵۰۰ اسب قدرت داشت و تک تولید و اختصاصی بود فقط ۲۰ دونه ازش ساخته شد
          نسخه های پایه در حدش نبودن مستقیم برای رقابت با GT-R ساخته شد چون موتور RB26 دقیقا رقیب موتور ۲jz gte تویوتا بودن ولی موتور rb25 از لحاظ قدرت و تیون پذیری در حد خیلی پایین تری قرار داشت حتی گیربکس هاشون سوپرا و GTR گترگ و مشترک بود اما نیسان به واسطه AWD تونست پرفورمنس بهتری داشته باشه ولی سوپرا اینتریور و کلا با کیفیت تر بود و خیلی کم صدا تو کابین میوفتاد و از طرفی از لحاظ تیونینگ خیلی بهتر از GTR چون RB26 به ۶۰۰ اسب که میرسوندیش دیگه باید با نگرانی میروندیش (حد استانداردش تا ۵۵۰ اسب تو چرخ بود) ولی ۲jz تا ۷۰۰ اسب تو چرخ حالت استاندارد و بی خطر میده از طرفی هم سیستم AWD نیسان بیشتر از ۴۰۰.۵۰۰ اسب بیشتر ساپورت نمیکرد بخاطر همین کسی که دنبال تیون بود بین ژاپنیا اول سراغ سوپرا میرفت ولی از نظر قیمت r32 gtr و R33 gtr هم قیمت سوپرا هستن ولی r34 gtr دو برابر سوپرا قیمت داره.تو کل ژاپن بخوام دوتا ماشین بردارم بی شک سوپرا A80 و R34 GTR بر میدارم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  12. بی ریا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    سوپرام سوپرای قدیم ، این یه زد ۴ با قالب تویوتاس مثلا خواستن خودشونو گول بزنن ، یادش بخیر فکرکنم فیلم سریع و خشن یک بود سوپرای زیرپای پل واکر هوش از سرم برده بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. حاج علی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    دوستان عشق بی ام و ماشالا دارن یه بت میسازن از این ماشین که بی ام و به داد تویوتا رسیده و از موستانگ و کامارو بالاتره و ……….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا