تویوتا

تویوتا راو 4 هفت‌نفره تولید می‌شود؟

نسل جدید تویوتا راو ۴ هفته پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و البته طول آن کمتر از نسل قبلی می‌باشد اما استفاده از پلتفرم TNGA باعث شده این خودرو جاسازی بهتری داشته باشد و فاصله بین محوری نسل جدید نیز ۳ سانتی‌متر بیشتر از قبل است. آیا این افزایش فاصله بین محورها باعث شده فضای کابین به جا گرفتن ردیف سوم صندلی‌ها کافی باشد؟ شاید.


GoAuto استرالیا این فرصت را داشته تا با معاون رئیس تویوتا آمریکای شمالی آقای جک هالیس درباره آینده نسخه‌های جدید راو ۴ صحبت کند. اگرچه هالیس ایده ساخت راو ۴ هفت‌نفره را رد نکرده اما گفته که این موضوع احتمالاً در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.


هالیس گفته است:

من فکر می‌کنم راو ۴ در کابین جمع‌وجور خود فضای معینی دارد؛ اما من خواهم گفت همیشه فضا برای تولید نسخه‌های بیشتر از این شاسی‌بلند وجود دارد بنابراین شاید ما تصمیم بگیریم نسخه هفت‌نفره راو ۴ را بسازیم اما پاسخ واضح این سؤال را هنوز نمی‌توانم بدهم.


او گفته تویوتا قبلاً محصولات هفت‌نفره مناسبی داشته بنابراین تولید راو ۴ هفت‌نفره اولویت بالایی برای این برند ندارد. شاید این اتفاق در آینده بیفتد اما در این لحظه پنجمین نسل این شاسی‌بلند محبوب تنها به‌صورت پنج‌نفره عرضه خواهد شد. به یاد داشته باشید که تویوتا چند سال پیش نسخه سه ردیفه راو ۴ را در آمریکا و ژاپن فروخته است.


هالیس همچنین گفته که راو ۴ جدید می‌تواند الکتریکی هم بشود. نسخه‌های هیبریدی راو ۴ سال آینده در آمریکا دیده خواهند شد. اگرچه این مدیر ارشد به جزئیات بیشتری اشاره نکرده اما مدیر تویوتا گفته باید برای اطلاع از برنامه‌های این شرکت درباره محصولات الکتریکی شده اندکی صبر کنیم.


به عنوان سخن پایانی باید گفت طرفداران راو ۴ قطعاً نسخه کاملاً الکتریکی این خودرو را که عمر کوتاهی داشت به یاد دارند. این خودرو به عنوان بخشی از برنامه همکاری تویوتا و تسلا تولید شده بود. راو ۴ الکتریکی تنها به تعداد ۲۶۰۰ دستگاه تولید شد و تنها پس از دو سال عرضه در سال ۲۰۱۴ بازنشست شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    تویوتا در مورد لکسس با عرضه RX سه ردیفه و LX دو ردیفه احتمالا مقدمات حذف مدل GX رو مهیا می کنه احتمالا.
    در مورد تویوتا هم احتمالا عرضه مدل سه ردیفه راو4 منجر به حذف یکی از مدل های فوررانر یا هایلندر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. کوروش

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    نسل قبلش اصلا تعریفی نداشت درواقع بنظرم صرفا یک خودرو کم استهلاک کراس بود که توی خیلی از کشور ها تاکسی بودش و اپشن های کاملی نداشت ، کیفیت مونتاژ جالبی هم نداشت مثلا بعید میدانم کرولا یا کمری حتی با کارکرد بالا پیدا بشه که اتاقش صدا بایفتد این کاملا برعکس بود یعنی شخصا تا الان راو۴ با که پنل درب هاش و باکس داشبوردش صدا نده (۲۰۱۱) ندیدم عوضش فنی اش از رقیب هاش در ایران قوی تر و بسیار کم استهلاک بود
    اما این نسل جدیدش کلا یک چیز دیگر شده شک ندارم جز بهترین ها خواهد شد طراحی اش بسیار زیباست و اگر هفت نفره بزنه که عالی می شود و تقریبا در دنیا فقط تیگوان هست که رقیبش در همه نظر می شود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا