تویوتا

تویوتا در اندیشه دگرگونی سبد محصولات خود

سبد محصولات تویوتای آمریکا احتمالاً در آینده سبک‌تر خواهد شد چراکه ژاپنی‌ها در حال سبک‌سنگین کردن توقف عرضه مدل‌های کم‌فروش هستند. همانند جنرال موتورز که در اندیشه تعدیل نیرو است، نشانه‌هایی از آینده‌نگری تویوتا و احتمال رکورد در آینده به چشم می‌خورد.


مدیرعامل تویوتای آمریکای شمالی در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته است:

ما به شدت در حال بررسی تمام کلاس‌های خودرویی هستیم تا مطمئن شویم که محصولاتی سودده عرضه می‌کنیم و آن‌ها را با ارزش استراتژیک به فروش می‌رسانیم.

این مدیر بلندپایه گفته تویوتا تمایلی به حضور در کلاس‌های کوپه و کانورتیبل ندارد.

از آنجایی که تویوتا در حال حاضر هیچ خودروی روبازی را در آمریکای شمالی عرضه نمی‌کند و تنها مدل کوپه‌ی آن نیز ۸۶ است بنابراین گفته‌های مدیر تویوتا شاید همانند آب سردی باشد روی شایعات احیای MR2 و سلیکا.

خبرهای زیادی به این نکته اشاره داشته‌اند که تویوتا اقدام به احیای MR2 خواهد کرد و جدیدترین خبر هم نشان می‌داد که این خودرو از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده خواهد کرد. مت هریسون معاون فروش و بازاریابی تویوتای آمریکا گفته این خودرو هنوز در مرحله بحث و بررسی قرار داشته اما پتانسیل حضور در خط تولید را دارد.


اما به نظر نمی‌رسد که سلیکای جدید به این زودی‌ها وارد فاز توسعه شود. تا به اینجا فقط خبر تمایل کارکنان تویوتا به احیای این خودرو منتشر شده است. یکی از مهندسان ارشد تویوتا گفته بود:

ما می‌خواهیم سلیکا و MR2 برگردند. هم‌اکنون سوپرا احیا شده و آن چیزی که بعداً عرضه خواهد شد به نیازهای بازار بستگی دارد.

ظاهراً نسل بعدی تویوتا ۸۶ در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و طبق اخبار منتشره دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری بوکسوری خواهد بود. احتمالاً این پیشرانه نسخه‌ای بازنگری شده از پیشرانه سوبارو ایسنت جدید است که قدرت ۲۶۰ اسب بخاری تولید می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    آفرین به سوبارو که امسال جزء ۱۰۰ برند با ارزش دنیا شد
    تویوتا هم مثل سالیان گذشته در صدر خودروسازان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      انکار قرار خیلی خیلی دگرگون کنند!! این خودروها واقعا تولید بشه تویوتا پوست اندازی میکنه چون واقعا چهرهای جدید و خاص هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خبر خوشحال کننده ای بود برام. سوبارو هم خیلی خودروساز باحالیه. همکاری این دوتا با هم خیلی عالیه. سوبارو امسال افت سود وحشتناکی داشته براش ناراحتم. امیدوارم کنار تویوتا دوباره روپاش محکمتر وایسه و بلایی که سر میتسو اومد سر سوبارو نیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا