تویوتا

نسل دوم تویوتا GT 86 در سال 2019 عرضه خواهد شد

تویوتا با ساخت کوپه‌ی اسپورت GT 86 بازگشتی موفق به این سگمنت داشته و کمپانی برای عرضه‌ی نسل جدید این خودرو برنامه‌ریزی می‌کند.

toyota-gt86-render-12-background
Karl Schlicht رئیس بخش اروپایی شرکت به اتوکار گفته که نسل دوم این خودرو قطعاً عرضه خواهد شد. این کار احتمالاً در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ صورت خواهد گرفت.

gt86-3
او می‌گوید:

GT 86 هدف بزرگی را دنبال می‌کند. ما از این هدف دور نیستیم. ما باید با ساخت دومین نسل این خودرو حضور خود را در این کلاس ادامه می‌دهیم. نسل دوم این خودرو در مرحله‌ی تصمیم‌گیری است. سپس تیم مهندسی ارشد جمع‌بندی کرده و کارها پیش خواهد رفت.

کوپه‌ی فعلی به همراه سوبارو توسعه یافته و با نام BRZ نیز عرضه می‌شود. مدیر بلندپایه‌ی تویوتای اروپا درباره‌ی اینکه نسل بعدی GT 86 نیز با همکاری سوبارو توسعه خواهد یافت یا خیر با اطمینان سخن نگفته است:

آیا ساخت نسل دوم این خودرو با همکاری سوبارو خواهد بود؟ من نمی‌دانم؛ اما برای ساخت چنین خودرویی با پیشرانه‌ی سبک باید این کار را انجام دهیم. دلایل زیادی برای ادامه‌ی همکاری با سوبارو وجود دارد.

gt86-2
پیشرانه‌ی بوکسوری تویوتا GT 86 فاکتور کلیدی مرکز ثقل پایین این خودرو به منظور ارائه‌ی دینامیک رانندگی خوب است. تویوتا پیش‌ازاین اعلام کرده بود که قبل از سوبارو همکاری با مزدا را در نظر گرفته بوده اما با توجه به مرگ پیشرانه‌ی روتاری مزدا همکاری با سوبارو منطقی به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Parvaz

    ۲۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (395 ديدگاه)

    به نظر من یکی از دوست داشتنی ترین و بهترین کوپه های کوچک دنیاست ، خیلی دوس دارم یکی داشته باشم :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا طراحی خیلی خوبی داره، انشاالله از نظر پیشرانه و هندلینگ هم حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۲۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    برا یه ماشین اسپوت دیفرانسیل عقب با مصرف سوخت پایین و لذت رانندگی عالی 25 هزار دلارخیلی مناسبه تو ایران هم پلاک ملیش حدود 150 تومن قیمت خورده بود که نسبت به قوانین موجود توایران قیمت مناسبیه
    چون کرولا با 17 هزار دلار 145 میلیون قیمت و کمری هم با 22 هزار دلار که از این 3 هزار دلار هم ارزونتره 200 تومن قیمت خورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۲۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      واقعا برای جوون های عشق سرعت ماشین خوبیه
      ولی خب برای کسی بالای 35 سال مناسب نیست
      بالای 35 سال BMW سری 3 و5.
      البته میدونم قیمتشون خیلی فرق داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پوریا

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (26 ديدگاه)

      این قیمتی ک گفتی قیمت مدل 2017/2018 نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Aria

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    واقعا عالیه نسبت به اسپورت بودنش. چون اکثر اسپورت ها مصرف سوخت خیلی وحشتناکی دارن ولی این خوبه. طراحیشم معرکست. اگه صفحه سرعت شمارش رو دیده باشین آدمو یاد بازی نید فور اسپید میندازه. کلا دوس داشتنیه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. انوش

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظرات دوستان رو خوندم ولی بنظر من برای عشق سرعت ها نیست، چونکه موتور کوچک و ضعیفی برای شتاب و سرعت بالا داره ولی برای کسانیست که عاشق رانندگی حرفه ای در جاده های باریک و پر از دست انداز کشورمان هستند، بدلیل اینکه در سرعت های پایین میشود با این ماشین رفتار ماشین های اسپرت پر قدرت در سرعت های بالاتر را انجام داد! مثلن میشود در سرعت خیلی پایین دریفت کرد یا در پیست های خیلی کوچک هم رانندگی با آن بسیار لذت بخش می باشد. قیمت مناسب هم دیگر برگ برنده این اتوموبیل می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا